Uncategorized

رواية انتقام الحلقة الأولى 1 بقلم آية محمد

 رواية انتقام الحلقة الأولى 1 بقلم آية محمد 

رواية انتقام الحلقة الأولى 1 بقلم آية محمد 

رواية انتقام الحلقة الأولى 1 بقلم آية محمد 

مروان : بصي بقا انا متجوزك عشان بابا بس 

فمتفكريش اني بحبك وعايزك، انا هطلقك بس شويه مش دلوقتي ،

فون مروان رن 

مروان : الو يا حببتي وحشتيني ، انا جايلك اهو نصايه واكون عندك 

كاد مروان يذهب ولكن أوقفه صوته وعد 

وعد : بس اهلي جايين دلوقتي النهارده الصباحيه هقولهم ايه 

مروان : معرفش وغادر المكان 

Flash

اتجوز مروان وعد عشان بابه كان متفق مع صحبه انو يجوز ابنه لبنته ، أصر والد مروان أن يتزوج وعد ، فقوافق مروان لكي لا يحزن والده 

ولكن وعد أحبته في فتره الخطوبه وظنت أنه يحبها لانه كان يعملها جيدا 

ولكن تغير بعد الزواج 

باااااك

في بيت مروان 

الجرس رن 

فتحت وعد 

وعد بدموع : ماما وحشتيني اوي

بابا وحشتني 

دخل الجميع ، استغرب الاب من عند وجود مروان 

مصطفى والد وعد : فين مروان يا بنتي 

وعد : ااا صحبه في المستشفى عمل حدثه فمشي ، بس هو بيعتذر منكوا عشان مستقبلكوش

مصطفى: لا عادي يبنتي ربنا يشفيه

قعد أهل وعد معاها شويه وبعدين مشيوا 

بليل عند وعد 

الساعه 3 الفجر

دخل مروان البيت وهو بيرقص وسكران دخل على وعد الاوضه ووعد كانت خايفه 

مروان : مراتي حببتي ازيك ، 

اي دا انا شايفك 3 قدامي ههه وراح واقع على الأرض 

خدته وعد ونيمتوا على السرير وفضلت تعيط لحد ما نامت جمبه

تاني يوم 

مروان بزعيق : انتي يا غبيه نايمه جمبي ليه ، ومش صحتيني بدري ليه ، قومي بسرعه جهزي هدومي واعملي فطار

وعد بدموع : حاضر 

قامت وعد عملت فطار وجهزت هدومه 

وكل ومشي 

جرس البيت رن 

فتحت وعد 

وعد : مين حضرتك 

نور : وسعي كده 

ودخلت , انتي بقا الي اتجوزها ذوقه معفن خالص 

وعد : اه مهو فعلا واضح انو زوقوا بلدي خالص 

انتي بقا حببته

نور : انا اشكال بلدي يا زباله 

راحت رفعه أيدها عشان تضربها ولكن مسكت وعد ايديها 

وعد : اطلعي برا بدل ما تشوفي حاجات مش تعجبك 

بقول براااا يلا 

مشيت نور 

وهي خارجه هتندمي على الي عملتي دي 

….

في مكان تاني

نور بخبث : الو يا مروان مراتك ضربتني وبهدلتني

وترضتني من البيت 

مروان : والله لاربيها متزعليش نفسك انتي يا حببتي

انتي فين دلوقتي 

نور : تحت بيتك 

مروان : تمام قابليني عند ….

نور : تمام 

بليل دخل مروان ومعه نور وهو يحضنها

مروان : انتي يا زفته

طلعت وعد 

مروان : انتي ازاي تمدي ايدك على نور انا هوريكي ضربها مروان بشده ونور تضحك في خبث

مروان : نور بقت مراتي وهتعيش هنا إذا كان عجبك 

ولو مش عجبك يا قطه الباب اهو

يلا يا حببتي ندخل اوضتنا

اه ودي بقت اوضتي انا ونور معنتش اشوف وشك فيها

واعملي العشا يلا عبال ما نرتاح

دخل مروان ونور الاوضه

ووعد فضلت تعيط

وعد : ليه ياارب كده عاملت ايه عشان تعاقبني كده وفضلت تعيط ودخلت تعمل اكل 

….

بعد نص ساعه

مروان : يا زفت الطين عايزين نطفح

وعد : جابت الاكل 

نور : هه دا كلوا بتعملي في شويه الأكل دا 

وبعدين الأكل دا كلوا زيت وسمنه وانا مبكلش الحاجات دي 

وعد بتريقه : امال هعملك الاكل ببنزين مثلا 

نور بعصبية: شايف يا مروان الزباله الي انتي جايبها

مروان قام بعصبيه من على السفره 

يتبع..
لقراءة الحلقة الثانية : اضغط هنا 
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 

نرشح لك أيضاً رواية حلمي أنت للكاتبة أميرة.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!