Uncategorized

رواية آمال الزين (تزوجت يهودي 2) الفصل الخامس 5 بقلم ياسمينا

 رواية آمال الزين (تزوجت يهودي 2) الفصل الخامس 5 بقلم ياسمينا

رواية آمال الزين (تزوجت يهودي 2) الفصل الخامس 5 بقلم ياسمينا

رواية آمال الزين (تزوجت يهودي 2) الفصل الخامس 5 بقلم ياسمينا

ابو معتصم : يلا واقف كدا ليه 
احمد قرب من العسكري وضربو بالمسدس علي راسو وبدأو يضربو في بعض 
احمد بهمس : اضربني بمسدسك وأهرب 
العسكري بتسغراب : نعم 
احمد بهمس : اسمع كلامي انا مش هاذي حد متخافش حط ايدك في جيبي وخدو تلفون الي فيه و هترن منو علي واحد اسمو زين وهو الي هينقذكم امشي بسرعه 
ابو معتصم مكنش مركز معاهم 
العسكري : تمام 
العسكري خد تلفون وضرب أحمد بالمسدس علي راسو وأحمد فقد الواعي والعسكري قدر يهرب بعيد عنهم …
اما عند زين كان واقف قدام اكرم بثقه وقال : مفروض اعمل ايه اخاف منك مثلا اكرم حد قالك قبل كدا انك مش راجل 
اكرم بسخرية : أنا الي مش راجل ولا انتو الي مش قادرين  تمسكوني وبردو لسا بتجار بعقول الناس انت عارف ان ابو معتصم عندو جيش من شباب وستات قد كدا اكبر من جيشك انت شخصياااا 
زين : غسلتو عقولهم خلاص فرحان صح بس صدقني الوضع ده مش هيفضل كتير
اسر بضيق : لان احنا مش هنسبكم 
اكرم بص لي امال وقالها : مش هتجي يعني 
امال بثقه : مش جايه 
اكرم : يبقا انتي الي اختارني 
اكرم كان هيضرب نار علي زين بس تلفونو رن تاني زين طلع تلفونو بضيق ولقه أحمد بيرن عليه زين بص لي اكرم وبعدين قفل التلفون رجاله اكرم في لحظه دي دخلت عليهم ورفعو سلاحهم علي زين وأسر ورحمه كان شايله اموش وكانت خايفه عليها 
اكرم : ها جاهزه تشيلي مسؤوليه قرارك ده 
امال بغضب : ولا هتقدر تعمل حاجه ولو راجل خليها وش لوش وبعدين انت عايز مني ايه انا عرفت عنك حاجات كتير ايه متوقع اني ممكن ارجع معاك ده في احلامك 
اكرم بغضب : طب هخدك غصب عنهم وهتشوفي
اكرم بدا يضرب نار علي زين وأسر وزين طلع مسدسو وبدأو يضربو علي بعض ورحمه زقت كرسي امال بعيد 
امال بخوف : رحمه هنعمل ايه 
رحمه بخوف : معرفش 
واحد من رجاله اكرم قرب من امال وكان هيمسك شعر امال بس زين ضربو بنار ووقع قدام امال زين قرب من امال وقعد قدامها وقال : لازم تمشو من هنا 
رحمه : مستحيل نسبكم 
زين تلفونو رن تاني وطلعو من جيبو بغضب وقال : أحمد بيرن كتير معرفش ليه 
امال : هات تلفون ارد 
امال خدت تلفون وزين بعد عنهم وامال ردت 
امال : الو 
العسكري : فين زين 
امال : انت احمد 
العسكري : لا مش احمد بس بلغي زين أن في جماعه ارهابيه هجمو علي كامين في العريش وبيموتو فينا 
امال بصدمه : اييييه 
فجاه امال سمعت في تلفون صوت انفجار 
امال بخوف : الوووو انت سمعني رد عليا حصل ايه 
العسكري مردش عليها
رحمه  : في ايه 
امال بسرعه : رني علي بابا رني عليه وقوليلو رجاله اكرم هجمو علي كامين في العريش وناس بتموت 
رحمه مسكت تلفون بسرعه وامال حطت أيدها علي ودنها كرهت صوت الرصاص الي من صغرها بتسمعو وبعدين غمضت عينها وافتكرت مشهد موت امها عنيها دمعت وبعدين افتكرت مشهد الي اكرم خبطها بيه بلعربيه وصوت الرصاص عمال يزيد وامال فتحت عينيها وبصت قدامها علي جثة الي في الارض وبصت علي المسدس الي جمبو قامت علي رجليها رغم الوجع الي في رجليها بس قامت بتعب وقربت من المسدس ومسكتو وبعدين غمضت عينها وافتكرت المشهد الي في فلسطين لما ضربت نار علي اليهود مسكت المسدسد جامد وافتكرت مشهد تاني 
فلاش باك ❤️
في النادي امال كانت واقفه بتدرب علي نشال وزين وقف وراها ومسك أيدها وبدأ يعلمها 
زين همسلها في ودنها :هات إيدك تحضن إيدي شوف حبك جوّا وريدي قرّبت أقول يا سيدي رح أموت في هواك مش عايزك تبعد عنّي ولا عايز أفضل مستنّي ده أنا منك وإنت منّي و حياتي معاك
امال بابتسامه : يارايق قولي بقا انا ليه بتعلم النشال
زين : علشان تطلعي زاي جوزك كدا ظابط قد الدنيا 
امال : امممم طيب هبقا اشطر منك 
زين ساب أيدها وقال : ماشي يلا جربي 
امال جربت معرفتش وزين قرب منها وهو بضحك ومسك أيدها وبدأ يعلمها وهي بصتلو وقالت : اغنيلك صعيدي يازيزو 
زين : هتعرفي
امال بابتسامه : اكيد يلا اجهز 
زين ساب أيدها وقال : يلا 
امال بدأت تغني : يا اهل الصعيد قولوا شروني باين عليا لو باين عليا صالحوني ده في يوم ملكني ده في يوم ملكني، واديني بقيت من عشقه انا بهتان لوني الحب كيف خان جرح ويا روحي من حبه اتحامي قالوا عليه انه حرامي وسرق قلوب وقلوب ياما
امال حصلت وقالت : بقيت منحونه اوووي صح 
زين ابتسم وحضنها وقالها : تعرفي ليه بعلمك النشال
امال بضحك : عشان ابقا اقوه منك صح 
زين : تؤ علشان تعرفي تحمي نفسك 
امال : اممم ماشي 
زين خرجها من حضنو وقال : يلا نكمل 
امال وقفت ومسكت المسدس وزين حضنها من ضهرها ومسك أيدها وبدأ يعلمها وهي بصتلو وقالت : يا اهل الهوا ده العشق دوا، والعشق جابني ووداني يا نعيش سوا يا نموت سوا، ومفيش قصادي حل تاني
زين ابتسملها وهي قالت : هااا يانعيش سوا يانموت سوا مش قدامك حل تاني انا وانت واحد اظن فهمت 
زين بضحك : هو انا ههرب منك يابنتي 
امال : لا بس بعرفكك……..
انتهاء فلاش باك❤️
امال فتحت عينيها بهدوء وبصت قدامها لقت اكرم وزين واقفين قدام بعض وكل واحد ماسك مسدسو أما رحمه رنت بسمير وقالتلو وامال مسكت المسدس بثقه وصوبتو نحية اكرم 
امال بصوت عالي : اكرررررررررم 
اكرم بصلها وقال : روحو 
امال بغضب : عايزه اعرف انت نقلتلي قلب مين وليه عملت كدا معايا وليه مش قتلتني والأهم مبسوط ببحر الدم الي انت بتعملو ده متخيل كام واحد بيموت دلوقتي بسبب طماعكم وقرفكم وكمان وخدين الدين ستاره لي قرافكم
زين بصدمه : مين الي بيموتو 
امال بدموع : ظباط هناك في العريش 
زين بص لي اكرم بغضب وامال وقفت جمبو وصوبو مسدسهم عليه وأسر وقف جمبهم وصوب المسدس عليه واكرم بص علي رجالتو لقاهم كلهم ماتو ومفيش غير مجدي جمبو 
اسر بغضب : خلاص العبه خلصت 
زين : وهتموت دلوقتي 
امال بغضب : وهاخد حقي منك 
اسر وزين وامال ضربو نار علي اكرم بس اكرم في لمح البصر زق مجدي مكانو وهو هرب برا الفيلا ومجدي خد كل الطلقات اسر وزين بصو لبعض بصدمه وامال مقدرتش تقف علي رجليها اكتر من كدا ووقعت في الارض
زين بلهفه : امال 
زين نزل لي مستواها وشالها وأسر جري برا البيت علي امل يلحق اكرم ….
_________________________________________
* في العريش *
احمد ومعتز كانو واقفين وسط جثث كتير اوي وكانو كلهم ظباط احمد عينو دمعت من المشهد ده مقدرش ينقذهم معتز بص في الارض وأحمد بصلو 
احمد : امسح دموعك علشان محدش يشوفها 
معتز بدموع : مقدرناش ننقذهم شوف كام واحد مات 
احمد مسح دموعو وقال : لسا المشوار طويل ودول مش اول شهداء يموتو ولا اخر شهداء ربنا بيحبهم اوي هيروحو مكان احسن من ده بكتير 
معتز بدموع : فكرني بفلسطين أحمد انا تعبت من الحروب دي كل ده علشان ايه دول بيعملو كدا وبيموتو ولاد بلادهم علشان الفلوس والمصالح واحنا أرضنا اتخدت مننا  واتلزينا ومات مننها كتيرررر بجد هو احنا نستاهل كل ده 
احمد حضنو بحزن وقال : اهده بقااااا 
معتز مسك مسدسو وقال : هقتلوووووو
احمد : لا اصبرر واهده
معتز : طيب بس هقتلو بردو 
احمد بحزن : والله ماهنرحمهم 
ابو معتصم قرب منهم وكان معه كاميرا وقال : معتز خد صور الكافره دول وهما ميتين 
معتز بضيق : احم معلش أيدي بتوجعني اتعورت فيها 
ابو معتصم : طب خد يااحمد
احمد خد منو كاميرا بغضب وبدأ يصور الظباط وكل ما كان يشوف واحد عينو تدمع ونصدم لما لقه العسكري الي قالو يهرب ويتصل ب زين كان غرقان في دمو  احمد قرب منو وبصلو بحزن ونزل لمستواه ولقه في جيبو مصحف صغير احمد مسك المصحف وحضنو وافتكر فلسطين والشهداء حس بكره كبير اووووي تجاه أبو معتصم كان نفسو يقوم يقتلو …احمد خلص تصوير وابو معتصم أمرهم يمشو فورا وفعلا ركبو العربيات وتحركو ..
_________________________________________
*عند زين *
بعد ماعرف الي حصل معا احمد 
زين بغضب : انا سبب 
امال كانت نايمه علي سرير وقالت : لا والله مش انت صدقني
زين : لا اكيد الي ماتو كتير انا سبب 
امال قربت منو بهدوء وقالت : نصبهم والله ادعلهم انت بس 
زين بحزن : والله ماهرحمهم 
امال بحزن : معلش هيجلهم يوم 
زين : انا مخنوق عايز أخرج 
زين قام من علي سرير وساب امال وامال اضايقت اوي زين ركب عربيتو بغضب وبعدين اتحرك وبعد ٥ دقائق وصل البحر نزل من العربيه بسرعه ووقف قدام البحر وغمض عينو بحزن حاسس ان كل حاجه عماله تفلت منو ومبقاش قادر يفكر وبعدين فتح عينو بهدوء وبص قدامو ولقه بنت بتغرق في البحر 
زين بصدمه : ايه ده الي يخلها تعوم بليل كدا 
زين قلع التشرب ونزل البحر وفضل يعوم لغيت لما وصلها لقها خلاص فقدت الواعي زين شالها في الميه وطلع بيها برا البحر وبعدين نايمها في الارض 
زين : مفروض اعمل ايه دلوقتي لازم اعملها تنفس اصطناعي بس لو امال عرفت هتقتلني بس لازم انقذك 
زين قرب من البنت وعملها تنفس اصطناعي والبنت فاقت وبصت لي زين وقالت : ايه ده انا فين 
زين : مفيش ياحبييتي انتي علي البحر ولابسه مايوه وغرقتي وانا انقذتك
البنت بتذكر : ايوااااا ايوااا فعلا انا معرفتش اعوم علشان رجلي وجعاني 
زين بضيق : تخيلي حد معندوش ضمير كان مكاني شوفي كان هيحصلك ايه 
البنت بحزن : معلش اسفه وشكرا انك ساعدتني 
زين : عادي ولا حاجه 
فجاه زين سمع صوت امال : حلو اوي الي انا شيفاه ده 
زين بص علي امال لقها قاعده علي كرسي متحرك وأسر كان واقف وراها 
زين بصدمه : امال اسمعي بس 
امال بغضب : طلقني ياخااااين 
اسر : ايوا طلقها وطلقني
زين : نعم 
اسر : مش انا بيست فريند بتاعك وحضرتك طلعت الطلعه دي من غيري يبقا طلقني 
زين بضيق : انتو هنا من امتا 
اسر بسخرية : من ساعت البوسه المشبك 
امال بغضب : طلقني ومش عايزه اشوفك تااااااااااااني 
زين بعد عن البنت وقرب من امال
اسر بسخرية : وقالع التشرت كمان يامحترم 
زين بغضب : متهزرش 
امال بصريخ : وانا الي رايحه اجبلك ورد علشان تخرجك من مود ده تروح تخوني طلقني يازين 
اسر بسخرية : دانت ياشيخ عمرك ما بوستها كدا 
زين بغضب : اخررررررس يابتوجااااااز 
امال رمت الورد في وش زين وقالتلو : هطلقني بكرامتك ولا اخلعك
البنت : اهدي حضرتك انا بس كنت بغرق وجوزك حضرتك جنتل مان وحلو اوووي وساعدني 
امال بصت لي زين بغضب 
زين بص للبنت وقال : جنتل ايه ولعتها يختي ورتحتي
امال بغضب : ززززززين 
زين : قلبو
امال : طلقنيييييييييييي …. وهنعرف بعدين وياتره مين البنت دي الذكيه هي الي هتجبها???????? ولو انتو مكان امال كنتو عملتو ايه ????????❤️
يتبع..
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

‫6 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى