Uncategorized

رواية ضعف الزين الفصل الاول 1 بقلم رحمة خالد

 رواية ضعف الزين الفصل الاول 1 بقلم رحمة خالد
رواية ضعف الزين الفصل الاول 1 بقلم رحمة خالد

رواية ضعف الزين الفصل الاول 1 بقلم رحمة خالد

:يا بابا حرام عليكي عايزني اتجوز زعيم مافيا انت واعي  انت بتقول اي
_قعد ببردو وولع سجارته:ايوه واعي حدا وهتتجوزي يعني هتتجوزي
:عشان خاطري يا بابا بلاش اتجوزه ونبي يا بابا ده مجر*م يا بابا هيعيشيني في عذا*ب 
زقها ووقعت ع الارض:جهزي نفسك انهارده الساعه 8 الخطوبه وكتب الكتاب.. وخرج
استووووب(رحمه بنت جميله ملامحها برئيه عيونها رمادي بشرتها بيضه وصافيه شعرها ناعم جدا وطويل.. رحمه مامتها متوفيه وعايشه مع باباها القاسي) 
رحمه قعدت على الأرض بتعيط:يا رب ساعدني يا رب انا مليش غيرك يارب مش عارفه اعمل اي خرجني من المصيبه دي وقعدت تعيط لحد م نامت
بعد شويه سمعت خبط جامد ع باب اوضتها
قامت بسرعه تفتح وكان باباها
الاب بغضب:اخلصي يا بت اجهزي فاضل ساعه والعريس يجي
رحمه بدموع:حاضر 
رحمه قفلت الباب وقعدت على السرير بتعيط وفجأه افتكرت حاجه 
رحمه:مفيش حل غير كده.. قامت جهزت شنطتها وفتحت الشباك ولحسن حظها المسافه واطيه رمت الشنطه من الشباك ووقفت على الشباك ونطت
رحمه قامت بالم واخد الشنطه وقعدت تجري بسرعه وفجأه ظهرت عربيه قدامها خبطتها
نزل شاب من العربيه يشوف رحمه: اخد شنطتها حطها ف العربيه وشال رحمه وحطها ف العربيه وطلعت بيها ع المستشفى
:دكتورررر بسرررررعه
الدكتور بخوف:اتفضل يا زين بيه 
زين بغضب:انت لسه هتقولي اتفضل هات ترولي بسررعه
جابوا الترولي وحطوا رحمه ودخلت ع العمليات علطول
زين قعد وحاسس بحاجه غريبه بس مش عارف هي اي
قلب زين بيدق جامد: بدق ليه انت كمان ده حتى أول مره اشوفها.. طلع الفون بتاعه
زين بحده: الغي معاد انهارده مش جاي وقفل في وشه
****************
في بيت رحمه
الاب:ازاي مش جاي م هي فقر اصلا ده انا هوريها وقامت يخبط ع اوضتها 
الاب:انتي يا بت افتحي لأحسن اكسر الباب م انتي فقر زي امك
الاب قعد يخبط وطبعا مفيش صوت نهائي وكسر الباب وكانت المفاجاه
الاب بغضب:يا بنت ال***** هربت بنت ال**** ماشي انهارده موتك ع ايدي 
************
في مستشفى زين الشرقاوي
الدكتور خرج بخوف: للأسف هي دخلت ف غيبوبه والله اعلم امتا هتفوق منها
زين قعد بحزن:تمام اتفضل يا دكتور
الدكتور استغرب حزنه وهدوءه ومشي
زين قام ودخل الاوضه اللي فيها رحمه
رحمه عباره عن اجهزه في كل مكان ف جسمها زين قعد جمبها بحزن ومسك ايدها ولأول مره دموعه تنزل من بعد وفاته اهله 
زين بدموع: تعرفي اني اول مره اعيط علي حد معرفهوش عايز اعرف اي اللي بيني وبينك عشان اعيط عليكي انا اول م شوفتك قلبي دق جامد معرفش ليه فوقي وقوليلي انتي مين 
*************
في مكان مهجور
مجهول1: الزعيم لازم يموت عشان ابقا بداله
مجهول2: تمام تحب نخلص عليه امتا 
مجهول1 بشر:مش دلوقتي هخليه يموت بالبطئ الأول 
***************
في المستشفى زين نايم ع ايد رحمه وفجاه سمعت صوت بيصفر من جهاز القلب
زين قام بخوف والدكتور دخل بسرعه 
الدكتور:اتفضل برا يا زين بيه 
زين بغضب:لا هفضل جمبها 
الدكتور:لو سمحت عايز اشوف شغلي المريضه بتموت
زين بدموع مسك ايدها:لا لا هي مش هتسبني 
الدكتور خرج زين بعد بالغصب
الدكتور قعد يضرب صدمات على القلب 
في عالم آخر وسط زرع وورد ومكان جميل وافقه رحمه 
رحمه:ماما ماما انا جايه 
الام:لا يا حبيبتي طريقك لسه طويل 
رحمه بدموع:انتي وحشتيني اوي يا ماما تعالي خديني
الام:وانتي كمان يا حبيبتي بس لازم تيعيشي حياتك 
رحمه بدموع: حياتي وحشه اووي من بعدك يا ماما تعالي خديني 
الام:زين هيعوضك عن كل حاجه في حياتك يا رحمه روحي لزين وساعديه يرجع لطريق الصح روحي عشان تعيشي حياتك مرتاحه.. واختفت الام
رحمه رجعت للحياه: زي زين
زين بدموع وصدمه:*********
يتبع…
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى