Uncategorized

رواية عشقت ملاكي الحلقة الأولى 1 بقلم اسراء

 رواية عشقت ملاكي الحلقة الأولى 1 بقلم اسراء 

رواية عشقت ملاكي الحلقة الأولى 1 بقلم اسراء 

رواية عشقت ملاكي الحلقة الأولى 1 بقلم اسراء 

في مكان ف مناطقه متوسطه 

صبااااح الخير يا ماما 

صباح الخير يا مالك يحبيبي 

مالك: اي يماما بتعملي اي 

ام مالك ببتسامه: بعملكو فطار ليك انت وأختك صحي اختك عشان تروحو الكليه 

مالك ببتسامه خبيثه : عنيا

دخل مالك الاوضه بتاعت اختو ١ ٢ ٣ 

يححححححح يا ماما 

مالك بضحك من منظر اختو : صحي النوم يست ملاك 

استوووب نتعرف ع ابطالنا 

(مالك) اخو ملاك الاتنين توآم مالك عندو ٢٠سنه ف كليه ٢ هندسه  هو واختو  شاب بيحب الهزار بس واقت الجد  جد  بيتعصب بسرعه بس بيفكر قبل ميعملً اي حاجه هو شاب طويل بجسم متناسق لانه بيروح الجيم شعرو بني وناعم عيونه زرقه شبهه   السمااا بشرطو بيضا  عندو دقن خفيفه يعني مزز مزز 

(ملاك)فتاه جميله فوق ماتتخيلو عينها زي مالك زرقه بس ع افتح فعلا دي الي تقولو زي السمااا وفيها لمعه كدا بجسم متناسق بيضه وخدوده حمرا رموشه طويله وشعرها طويل لحد ضهرها وناعم بني بس شبه الاحمر يعني وتكه من الآخر 

ام مالك: مش هجيلك عادي منتي خدتي ع كدا كل يوم  

مالك ببتسامه انتصار: يلا عشان نروح الكليه 

ملاك بغضب طفولي : عامل نفسك من بنهااا هاا ماشي الدنيا دوااره 

مالك وهو خارج من الاوضه : البسي ياختي ونتي ساكته 

ملاك قفلت الباب ومسكت فونها ورنت ع البيست بتعتها 

ملاك: ابو احماااااد يلمنحرف يلموكوس 

عشق: ههههه ولله انتي الي بضحكيني  اي يقلبي روحتي الكليه 

ملاك: لا لسه هلبس اهو ونتقابل ع باب الكليه سلاك 

عشق:سلام 

لبست عشق بنطلون ابيض وسويت شيرت اسود وفي روسمات ورد بل ابيض وعملت شعره ديل حصان  

ملاك: صباح الخير يست الكل اومال بابا فين 

ام مالك :صباح الخير  راح الشغل من الصبح ويألايحببتي كلي يلا ونزلو

كلو ونزلو وركبو العربيه بتاعت مالك وراحو الكليه 

في قصر كبير وشبه قصور الملوك 

يجلس هذا الشاب ويأكل 

 الأم :كل براحه ياادم الاكل مش هيطير 

ادم : لا الاجتماع هو الي هيطير سلام يعسل 

نقف ثانيه ادم شاب   عندو ٢٦ سنه عندو ف كل بلاد شركه هندسه وهو عندو اكبر واشهر شركه هندسه ف الشرق الأوسط  عيونو رصاصي شعرو اسود وناعم وجسمو رياضي بشرتو كمحاوي 

ادم طلع من القصر وركب العربيه الفخمه بتعتو وبيتكلم ف التليفون 

ادم: الو اي ي زفت ف اي 

فهد : تشكر ي صاحبي بس حضرتك اخرت ع الاجتماع 

ادم :جاي اهو غور بق 

فهد صديق ادم من الطفوله هو شبه ادم ف كل حاجه هما ولد خاله بعيون بني 

وشهر بني  وناعم 

ادم:جهز انت بس ونا جاي اي ده احييي

فهد: اي يابني مالك 

ادم وهو بينزل من العربيه :اقفل انت دلوقتي 

نزل ادم ويقول معلش مختش بالي 

ترد وتقول يعني تكسر مرايه العربيه ونسكت 

مالك:اسكتي ي ملاك استني 

وهو حد يعمل غلط ويتكلم بل برود ده يا اسمك اي انت 

ادم وهو بيبص ع ملاك الي سرح ف تفاصيل وشهاا 

ادم :خد الفلوس دي وصلحه 

مالك: لا شكرا مش محتجين بس بعد كده ابقا بص قدامك  

 مشي مالك وي ملاك ملاك ركبت هي وهتسوق

ملاك :متزعلش ي مالك يقلبي بص كدا  

وتروح ملاك جايه ع عربيه ادم كسرت المرايه وجريت بلعربيه وآدم واقف مصدوم ومزهول من البنت دي  

مالك وهو بيضحك ع اختو :اهههههههه هموت يخربيتك 

ملاك برفع حاجب : اي خدمه ي برنس  

يروحو ع الكليه وينزلو من العربيه ويقبلو عشق 

ملاك:عشقي ياناس 

عشق:ملاكي ياناس 

مالك: اي مفيش حبيبي ياناس 

تبصلو عشق برفع حاجب وتقول…. 

يتبع..

لقراءة الحلقة الثانية : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية إشارة للكاتبة دعاء الأنصاري.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى