روايات

رواية احببت طفلتي البريئه الفصل العاشر 10 بقلم شهد هاني

رواية احببت طفلتي البريئه الفصل العاشر 10 بقلم شهد هاني

رواية احببت طفلتي البريئه الجزء العاشر

رواية احببت طفلتي البريئه البارت العاشر

رواية احببت طفلتي البريئه
رواية احببت طفلتي البريئه

رواية احببت طفلتي البريئه الحلقة العاشرة

بعد مرور سنين ابرار كبرت واصبح عندها 19 سنه في كليه
طب قسم جراحه قلب وبدلت نفس الحب لي براق بس براق
خايف ليكون حب رد جميل ونقول عند بطلتنا جميله ابرار
بتغني وبتقول:حاسة اني في مود رايق وجديد وبعيد عن كل
الناس رامية الحسابات ورا ضهري بعيد ومسلِّمه للاحساس
وده وقتي اني اخد وقت اعمل كل اللي بحبه وبس وكلام
الناس انساه وماقولش غير انه كلام الناس انا عايزة اسيب
نفسي واسيب الدنيا واغني محتاجة اقعد ويايا شوية
ونتكلم عني عن فرحي اللي مستنياه عن يوم عيشته
وماقدرش انساه احكي لنفسي الحكايات وكمان اسمع
حكايات تانيين مني أحساس في خيالي سنين شايفاه
محتاجة ادخل جواه امسك بايديا في ايد قلبي واتمشى

 

 

شوية معاه اهرب لمكان جوايا بقاله سنين محتاج يتحس ده
القلب اما بيرتاح يقدر يخلق في حياتنا حياه قطع غناها
صوت خبط علي بابا.
ابرار:حاضر جايه.
براق:عجبك ي هانم صوتك الي طالع دا.
ابرار عيطت:ومسكت ابراق من تشرت بتاعوا قالت انت ليه
اتغيرت معايا من ساعه م كبرت وانت متغير معايا وعايش
في شقه وانا في شقه وبتكلمني بجفاء رغم انك عارف اني بحبك رد عليا ي براق.
براق بزعل هو مش عاوز يظلمها معاه:قال انا هخطب ي ابرار وكمان أنتي لسه صغيره وانا زي ولدك عشان الي ربيتك وقال كلام بوجع.
ابرار بصدمه:هتخطب ي براق انا مش صغيره انا في اوله كليه
طب عارفه مشاعري اتجاهك مشاعر حب مختلفه عن مشاعر
الأبوي وزعقت وقالت انت مش ابويا وانت مش كبير عني
احنا م بنا 15 سنه والحب عمره م كان ب سن.
براق بزعيج:افهمي بقا انا مش بحبك فاهمه مش بحبك انا بحبك ذي بنتي بحب ابرار طفله الي كانت بتنام في حضني وهي صغيره.
ابرار بصدمه:تمام ي استاذ براق وصلت وشكرا علي المعروف الي حضرتك عملته معايا من تربيه وانك صرفت عليا وان شاء الله هحاول اديك جزء من ده وعن اذنك عاوزه انام وقفلت بابا ونزلت علي الارض وهي بتعيط بتقول مش هقدر مش هقدر وقامت لامه هدومها.
محمد:شوفت قولتلك بلاش مصدقتش واهو انت تعبان وهي تعبانه.
براق بدموع:الفكره اني خايف تكون حب مراهقه أو عشان انا راجل الي في حياتها بس او تكون بتردلي جميل.
محمد:انت الي عملت في نفسك انت زرعت الحيره في نفسك انت كونت ودتها دار الايتام قبل م تتعلق بيها بس بعد أي فوات الاوان.
براق بزعيج:انا عمري م هندم اني ربتها او حبتها وانا هحاول انا قولتلها اني هخطب وفعلاً هتقدم لي جيسيكا .
محمد:غلط في غلط وانت بقا هتعلق جيسيكا بيك وانت قلبك مع غيرك.
براق:لسه هيكمل كان صوت باب اترزع جامد.
محمد:هي ابرار نزله في حته.
براق بقلق:لا هي قالت إنها دخله التنام جري يفتح الباب.
ابرار:كانت لبست وخدته شنطه بتاعتها ورنت علي صدقتها في كليه وقالتلها ممكن تخلي بابكي يحجزلي طياره تنزل علي مصر.
نادين:ازاي ابرار انتي ماشي بجد وهتسبني لوحدي.
ابرار بحب:معدش عندي القدره اني اكون عبء عليه انا راجعه بلدي واهو انا كبرت وهقدر احافظ على نفسي ف بجد ياريت تعمليلي خدمه دي.

 

 

نادين: طبعآ كان لازم نحجز تذاكر الاول ف بابا هيبعتلك طياره خاصه هتروحي فيها وانا هاجي معاكي وقاعد معاكي فتره وامشي عشان مش ينفع اسيبك لوحدك اخاف عليكي من امجد واخوكي حازم.
ابرار ضحكت:زمنهم نسيوني اصلا مش تتعبي نفسك ي حببتي هتسيبي بلدك وهتجي مصر معايا كدا كتير.
نادين:وهي بتقلد مصرين ولا كتير ولا حاجه الصاحب جدع ميسابش صحبه وقت زنقه.
براق بصدمه:ابرار راحت فين وفضل يخبط جامد لحد م الباب اتفتح وفضل يدور عليها لحد ملاقي جواب.
محمد:افتح جواب ي براق بسرعه.
براق بصدمه:انا رايحه مصر ي براق كفايه عليك انك تتحملني اكتر واكون عبء عليك انت وخطبتك بس اعرف اني بحبك بس خلاص فات الاوان بتمنالك حياه سعيده.
حازم بحزن:اختي وحشتني أوي ي حنين ي ترا هتسمحني.
حنين بصدمه: اصلا انا مش مصدقه الي عملته في اختك انا لو مكونتش حسيت انك اتغيرت مكونتش وفقت اني اجوزك.
حازم بخوف:مسك ايد حنين وقاله اوعي تسبني ي حنين انا مش ليه غيرك انا نفسي قلاقي دكتور الي اخد اختي ويبقا معايا وانا انتقم من امجد.
امجد بشر:انت سبب في الي انا في ي دكتور ودا كله حصلي من تحت الست ابرار مسيرك تنزلي وانا هخليكي تتمني المو’ت

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على :  ( رواية احببت طفلتي البريئه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى