Uncategorized

رواية أحببت ملتحي الفصل الأول 1 بقلم علياء محمد

 رواية أحببت ملتحي الفصل الأول 1 بقلم علياء محمد

رواية أحببت ملتحي الفصل الأول 1 بقلم علياء محمد

رواية أحببت ملتحي الفصل الأول 1 بقلم علياء محمد

(الدين ليس الابتعاد عن الحب والحياه)????
: لا بقا ما انا مش هفضل طول حياتي قاعده كده 
الام: يا بنتي اسمعي الكلام عمك لو سمعك هيضربك
نور: ي ماما انا مليش دعوه مش عايزني اقابل صحابي ولا انزل اشتغل بالشهاده بتاعتي يعني هفضل قاعده كده وبعدين انتي ساكته ليه ما تقولي حاجه ي ماما وقعدت تعيط
الام: اقول ايه ي بنتي انتي الي صحابك مش محترمين و من ساعت ما ابوكي مات وعمك مش بيخلي حد يقرب منك  انتي عارفه عمك وبعدين هو خايف عليكي وانا شايفه انو مغلطش في حاجه عشان اتكلم اكل وبتاكلي لبس وبتلبسي مصروف وبتاخدي خروج بتخرجي مع بنات عمك عايزه ايه تاني 
نور ببكاء: يوووووه بقا يا مامااا والله اهرب واسبلكوا البيت 
الام بغضب: ايه اهرب ديه انا ربيتك كده ي نور عمك خايف عليكي 
نور: خايف عليا ليه هيخاف عليا من صحابي طب اوووف بقا انا زهقت 
الام: معلش يا حبيبتي استحملي لحد ما يجيلك ابن الحلال وسابتها وخرجت
نور حطت المخده علي راسها وهي بتقول: يا ربي انا عملت ايه في حياتي عشان يطلعلي عمي ده و واخد مني تليفوني ايه ده بقا مسكت الدبدوب بتاعها
نور: نعمل ايه يا نصه
الدبدوب: لا رد 
(وهو الدبدوب هيرد عليكي حضرتك ????)
نور: امممممممم نعمل ايه نعمل ايه ياض ي نصه نعمل ايه 
الدبدوب: انا هقولك نعمل ايه 
نور قربت الدبدوب من وشها: الصوت ده طلع منين
الدبدوب: اوعي يا هبله نزليني عشان اقولك نعمل ايه 
نور نزلت الدبدوب بخضهة
الدبدوب:ها اقول
نور:قول
الدبدوب:هتنزلي تحت وتفتحي الباب وتخرجي بسكدا شوفتي سهله ازاي انتي الي غبيه 
نور:ما انا عملت كده يا ذكي 
الدبدوب:امممممممم طب اتكلمي مع عمك براحه هو طيب 
نور:اه تصدق معا.  نور بصت للدبدوب بخضه 
نور بصراخ:يا مامااااااااااااااااااا الدبدوب بيتكلم الحقووووووني 
حد ضربها علي راسها 
مازن:الله يخربيتك اسكتي فضحتيني
نور وهي بتقف وراه:الحق الحق والله كان بيتكلم وبيقولي اعمل ايه والله ما بكدب والله 
مازن بضحك:يخربيتك ده انا انتي متوقعه دبدوب يرد عليكي ولا ايه
(مازن اخوها في الرضاعه)
نور:خضتني
مازن:يلا اجهزي عشان فهد راجع النهارده 
نور:وانا مالي 
ماز:فهد متدين جدآ ي نور وكويس لما يجي تلبسي طرحه وحاجه طويله عشان ميزعقش 
نور:هيجي هو كمان يتحكم ولا ايه 
مازن:يلا يا حبيبتي يلا يا ماما اسمعي الكلام يلا يا ماما الواد زمانوا جي وطلع وسابها
نور: ايه الشلل ده 
وعدا بتاع اربع ساعات وفهد جه وهي كان لازم تنزل نزلت بشعرها ومسمعتش الكلام وكانت لابسه بنطلون جينز ومبين نص رجليها وتيشيرت بنص كم اسود ولابسه كوتش سبورت اسود 
فهد عندو لحيه وابيض وملامحوا عاديه 
قعدوا كلهم علي السفره 
العم: ايه الخرا الي لبساه ده يا بت اتحشمي 
نور في سره: اتحشمي اتحشمي شايفيني مش لابسه حاجه يعني 
فهد وهو بيبص ل اختوا وقال بصوت رجولي وعلامة الصلاه باينه جامد في جبينوا: اطلعي معاها يا حبيبه لبسيها حاجه كويسه 
نور: مالوا لبسي ما كويس اهو 
فهد غض بصروا: بقولك ايه مينفعش الي لابساه ده اسمعي الكلام 
مازن همسلها: هيقوم يأكلك علقه دلوقت اصبري بس
قامت نور بخنقه ورزعت الكرسي وجت تطلع من الباب 
العم: راحه فييين 
نور مردتش وجت طالعه 
لقت الي بيشدها ورزعها بالقلم 
فهد بغضب: احترمي نفسك انتي ازاي ابوكي كان شيخ ده منظر واحده ابوها شيخ فين الدين وفين الاحترام اطلعي فوق ومشوفش خلقتك
نور بغضب: وانت مالك اصلا
فهد: بقولك ايه انا ساكت من زمان لكن تكوني في بيت فهد الحاتم وتبقي بلبس الرقاصين ده هموتك اقسم بالله 
نور بغضب: يووووه بقا وطلعت اوضتها وبقت تعيط 
العم: معرفتيش تربي بتك يا ورد 
ام نور بصت في الطبق بحزن 
فهد: انا هطلع استريح وانزل الشغل 
مازن: استريح النهارده مش لازم تنزل شغل النهارده 
فهد: تمام
كان طالع اوضته ولقا صوت عرفوا كويس 
قرب من الباب استغفر ربنا كتير اوي بس كان لازم يعرف وسمع 
نور ببكاء: مش عايزين يطلعوني ي جاسر وبيضربوني علي البس بتاعي مش عارفه ايه القرف ده 
جاسر: معلش يا حبيبتي استحملي وانا هاجي اخدك من هناك ونهرب سوا ونتجوز
نور وهي بتمسح دموعها بكف اديها: بجد يا جاسر
جاسر: بحد يا روح جاسر
نور: يعني انت مش…….. 
ومكملتش كلامها ولقتوا دخل وعيونوا بطلع شرار 
نور بخوف: انا انا والله انا 
فهد بغضب: انتي ايه 
يتبع…..
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية المقاس للكاتبة فاطمة الدمرداش

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!