Uncategorized

رواية ظلمني ابن عمي الحلقة الأولى 1 بقلم نور

 رواية ظلمني ابن عمي الحلقة الأولى 1 بقلم نور

رواية ظلمني ابن عمي الحلقة الأولى 1 بقلم نور

رواية ظلمني ابن عمي الحلقة الأولى 1 بقلم نور

يادى العار هي فيها بت تاني
أيوه  هنعمل إيه 
 جوزها لو عرف ان فيها بت هيطلجها المره دي بالتلاته ياحسين
حسين/ واحنا باايدنا ايه ياعزه نعملوها
عزه/ لا ماهو بتي لو خلفت بت جوزها هيطلجها
و بناتها التلاته هيتحرموا من العز دا كله وولد عوض هيتجوز عليها في الصبح واحده تجيبله الواد ياحسين
حسين/ خليه يجوز هو راجل وغني وعايز واد يشيل اسمو ويورث كل فلوسه وبتنا دا نصيبها ياعزه هنعملوا ايه يعني 
عزه/واه واه ياحسين وكماني عايز بتي تتطلج   واسكت 
حسين /ايوه وهتعملي ايه يعني ياعزه
عزه/ في سرها هعمل كتير انت أيش عرفك في كيد النسا ياحسين بس
‘__”
____عزه فتحت باب اوضه هند
هندا/امه
عزه/ وااه وقاعده ساكته يعني ياهند
هند/ وانا هعمل ايه ياامه بس ادي الله وادي حكمتوا
عزه/ أوعى تكوني قولتي لجوزك إنك فيكي بت
هند/ ليه يعني هو لو مش عرف النهارده بكره يعرف
عزه/ أيوه مانا جتلك بسرعه علشان عارفكي بهيمه كيف ابوكى
هند/ واه ياامه عاد بلاش تشتمي ابوي
عزه/ يافرحتي دافعي علي نفسك الأول كلها شهور وتولدي وجوزك يطلجك يابت ابوكي بالتلاته
هند/ باانكسار ودموع وانا هعمل ايه بس ياامه
تعملي إيه اجولك (أقولك)تعملي ايه
هند/اه قولي
عزه/انتي هتجولي لجوزك إنك حبله(حامل) في واد
هند/ واه كيف اكدب في حاجه زي دي يامه بس دا كان أدهم دبحني وشرب من دمي كماني
عزه مانا عرفاكى خايبه وهتشلني انتي هتقولي لجوزك إنك فيكي ولد وملكيش دعوه دلوقتي الفلوس بتشتري كل حاجه
هند/واه كيف يعني مليش دعوه والفلوس هتجبلي واد كيف يامه بس
عزه/ هنتفق مع ممرضه من اياهم أول ماتخلفي انتي تاخد البت وتجيب واد من واحده لسه والده ولد وتبدل العيال يعني
هند/ بتخبط علي سدره واه ياامه وارمي ضاني واربي عيال غيري علشان ايه يعني ثم مين قالك انو حسين هيطلجني لما يعرف اني فيا بت 
عزه/ انتي بهيمه يابت انتي معاكي بنتين والتالته في الطريق ودا واد عمدت البلد يعني واد أغناه راجل في البلد وعايزه تبقا خلفتوا بنات ويسكت اكديه  اكيد هجوز تاني علشان يثبت للناس انو مش بيخلف بنات والعيب منك اسكتي انتي متعرفيش الرجاله قدي احنا ماصدقنا العمل يمشي واجوزك كماني هنعملوا عمل يحب خلفتك الشينه ياحيلت امك ياك
هند/ بدموع بس انا مش كنت عايزه اتجوز وانتي اللي خططي لكل حاجه من الأول وجوزتنيي غصب عني يامه 
عزه /امال اجوزك لواحد كحيان يسود عليكي عيشتك وكل شويه تجي تقرفيني ياك
بصي يابتي انتي هاتلي حاجه من اتره وانا هروح لشيخ يكون مبرووك وهخليه مش يشوف غيرك و يحب علي رجل كماني ولما يجي الواد هتاخدي كل حاجه بيه ومحدش هيقولك تلت التلاته كام 
هند/بس انا خايفه يامه جوي 
عزه /لاه اوعي تخافي طول مانا جنبك 
هند /يامرك ياهند لو ادهم عرف الحقيقه هدبح كيف البهيمه ولا حد هيسمي عليكي 
ـــــــــــ عند ادهم  
ادهم /يا وهدان ياوهدان 
نعم /ياسيدي
ادهم/هات الحصان 
واهدان /حاضر ياسيدي 
ادهم راح عند هند لانها خرجت من الصبح عند امها وكانت تعبانه وهند قالت ل ادهم انها رايحه مع امها لدكتور 
ادهم/من فوق الحصان سلام عليكم 
حسين/ من قدام باب البيت وعليكم السلام اتفضل ياسعت البيه
ادهم/فين هند
عزه/خرجت علي صوت ادهم
عزه/ هند تعبانه شويه ياولدي
ادهم ليه تعبانه سلامتها 
عزه بابتسامة خبثه عندي خبر راح تديني الحلوه عليه يادهم بيه
ادهم/ خبر ايه يا ام هند 
عزه /هند كشفت عند الدكتور وطلعت حامل بواد يعني مراتك هتجيب واد يشيل اسمك واسم عيلتك ياسعت البيه
ادهم/ بفرح معقول اخير ونزل من علي الحصان ودخل عند هند
ادهم/بفرح هند ياهند 
هند جات تجري نعم ياابو بناتي 
أدهم الف مبرووك ياحبت قلبي علي ولدنا الجاي من النهارده تأمري طلباتك مجابه
هند /بتوتر ها 
ادهم/ ها إيه انتي اكيد مش مصدقه وطايره من الفرحه زيي صح 
عزه /في سرها البت الحماره دي هتودينا في داهيه  انا عارفه 
عزه تلاقيه تعبانه شويه
ادهم/بفرح اقعدي ياحبت جلبي ياهند ياامه ولدي 
عزه/دا الوقت المناسب اطلب اي حاجه منه ثش هيقول لا
عزه/بمكر انت لذم يا ادهم بيه تكتب بيت لبتي ملك بيع وشرا باسمها حلوت الخبر دي
ادهم /اكيد ياخاله كل حاجه هتكون تحت رجلها ام ولدي دي وكل طلبتها مجابه 
ادهم/بفرح انا ماشي رايح ادبح عجل خلي الغلابه تفرح زينا كماني 
عزه/ روح روح يابيه ربنا يزيدك من نعيمه 
عزه/ شوفتي ياخايبه العز اللي هتكوني في من النهارده بسبب أفكار امك
هند/بس يامه انا خايفه ادهم يعرف دا ممكن يقتلني فيها حتي من غير مايغمض ليه جفن
عزه /لاه اوعي تاخفي إحنا هنأجل العمل دلوك(دلوقتي) لأن جوزك لما سمع ان فيكي واد اتهط عليكي وعيحبك ويموت فيكي كمانيمن غير عمل ولا حاجه دلوك احنا  لذم نتفق مع واحده تجيب الواد حتي لو واد سبعه مش مهم 
هند/ ربنا يستر 
عزه/هيستر ان شاءلله بس انتي اسمعي الكلام
هند/حاضر يامه
____في مكان اخر 
بنت بتحاول تهرب 
خلود بتحاول تهرب من الشباك نزلت ملايه سرير كبيره نزلت نص المسافه وبتحاول توصل للارض وتكمل الباقي
خلود /الحمدلله قربت اول 
فجأة شاب طويل واسمر يمسك خلو من خصرها خوفنا عليها من الوقوع علي الارض
خلود بتصرخ عاااااه
الشاب وهو ابن عمها 
كنان يضع يدوا علي فمها كي يكتم صوتها 
كنان بيشدها في مكان ضلمه وهو لسه حاطط ايدو علي بقها
خلود تقريبآ كانت في حضن كنان
خلود /في سرها يخرب بيتك انت لذق فيا ليه اكديه
خلود بعنف بتزق كنان بايدها الصغيره في سدره  خلود ابعد كده انت ماصدقت ياك
كنان اخرسي خالص انا رايح اقول لعمي انك هتهربي وابقى شوفي عمي هيعمل فيكي ايه عاد
خلود /مسكت ايد كنان بخوف وكانت اديها بترتجف واه ياود عمي ترضا ابوي يموتني قدامك
كنان ايوه
خلود واه ياكنان دا انت بتكرهاني عاد
كنان ببرود يمكن
خلود ايوه علشان رفضتك وقولت لاه مش عايزه اتجوزك صح
كنان بكره اتجوز ست ستك وواحده احسن منك كماني ياخلود
خلود جاك ضربه دامك ماسخ
كنان ليه غرتي ياك
خلود واغير ليه من واحده هتاخد عجابي (باقيتي يعني)
كنان /انا عجابك يابت محمد
خلود /ايوه انا اللي قولت مش عايزه اتجوزك يعني رفضتك وفي واحده تاني راح توافج عليك بعدي 
كنان كده ماشي ياخلود
كنان بصوت عالي ياعمي ياعمي
خلود حطط اديها علي بق كنان
خلود يخرب بيتك هتفضحنا
 وفي سرها كيف البهيمه
كنان/في سره أهدأ ياجلبي (قلبي) وخليك عاقل مش كل لما تقرب عليك ام مخ ناشف دي وكيف الجزمه تدق كده أهدأ خلينا نعلمها الادب
كنان شال ايد خلود من علي بقه ليه انت بتخافي ياك
خلود/رجعت لورا في الضلمه وشدت كنان معها
كنان هتعملي ايه
خلود اسكت خالص اهو الغفير بتعا القصر طلع بره عاجبك كده
كنان بهمس جنب ودنها ها اندهلوا يجي ياخدك لابوكي خليه يطخك ونخلص منك
خلود /في سرها انا عارفه ايه اللي بيعرفوا اني ههرب كل مره يطلعلي كيف العفريت كده قدامي بس كنان مش بيجي بالعند
خلود بتمثيل واهون عليك ماهما كان انا بنت عمك ياكنان
كنان خلاص غوري علي فوق يلاه
خلود واغور كيف قصدي اطلع كيف كل مره اهرب انت تطلعي كيف القدا المستعجل واطلع كيف ماانزل 
كنان /خلاص اطلعي زي كل مره
خلود/الغفير لما جه شال السلم يافالح
كنان والمطلوب
خلود يعني يعني
كنان انطقي يعني ايه
خلود ولا حاجه أطلع علي كتفك لفوق وشورت علي الشباك بكسوف
كنان استحي يابت اشيلك كيف انا
خلود أمال عايزني  اقعد هنا للصبح وابوي يطخني ياما سيبني أهرب من عريس الغبره ده اللي اتقدملي وخلاص
كنان ليه انت يا اما ترفضي يااما تهربي
خلود انا مش عايزه اجوز خالص
كنان يعني مش رافضاني انا بس
خلود انت واد عمي وكيف القمر بس مش عايزه اتجوووز اي حد لا انت ولا غيرك فاهم
كنان غوري خلاص يلاه اطلعي خلينا نخلص
خلود ركبت علي كتف كنان
 فاهي ك الفراشه صغيره الحجم ونحيفه الجسم
خلود بخوف خلي بالك ياكنان مني
كنان امسكي بس الشجره كويس ياام لسان طويل واطلعي
خلود طيب
كنان تستاهلي اللي هعملوا فيكي ياخلود تستاهلي
خلود دخلت البيت من الشباك زي كله مره وكانت مرعوبه واتغطت ونامت
خلود/ياحظك ياخلود كل مره تحاولي تهربي يطلعلك كنان زي عفريت العلبه اكديه مش عارفه اعمل ايه انا 
مامت خلود واسمها خديجه دخلت الاوضه علي خلود فجأة
خدذجه /بت ياخلود بتعملي ايه
خلود /بخضه واه يامه خضتيني ياحاج طب كحي طيب ولا اعملي اي حاجه
خديجه/خضيتك ليه شوفي عفريت 
خلود مش قصدي يامه 
خديجه/ولا قصدك المهم ابوكي عايزك تحت 
خلود/بخوف عايزني عايزني ليه يامه علي وش الصبح كده
خديجه/وانا ايش عرفني يابتي بس انزلي وانتي تعرفي
خلود/في سرها اكيد كنان البارد قله معقول يقوله 
خديجه /بتبرطمي بتقولي ايه يابت انتي 
خلود/ولا حاجه يامه بس اقرا الفتحه علي بتك يامه وقولي لكنان منك لله 
خديجه /واه يابت مالك وكنان واد عمك ماله يابت بيكي 
خلود /انتي بصلي يامه 
خديجه/ملها المخبوله دي 
 خلود ادعيلي علي كنان واد زينب البارده في كل صلاه
خديجه/استحي يابت عيب تقولي علي مرات عمك كده 
يتبع..
لقراءة الحلقة الثانية : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية المؤامرة للكاتبة منة محسن

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى