Uncategorized

سكريبت ملاذي وانتقامي الفصل الأول 1 بقلم فاطمة وجيه

 سكريبت ملاذي وانتقامي الفصل الأول 1 بقلم فاطمة وجيه

سكريبت ملاذي وانتقامي الفصل الأول 1 بقلم فاطمة وجيه

سكريبت ملاذي وانتقامي الفصل الأول 1 بقلم فاطمة وجيه

تبص لي البيت من برا وفجاه تتشعلق علي السور وانط جوه
الحارس شافها:ايييي انتي
جريت علي جوه
الحارس جاري وره وهي بتجري منه لقت حارس قدامها
بصت بخضه وعدت من تحتي وخلتهم يخبطو في بعض جريت علي باب الفيلا لقتو مفتوح
حور بصراخ:عاصم بيه يا عاصم بيه
نزل علي السلم بغضب:انتي اي الي جلبك هنا
حور بعصبيه:لو فاكر اني بنت ضعيفه تبقا بتحلم هخد حقي منك تالت ومتلت وهتشوف
ريان بغضب:ياحراس طلعو الزباله دي برا
الحراس بيقرب من حور تبص حوليها وتمسك ازازه وتكسره
حور بزعيق:الي هيقرب مني
ريان بسخريه:اي هتموتي ب الي ف ايدك
حور بتحدي وهي بتحت الازازه علي ايديها:هموت نفسي ووديك ف داهيه يا عاصم بي
عاصم نازل علي السلام:اي الدوشه دي
حور تقرب من السلم:انا سبب الدوشه دي
عاصم:انتي مييين
حور:انا الي ابنك ضيع مستقبلي وعايزه حقي عارفه انك راجل حقاني ومبترداش بظلم
عاصم بص ل ريان بغضب:عمل اي
ريان بص ل ابوه بخوف وبص في الارض
حور:نشر فديو اني كنت مع واحد وبوظ سمعتي واتفصلت من الجامعه وناس كلها شافت الفديو
عاصم بص ل ابنه بصدمه:ابني انا يعمل كده
حور فتحت فونها علي الفديو وفرجته عليه:والي في الفديو ابنك
ريان بغضب:لا مش انا
حور بعصبيه:لا انت وهتدفع تمن الي عملتو فيا
ريان بغضب اكبر:بقا انا ريان عاصم المنشاوي اتجوز واحدة عا
قلم من عاصم بتر جملة ريان
عاصم بغضب:اخرس يا حيوان ياريتك تيجي نص ديب الله يرحمه انت ايييي يا اخي شيطان ولتفت ليها عنوانك فين
حور بصت ل ريان بشماته:في***
عاصم بجمود:اوعدك انو هيجي بليل يصلح غلطته
ريان بصدمه:بس انا مغلطش
عاصم بعصبيه:اخراس ياحيوان
حور بتبص ل ريان بشمئزاز وهي بترفع الازازه المكسور في وشه:قولتلك هتندم ولو مجتش سعتها مش هتردد اقتلك والله رمت الازازه علي الارض ومشيت
ريان بعصبيه:كده تضربني يا بابا عشان حتت بنت زباله دي
عاصم يشدو من هدومه بغضب:انت بترفع صوتك عليا يا كلب انت ده ديب عمره معاملها
ريان بغضب:ديب ديب اكنك مخلقتش غيرو احسن انو مات وطلع برا بعصبيه وهو بيتوعد لحور
استوب كده:
“نعرفكم ريان 22سنه شعرو اسود وعيونه عسلي فاتح بشرتو خمري ولد مز من الاخر والابن الوحيد لعاصم بعد موت ديب مستهتر عنيد وكمان حاقد
حور بنت 19سنه بشره برونزيه وعيونها لونها بندقي شعرها بني غامق وطولي وفي كلية طب عنيده شخصيه قويه جدا مبتحبش حد يدوس لها علي ترف”
حور ماشيه في الحاره بتعتهم
-الحق ياض مش دي البت بتاعت الفديو
الشب يبص ل حور بوقاحه:اه هي دي بطل في الحقيقي متيجي نروحلها
التاني بصلة بخبث:يلا
الشاب:انتي ياحلوة متجي
حور وقفت:انت بتكلمني انا
الشب التاني:متعمليش محترمه ويلا
حور بتبص لي الناس الي بتتفرج ومحدش بيكلم:اي محدش هيقولهم حاجه
الناس بصلها بقرف
حور بلعت غصتها ومسكه نفسها ولسه هتمشي الواد شدها من ايديها
الشب بغضب:خدي هنا يا روح امك قولنا هتجي معايه
حور تضربه بركبتها تحت الحزام وبعصبيه:امي متجبش سرتها علي لسانك الوسخ وجريت علي البيت
الشب بغل:هتروحي مني فين انا هربيكي
حور فتحت الباب وكنت هتجري علي اوضتها حد شدها من شعرها جامد
ياسر بغضب:انا مش ميت مرة قولتلك متخرجيش عايزه تعملي اي اكتر من الي عملتي يا فاجرة
حور بصه في عينه بقوة:انا معملتش حاجه
ياسر يضربها بغل:وكمان قادرة تحطي عينك في عيني ما انتي من زمان بجحه وعينك وسعه
حور تزقه بغضب:انا الي بجحه ولا انت الي مش راجل وبتستقوي عليا بابا لو كان عايش مكنتش عملت كده
ياسر يضربه بالقلم بحقد:انتي واحد فاجرة لو عتبتي برا هكسرلك رجلك
حور بوجع:انا لو عندي سند مكنش حصل كده وبغل بس ابويا وامي ماتو وسابو معايه مره دخلت اوضتها وقفلت الباب جامد
ياسر بدا يكسر كل حاجه بغضب
حور اخير سابت العنان لي دموعه وقاعدة وره الباب تعيط وهي بتكتم شهقاتها بايديها
ريان ماشي بالعربيه وهو معلي السرعة علي الاخر تلفونه رن
ريان بغضب:عايز اي شهاب مش فايق ليك
شهاب:اي ياعم في اي
ريان بغضب:وهو بيحكيلو علي حور
شهاب:قولتلك البت مش سهله  ومش هتسكت انت مصدقتنيش
ريان بحقد:والله لخليها تقول حقي برقبتي
شهاب:طب انا زهقان متيجي الشقه عندي ونعمل سهرة
ريان:ياريت عايز افك شويه
حور مسحت دموعها بعنف وهي بتفتكر الي حصل:والله لتندم قامت طلعت فستات عشان بليل وتصلت بي جوري
بليل
عاصم رن علي ريان مبيردش فضل يرن كتير لحد مرد
عاصم بغضب:انت فين يا حيوان
ريان بيبص ل البنت الي نيمه في حضنه وبيملس علي شعرها:شغل
البنت بتمشي ايديها علي وش ريان وهي بتشد الغطي بكسوف
عاصم بسخريه:انا عارف الشغل ده اجهز عشان هنروح عند البنت الي جت الصبح دي
ريان ملامحه بقت كلها شر:مسافة السكه
عاصي قفل في وشه 
ريان رفع الغطي وقام وهو من غير هدوم وحل الحمام
البنت لفت الغطي عليها بستغراب وراحت وراه:رينو انت كويس
ريان وقف تحت الميه ويفتكر حور
حور بغضب:لو فاكر ان لو انا وانت في اوضه مقفوله وتقدر تاخدي مني حاجه تبقا بتحلو
ريان يفتح عينه تحت الميه فجاه وبشر:ماشي انا هوريكي خرج ببرود وهو بينشف نفسه وبيلبس
البنت بخوف:ريان مالك انت رايح فين
ريان بصلها ببرود:رايح اتجوز
البنت قامت بصدمه:ت تتجوز ازاي وانا وانت!!
ريان يلف ليها:انا وانتي اي مش فاهم
البنت تبص ل السرير بخوف ول ريان:انا مش هقدر اتجوز بعد الي عملنا
ريان مسك ايديها:متخفيش
البنت بعيط:ريان ونبي ابويا لو عرف ها
ريان:هيقتلك صح
البنت بعيط وهي بتشهق:ايو
ريان:تمام
 يقتلك انا مضربتكيش علي ايدك كلو كان برضي
البنت بذهول وعيط:بس انت قولت انك بتحبني ووعدتني
ريان ببرود:معلش مليش في المستعمل ويبص ل السرير بخبث انتي دلوقتي بقيتي مستعمله
البنت بعيط:مانت الي عملت كده وانت عارف اني كنت بنت و
ريان:وانا الي ضحكت عليكي مش كده
وقعت علي الارض من الصدمه ومسكت رجل ريان بعيط:ونبي ابوس رجلك متعملش كده
ريان:ماشي بوسي
البنت تعيط اكتر وهي بترفع الغطي 
ريان وطي وقومها:قومي يا بيبي بص
البنت بتبصلو بامل
ريان شد الغطي فجاه وقعه بقت وقفه من غير هدوم 
البنت تقع علي الارض تاني اول ميشد الغطي وتنهار من العياط
ريان يقومها من تاني ويبتسم:بص هو ده انتي كل البنات عمتن عاهرات وساب درعها عشان تقع تاني علي الارض وبصلها بقرف وطلع برا الاوضه وبرا البيت كله
عاصم وقف مستني ابنه واخيرا جي
ريان ببتسامه خبث:يلا
عاصم برفع حاجب:اي الضحكه الصفرة دي
ريان:ابدا اقتنعت بكلامه هنفضل نكلم كتير يلا
عاصم بصلو بشك بس معلقش وركب معاه
ريان بقرف:اي الحاره البيئه دي
عاصم بسخريه:علي اساس انك زمان كنت عايش في الزمالك
ريان بصلو بضيق ونزل
وعاصم نزل وره:ياتره فين البيت
ريان بقرف:اهو الخرابه الي هناك ده
عاصم بسخريه:لا شكلك فعلن متعرفهش
خبطه وحور فتحت ببتسامه:نورتني ياعاصم بيه
عاصم ابتسم:ياريت بلاش بيه قوليلي ياعمي
ريان بسخريه:اي اوعي تكون وقعت من شكلها
حور كنت لبسه فستان بندقي بلون عيونها لحد الركبه ومنفوش وحطها ميك اب خفيف كنت قمر
حور بخبث:اتفضلو في الصالون
ريان في سره:قال صالون قال هه
عاصم:انا جي اطلبك ل ابني زي موعدك
حور:مجيتك علي راسي من فوق والله يا عمو بس ممكن كلمه علي انفراد مع ريان اخويا عايز حاضرتك برا
عاصم بص ل ريان بحده وقام خرج
ريان بسخريه:واااو بقا واحده زيك انتي تتجوزني انا
حور:محدش قالك تعمل كده
ريان بغضب مكتوم:كنت بربيكي عشان تعرفي انا مين وانتي مين بس انا مجتش جنبك
حور ببرود:عادي ذنب ناس ربنا بيخلصو في ناس هتشيل الشاله انت
ريان بغضب:بس النا مجتش جنبك
حور:هه اي يثبت الفديو يثبت انك اعتديت عليا
ريان بنفعال:عشان انا عملت الفديو ده عشان افضحك لكن انا مجتش جنبك ولا لمستك بس اوعدك ايامك معايه كلها سواد
حور بضحك:ده لو عشت معاك وتفتح الباب سمعت يا دكتور
دكتور الجامعه:سمعت يا حور وهتصرف انا اعتبري نفسك من بكره تقدري ترجعي جامعتك وانت هاخد ضدك اجراء تشويه سمعة طالبتي
ريان بذهول:اي ده
حور بسخريه:لو فاكر اني هتنازل واتجوز واحد زيك تبقا حمار
ريان بغضب:يعني اي ضحكتي عليا
حور تبص ل عاصم:انا اسفه يا عمو بس طلب ابنك اني اتجوز مرفوض
ريان بغضب:انتي تطولي يا زباله
حور بلا مبلاه:اسفه مبطولش صنديق ازباله انا اعلي من كده
ريان بيقرب منها ابوه شدو وخارج بيه 
ريان وقف قدامه وبغل:الي حصل مش هيقف هنا صدقيني هتندمي
حور بتحدي:فعلن مش هيقف هنا ورحت قفلت وراهم الباب جريت علي الصالون وطلعت الكاميره الي خبتها وخدت الفديو نشرتو علي السوشيال ميدي
حور:غبي فاكر هضيع حقي دخلت اوضتها
جوري:عملتي اي يا بنتي
حور وهي بترمي نفسها علي السرير وبدات تحكلها الي حصل
جوري بخوف:مش خايفه منو
حور:اخاف من مين ده عيل مش راجل اصلن
جوري:ازاي اي الي حصل
حور:الي حصل
فلاش باك 
ريان:متجيبي بوسه
حور بضيق:ريان احترم نفسك انا مش كده
ريان مسك ايديها:انا مقولتش انك كده بس انتي مش هتفهمي انا
حور:ولا عايزه افهم اسكت بقا
ريان:حور انا زهقت احنا لازم نسيب بعض
حور بغضب:انت عرفني يعني عشان كده
ريان شدها:حور استني
حور زقته ومشيت وهي متعصبه اتخبطت هي شهاب
 شهاب بخوف:حور الحقي ريان عمل حدثه وفي المستشفي
حور بصدمه:اييي
شهاب بتمثيل:هتيجي معايه
حور بخوف:اكيد يلا
مشيت مع شهاب وهي بتبص ل العماره
حور بشك:مستشفي هنا
شهاب:اه في العماره يلا ومدهاش وقت تفكره وشدها لي فوق
حور بتبص ل باب الشقه المفتوح:بس دي مش اعييي
زقها شهاب فجاه لجوه وقفل بسرعه من برا
حور بغضب:افتح يا شهاب الكلب
ريان من وراه:مش هيفتح
حور بغضب:دي اشتغاله بقا
ريان يشدها لي ويبصلها بضعف:حور انا محتاجلك انا
حور ضربته بالقلم وبغضب:خرجني من هنا يا زباله
ريان بصلها بعصبيه:انتي بتضربيني انا يا حور وبتشتمني طيب وبداء يشد هدومها وعايز يقطعها
حور زقته بغضب:انت واحد زباله لو فكر عشان انا وانت في حته مقفوله تبقا تقدر تاخد مني حاجه ده انا افرمك وميتهزليش جف
ريان بعد وهو بيتنفس بصعوب:بص حور انا اسف معرفش مالي اشربي مايه ويلا نمشي من هنا
حور يصتلو بضيق حست ان ريقها ناشف شربت وفجاه محستش بحاجه
بااااك
جوري:بعدين
حور تمسك راسها:مش فاكرة يا جوري غير اني قمت لقيت نفسي من غير هدوم اتصدمت ولبست وانا بعيط وفتحت الاوض قاعدة ادور عليه ملقتهوش لقت المفتاح علي علي التربيزه خدو وفتحت الباب ونزلت وبعدين انتي عارفه
جوري:مممم مش عارفه بقا علي العموم هقوم امشي
حور تمسك ايديها:متقوليش حاجه ل شهاب عارفه انو بيضحك عليكي ويخد الكلام
جورى بضيق:انا مش عبيطه متخفيش
حور سابت ايديها:متزعليش مني انا خايفه عليكي منو
جوري:طيب ونزلت من عندها
حور قاعدة علي السرير وسرح في كلام الدكتوره:ياتره الكلام ده صح
ريان بيبص في الفون بغضب:هي بقت كده يا حور بتشوهي اسمي طيب والله لندمك
جوري اتصلت بي حور
حور:اي يا زفتها نسيتي اي
جوري بخوف وعيط:حور الحقيني ونبي يا حور
حور انتفضت:اي
جوري بعيط:شهاب حبسني
 في شقته انا خايفه حور ان تييت تييت 
حور جريت بخوف من غير متغير وبتجري حافيه وقفت تاكس وداته العنوان وصلت تحت العماره فتحت الباب وجريت ل فوق وتجهلت السواق الي بينادي عليه عشان الاجراه طلعت الدور لقت الباب مفتوح دخلت وهي بدور وبتنادي بخوف
حور:جوري يا جوريه انتي فين
ريان الي قاعد حاطط رجل علي رجل:نورتي بينا
حور لفت لي وخد بالها منو وبصت بصدمه:انت اي جابك هنا
جوري بعيط:انا خايفه ريان ياذيها
شهاب يحضنها بخبث:متخفيش ده انتي هتصلحي بنهم
جوري بيعط:انا خايفه حور تكرهني
شهاب يمسح دموعها بمكر:تؤمتخفيش انتي عملتي كل ده عشانها
جوري بصتلو بعيط وستحقر:هنتجوز
شهاب يحضنها:طبعا انا مقدرش اسيبك متيجي جوه
جوري بصتلو بمراره
حور بصتلو بغضب وسبته ومشيت بس لقت الباب مقفول بالمفتاح قعدة تشدو بعصبيه مبيفتحش رجعتو
حور بغضب:هات المفتاح
ريان يطلع المفتاح:ده عايزه
حور جت تشدو قفل علي المفتاح بايدو
ريان:تؤ مش بسهولة دي عايزه تعالي اقعدي علي حجري وبوسيني شوفتي سهله
حور بغضب:انت حيوان فين جوري
ريان:جوري مش هنا هي بعتك ليا عشان شهاب يتعتف ويتجوزه
حور بصدمه:انت كداب
ريان:لا دي الحقيقيه كلو بيبيعك
حور زورها بدا يحرقها وحسه التنفس قل ده بيحصل لما تحبس دموعها
ريان بستفزاز:تعالي يلا اقعدي وبوسيني
حور بنفعال:ياض انت مريض والمره دي هتصور اي بقا وانا بغريك
ريان:مفيش صور مفيش فيديوهات مفيش حاجه محطوطه
حور بسخريه:وده احساس بالذنب
ريان:انا مبحسش اصلن بذنب
حور بغضب:عشان واحد حيوان
ريان بغضب:انتي الي جبتي لي نفسك شكلي الي معملتهوش المره الي فاتت هعمل دلوقتي
حور ترجع ل وره بصدمه:قصدك اي
ريان وهو بيقرب بشر:يعني لما رائفت بيكي وملمستكيش قولتي اني مش راجل
حور ترجع ل وره بخوف:ريان انت عايز اي
 يشدها من شعرها وهي بتزق في ويخبط راسها في راسه جامد ويغم عليها في ايد
ريان بشر:هتندمي يا حور علي كل الي هببتي قولتلك ايامك الي جي سواد
دخل بيها اوضه وبداء يقطع فستانها و…. تفتكرو حد هيلحق حور 
يتبع…..
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الاسكريبت : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية شظايا القدر للكاتبة فاطمة عيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى