روايات

رواية جبروت سليم وعذاب روح الفصل الأول 1 بقلم رحاب رمضان

 رواية جبروت سليم وعذاب روح الفصل الأول 1 كامل

رواية جبروت سليم وعذاب روح الفصل الأول 1 كامل

رواية جبروت سليم وعذاب روح الفصل الأول 1 كامل

ف فيلا يسكنها السكوت والهدوء ف احدي الغرف يفتح بطلنا عيناه يرا فتاه عاريه ف احضانه تصحا الفتاة عندما يستيقظ البطل
الفتاه:اي ي سيلوا مزاجك عامل اي دلوقتي
سليم ببرود وهو يقوم من ع لسرير:برا
الفتاه:نعم
سليم بزعيق :أي طرشه قولت براااا يمسكها يرميها بره الاوضه
اه خدي دول ويرمي فلوس ف وشها وشك ده مش عايز أشوفه تاني ولو صدفه عشان مقتلكيش
البنت ابتلعت ريقها بخووف:ح ح حاضر وتلف جسمها كويس بالملايه وتدخل اوضه جنبه تلبس فيها
الداد ألفت :تخبط ع الباب
سليم:ادخل
الفت:يلا ي حبيبي عشان تفطر
سليم بصمت يقوم يدخل الحمام ياخد شاور
————————————-
ف مكان آخر ف شقه ف عرفه تصحي البطله ع اشاعه الشمس الساطعه ع عيونه تقوم بنشاط تدخل الحمام تاخد شاور وتتوضئ وتؤدي فرضها وتطلع تصحي باقي صحابها عشان الجامعه
ف احدي الغرف روح وهي تقتحم الغرفه تلاقيه صحبتها شمس ورقيه لسه نايمين
روح بصوت صراخ:بناااااااااااااااااااااااااات قوموا مفيش رد
تطلع روح تجب ميه وتكب رقيه تصحا مفزوعة
رقيه:ف اي يخربيتك
روح تكوب ميه ع شمس
شمس :انا بفرق حد يلحقنييي
البنات واقعين الضحك تقوم شمس وتفضل تجري وراهم الاوضه????????
خلصوا هزار شمس ورقيه راحوا كل وحده تاخد شاور وتلبس وروح بتحضير الفطار
————————————-
ف الفيلا ينزل سليم ع السلم
الفت: صباح الخير ي ابني
سليم: صباح النور ي داداه
امال فين إسلام
الفت:مصحيشي ابني دلوقتي
سليم:طيب انا طالع اصحيه
ف غرفه من غرف الفيلا ينام شاب بعشوقيه
يفتح الباب سليم
يقعد جنبه
سليم :إسلام انت يلا ي إسلام
إسلام بنعاس:ابوس ايدك ي سوزي سبيني انام دلوقتي يجي الخال سليم يقرف اهلي
سليم بصدمه:إسلام قوم
إسلام بهيام :ويمسك ايد سليم حببتي سبيني نايم حبه
سليم بصوت جهوري:اسلاااااااام
إسلام بفزع:يخربيتك ف اي ي ابني أهدأ
سليم ببرود:مين سوزي دي ي حيوان
إسلام بأرتباك وتمثيل الحزن:م مين قال سوزي عليطلاق انت بتتبلي عليا ربنا ع الظالم والمفتري اهئ اهئ اهئ اهئ
سليم بصوت صارم :قوم ي حيوان الفطار هيبرد
يقوم إسلام وهو بيسب ويلعن ف سليم بصوت واطي
سليم بصوت عالي نسبياا:بطل برطمه وأخلص
دخل سليم الحمام لياخد شاور
ونزل سليم ع طاوله الفطار
————————————-
عند البنات
روح:يلا منك ليهاا اطفحوا بسرعه هنتأخر
رقيه:والله عيب انا الكبيره وبتهان
شمس:معلش حببتي مش لوحدك منا معاكي
روح:انتوا لسه هتحكوا انا بقول اخلثووو يخربيت البرود منك ليها
خلصوا البنات وخدوا تاكسي وطوالي ع الجامعه
————————————-
عند فيلا سليم العامري
ع طاوله الفطار
الفت:اي ي إسلام ي حبيبي كل ده نوم
اسلام:معلش ي داده الشغل اعمل اي
مشيت الداده
سليم ببرود:جيت الساعه كام امبارح
إسلام:يعني ع 3الفجر كدا
سليم:مممم مش ناوي تيجي شركتي
إسلام وانا شركتي ماتت يعني
عم الصمت
————————————-
ف مكان آخر
الشاب:هقتلوا والله لقتلوا
آخر:أهدأ ي اوس ي ابني هننتقم وهنجيب حق أختك
أوس:تستنا لأمته هااا مش هستنا كتير
مدحت الأنصاري:ي ابني سليم معندهوش نقطة ضعف
كان لي واختفت لكن دلوقتي ملهوش
اوس:بس انا مش هسيبوا
————————————-
عند البنات وش لو الجامعه اول ما دخلوا نظرات شباب
إعجاب ونظرات بنات حقد اول ما دخلوا
روح:خلاص هروح المحاضرة بتاعتي ونتقابل ف الكفاتيريا
شمس ورقيه:تمام
————————————-
ف شركه سليم العامري
السكرتيره:سليم بيه حضرتك ف اجتماع كمان ساعه
سليم:هاتيلي مواعيد انهارده وتعالي
دينا:حاضر
قعد سليم يبص ف الورق الي ع مكتبه الباب خبط
سليم:ادخل
كريم:اي ي سليم اتاخرت لي ف اجتماع كمان ساعه
سليم ببرود:اديك قولت كمان ساعه
كريم:يعني اكيد هنتناقش قبل الاجتماع
سليم:انا لسه معرفتش هحضره ولا لا
كريم:سليم احنا مبنلعبش دي شركه P.M
سليم ببرود استفز كريم:إطلع برا
كريم بديق:انت بتهزر لاحظ انها مش شركتك لوحدك ي سليم
سليم :وانا عايز اعرف مواعيدي عشان أشوف اي الأهم ونعمله متقلقش ي كريم
كريم :تمم وخرج
————————————-
ف الجامعه
رقيه:اي ي روح اتاخرتي لي
روح:كانت محاضره رزله مع دكتور ارزل????????????
شمس:طاب انا جعانه
رقيه :ي بنتي اهدي انتي علطول جعانه
روح:انا رايحه اجيب قهوة مين عايز
شمس:انا عايزه عصير مانجا
رقيه:وانا عايزه قهوة زيك
مشيت روح
واحد واقف مع زميله:
سيبك ي عمر مش هتيجي سكه سبهالي انا
عمر:طاب وأن جبتها تعمل اي
شريف:مش هتجبها ي ابني
طاب نشوف وسابهم ومشي
عند روح قالت طلباتها للكافتيريا
صوت من وراها:دول حسابهم عندي ي عم سعد
روح:ودا لي بقا إنشاء الله
عمر:وجه جديد لازم نعزمه
روح :لا شكرا مش عايزين حد يعزمنا
عمر بقرب منها:وحيات العيون دي متكسفيني
روح بعصبيه وصوت عالي نسبيا:انت اجننت ألزم حدودك ي أستاذ وإياك ثم إياك تتكلم معايا تاني انت فاهم بلاوي
عمر:امال ف اي ي بت انتي
روح بطفوليه:بت أما تبتك ي حلوف
وسابته ورجعت لصحابها وهي ف دموع ف عنيها
رقيه:روح مالك
روح:حيوان فضل يدايقني
رقيه: معلش ي حببتي هم كدا الشباب
شمس:يعني اي مفيش لا عصير ولا أكل حبكت تتخانقي
عاااااااااااااا????????????????
روح:أدي الي فالحظه فين جاتك نيله يلا بينا انا هروح
البنات:يلا
ف مكان آخر
شريف :مش قولتلك ي عم
عمر بعصبيه:بنت … ازاي تكلمني كدا دا انا مش هسيبوا
طارق:خلاص ي عمر محصلش حاجه
وحده من وراهم تلبس ملابس غير ملتزمه
بوسي:سمعت أن عمر اتعلم عليه
عمر بخبث:طيب تعرفني عني كدا تعالي عايزك ف موضوع مهم حياه او موت????????
بوسي:يلهوي ع مواضيعك
————————————
شركه سليم العامري
الباب خبط
سليم:ادخل
تدخل دينا بملابس تكشف أكثر ما تستر
سليم ببرود دون انتباه لها:مواعيد انهارده اي
دينا قلتله المواعيد
سليم :اوك
دينا وهي تتقرب لمكتب سليم:وحشتني اوي ي حبيبي
سليم بقرف:الحاجه الي بتتداق مره مبحبهاش تاني
واللبس الي لابساه ده مشفكيش بيه تاني والا اعتبري نفسك مرفوده ي هانم يلا براا
دينا بغضب مكتوم:اوامرك سليم بيه عن ازنك
وخرجت
يخبط الباب بعدها
سليم بزهق:ادخل
مراد:اي ي سليم مالك
سليم:ولا حاجه ها ف اي
مراد: مفيش بس ف صفقه كدا عايزين نتكلم فيها
سليم وهو يرخي جسمه ع الكرسي:تمام
نسيبهم دول بتوع شغل ملناش فيه
————————————-
ف شقه البنات رجعوا ع البيت
شمس:وأخيرا هاكول
رقيه:ي طفستك
روح:جماعه انا نازله اجيب حاجات من الهايبر حد عايز حاجه
البنات:لا بس خلي بالك من نفسك
روح:اوك باي
————————————-
ف شركه إسلام
السكرتيره بتخبط .
إسلام :ادخل
السكرتيره: دي أوراق الصفقه
اسلام:تمم
السكرتيره:عن ازنك
وتمشي
————————————-
شركه مدحت الأنصاري
أوس بيتكلم ف التليفون: طاب حلو تابعي بقا
الشخص الآخر:…………..
اوس:ماشي حببتي مستنيكي
الشخص الاخر:…………
أوس:يلا باي
نسيبه يفكر دا شرير
————————————-
روح طالعه من المحل وهي معديه عربيه كانت هتخبطها
روح غمضت عيونها واستسلمت
الشخص:انتي اتجننتيي بت انتي مش تفتحي
روح فتحت عيونها:انا الي افتح ي أعمي
الشخص:انتي اتجننتي انتي عارفه بتكلمي مين
روح:هيكون مين يعني وانت بتتكلم بنيابه عنه لي مهو بيتكلم
مش أخرس
جو:معلش ي سليم بيه
سليم وهو يتجه نحيت روح
سليم بصوت بفحيح الافعي وقرب جنب ودنهايقولها:انا عارف ان ف بنات وقحه كتير لكن انتي مفيش زيك قولي انك عايزه تقضي ليله معايا مش همنعك وغمزلها
روح بفزع وهي تفتح فمها:ي حيوان وتنزل صفعه ع وجه سليم وتسيبه وتمشي
سليم بصوت جهوري وعيونه اتحوولت من الرمادي الي اسود قاتم جو:
الحلقه الجايه هنشوف سليم هيقول اي
واي الي هيحصل لروح
ي تري مين البنت الي كانت بتكلم اوس؟
يتبع..
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!