Uncategorized

سكريبت خادمة ولكن الفصل الأول 1 بقلم إيمان عبدالرؤوف

 سكريبت خادمة ولكن الفصل الأول 1 بقلم إيمان عبدالرؤوف

سكريبت خادمة ولكن الفصل الأول 1 بقلم إيمان عبدالرؤوف

سكريبت خادمة ولكن الفصل الأول 1 بقلم إيمان عبدالرؤوف

-انتي مين يابنت. 
-انا الخدامه الجديدة يا بيه. 
“لقيته بصلي كده وقالي -ماشي هاتيلي اشرب. 
-احنا صايمين يا بيه انت عاوز تشرب؟
-انتي مالك ولا اقولك انا ماشي ونصيحة بطلي تتدخلي في اللي ملكيش فيه.
-وه والله انا اللي غلطانه اللي بقول كده بس هو ليه حساه طالع من مسلسل تركي جامد جمود كده اووه اللهم إني صائمه. 
“انا أي اللي جابني في البيت ده انا اول مرة اشتغل خدامه بقا انا إيمان كلية تجارة انجلش اشتغل خدااامه! ! هل يعقل”
-ايمااان
-نعم يا هانم.
-اطلعي روقي الاوضة بتاعة بدر بيه. 
-حاااضر .
“افف بقاا والله بدي أقولها اني مبعرفش انضف اصلا بس استحي. 
“أي الاوضة النضيفة دي انا اول مرة اشوف اوضة نضيفة كده .
“دخلت الاوضة ببص كده لقيت الصورة بتاعته ليه لما شوفتها قلبي دق مش عارفة ليه .
-انتي بتعملي أي في اوضتي. 
“رديت بتلقائيه -وانت مالك. 
-نععععم. 
-قصدي ليك فيه قصدي جايه اروقها في حاجة بص انا هسكت خالص. 
“طبعا هو كان بيطلع دخان من مرخيره اول مرة اشوف دخان كده وه هو توور. 
-انا تور. 
-اوعي تقول اني اتكلمت بصوت عالي. 
“لقيته ربع ايده ووقف معدول وقال .-اها اتكلمتي بصوت عالي عقابك أي بقااا. 
“طبعا عملت نفسي غلباانه وعملت عيون القطة وقولت.-طب أهون عليك. 
-لا متهونيش. 
“وه ده انا عرفت اسيطر عليه بقااا كنت طالعه وعماله اقول في سري هعهعهعهع هربت منيه هربت منيه وفجأة. 
-ايمااااااان. 
“لفيت وشي ارد لقيته قال- متخفيش انا سكت المرة دي بس عشان انتي اول مرة تعرفيني بس انا اعرفك. 
“الصراحة ركبي كانت بتخبط في بعض. 
جرييت علي الجنينة نزلت اقعد فيها. 
-انتي مين. 
-انا إيمان بشتغل في القصر هنا. 
-بس انتي حلوة اووي. 
“اتكسف. 
-ربنا يكرمك يارب. 
انا في الردود معنديش يااما ارحميني.
-انتوا بتعملوا أي هنا. 
-اااي ببدر بيه للا مممفييش. 
“لقيت  الواد اللي كان واقف معايا جري اللي ينشك في معاميعه معمعه معمعه. 
-انتي واقفة معاه ليه وطبعا مبسوطة انه بيقولك انك حلوة صح تعرفيه منين. 
“كان بيتكلم بصوت عالي خلي القصر كله يتلم وانا كنت واقفة مكسوفه من اللي حصل. 
-طب وانت متضايق ليه يا بدر ماهي البنت حلوة فعلا .
-حمزة  جيت امتا. 
-لسه جاي من شوية .
“لقيته بصلي وعينيه حمرا وشكله متعصب اووي وقال.-طي يلا ندخل جوة وانتي لو سمحتي متطلعيش برا القصر ومتتكلميش مع حد ممكن ولا. 
“رديت عليه وقولت- طيب حضرتك متضايق ليه دي حياتي انا. 
“لقيته قرب عليا ونزل عند ودني وقال بصوت مش مسموع بس صوت متضايق شرير كده وقال-مبحبش حاجه تخصني حد يقربلها وادخلي علي القصر بدل مش هتعرفي أي اللي هيحصلك .
“كان قلبي بيدق بطريقة غريبة اول ما خلص كلامه جرررييت ودخلت بس بصيت عليه لقيته مبتسم وبصراحة ابتسامته حلوة.
-ايمااااان. 
-نعممم جاية آهه 
-هاتيلي أكل. 
-بس احنا صايمين احنا في رمضااان انت أي مش بتصوم هو هو انت مسيحي يا بدر بيه ..
-؟؟
-اها اكيد ما هو لما تلاقيه محترم وكويس وحلوووو اوي وابن ناس ويخطف قلبك كده يبقا يطلع في الآخر مسيحي  أيوة طبعااا. 
-؟؟
يتبع…..
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الاسكريبت : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عريس من ديزني للكاتبة ندى حمدي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!