Uncategorized

رواية عشق الأيام الفصل الأول 1 بقلم منار كريم

 رواية عشق الأيام الفصل الأول 1 بقلم منار كريم

رواية عشق الأيام الفصل الأول 1 بقلم منار كريم

رواية عشق الأيام الفصل الأول 1 بقلم منار كريم

آيام قامت من النوم اتوضت وصلت الضحي وكانت مامتها حضرت الفطار ليهم قعدوا فطروا مع بعض وطبعا الفطار مخليش من مشاكسه آيام في امها وخلصوا فطار وآيام قامت تشيل الفطار وعملت شاي ليها ولمامتها معاها وخرجوا في البلكونه مع بعض 
آيام خير يا ماما كنتي عيزاني في أي 
كريمه كنت عايزه اقولك أن حمزه ابن عمك رجع من السفر امبارح بليل و حنان كلمتني في موضوع كدا كنت عايزه اقولك عليه 
آيام بعد ما سمعت أن حمزه جه فرحت جدا بس مش بينت اوي وسرحت ايام لما كان ديما يجيب ليها شوكولاته زي حبيبة أخته ولما كانت تجيب دراجات حلوه يخرج يفسحهم واد اي هي كانت بتحبه بس كانت خايفه تقول له يحرجها وبقولها انتي لسه صغيره علي الكلام ده ركزي في مذاكرتك افضل وفضلت سرحانه في ايام زمان والمواقف الجميله بينهم 
كريمه هي البت دي سهمت كدا لي هو في أي بت يا آيام آياااااام وقامت قرصتها من دراعها علي شأن تفوق????????
آيام بعد ما فاقت لما مامتها قرصتها قعدت تطنطط من القرصه اي يا ماما في اي حد يعمل في بنته حبيته كدا دا دراعي ازرق ???????? 
كريمه ما هو لو انتي مركزه معايا مكنتش عملتلك حاجه سارحتي في أي وانا بكلمك 
آيام مفيش يا ماما كنتي بتقولي اي بقي 
كريمه كنت بقولك أن مرات عمك هي وحمزه جايين يوم الخميس يطلبوا ايدك 
آيام بتبريقه عين اللي هو كدا ???????? وشرقت وهي بتشرب الشاي كح كح كح  انتي  بتقولي اي يا ماما 
كريمه اي يا بت هو انا قلتلك حاجه شرقتي كدا لي  ااه هو انتي ناسيه أن دي كان وصية ابوكي الله يرحمه وإن عمك قارئ فاتحتك وانتي صغيره 
آيام بفرحه داخلية بس بتخبيها بس يا ماما انتي عارفه اني في تلاته ثانوي ومحتاجه اركز في مذاكرتي علي شأن احقق حلم بابا وادخل طب زي ما هو كان نفسه اني ادخلها 
كريمه يا بنتي انا مقلتش حاجه دي هتبقي قراية فاتحه بينا علي ما تخلصي تلاته ثانوي وتدخلي كلية كمان هتكون كمان تلات شهور ها اي رايك وأثناء حديثهم قطعهم رن علي الباب والجرز عمال يرن 
كريمه قومي يا آيام شوفي مين ده ليكون حصل حاجه 
آيام لا يا ماما متقلقيش اكيد دي حبيبة الزفته انتي عرفاها دماغها طايره 
كريمه طب روحي بسرعه لتكسر الباب 
آيام حاضر يا ماما وراحت فتحت الباب اول ما فتحت الباب 
حبيبه افرحي يا عروسه انا العريس وهتجوز هتجوز ولولولولولولولوي وهيبقي عندنا فرح 
آيام في أي بت مالك في أي جاية عامله كدا لي هو حد ضربك علي دماغك وانتي صغيره قصرت عليكي دلوقتي ولا اي 
حبيبة مالك بس يا مرات اخويا يعني مفرحشي با اخويا ومراته يعني دا حتي هيبقي عندنا فرح 
آيام اخرصي هو انا وافقت ما يمكن ارفض
حبيبه عليا انا برضوا يا مرات اخويا دا انا اكتر واحده عرفه انك بتحبي اخويا 
®®®®®®
نسيبهم ونروح عند حمزه 
أيمن صاحب حمزه يعني انت زعلان انك هتتجوز آيام أنها لسه صغيره ولا انت مش بتحبها ولا علي شأن انچي 
حمزه يا عم أيمن بقولك بقالي سنتين مشفتهاش ازاي اجي اتجوزها وكمان انا واعد انچي أننا نتجوز واحنا بنحب بعض 
أيمن بص يا صحبي انا طول عمري بعتبرك اخويا فا انا هنصحك وانت حر انچي مش بتاعة حب وجواز صدقني انچي مش بتحبك هي بتحب فلوسك وأنك مهندس وبتاعة مظاهر من الاخر 
حمزه بغضب وصوت عالي في أي يا أيمن انت ازاي تتكلم علي انچي كدا ازاي ولا انا علي شأن فضفتلك شوية انا ماشي يا عم هي عيشه تخنق اصلا إذا كان منك ولا من أمي
أيمن براحتك يا صحبي بس عايز اقولك يا ريت تدي نفسك فرصه انك تحب آيام وتنفذ وصية ابوك وعمك سلام يا صحبي انا ماشي 
حمزه بعد ما هدي استني بس يا أيمن أيمن يوه بقي دا اي الاجازه الزفت دي اما نشوف بقي يا ست آيام مين هيقول حقي برقيتي وفجاه لقي فونه بيرن كانت انچي 
حمزه ازيك يا حببتي عامله اي 
انچي……………..
حمزه لا بس مخنوق شوية 
انچي……………..
حمزه لا مفيش موضوع كدا متشغليش بالك بيه انا هخلصه واكلمك 
انچي ………………
حمزه طيب سلام لما اروح اكلمك وهو ماشي في الشارع شاف????????
يتبع…..
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت طفلتي للكاتبة مروة جلال

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى