Uncategorized

رواية غرام الصقر الفصل الأول 1 بقلم فاطمة وجيه

 رواية غرام الصقر الفصل الأول 1 بقلم فاطمة وجيه

رواية غرام الصقر الفصل الأول 1 بقلم فاطمة وجيه

رواية غرام الصقر الفصل الأول 1 بقلم فاطمة وجيه

صقر بتهتهم:انا.انا مبسوط اوي ان اني اتجوزتك قمر انا
قمر بسخريه:مبقاش غير الخدمين الي يكلمه انت شايف نفسك الاول
صقر بصلها بصدمه
قمر بسخريه:شوف انا اي وانت اي انا قمر الفهد ابص ل جربوع زيك
صقر اتجمد الدموع في عيونه بس متحجره
قمر تقرب منه بسخريه وغرور:مش عارفه بابي عجبو اي في واحد خدام زيك ويرفض زياد بس اسمع انا ليمكن احب واحد مكعبر زيك انا بقرف ابوصلك جسمك شكلك وععع ده انا بتكثف منك
صقر بصلها بمراره
قمر لفت:انت جوزي علي الورق بس قدام بابا تعمل انك زوج مثالي اول ميكتبلي املاكه تطلقني وهجوز زياد وسابته ومشيت دخلت اوضتها ورزعت الباب
صقر”كنت فرحان لا طاير من الفرح ان حب طفولتي اخيرا اتجوزتها كنت بدرب اكلم ازاي عشان متهتهش قدامها جرحتني بطريقه غبيه اوي”
صقر كان هيخبط عشان ياخد هدوم سمع حاجه خالي الدم تغلي في عروقه وفتح الباب
كنت قمر فاتحه الفديو كول وبتفرج فستان الفرح ل زياد وهي مبسوطه بكلامات الاعجاب منه
زياد:ابعدي الطرحه شويه خليني اشوف كويس
قمر لسه بتبعد الطرحه انتفضت لما لقت الفون في الارض
قمر بغضب:اي الي هببتو ده
صقر بصلها بستحقار وفتح الدولاب وطلع منه هدوم وخرج ورزع الباب من غير ولا كلمه
ورغم التصرف بتاعو هين وبسيط حسس قمر بالتقليل منها
قمر بغضب:والله لعرفك مقامك طلعت فستان مثير من الدولاب ولبستو وغرقت نفسها بيرفيوم الي بيحبو صقر متستغربوش صقر كان اقرب حد ليها
ودخلت اوضت الاطفال كان صقر غير وقاعد علي السرير
قمر قربت منو بدلع:صقوري انا اسفه
صقر بصصلها بجمود مستني الي بعد كده من غير ميكلم
قمر قربت منه بدلع وحزن مصتنع:صقر انت زعلت مني
صقر حاول ميتهتهش:ان انا مزعلتش ولا حاجه
قمر تقرب منه بدلع وتبوس خدو:بجد انا طول عمري اقول انك طيب
صقر ابتسم وسكت قمر:انا جعانه اوي
صقر بتهتها:طب طب اقوم اعمل اكل وطلع
قمر بقرف وهي بتمسح بؤقها:مبقش غير العجل ده الي احبه
صقر حضر الاكل وابتسم:ل لازم اقولها ان اني بحبها شال الصنيه وكان داخل اوضة قمر
قمر بضحك:احب مين ده عامل زي العجل ولا وشه الي مليان حبوب بحس اني قرفانه بس لازم اعلمه الادب وذله
صقر حط الصنيه علي الارض ودخل اوضه بهدؤ وقفل الباب وقاعد علي السرير وبيمسح دموعه الي نزله منه بهدؤ
قمر بتافف:كل ده بيعمل الاكل اه مهو حركته بطيئ خرجت برا ورجلها خبطت في الصنيه ودي هنا من امته وانا مالي وشالت الاكل ودخلت جوه
استوب”قمر 20سنه بنت مغرورة وشايفه ان مفيش حد احله منها بتحب زياد دنجوان الجامعه بس ابوها جوزها صقر الي شايفه انو السبب في الي بيحصلها
صقر 25سنه عيونه زرقاء تخين وبيتهته شعرو خشن ومش وسيم خالص مالص وشو في حبوب بيحب قمر من وهو صغير ولي جانب تاني انت لسه هتعرفو
شالت الصنيه ودخلت اوضتها وكلت ونامت الصبح صحت علي خبط علي الباب
قمر بزعيق:اي القرف ده مين بيخبط
صقر بتهته:ده انا افتحي بابكي برا
قمر قامت بقميص النوم وفتحت:في اي
صقر بصص ليها بسرحان
قمر برفع حاجب:خير
صقر بص بعيد:عمو هنها و و
قمر بقرف:عقبال متجمع يكون اليوم خلص بعدتة بايديها وطلعت
صقر بص ل طايفه بحزن وبعدين راح وراه
منصور:اي يا بنتي اخبارك
قمر ببرود:عادي ازيك انت
منصور ببتسامه:امال صقر فين
صقر من وراه:ه هنا يا عمي
منصور ببتسامه:مش هتنزل الشغل ولا اي
صقر:طبع ا هنزل
قمر بسخريه:طبعا خدام ولازم يشةف اكل عايشه
منصور بغضب:قمر
صقر مسك ايدو
منصور بقرف:اوعي تقولي عنه كده
قمر بصتلو بغضب وقامت
منصور بحزن:انا اسف يابني ان
صقر قاطعه:ما مافيش حاجه يا ع عمي ان انا عارف ههي بتعمل كده لي ج جرحها مش هين
 منصور ببتسامه:كل مره بتثبتي ان اختياري صح استاذن انا
صقر:ما ما لسه بدري
منصور:لا يدوبك عن اذنك
صقر قفل وراه وراح خبط علي قمر مفتحتش راح فاتح الباب
قمر بغضب:انت حيوان ازاي تفتح كده وانا بغير
صقر حط ايدو علي عيونه بسرعه:ان انا اس اسف
قمر ضحكت علي شكله المكسوف:اول مره اشوف ولد بيكثف
صقر بصلها بعيونه الزرقاء:اصل اصل
قمر تقرب منه ولسه سوستت الفستان مفتوحه:اصل اي
صقر اتوتر وبداء يبص في كل حتي الا علي قمر
قمر قربت منه وحط ايديها علي صدرو:ممكن اطلب منك طلب
صقر:عيوني ليكي اقصد ايو
قمر بصتلو بستغرب وطنشت:اقفلي سوستت الفستان ولفت ادتو ضهرها
صقر رجع لي وراه يشوف الفستان كان كب فوق الركبه بكتير ومفتوح من الجنبين:ان انتي هتنزلي بده
قمر:ايو فيها اي بس يلا اقفلو
صقر مسك الفستان وشقو بقا مقطوع وباظ
قمر فتحت عيونها ولفت بغضب وراحت ضربه بالقلم:انت قليل الادب
صقر كان هيتكلم بس سحب نفسو وطلع من غير ولا كلمه
قمر بغضب:والله لوريك يا حيوان وختارت فستان انيل من الي كانت لبساه عباره عن خيوط مشبكه في بعض وكب بردو وفوق الركبه بكتير اوي وفردت شعرها وخرجت ورزعت الباب
صقر دخل اوضتها لقي الفستان الي كنت هتلبسه في الارض فتح الدولاب وهو بيبص لي الفستايين بهدو وبعدين ملامحه احتدت وكانه عرف هي لبسه اي
صقر بغضب”بقا كده يا قمر تلبس الفستان الي مش محترم ده انا عارف لبسك حته حته والله للف خيوطه علي رقبتك اقتلك”
دخلت قمر الجامعه والكل بيبص عليها من طريقت لبسها الاوفر وشباب بيدققو فيها ومسحورين بيها وبدور بعيونها علي زياد لقته بص اتضيقت لما لقته وقف مع بنت قربت منو بغضب
قمر بغضب:زياد
زياد بصلها بخبث:قلب زياد
قمر بغيره:مين دي انشاء الله
زياد خدها بعيد:دي ياقلبي واحده كنت عايزه محاضره
 قمر بغيظ:ومفيش غيرك انت ولا اي
زياد ببتسامه:بتغيري عليا بس اي الحلوه دي
“زياد البحراوي شعرو بني غامص ابيض جسم متناسق عيونه خضره بطل من الاخر ومن عيله غنيه وزير نساء”
قمر ببتسامه:عجبتك
زياد يمشي ايدو علي شعرها:عجبتيني بس قولي هوستيني
قمر قربت منو وحضنتو:علي فكره انت وحشتني
زياد بيحضنها وهو بيهمسلها:عملك مفجاه هتعجبك
قمر بفرحه:بجد اي
زياد مسك ايديها:تعالي معايه
صقر وصل قدام الجامعه وكان نازل بس شافهم خرجين وركبه العربيه وهو الفستان الي توقعو لابسها شد علي الدركسيون وهو بيجز علي سنانه وساق وراهم
وقف زياد تحت عماره ومسك ايديها:يلا
قمر:هو في اي
زياد ابتسم:متخفيش تعال
طلعو فوق وفتح شقه ودخلها
قمر بخوف:زياد هو في اي
زياد يقرب منها:متخفيش حد يخاف من حبيبو
قمر بخوف:زياد روحني بعد اذنك
زياد بصلها بزعل:حاضر بس كنت عايز اوريكي الشقتنا بس شكلك مش حبه
قمر بصدمه:شقتنا
زياد بزعل:تعالي اروحك
قمر:ممم غير راي استنه اتفرج وبدات تفتح الاوض
زياد قلع جاكت البدله ورماه ودخل وراه قمر ببتسامه:عجبتك
قمر بدور بفرحه:دي اوضي الكبيره دي مش كده
زياد قربها لي وهو محاوط خصرها:تؤ تؤ اسمها اوضتنا
قمر بضحك:يعني مش اوضي
زياد يقرب وشه منها وبهمس:تؤ اوضتنا
قمر رجعت لي وره بتوتر:احم هو الجو بقا حر لي
زياد حصرها في الحيط ونزل قدام شفايفه:كنت عايز اقولك حاجه من زمان
قمر قلبها بيدق من قرب ترفع وشه لي:اي ه
قطع جملتها بخطف شفتايها بخاصته
صقر وصل ولقي العربيه الي كانت ضاعت منه وقف العربيه وطلع علي السلم وهو بيدور علي الشقه ميعرفش فين سال واحده من الجران وقالتلو انها في السابع طلع وقاعد يرزع محدش فتح كسر الباب بعد عانئ كبير وسمع صوتهم فتح الباب وهو ايدو بتترعش من العصبيه وبص بصدمه كانو……
يتبع…..
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببتها رغم كرهي للكاتبة جنى خالد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!