Uncategorized

رواية أحببت قدري بعد أن التقيتك الفصل الأول 1 بقلم رنا طارق

 رواية أحببت قدري بعد أن التقيتك الفصل الأول 1 بقلم رنا طارق

رواية أحببت قدري بعد أن التقيتك الفصل الأول 1 بقلم رنا طارق

رواية أحببت قدري بعد أن التقيتك الفصل الأول 1 بقلم رنا طارق

:اتفضلي 
:وديني ع العنوان ده ممكن 
:هو ممكن اه وكل حاجه بس المشوار بعيد وهيكلفك كتير 
:مش مهم 
:تمام 
(انا مني عندي 20 سنه مصممه ازياء مكروها من اهلي قررت اني اسيب بيتي والمحافظة اللي كنت عايشه فيها واروح اعيش عند عمي ف القاهره عشان ابعد عن اهلي وعن صحابي اللي دايما بيتنمرو عليا لاني مش جميله من برا)  
:عدي ساعتين ولسه موصلناش هو المشوار طويل اوي كده 
:قولت كده مصدقتنيش 
: طب انا هنام ممكن لما نوصل تصحيني 
:تمام 
نمت محستش بنفسي الا وهو بيهزني عشان اقوم لكن لا حياه لمن تنادي انا نومي تقيل جدا 
حمزه فضل يتامل ف ملامحها الرقيقة وقد اي هي جميله وملامحها طفولية قعد ينادي ويهزني لحد ما اخيرا صحيت 
فتحت عيني لقيته باصصلي وبسم الله ماشاء الله حاجة قمر كده عنين اي وخدود اي ودقن اي فضلت سرحانه فيه فضل ينادي عليا لحد ما فوقت من سرحاني 
حمزه بغرور :انا عارف اني حلو بس مش للدرجه ان حد قمر زيك كده يبصلي ويسرح فيا 
مني اتصدمت من كلامه ده اول حد يقول لها انها جميله 
مني بكسوف : هو انت قولت اني جميله 
حمزه: اه طبعا وحد يقول غير كده 
مني ووشها كله بقي احمر من كتر الكسوف: احم.. شكرا 
مني: هو انت اسمك اي 
:اسمي حمزه عندي 25 سنه  عندي شركه كبيره للازياء 
مني: طب عندك شركة وشغال ع تاكسي لي 
حمزه: ده مش بتاعي ده اخويا شغال عليه لكنه تعب ومش هيقدر يقوم يشتغل عنده بنتين ومراته ميته من زمان حاولت اديله فلوس يمشي حاله بيهم عما يبقي حلو رفض كان عايز يقوم يشتغل ع التاكسي لكن انا رفضت وقولتله خلاص انا هشتغل عليه عما انت تقوم بالسلامة 
مني: خلاص يعم ده انت رغايي 
حمزه: الاه مش انتي اللي سالتي 
مني :خلاص يعم متاسفين 
حمزه: انتي اسمك اي 
؛ اسمي مني من بلد بعيد هنا وجيت هنا عشان اشتغل وهقعد عند عمي لحد اما الاقي شقه 
حمزه: عندك كام سنه 
مني: 20 
حمزه: لا مش باين عليكي خالص انا قولت عندك 16 سنه ولا حاجه 
مني: للدرجادي شكلي صغير 
حمزه ؛ اومال 
مني: اوف خدتني انت ف الكلام ونسيت ارن ع عمي ييجي ياخدني 
حمزه: الله وانا مالي يلمبي 
مني: اسكت اسكت 
رنت مني ع عمها مردش فضلت ترن لحد اما رد 
مني: الو يعمو انت فين انا جيت ع المكان اللي انت قولتلي عليه
ايمن: لا يحببتي مش هعرف اجي اخدك عندي شغل كتير 
مني: طب وانا هروح فين انا معرفش حاجه هنا 
ايمن: وانا مالي يا مني روحي ف اي حته عما ابقي افضي اجي اخدك وقفل 
مني: الو…. الو عمو 
قعدت تعيط حمزه كان راح يحط بنزين ف العربيه وكان هيمشي عشان يشوف شغله لاقه مني قاعده ع الرصيف وبتعيط وصوت عياطها باين وقف العربيه وطلع يجري عليها 
حمزه: ف اي مالك انتي كويسه طيب 
مني بعياط: كلمت عمي وقالي انه مش فاضي ييجي ياخدني وهو اللي قالي اجي هنا عشان ييجي ياخدني ومقاليش عنوانه وانا معرفش حاجه هنا حمزه مقدرش يشوفها بتعيط قلبه وجعه اوي خدها ف حضنه وقعد يطبطب عليها لحد ما هدت 
حمزه: طيب معندكيش قرايب تانين هنا 
مني: اه عندي نينتي بنت عم جدي عايشه بس معرفش عنوانها 
حمزه: طب معاكي رقمها 
مني: لا 
حمزه: طيب رني ع ابوكي او مامتك او اي حد من العيله يجبلك رقمها 
مني فضلت ترن عليهم محدش عبرها كان كلو بيكنسل عليها 
مني بعياط : هروح فين انا دلوقتي الساعه 12 
حمزه: ممكن تيجي تنامي عندي انهارده وبكره تحاولي توصلي لنينتك 
مني: لا طبعا م… مش……هي..هينفع وبدات تغيب عن الوعي 
كانت هتقع حمزه مسكها وخدها ف حضنه 
حمزه: مني…… مني.. اصحي 
يتبع..
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت مريض منفصم للكاتبة مريم سمير

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!