روايات

رواية عشقت خائنة الفصل الرابع 4 بقلم حبيبة مصطفى

رواية عشقت خائنة الفصل الرابع 4 بقلم حبيبة مصطفى

رواية عشقت خائنة الجزء الرابع

رواية عشقت خائنة البارت الرابع

رواية عشقت خائنة الحلقة الرابعة

ملك بصدمه: انت…
البراء بصدمه: أنتي..
مازن بصدمه: أنتي..
شروق بصدمه: انت..
ملك وبراء في نفس الوقت
ملك: انت تعرفها منين
البراء: أنتي تعرفيه منين
ملك: دا انسان حق*ير وقصت له ما حدث
البراء: مسك مازن من رقبته وقالو بقا انت تعمل كل دا مع ملك انت اكيد اتجننت وناوي على موتك وهو وبيخنقوا
شروق بتحاول تشيل ايد البراء من رقبه مازن: سيبه بقا خلاص كفايه
البراء بغض*ب:بعد ايدها وقالها استنى انتي دورك جاي
ملك: انت تعرف البت دي منين يا براء ومين دي اصلا
البراء: دي الست شروق اللي ضحكت عليا ونصبت عليا
ملك: ثانيه واحده وانا اقول سمعت الصوت دا فين قبل كدا مش انتي شروق اللي ردت علي فون مازن وقولتيلي ساب البلد وانتي السكرتاريه بتاعتو يعني كل دا كدب وانتي بتشتغليني انتو مظبطينها بقا
شروق بتوتر: أنتي بتقولي اي ي ي يا اسمك مين انتي انا معرفكيش
ملك بعص*بيه: نعم ي عنيا متعرفنيش بقا هيا دي ي مازن اللي سيبتني عشانها ونصبت عليا واخدت فلوسي عشان تصرفها على المأ*يحه دي
مازن: احترمي نفسك ي ملك اللي بتتكلمي عليها دي خطيبتي
ملك: نعم نعم ي سي مازن وامتي خطبتها دي كمان
مازن: من زمان وانتي مالك اصلا
البراء: اي يست شروق ما تتكلمي نصبتي عليا واخدتي فلوسي وخنتيني وهربتي مع الحيو*ان دا
شروق: براء متتعديش حدودك لاحظ انو الشخص اللي بتتكلم عليه دا خطيبي
البراء: دا انا هشرب من دمك انتي وهو
ملك: لحظه بس براء هيا دي نصبت عليك في ايه
البراء: دي اخدت فلوسي وهربت مع الحيو*ان دا
فلاش باك
منذ سنه في حفله زفاف صاحب براء وصحبة شروق
براء شاف شروق من بعيد لفتت نظره واعجب بيها وهيا بقا في الوقت دا شافته انو مشلش عينه من عليها فضلت مرقباه طول الحفله ثم رن هاتف البراء وخرج لحتى يرد على هاتفه ثم خرجت حتى تراه الي اين يذهب وعندما خرجت وجدته يركب سياره فخمه ثم ركدت وكائنها ليست منتبه وخبطت في السياره ثم نزل براء من سيارته
البراء: انا اسف والله مش شايفك
شروق: لا ولا يهمك انا مكنتش مركزه
البراء: طب انتي كويسه دلوقتي ولا اخدك المستشفى
شروق: لا لا الحمد لله بخير
البراء: هو احنا ممكن نتعرف
شروق:اه عادي
البراء: انا البراء بيقولولي براء
شروق: اتشرفت بمعرفتك انا شروق
البراء: ممكن اخد رقمك
شروق: مفيش مشكله
واعطت شروق ل براء رقمها
البراء: لو مروحه دلوقتي ممكن اوصلك
شروق: لا انا مش عاوزه اتعبك معايا
البراء: لا مفيش تعب تعبك راحه
شروق: ماشي شكرا
البراء اخد شروق معاه في عربيته وروحها
بعد ما شروق وصلت بيتها رنت على مازن
شروق: الو يا مازن
مازن: الو ي شروق
شروق: انا انهارده اتعرفت على واحد انما ايه العز باين عليه
مازن: حصل ايه احكيلي وعرفتيه ازاي
شروق قصت له ما حدث
مازن: اممممم برافو عليكي عرفتي توقعيه هنعمل اي دلوقتي
شروق: ثانيه يا مازن في رقم بيرن عليا
ردت شروق على هاتفها:الو مين
البراء: انا براء ي شروق فكراني
شروق: اه طبعا فكراك اخبارك ايه
البراء: الحمدلله بخير طول ما انتي بخير
شروق: دايما يارب
البراء: انا كنت عاوز افاتحك في موضوع
شروق: خير يا براء في حاجه
البراءه:انا بصراحه كنت عاوزه اااا اخطبك
شروق بصدمه: انت انت فجائتني
البراء: موافقه ولا اي
شروق: اه موافقه
وقصت شروق لمازن ما حدث
وعدت الايام وبعد شهر مازن وشروق اتخطبوا
وفي ذات يوم شروق رنت على براء
شروق بصوت واكنها تعبانه: الو يا براء
براء:الو يا شروق مال صوتك كدا
شروق: مفيش بس تعبانه شويه
براء بخوف عليها: مالك في اي
شروق بصوت هيا وبتبكي: انا عندي مرض خطير عاوزه علاج بمليون جنيه ومش عارفه اجيب المبلغ دا من فين ولو متعلجتش خلال أسبوع هموت عشان المرض دا عندي من بدري ومكنتش فاكره المرض اللي جوايا هيكبر كدا
براء: وانتي ازاي متحكيليش حاجه زي دي
شروق: يعني انت هتعملي ايه
براء: انهارده هيكون عندك مليون جنيه
شروق: لا بس المبلغ دا كبير انت زنبك ايه
براء: احنا واحد متقوليش كدا دي فلوسك
شروق: ربنا يخليك
براء: انهارده هبعتلك الفلوس على حسابك
شروق: ماشي يحبيبي
بعد انتهاء المكالمه شروق بتكلم مازن
شروق: الو ي مازن كلو تمام الخطه نجحت
مازن: تمام عاش يا برنسيسة
وبعدين مازن وشروق سافرو الي تركيا
عوده من فلاش
ملك: حصل ازاي دا نصبت عليك ازاي
البراء: قص عليها ما حصل
ملك: ياااه كل دا حصل دا انتو شياطين
وفجأ صوت طلق نار
وصري*خ وووووو

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت خائنة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!