Uncategorized

رواية حوريتي الجميلة الحلقة الأولى 1 بقلم سلمى سيد

 رواية حوريتي الجميلة الحلقة الأولى 1 بقلم سلمى سيد 

رواية حوريتي الجميلة الحلقة الأولى 1 بقلم سلمى سيد 

رواية حوريتي الجميلة الحلقة الأولى 1 بقلم سلمى سيد 

-وحشتيني 

-وانت كمان انت مش عايز ليه تظهر 

-قريب يا حوريتي

-حوريتك تعبت الكل بيفكرها مجنونه حتي اقرب الناس ليها 

معلشي استحملي يا حوريتي هظهر قريب اووي وصدقيني

-انا قريب منك ومعاكي دايما 

-استني متمشيش 

-اصحي يأ بت يا حور 

-حور بتافف: ايه يا ماما في حد يصحي حد كده 

-الام: اعمل ايه يعني ما انتي حماره نايمه وبتقولي متمشيش مين دا يا بت 

-حور بتهرب:معرفش انتي بتقولي ايه اصلا 

-الام:ماشي بكره تحكيلي يلاا عشان متتاخريش علي شغلك

حور وهي تنهض: حاضر

(استوووووب نسيت اعرفكم دي بقاا حور بطله قصتنا عندها 23 سنه وفي اخر سنه من كليه هندسه بت مجنونه وطايره منها بتحب المغامرات جظا والدها مات من صغرها وعايشه من والدتها وهي فاطمه امراه حنونه جظا وبتحب بنتها حور دي بقاا عندها صديقه واسمها سلمي بت مجنونه زيها برضو بس وقت الجد جد وعاقله جدا ودايما بتنصح حور وبتخرجها من اي مشكله بتعملها)

وخرجت الام ودخلت حور الي الحمام واتنهدت بتعب فهي منذ خمس سنوات وهي تحلم بهذا الشخص في بادئ الامر كانت تستغرب انها تحلم بشخص مجهول ولكن بعد ذلك اتعودت خرجت من شرودها واتوضت وخرجت من الحمام وادت فريضتها وارتدت دريس من اللون pink وطرحه باللون الابيض وخرجت 

-الام:يلاا يا عشان تفطري قبل ما تروحي الكليه

حور باستعجال:لا هبقا افطر مع سلمي في الكليه يلااا سلام يا بطوطه

-فاطمه:سلام

-نزلت حور باستعجال وكانت صديقتها سلمي بانتظارها

-سلمي بغيظ:ما لسه بدري يا هانم

-حور:خلاص بقاا قلبك ابيض

-سلمي:بلا ابيض بلا اسود يلا ياختي قدامي

-حور:طويب متزوقيش

ضحكت سلمي علي صديقتها وشاركتها حور وبعد وصلوا الي الكليه

-حور:يلا يا سوسو عشان هموت من الجوع

-سلمي:علي طول همك علي بطنك

-حور:يعني انتي مش جعانه

-سلمي:جعانه ايه بش دا انا هموت 

-حور:طيب يلاا

وذهبوا الاي الكافتريا وبدوا بالاكل وبعد قليل قد انهم طعامهم

-حور بهدوء: حلمت  بيه تاني 

-سلمي: المجهول بتاعك

-حور:اه 

-سلمي بسخريه:انا معرفش ايه بتحبي واحد مش موجود اصلا بيظهرلك في الاحلام بس

-حور:يعني انتب مش مصدقاني

-سلمي:مصدقاكي بس

حور وهي تاخد حقيبتها:مفيش بس سلام

سلمي:يا حور استني يا بت 

وكانت حور ذهبت

خرجت حور من الكليه وهي تبكي هل صديقه عمرها لن تصدقها ضحكت بسخريه هي لو امامها شخص ويحكيلها انه يحب واحده في احلامه كانت ستضحك بالتاكيد ظلت تمشي ودموعها علي خديها حتي وجدت الساعه 5 انصدمت فهي لم تشعر بالوقت وفتحت فونها كانت والدتها متصله بها 10 مرات وسلمي كذالك ضربت جبينها بغباء وركضت الي بيتها سريعاا

واول ما دخلت رأت سلمي تجلس مع والدتها وعلي وجههم القلق 

-حور :مساؤ ورد وفل وياسمين 

-فاطمه:مساء الزفت علي دماغك ايي اللي اخرك يا حيوانه

-سلمي بقلق:كنت فين يا حور من الصبح

نظرت حور لسلمي بعتاب ثم نظرت لوالدتها وقالت 

-اسفه يا ست الكل اخر مره 

-فاطمه:خضتيني عليكي يا زفته

-حور:معلشي يا بطوط اخر مره 

-فاطمه: ماشي اسبكم انا عقبال ما احضر الغدا

ومشيت الام نحو المطبخ

-سلمي:خلاص بقاا يا حوحو متزعليشي

-حور:خلاص مبقتش تفرق 

-سلمي بهدوء:مكنش قصدي اقول كده يا حور وانتي اكتر واحده وعارفه اني مصدقاكي بس يا حبيبتي لحد امته هتفضلي معلقه نفسك كده هتفضلي قافله علي قلبك عشان واحد بتشوفيه في احلامك واحد متعرفيش عنه اي حاجه واحد بتحبيه وخلاص وكمان مامتك كل يوم في خناقه بسبب العرسان افتحي قلبك يا حور انا عارفه الحب مش بايدينا بس دا واحد مجهول سراب يعني الله اعلم اذا كان حقيقه ولا خيال فهماني يا حور

نظرت اليها حور فهي معها حق متي ستظل هكذا تحب شخص في احلامها ولا تعرف عنه اي شئ

-حور:حاضر هحاول والله

-سلمي:اشطا يروحي فكي بقاا انا عندي ليكي خبر بمليون جنيه 

-حور بفضول:ايه هو

-سلمي:في شركه مشهوره اوووي كان طالبين موظفين وكده وانا جاتلي فكره جامده احنا نروح نقدم شغل واهوو ناخد خبره 

-حوور:بجد فكره حلوه بس ماما

-سلمي بغمزه:لا بطوطه انا اقنعتها قبل ما تيجي وهي وافقت

حور بسعاده:بجدددد انا بحبك يا سلومه

-سلمي:وانا والله يا حوحو

-فاطمه:يلاا يا ولاد الغذا وانتي يا سلمي اقعدي اتغدي معانا

-سلمي:عشان خاطرك يا فطومه با عسل انتي

-فاطمه:ههههههه طيب يلااا يا بكاشه

وبالفعل جلسوا واتغدوا وظلوا يمزحون وبعد قليل استاذنت سلمي بالرحيل ودخلت حور غرفتها لكي تنام وهي سعيده 

وفي احلامها 

-حور بفرحه:انا فرحانه اووووي

-ليه

-انا اخيرا هشتغل انت مش عارف دي كان حلمي

-يارب يفرحك دايما 

-حور:انت مش هتظر بقاا سلمي كان عندها حق لحد امته

 هتفضل تظهر في احلامي بس

-قريب يا حوريتي هظهرلك بس الصبر حلو اصبري بس متنسنيش 

-طيب ما تمشيش استني

وقد صحيت تاني مره بسبب والدتها كالعاده

-حور:صباح الخير يا بطوطه 

فاطمه:صباح الخير يا حور يلا يا حبيبتي عشان متتاخريش 

-حور وهي تنهض:حاضر

ودخلت الحمام واتوضت كالعاده وخرجت وارتدت دريس باللون الازرق وطرحه باللونالابيض ونزلت وكانت سلمي بانتظارها

-سلمي:صباح الخير 

-حور:صباح النور

سلمي بحماس:يلاا عشان متتاخرش

-حور:يلاا 

وركبوا تاكسي وبعد قليل وقفوا امام شركه كبيره

-حور بانبهار:واو دي تحفه

-سلمي: جميله جدا ما شاء الله

-حور وهي تسحب سلمي للداخل:يلاا 

ودخلوا وقابلتهم موظفه الاستقبال

-سلمي:لو سمحتي احنا هنا عشان الوظيفه 

-الموظفه:اه تمام هبلغ المدير

-حور:تمام شكرا

وبعد قليل خرجت الموظفه وقالت 

-اتفضلوا ادخلوا

-حور:تمام

ودخلوا وكان المدير يعطيهم ظهره وفجاه لف وجهه وانصدمت حور وقالت

-انت 

يتبع..

لقراءة الحلقة الثانية : اضغط هنا 

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 

نرشح لك أيضاً رواية وحدة شغف للكاتبة ندى.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى