روايات

رواية نور الشمس الفصل الأول 1 بقلم مريم مصطفى الجلاب

رواية نور الشمس الفصل الأول 1 بقلم مريم مصطفى الجلاب

رواية نور الشمس الجزء الأول

رواية نور الشمس البارت الأول

رواية نور الشمس
رواية نور الشمس

رواية نور الشمس الحلقة الأولى

بكلمك من امبارح مش بترد علياا كنت فين

مش فاضي دلوقتي ياشمس نتكلم بعدين سلام

انا شمس عندي 16سنه لسه ف تالته اعدادي بحب نور ابن خالتي انا اتولدت لقيته قدامي مبعرفش اتعامل مع حد غيرو صاحبي وكل حاجه ليا حبيته من لما كنا ف اولي اعدادي لحد ماجه الوقت ولقيته بيقولي انا كمان بحبك ياشمس ساعتها كنت بتنطط من الفرحه انا وهو قد بعض بس هو اكبر مني بشهور…

Flash back

شمس:ها يانور اخلص عايز تقولي اي

نور:انااا بحبك ياشمس

شمس:طب مانا عارفه

نور:بجد

شمس:اهابتحبني زي اختك وصحبتك

نور:لا مش قصدي انا بحبك بس مش زي اختي ولاصحبتي انا بحبك ياشمس وافهمي بقا

شمس بفرحه:قصدك انك بتحبني

نور:اها والله

شمس:وانا بحبك يانور بحبك من زمان

نور بضحك:عارف ده انا لو سألت عيل هيقولي انك بتحبيني

شمس: لدرجه دي فاضحه نفسي

نور: اويي😂

back..

نادين: سرحانه ف اي ياشمس

شمس: هاا ولا حاجه

نادين: يعني انا مش عارفكي ده انا صحبتك من 11سنه مش هعرف فيكي اي

شمس: كنت بفتكر اول مره نور قالي انو بيحبني وازاي كان متهم بيا زمان دلوقتي معرفش حتي عنو حاجه

نادين بعصبيه: انتي كلمتي تاني

شمس: مش هقدر مسألش ع غصب عني

نادين: افهمي بقا والله مابيحبك نور مش بيحب غير نفسه انتي خساره ف اي اصلا بكره يندم ع كل ده وهتشوفي مفيش حد بيحب حد ياشمس وبيهمل ف افهمي بقا

شمس بعياط: لا هو بيحبني بس عندو مشاكل اكيد لازم استحملوا

نادين: انتي بتضحكي ع نفسك وكل مره بتحطي اعذار لنفسك وتصدقيها شايفه نفسك بقا عامل ازاي من من العياط كل يوم بسببه حتي مذكرتك اهملتيها

شمس: كفايه لو سمحت يانادين انا مبحبش ان حد يتكلم ع كده

نادين: مش هتكلم انا ماشيه اصلا وياريت تركزي احنا خلاص داخلين ع اول ترم ف تالته اعدادي والاجازه هتخلص وعايزين نركز علشان نجيب مجموع سلام

شمس: سلام

بعد شويه شمس رنت ع نور

شمس: اي يابني بكلمك مش بترد عليا ف اي

نور: انا هنام نتكلم بعدين

وقفل

شمس وهي بتكلم نفسها بعياط: يارب طب لو مش بيحبني يقولي ليه بيسبني بالايام ميعرفش عني حاجه طب يقولي اي السببب ف انه يبعد عني كده

نادين: الو ياشمس

شمس بعياط: انا مخنوقه اوي

نادين: انتي كلمتي الزفت ده تاني

شمس: متقوليش ع زفت

نادين: يابنتي ده هو اللي معيطك من شويه

شمس: بس بيحبني اكيد

نادين: لا يا شمس مش بيحبك

شمس: لا بيحبني انتي مش مصدقه لي

نادين: انتي عايزه تسمعي اي ايوه بيحبك ومهتم بيكي وعارف كل حاجه بتحصل ف يومك هو ده اللي انتي عايزه تسمعي صح ياشمس

شمس بعصبيه: حرام عليكي بقا انا صحبتك لي كده

نادين:علشان انتي صحبتي لازم انصحك مش اضحك عليكي واقولك بيحبك هتندمي ع كل اللي انتي بتعملي ياشمس صدقيني نور ميستهلكيش ده عايش حياته وناسيكي اصلا افهمي بقا انتي اي

شمس بعياط:سلام

تاني يوم الصبح

شمس:ماما هو بابا مجاش من امبارح صح

والده شمس:اها اكيد عندو شغل وهتأخر

شمس:انا برن ع مش بيرد

والده شمس:اكيد مشغول شويه ورني ع مانا عارفكي صحبت ابوكي وتخافي علي

شمس:ماانتي كمان يا ماما حبيبتي برضو

والده شمس بضحك:بس سرك ديما مع ابوكي

شمس:واحنا ملناش غيرك ياست الكل

والده شمس:ربنا يخليكولبعض هروح احضر الفطار وانتي حاولي ترني ع وطمنيني

شمس:حاضر يا ماما

عدا يوم وشمس ومامتها ميعرفوش حاجه عن والد شمس

شمس: نور انا قلقانه ع بابا اويي

نور ببرود: متقلقيش سلام بقا علشان مش فاضي

شمس بعياط لنفسها:هو مش المفروض يسمعني هو عارف اني قريبه من بابا ازاي مهتمش انو يسمعني حتي

عدا اسبوع منعرفش حاجه عن بابا وحتي نور مسألش عليا حتي

والده شمس:يابنتي كلي بقا متتعبيش قلبي

شمس بعياط:مش عايزه اكل انا عايزه بابا

والده شمس لنفسها:مش هينفع كده انا هكلم نادين تيجلها

بعد شويه..

نادين:ف اي طنط مالها شمس

والده شمس:من يوم مابابها اختفي وهي ع كده مش عايزه تاكل ولابتبطل عياط اعمامها راحوا شغلوا يسالوا ع ولسه محدش عارف حاجه عنو

(والد شمس ظابط ف الجيش)

نادين:طب اهدي ياطنط وان شاءالله خير وانا هدخلها

شمس:مش عايزه اكل يانادين انا عايزه بابا

نادين:هيجي والله بس كلي الاول بقا

شمس بعصبيه:مش عاااااايزه انا عايزه بابا هو عمره ماسبني لوحدي

نادين:خلاص اهدي وبطلي عياط هيجي والله

بعد شويه فون شمس رن

شمس:بابا……

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية نور الشمس

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى