Uncategorized

نوفيلا ماضي يمحيه العشق الفصل الأول 1 بقلم أمنية الحبشي

 نوفيلا ماضي يمحيه العشق الفصل الأول 1 بقلم أمنية الحبشي

نوفيلا ماضي يمحيه العشق الفصل الأول 1 بقلم أمنية الحبشي

نوفيلا ماضي يمحيه العشق الفصل الأول 1 بقلم أمنية الحبشي

يدخل بهيبته وغرورة المعتادين ولما لأ فهوو الصقر ادهم السيوفي
دخل مكتبة بكل غرور دخلت خلفه السكرتيرة تتغنج في مشيتها
ادهم/مواعيد انهاردة اي…
ملك/قصت عليه جميع المواعيد
ادهم/تمام روحي وابعتيلي مازن
ملك/تقترب منه بدلال اي حاجة تانية ياادهم بية
ادهم بغضب/اعمليها تان ياملك وهتبقي في الشارع ومش هتلاقي شركة تشغلك
اومأت ملك بخوف وخرجت وقامت باستدعاء مازن ……..دلف مازن الي ادهم
مازن/اي يا ادهم راعب ملك كده ليه
ادهم/ياعم دي وحدة متربتش اصلا عمالة تتلزق فيا وانا مش ناقص قرف
مازن/انت مش هتتجوز تان ياادهم
ادهم/قول لنفسك علي الاقل انا اتجوزت وخلفت ومراتي ماتت اما انت عازب
مازن/كلهم كل**ياصاحبي
كاد ادهم يتحدث لولا قطعة اتصال
حارس/ادهم بيه شادي بيه كان بيتخانق ولسه داخل عند المعيد
ادهم بغضب وصوت عالي/انت بتقول اي شادي السيوفي يدخل عند المعيد انا جاي ياشوية بهايم ثم اعلق الهاتف بغضب كبيير
مازن/في اي ياادهم
ادهم/قوم يا مازن مش وقته
علي الجهة الاخري نجد ثلاث فتيات وشاب يتشاجرون
شادي/حسبي اللة ونعم الوكيل فيكي ياوعد يابنت ام وعد
جني/يووووه ياشادي كل مرة نفس الكلام احنا دمغنا بتوجعنا علي فكرة
شهد/انت مكبر الموضوع ليه مهياش اول مرة يعني
وعد/كل مرة اقولك انشف كدة ياشادي
شادي وهو يشد ملابسة كالمجنون/انشف ايه وانتو يا شيطانتين انا عارف انها مش اول مرة كل مرة ست وعد تضربلها 2 ثلاتة وانا اتاخد في الرجلين وانا واللة المرادي كنت بحوش عن الولا مش بضربه والله
جني بضحك/اه واللة ياشيدو ده الواد ده صعب عليا موووت ده لسه بيقولها جمال الشعر الاحمر وعينك متشوف الا الضلمة
شهد/والواد ياعيني محطش منطق ووعد بتضرب فين يوجعك
شادي ببكاء مصطنع/اهئ اهئ اعمل اي يارب في ال3 شياطين دول انا اي الي رماني علي المر
جني.وعد.شهد بنفس واحد/الي امر منه ياشيدو
كان سيتحدث شادي لولا سماع صوت غاضب وبشدة/شاااادي
شادي/جالك الموت ياتارك الصلاة
شادي/اي الي جابك ياادهم واي ده مازن كمان يا مراحب
ادهم/جاي علشان اشوف اخويا البلطجي
شادي ببكاء مصطنع+جنون/والله ماليا دعووه البت دي هي الي كانت بتضرب وانا بحووش صدقووني
نظر ادهم مكان اشارة شادي وجد كتلة من الجمال والانوثة ترتدي فستان رصاصي اللون وتربط جاكت علي خصرها وشعرها الاحمر المموج يتعدي خصرها بقليل
مازن/اللهم صلي علي النبي مين القمر دي
شادي/مابلااااش احسن لك ده لسه مشلفطة واحد حالا
جني ببلاهة وتلقائيه/واد ياشادي هو انتو كلكو قمرات كدة
شهد مكملة/عيون ملونة جسم وعضلات قلبي الصغير لا يتحمل
كان سيهم شادي بالرد لولا قاطعهم اتصال
وعد/الو
المدرسة/ايوة ياانسة وعد همس اتخنقت مع زميلها انهاردة
وعد بفخر/تربيتي ثم اكملت ومالك؟؟
المدرسة/ومالك السيوفي بردو كان بيضرب نفس الولد علشان همس انا كنت هتصل باستاذ شادي حالا
وعد/لا يافندم حصل خير بس للاسف مش هعرف ادخل المدرسة ممكن تخرجو مالك وهمس وبكرة هاجي معاها
المدرسة/تمام يا انسة وعد ياريت تيجي بكرة مع همس
وعد/اوكي
نظر لها جني وشهد وشادي بمعني (في ايه)
وعد/يخربيت الفضول ثم اكملت بلا مبالاه/همس ضربت زميلها
شادي وهو يشد شعرها بغيظ /طبعتي علي البت الكيوت همس ادعي عليكي بايه وانتي فيكي كل العبر
ادهم/وهو عينة لم تنزل من علي وعد/اي شغل العيال ده
نظرت له وعد نظرة خاطفة ولم تعتطيه اهتمام
اقتربت من شادي وبدلع/شيدو مفاتيح العربية بتاعت بليز
شادي بصوت عالي/لااااااااااا
جني بضحك/ماكنش يومك ياشيدو اقري الفاتحة علي العربية
شهد/كانت جميلة وموديلها حديث يااختااااي
شادي بترجي/والنبي يا وعد لا وحياتي عندك بلاش العربية واللة لسه جديدة طب انتي خلصتي محاضراتك طب
وعد ببرائة/موش هعمل حاجة متقلقش وااه خلصتهم كلهم
اعطي لها شادي مفاتيح السيارة
اخدتة وقامت بالركض ولاكن توقفت واستدارت قذفت قبلة لشادي في الهواء/موعدكش ياشيدو بااااي
شادي/يااااالهوي اروح الحق العربية
ادهم/شادي اي الهبل ده وازاي تسبها تكلمك كدة
شادي/هفهمك كل حاجة بعدين بس والنبي سبني الحق العربية
مازن/هو في ايه ومالها العريية
ادهم/مش عارف تعالي نشوف
ذهب ورائهم لكي يري مابها هذة الفتاة من جنون
شادي/يابنتي عربيتك بالسواق هناك اهوووو عاوزة عربيتي ليه
وعد/مفيش رخص معايا وهو هيحصلنا علي المدرسة
شهد/يلا يا دودي بقااااا
جني/يابنتي سيبك منه هو هيفضل يتكلم وفي الاخر هنعمل الي عاوزينة فيلاااااا
ادهم ومازن يقفون مزهولون من الفتيات الثلاث فهم متحكمين باخية
ركبت وعد وقامت بفتح سقف العربية وركب شادي بجانبها وشهد وجني بالخلف وقادت بسرعة جنونية وخطيرة
وورائها كان ادهم ومازن بعد رفضة ان السائق هو من يقود
كانت وعد تقود وتتفادي السيارات بمهارة وسرعة رهيبة وصلت امام مدرسة همس
نزل شادي بعد همس ونزلو الفتاتان بعدهم
شادي/كشفت رااسي ودعيت عليكي يااوعد العربية ماتت
وعد/شادي انت بقيت خنيق اووووف بقااا
ترجل ادهم من سيارتة وهو يستغرب من هذة الفتاة الغريبة
ثواني وخرجت همس وهي ممسكة بيد مالك صرخ الاطفال/وعددد
وعد/همووسة لووكاا
احتضنت الاطفال بحنان بالغ استغرب له ادهم ومازن فهي فتاة خليط من كل شي
وعد/سمعت ان هموسة ضربت زميلها ليه
مالك/بصي ياوعد همس مش غلطانة الولد هو الي غلطان فااحنا ضربناه
شادي/انا عاوز اي من واحد ابوة ادهم السوفي وواحدة اختها وعد النويري الصبر يااارب
مالك/بابا وقام بالركض لادهم واحتضنة بادلة ادهم الحضن وعيونة علي هذة الفتاه
وعد/باي بقااا ياشيدو اشوفك بكرة وحاول تستنضف في العربيات ركبت وعد وهمس وجني السيارة التي وصلت للتو
وعد قامت بتوصيل شهد وذهبت هي وجني الي الفيلا فجني وامها تعيش مع وعد في فيلتها الخاصة بعد وفاة امها
جني/ست الحبااايب يا بطوط انتي فين يااااحجة
فاطمة/اي يا أخرة صبري
جني/انا جعاااااانة
فاطمة/وانتي يا وعد ياحبيبتي وهموسة القمر
وعد/اناهمووت ياطمطم بردو وهمس هتطلع تغير اليونيفورم وتنزل تاكل بردو الحقينا هنموووت
فاطنة/هههههههه حاضر ياحبيبتي بس في حد مستنيكي جوووه
وعد/مين ده /جني:مين ده ياطمطم
فاطمة/واللة يابنتي ما اعرف
وعد/تمام هدخل اشوف مين تكوني عملتي الأكل ياطمطم اوكي وانت يا هموسة غيري هدومك وتعالي بسرعة
دخلت جني ووعد للضيف
جني وووعد بنفس وااحد/انت
سالم/اي يا وعد مش هتسلمي علي بابا
وعد ببرود وهي تجلس وتضع قدم فوق الاخري/تؤتؤ مش لايق عليك جو بابا وبنتي ندخل في الموضوع علطول احسن
جني/طب انا هروح لماما يا وعد وغادرت جني
سالم/لو علي الي عاوزة فانا عاوز كتيير
وعد ببرود عكس قهرها/اممم واي الي عاوزة يا سالم بيه
سالم وهو يضع قدم فوق الاخري/عاوز بنتي همس
وعد بغضب/علي جثتي ياسالم سمعتني علي جثتي انا واختي مالناش لاب ولا ام ماتو من 6سنين سامعني ماتوووو
سالم بغضب/انتي قليلة الادب وواضح اني معرفتش اربيكي
وعد بتهكم/ياراجل قول كلام غير ده تربية هو انت تعرف انا عندي كام سنة اصلا
سالم ببرود/امممم خلاص بلاش همس انا محتاج فلوس
وعد/مفيش فلوس ياسالم بيه ولا المستشفي مش جايبة همها ولا اي
سالم وهو ينهض/الي عندي قولته يا هاخد همس يا الفلوس الي عاوزها فاختاري انتي
وعد/مشكلتك انك مش شايف انا مين انا ورثت الجبرووت منك والقوة بس للاسف مورثتش البجاحة
رفع يدة ليصفعها قامت وعد بمسك يده/تؤتؤ مش كدة يا والدي هو التيران الي بتبعتهم كل يوم والتاني مبتشوفش شكلهم ولا اي وبعد كدة ابعتلي حد يليق بيا بوعد النويري يا سالم يامنياوي قالت كلامها بسخرية عالية
سالم/وانا الي عندي قولته شوفي هتتصرفي ازاي وعرفيني سلام يابنتي
وعد/اعمل ايه يارب انا كل شوية بتخنق من اليوم الي قبله لو مكنتيش موصياني يا امي كنت عملت الي في دماااغي من زماااان اوووي
فاطمة/يلا يا وعد الاكل خلص
وعد بدموع برعت في اخفائها/حاضر يا بطوط انا اصلا كلاب بطني بتهوهو
وذهبت لتاكل الطعام ولكن عقلها منشغل بابيها
********************بقلمي/امنية الحبشي
نذهب امام مدرسة مالك
ادهم/ورايا يا شادي علي البيت علشان افهم اي ده
شادي/اي يا برووو انت مكبر الموضوع ليه
ادهم/شاادي انا قولت ورايا علي البيت وانت يامازن
قاطعة مازن/انا قتيل البيت معاكو
ذهبوو جمبعا الي قصر ادهم السيوفي فهو الصقر
ادهم/اي بقااا الي انا شوفتة ده ومين البنت دي وازاي تكلمك كدة
شادي/واحدة واحدة هرد علي كل سؤال لوحدة
دي يا برو وعد النويري في 2 ادارة اعمال كل شباب الكلية هيموتوو ويتعرفو عليها بس هي مبتتفهمش بتضرب علي طول وهتبقي اخت مرات ابنك المستقبلية كمان نظر ادهم لمالك
مالك/بابي لو سمحت كل واحد حر في حياته انا وهمس هنتجوز بموافقة حضرتك أو لا
نظر له ادهم بزهول/انت بتقول اي يابن الكل*انت
مالك/بابي لو سمحت من غير شتيمة انا بكون نفسي دلوقت علشان لما اكبر اتجوزها
ادهم/وبتكون نفسك ازاي يامالك
مالك/بحوش من مصروفي وهي كمان بتعمل كدة احنا هنبدأ من الصفر سوي
ادهم/من الصفر اي يابن الكل*وجواز اي الي بتفكر في من دلوقتي ثم مسكة من تلابيب ملابسة/مين يلا الي قالك كدة
مالك/نزل ايدك ياولدي كدة علشان انت كبير في السن بردو وبعدين وعد قالتلي لو بتحبها كافح علشانها
ادهم/يادي وعد الي طلعالي في البخت دي
مالك ببرود/جهز نفسك يابابي علشان المديرة طالبة تشوف حضرتك او شيدو
ادهم/وده ليه انشاء اللة
مالك/مفيش واللة يابابي انا وهمس كنا في البريك محمد بقااا يابابي جه عاوز يبقي صاحب همس وفضل يقولها انتِ جميله ضربتة انا وهمس زي ما وعد قالت
ادهم بجنون/اقتلك وعد دي شكلها أساس كل نصيبة مش جاي معاك يا مالك وشوف هتعمل اي
مالك وهو يذهب لغرفتة/ايزي يابابي وعد هتيجي مع همس وشيدو معايا زي كل مرة باااي بابي
نظر ادهم لشادي/هو اي الي زي كل مرة يا…شيدو قالها بسخرية كبيرة
ابتلع شادي ريقة بخوف/اصل يعني هوو الحقيقة ثم نطق بسرعة مكملا/اصل مش دي اول مرة مالك يضرب حد علشان همس
ادهم/ابني يضرب زمايلة علشان اختها وانت عامل بلطجي علشانها
شادي/والمصحف ابدا هي الي بتضرب وانا بحوش دانا متعرف عليها في خناااقة
ادهم باهتمام غير عادتة/ازاي
مازن/في خناقة ياشادي☻؟
شادي/اه واللة زيمبقولكو كدة احنا اول يوم في السنة الجديدة لازم نحفل علي الشباب ونتعرف علي البنات وانتي عارفني دنجوان انا كنت في 2 وفجأة لقينا تلات ملايكة دخلين علينا الي هما وعد/جني/شهد لسه هنتكلم لقينا عم هولاكو الي هي وعد مش مديالنا فرصة نتكلم وصدتنا في نص اليوم لقينا في خناقة بنشوف في اي لقينا وعد ماسكة شاب وفين يوجعك كسرتة يوميها والي عرفته انه حاول يمسك ايدها فانا صممت اتعرف عليها قابلتها في كافية الجامعة واتعرفت عليها هي والشيطانتين التانين ومن يوميها واحنا اصحااب ثم اردف ببكاء مصطنع ويارتني متعرفت مفترية ياجدع متقدرش تقولها لا علي حاجة
رغم اهتمام ادهم الكبير في اكتشاف هذة الفتاة ولكنة قال بلامبالاة/مش مهم انت حر يا شادي بس مش يمكن قبلت صداقتك علشان الفلوس
شادي بجدية/وعد دي اطيب واحن قلب ممكن تشوفة وكمان هي مش محتاجة فلوس مافي في الجمعة اغنية كتيير مانت صاحبتهم كلهم واهو زيادة الخير خرين انت عارف وعد دي من برة تبان قوية وحياتها كلها ضحك وهزار لاكن جواها خزن يغطي العالم كلة ومهما قلت هتفضلي صديقة واخت ياادهم
وغادر شادي
مازن/ايه ياصقر من امتي وانت بتفرض حاجة علي شادي ومن امتي وانت بتهتم بحاجة غير الشغل
ادهم بشرود/مش عارف يامازن بس عاوز اعرف كل حاجة تخص البنت دي ثم قام بالاتصال بأحد/ معلومات وعد النويري عاوزة علي مكتبي الصبح كلها عاوز اعرف بتتنفس كام مرة كمان
وقام باغلاق الهاتف
مازن/ادهم في اي اوعي تكون
قاطعه ادهم/مش عارف
ثم ذهب الي غرفته وارتمي علي سريرة/انا ليه عاوز اعرف كل حاجة عنها ليه عاوز اعرف تفاصيلها كدة هو انا ممكن اكون حبتها لا طبعااا دي طفلة ده الفرق 13 سنة ثم اردف بغرور:بس اي يعني دانا ادهم السيوفي اي واحدة تتمني بس اكلمها مش احبها وانا قررت انك هتبقي ملكي ياوعد ونشوف يا وعد الادهم
******************بقلمي/امنية الحبشي
بعد انتهائهم من تناول الغداء
فاطمة/قومي يابت ياجني ساعديني
جني/مامي بليز انا مش باجي بالعصبية
فاطمة/امال بتيجي بأية يا اخرة صبري
جني/اجي بالحنية انا انا
وعد/بوردة وبهدية انا انا
همس/باهتمامه بيا
وعد&جني/لوحدي انا بالذاااات
قامت فاطمة باستخدام سلاح جميع أمهاتناانا هعرفكو تيجو بايه منك ليها
قامو بالفتيات بالجري كل فتاة ذهبت الي غرفتها
في غرفة وعد/انا تعبت يااارب واللة تعبت شيلت حمل كبير اوي بدري قويني يااارب ليه ياماما ليه وصتيني اني معملش حاجة انا تعبت محتجالك جمبي اوي
ثم قامت بالاتصال
مصطفي/وعد بتتصل بيا يا مرحبه
وعد بنبرة يشوبها البكاء/الو يا مصطفي انا عاوزة اتكلم معاك
مصطفي/في ايه ياوعد مال صوتك
وعد/سالم جه تان يامصطفي مش عاوز يسبني في حالي انا تعبت
مصطفي/اهدي يا وعد وانا بكرة هجيلك بس اهدي
وعد/حاضر يامصطفي مستنياك
قامت وعد باغلاق الهاتف وذهبت في سبااات عميق وهي لا تعلم انه يوجد عاشق يفكر كيف ستصبح له باي ثمن
_*********************بقلمي/أمنية الحبشي
اليوم التالي استيقظت وعد وارتدت فستان قصير للركبة من اللون الاحمر
ونزلت للاسفل وجدت همس وجني وفاطمة يتناولون الفطور
وعد/صباح الخير
الجميع/صباح النور
جني/اي يابت الجمررر ده دانا هعكسك مش عاوزة الشباب يعكسوكي
وعد/يابنتي انا قمرر اصلا من غير ماتقولي
جني/تبااا لتواضعك ياااختاه
سمعو جرس الباب
قامت جني بالفتح/طفطف اي ياعم غبت وقوولت عدولي
مصطفي/وسعي يابنتي جعااان ومفطرتش صحيت وجيت علطول
دخل مصطفي وقام بتقبيل همس بقوة
همس/اي يامصطفي هتاكولني
مصطفي/يخربيت عسل اهلك ياشيخة هو في كدة
همس/مصطفي انت وجعتني اوي
مصطفي/انا اسف ياهمستي
وعد/مصطفي انا رايحة مدرسة همس دلوقت علشان ضربت زميلها هناك وياريت تيجي معايا علشان بتعصب بسرعة/وانتي ياجانو عمو عبد الرحمن هيوصلك
جني/تمام يا وعد
ذهب كل من همس ومصطفي ووعد للمدرسة
عند بطلنا الوسيم علي طاولة الافطار
ادهم/يلا يامالك علشان هروح معاكي المدرسة
شادي/كح كح كح ليه ياادهم انت اتهبلت نظر له ادهم نظرة ارعبتة/مش قصدي يعني اصل انت هتروح معاه المدرسة وتسيب الشركة
ادهم لنفسة/طب اقولة اي اقوله انا هروح علشان اشوفها ادهم السيوفي بقااا مراهق لا برااافو برافووو ياادهم
شادي/روحت فين يابرو
ادهم بغضب/ومن امتي وانا بقول لحد بعمل ايه وليه يلا يا مالك
ذهب كل من مالك وادهم لمدرسة مالك وذهب شادي للجامعة
________________بقلمي/امنية الحبشي
دخل مصطفي وهو ممسك بيد همس وبجانبة وعد لغرفة المديرة واول من رأهم
مالك/همس سيبي ايده
نظر الجميع مكان همس
ادهم بصدمة/ مصطفي الهواري
مصطفي بصدمة/ادهم السيوفي
يتبع..
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول النوفيلا : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حوريتي العنيدة لكاتبة أمنية الحبشي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى