Uncategorized

نوفيلا أبويا طلق سماح وخطفني الحلقة الأولى 1 بقلم نورا عبدالرؤوف

 نوفيلا أبويا طلق سماح وخطفني الحلقة الأولى 1 بقلم نورا عبدالرؤوف

نوفيلا أبويا طلق سماح وخطفني الحلقة الأولى 1 بقلم نورا عبدالرؤوف

نوفيلا أبويا طلق سماح وخطفني الحلقة الأولى 1 بقلم نورا عبدالرؤوف

في احدي المناطق الشعبية كان في خناقة علي الموقف الموصلات 
سماح بزعيق:انا تذنق عليا بامكروباص يا معفن عايز تخبط التوك توك يلا
الراجل:ما خلاص بقا يا سماح قولتلك مكنش قصدي 
سماح:كداااااب 
__هو في اي .اي اللمه دي 
حموكشة(دا اللي سماح بتضارب معاة): شوفت يا سيدي المعلمين سماح بتعلم عليا 
حسين(صاحب الموقف):تعلم علي مين ماعاش ولا كان اللي يعلم علي رجالتي 
سماح وهي بتضرب حموكشة علي قفا:لا انا اعلم عادي 
حسين بزعيق:بدل ما انتي عاملة فيها سبع رجالة كدا روحي اتشتري علي جوزك اللي موارهوش حاجة غير النوم والقعاد علي القهوة عامل ذي الست ولا علي راي المثل:متتشطريش علي الحمار وبتتشطري علي البرداعة 
سماح وهي بتهمس لعطوة:لاموخذة كدا الحمار دا ابوك يلا 
عطوة الذي يكون في سن العاشر من عمره:ايوة ياما 
سماح وهي بتشمر:نهارك اسود يا حسين انا جوزي  حمار اه يا ابن الكلب ياواطي وراحت مسكت في خناقة 
حسين ضربها بالقلم 
سماح حسيست مكان القلم:القلم دا حقيقي ولا بجد 
حسين وهو شايلها من قفاها:حقيقي يا روح امك 
سماح بصوت عالي:روح نادي ل ابوك يا عطوة روح بسرعة 
عطوة جري علي بيتهم ينادي امين 
دخل وهو بينهج وراح اوضة امين 
عطوة:ابا ابا قوم بسرعة امي بتتضرب 
امين قام مفزوع :بتقول اي يلا 
عطوة بصوت عالي:سماااح بتنضرب يا اميييين 
امين اتنفض من علي السرير وكان لالبس فنلة بحمالات ومقطوعة علي شكل دائرة من علي بطنة ولالبس بنطلون فردة مرفوعة والتانية لا ولالبس فردت شبشب واحدة وراح من غير غسيل وش 
امين بزعيق هز الموقف:ميين ابن الكلب اللي ضرب مرات امين مييين 
حسين وهو بيضربة علي قفا :انا يلا اي عندك اعتراض 
امين وهو بيحسس مكان الضربة: تسلم ايدك ياسيدي المعلمين لا معنديش اعتراض يا كبرنا 
سماح بسخرية:لا دكري بصحيح 
امين بغرور:اومال 
سماح:اتنيل يامعفن انت راجل انت لما تلاقي مراتك بتضرب 
امين:هي اول مرة يعني يا سماح انتي واخدة علي كدا 
سماح بصتله بغضب 
حسين:بقولك اي يا امين انا بكلمك راجل لي راجل 
سماح بسخرية:راجل 
حسين كمل:لو مراتك شفتها في الموقف بالتوك توك بتعها هعمل فخدها شاورمة و اوزعها علي الموقف امين 
امين:امين يا سيدي المعلمين
سماح بشرشحة:نعم يا عمر تعمل مين شاورما دا انا كنت عملتك بطاطس مهرومسة 
حسين:ربي مراتك يا امين 
سماح:يربي مين يادلعادى دا مشفش بيربع جنية رباية 
امين بزعيييق:سمااااح عيب يا حبيبتي تتكلمي كدا قدام حد غريب (قال اخر جملة بحنية????)
حسين:لا راجل يا امين وعجبتني 
امين:تسلم يا سيدي المعلمين 
سماح مسكت امين من قفا ومشت بي 
امين:عيب كدا ياسماح برستيچي يروح 
سماح بسخرية:برستيچي مين يا عمر الله يرحم ابوك لما كان بيقعد  وحاطط رجل علي رجل وكان شرابة مخروم 
امين:سمااح عيب تجيبي سيرة الاب اللي الاب ياسماح 
سماح سابتة ودخلت الشقة 
سماح:عطوة ولا يا عطوة 
عطوة:نعم يا ما 
سماح:خود مفتاح التوك توك واطلع اشتغل 
عطوة:انا زهقت بقا متخلي ابويا يطلع يشتغل علية شوية بدل ما هو نايم طول النهار
امين بسرعة:انا اشتغل حضا  الله بيني وبين الشغل 
سماح:اطلع يابني مكتوب علينا نعيش من غير راجل 
عطوة نفخ وطلع 
امين قعد جمب سماح: المفروض متهزقنيش قدام الولد كدا 
سماح:عندك دم يعني وبتحس دا انت جبلة 
امين: وبعدين اي بتقولي مكتوب علينا نعيش من غير راجل لية انتي فين 
سماح بصتله بصدمة:احية وانا اللي فكرة هتقول وانا فين الله يخربيتك يا امين كشفت راسي ودعيت عليك 
امين:ايوة انتي راجل يا سماح 
سماح:لازم اكون راجل مش انا بتعامل مع صيع 
امين:بس برده لازم اشوف الانثة اللي فيكي 
سماح برقة متصنعة:ما انا انثة اهو 
امين:و بالنسبة للشنب اللي في وشك دا اي دا شنبك اكبر من شنبي حرام عليكي نفسي مرة اشوفك لبسة اي حاجة من بتاع الستات ولا روحي الجوافير 
سماح:الجوافير  …روح يا امين شوف انت رايح فين 
ال جوافير  ال 
امين: يا سماح اعملي اي حاجة من بتاع الستات دي 
سماح:والستات بتعمل اي يا امين 
امين بتفكر:احلقي شنبك يا سماح 
سماح:عايزا اربي يا امين ملكش دعوة 
امين:لا ليا دعوة يعني لما بحضنك وبعوذ ابوسك بلاقي دقنك بتشوكنى في واحدة في العالم بتربي دقنها وشنبها دا انا كاراجل معنديش ولا دقن ولا شنب 
سماح:عشان لاموخذة مش. 
لسه هتكمل امين حط ايده علي فمها 
امين:اشششش اسكتي انا غلطان اني بتكلم معاكي 
سماح:ايوة غلطان يلا انكشح 
امين:طب قبل ما انكشح انا جعان 
سماح:روح شوف كبدة القطط والكلاب اللي بتاكلها 
امين بزعيق:مسمحلكيش تتكلمي عن اكل زيكو نتانة كدا 
سماح وهي بتخلع فردة الشبشب :والله ما سيباك يا ابن الكلب 
نزلت ضرب في امين 
بوسى بصوت عالي:اي احنا كل يوم نصحي مفزوعين علي صوتكم كدا 
سماح بصتلها من فوق لتحت :عايزا اي يا زفتة 
بوسي: انا زفتة يا زبالة 
سماح:انا زبالة لية انا شبهك 
بوسى:انتي تطولي تكوني شبهي يا سماح كوباية طب بذمتك في واحدة اسمها سماح كوباية
سماح بشرشحة:  مالها سماح كوباية يادلعادي  روحي روحي البسي حاجة داري لحمك 
بوسى: قولي بقا انك غيرانه من لبسي عشان انتي كل لبسك رجالي بزمتك انتي واحدة ست دا انا مبقتش افرق بينك وبين جوزك 
امين: قوللها والنبي يا بوس بوس 
بوسى:طلعة من بوقك ذي العسل 
امين:والنبي انت اللي العسل 
بوسي ضحكت ضحكة ميصة ومشت
امين وهو بيصقف:العب يا فرجلى 
وراح وراه بوسي 
بقلم/نورا عبد الرؤوف
(بوسي تبقا جارت سماح وساكنة في الشقة اللي فوقهم)
سماح قفلت الباب جامدة وقعدت علي الارض وسندت ظهرها علي الباب وفضلت تعيط 
سماح:الله يسمحك يا ابويا انت اللي رمتني الرمية الهباب دي واحد مستهتر كل حياتة نوم واكل بس مش مسؤول بحاجة وشايل ايده من كل حاجة لا وكمان عايزني اكون علي الشعرة البس واكون ذي اي ست اااااه يا ابن الكلب يا امين والله لاربيك 
امين كان قاعد علي القهوة بيشرب شاي من بعد ما اكل من عند زيكو نتانة????
اتنين ستات بيتكلمة 
الست١:شوفي الراجل الناقص قاعدة ولا همة ولا اكن مضروب الصبح هو ومراتة 
الست ٢: والله انا معرفش سماح مستحملاه اذاي دا لو كانت ربت دكر بط كان نفعها عن دا حتي كانت استفادت من شوربتة 
الست ١بضحك:هههههه الله يكون في عونها 
امين :الله صلي علي النبي اي الضحكة السكر دي 
الست بصتلة ومشت 
امين:ليه بس البصة دي يا عسل 
الست ٢:راجل بصباص ابن كلب صحيح
امين وهو بيهرش في شعرة:هي الولية دي بتشتمني ولا انا متهيقلى شكلي متهيقلى ..
يتبع..
لقراءة الحلقة الثانية : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات النوفيلا : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية ملكة قلبي للكاتبة ريهام سعيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى