Uncategorized

رواية أين عمري 2 الفصل الأول 1 بقلم حبيبة أحمد

 رواية أين عمري 2 الفصل الأول 1 بقلم حبيبة أحمد
رواية أين عمري 2 الفصل الأول 1 بقلم حبيبة أحمد

رواية أين عمري 2 الفصل الأول 1 بقلم حبيبة أحمد

(بعد مرور سنين) 
تمارا بفرحه : بسرعه يا جماعه روز جايه بعد الفتره دي بسررررعه 
تميم بحزن : انا طالع فوق 
ادهم : مش هتشوف روز بعد الغياب دا كلو 
تميم ودموعو كانت هتنزل خلاص راح جري علي الاوضه وفضل يكسر في كل حاجه قدامو 
ادهم : مالو ده 
سلمي : متنساش ان تميم و روز كانو اكتر من صحاب كانو قريبين من بعض اووووي 
تمارا بحزن : اه يابني انا حاسه بيك 
عند روز 
روز بفرحه : انا هنزل بقا يا مي 
مي بحزن : وهتسبيني يا روز 
روز وهي بتحضونها : ولله غذب عني عيلتي وحشتني واكيد هاجي تاني 
مي بابتسامة : خلاص يا قلبي بس اوعديني انك تيجي تاني تشوفيني وانا هكلمك كل يوم 
روز : اوعدك يا روحي ….. راحت حضنتها تاني جامد 
مي بعيط : هتوحشينننننننني 
روز وبدموع : وانتي اكتر 
مي : خلاص خلاص انتي هتعيطي يلا عشان الطياره مستنيا 
روز : يلا….. نزلت روز هي و مي وصلتها لغيت المطار وهي بتعيط روز ركبت الطياره 
( استوب مي دي تبقا البست فرند بتعتي هي كل حاجه في حياتي كانت معايه من ساعت لما سفرت لندن واحنا صحاب اووي مش بنخبي حاجه عن بعض زو بشره بيضه وعيون بني وشعر اسود زاي الحرير) 
روز وهي بتفتح التليفون لقت صورت تميم في خلفيت التليفون روز بحب : وحشتني اووووووووي يا تميم وحشتني بجد هموت وشوفك يا قلبي بس ليك عقاب من ساعت اما مشيت وانت مكلمتنيش خالص ماشي يا تميم لما اشوفك ????……  فضلت روز طول ما هي في الطياره فتحه صورت تميم 
فلاش باك 
روز بفرحه : تميم تميم 
تميم بحب : نعم يا قلبي 
روز بكسوف : بس بقا بتكسف….. انا نجحتتتتتتتتتتتت 
تميم بفرحه وهو بيحضنها وهو بيلف بيها : ممممبببببببببببروك يا قلبي ❤
تميم : اسفه بس انا كنت فرحان عشان كده شلتك بس 
روز بكسوف وشها احمر و بتوتر : خلاص عادي ياعني ما انت ابن خالي 
تميم بخبث : ابن خالك بس 
روز : بس يا تميم… بابي مامي انتو فين 
تقي : في ايه يا بت عماله تزعقي ليه 
روز بفرحه : نجحت نجحت يا تقي نجحتتتتتتتتت 
تقي بفرحه وهي بتحضنها : مببببررررروك يا روحي 
روز : لله يبارك فيكي يا قلبي 
عمر : في ايه يا حبيبتي 
روز وهي بتبوس ابوها من خدو : في خبر حلو 
عمر : ايه 
روز : استنا لما الكل يجي….. وبعد شويه الكل اتجمع 
سلمي : كنتي عايزانه في ايه 
روز بفرحه : انا نجحتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت وجبت امتيازززززززززززز 
عمر بفرحه وهو بيحضنها : مبررررررروك يا قلب بابا 
روز : الله يا بارك فيك يا قلب روز من جوا ????…… ولكل هنا روز علي النجاح 
عمر : بفكر كده اني اودي روز تكمل تعلمها في لندن 
ادهم : فكره حلوه انا كنت هودي تميم بس الست تمارا بقا مش عايزه ابنها يبعد عنها 
عمر : ايه رايك يا مارينا 
مارينا بحزن : لا بنتي متبعدش عني دي بنتي الوحيده لا ياعمر 
روز اول اما سمعت ان هتروح تكمل تعلمها في لندن بصت علي تميم الي بان علي وشو الحزن من اول اما سمع راح تميم بص علي عيونها الي فيها كلام كتير عشانو وهي بصت علي عيونو الي مثلا البحر الي بيغرق فيها الواحد ومش بيطلع منها ابداا وفضلت بصالو وهي عايز تقول مش عايزه امشي واسيبك اتكلم قول حاجه يا تميم و تميم مش عارف يتكلم يقول ايه متمشيش عشان بحبك وله امشي عشان تعليمك احسن مش عارف????
عمر : ايه رايك يا تميم 
تميم مش معا اصلا و باصص علي روز وبس الي هتمشي وتسيبو سنين : هاااا 
عمر : مالك في ايه الي خالك سرحان كده 
تميم بتوتر : مفيش كنت بتقول ايه 
تامر : انت مش معانه خالص 
عمر : كنت بقول ايه رايك ان اودي روز تكمل تعليمها في لندن 
تميم وهو موجه كلامو لي روز الي شويه كده وهتعيط : الي حضرتك تشوفو دي بنتك انت….. راح دخل الوضه بتاعتو وسبهم 
روز : تميم…. راحت جريت ورا تميم 
مارينا : رزو خدي هنا…. روز مرضيتش عليها وجريت ورا تميم 
روز بدموع : ليه ليه يا تميم 
تميم وهو مضيها ظهرو و بدموع : ليه ايه يا روز انا قولت حاجه 
روز وهي بتخلي يبوصلها : بصلي يا تميم اتكلم وانتي بصصلي مش تخبي عينك عني قولي هعيش من غيرك يا روز 
تميم وهو مغمض عينو وبيقول من ورا قلبو : هقدر اعيش من غيرك يا روز 
روز وهي بتزقو وبعيط : انت اكتر واحد كرهتو في حياتي كلها يا تميم ابعد عني انا هسافر يا تميم ومش هتشوفني تاني…… وكانت خرجه راح مسك ايديها وزقها علي الحيطه 
تميم وهو باصص علي عيونها و قرايب من وشها اووي : هتوحشيني ❤… راح حضنها جااااامد 
روز بعيط وهي في حضنو : وانت كمان هتوحشني اهئ اهئ ااااه مش قادره يا تميم  ابعد عنكو اااااااااه 
تميم وهو بيمسحلها دموعها : انا جنبك وهتصل بيكي كل يوم واطمن عليكي انا مش عايزك تبعدي عني بس هعمل ايه تعليمك وله انا تعليمك الاول يا روز 
روز بعيط : انت يا تميم اهم من اي حاجه تاني 
تميم وهو ماسك وشها بايدو : بتحبيني يا روز 
روز بعيط وشهقات : طبعا…. بحبك…. و اوي كمان❤….. اده اده انا قولت ايه 
تميم ابتسامه وفرحه : ريحتيني 
روز بصدمه : ايه الي انا قولتو ده لالا متصدقنيش 
تميم : لا خلاص فات الاوان 
روز : تميم 
تميم وهو بيقرب منها : عيون وقلب تميم 
روز وهي بزقو : بس بقا يلا عشان ننزل… راحت جريت 
تميم : وانا بموت فيكي يا حته من قلبي ❤… راح نزل 
ادهم : ايه بقا موافقه 
مراد : خليها هنا يا بابي انا مش هعرف اقعد من غير روز 
عمر : يا حبيبي هتيجي تاني 
روز : مامي مالك 
مارينا بحزن : مش عيزاكي تمشي و تسبيني 
روز وهي بتبوسها من راسها : هما كام سنه وجايه 
مارينا : ياعني الكام سنه دول قليلين 
عمر : خلاص بقا يا مارينا حضري نفسك يا روز هتسفري بكره 
تميم و روز في صوت واحد : بكره 
ادهم : اه مالك مصدومين كده ليه 
روز بحزن : ماشي يا بابي بعد ازنكم …. راحت طلعت الاوضه باعتها 
تميم بعصبيه : انا مرضيتش اتكلم قدمها انت راضي تسيب بنتك في بلد لوحدها متعرفهاش وما انا بتعلم في مصر اهو فيها ايه بقا مالها مصر خليها ياعني يا عمر في مكان بنت صغيره مش كبيره عشان تعرف لندن ياعني انت حر يا عمر سلام…. راح خرج من الڨلا كلها وركب العربيه وفضل ماشي بعصبيه 
رهف : تميم تميم رايح فين 
تقي بعصبيه : انتو عرفين ان احنا منقدرش نقعد من غير روز وبردو عايزين تبعدوها عننا حرام عليكو بجد … راحت دخلت عند روز هي و رهف و انس و مراد 
تامر : يا عمر انت عارف ان العيال متعلقين بين تميم و روز عشان هما الكبار وحنينين عليهم ياعني هما الي خلو تميم ميسفرش وبردو هيخلو روز متسفرش 
عمر بعصبيه : انا قولت كلمه غذب عنها هتسافر روز مش صغير عنده 19 سنه….. راح مشي وجي اليوم الي روز مشيت في وتميم منزلش شافها قبل ما تمشي ومشيت وهي زعلانه عشان تميم منزلش شافها وتميم حياتو بقت عباره عن كل يوم خروج مع صحابو وبنات وبقا بايظ ????
فلاش باك 
عند تميم عمال يكسر كل حاجه في الاوضه 
تميم بعصبيه : هتيجي هتيجي ازاي ابوص في وشها تاني بعض الغياب ده كلو اززززززاي …… وكسر كل حاجه في الاوضه مفيش حاجه صاليمه
تميم بحزن : وحشتيني بس ايه رد فعلك لما تعرفي ان لالا مش هتعرف انا بحبك يا روز وهفضل احبك طول العمر لغيت لما اموت ????
تمارا بفرحه : يا جمااااااعه روز جت تعالو بسررررعه ….. الكل اتجمع عند الباب مستنين روز معاده تميم مع انو كان هيموت و يشوفها 
( نسيت اعرفكم بي روز عندها 23 سنه كانت  بتكمل تعلمها في لندن زاي ما انا حكتلكو بتحب تميم من وهما صغيرين زو بشره بيضه وعيون تقولي كده عسلي او خضره حاجه زاي كده البت موززززززه يا جدعااان ???? اده انا مش بعاكس يا جماعه متفهموش صح ????????وجسم حلو وشعر اصفر علي اسود طبيعي يا جماعه ????مش بقول البت موزه محدش مصدقني ????????نكمل نكمل كانت وهي نزله من السفر كانت لبسه بنطلون اسود و بلوزه حمرا و كوتش ابيض ومش حته ميكب هي البت عايزه ميكب اصلا هيححححححح????????????????) 
( تميم عندو 27 سنه بيحب روز جدااااااااا بطريقه فظيعه ياعني بيموت فيها زو بشره بيضه وعيون مثل البحر الي لو الواحد شافها يغرق فيها و شعرو بوني و جسم حلو عضلات بقا وشغل ده ????????بيحب عيلتو جدااااااااا شغال مهندس في شركه ادهم ????) 
( تقي بنت بتحب الهزار و الضحك الكل بيحبها جدااااا بتحب الحياه عندها 23 سنه اصغر من روز اربع شهور بس زو بشره بيضه وعيون عسلي فاتح و شعر اسود وجسم حلو ياعني ????) 
( رهف عندها 23 سنه اصغر من تقي بخمس شهور بنت خجوله جدااااا بتحب تميم جدااااا لانو اخوها الوحيد زو بشره بيضه وعيون رومادي يالهووووووي عليا عندي  تميم عيونو لبني و اختو عيونها رومادي يا حصره عليكي يا حبيبه يا بنت احمد ???????????????????????? نكمل نكمل ايه الي انا بقولو ده خلينا في موضوعنا وجسمها ضعيف جدااااا مش بتاكل كتير و ضعيفه وبتحب روز جدااااا لانها طبيه جدااااا معها ????) 
( انس شخص عصبي جداااااا فوق ما تتخيلو عندو 20 سنه بيدرس في اولا جامعه بيعتبرهم كلهم اخواتو بيحب عيلتو جداااا زو بشره بيضه وعيون خضره و شعر اسود وجسم حلو ياعني ????) 
( مراد عندو 19 سنه بيدرس في اولا ثانوي طيب جدااااا بيحب اختو روز زاي عينو وكان مش عيزها تبعد عنو ابدااا زو بشره بيضه وعيون بوني وشعر اسود وجسم حلو ????) 
السوق : وصلنا يا هانم 
روز بفرحه : شكرا…… راحت نزلت جري علي الڤلا 
مراد : استني عندك 
روز بابتسامة : في ايه 
مراد : حضن ليا انا الاول 
روز : تعال ياعم….. راحت حضنتو جااااامد وبحب 
روز بحب : وحشتنننننننني 
مراد بفرحه : وانتي كماااااااان 
تقي : خلاص ياعم الحنين …. تعالي في حضن اختك
روز وهي بتحضنها : وحشتينننننننننني يا قرده 
تقي : وانتي كمان اوووووي يا قلببببي 
خرجت روز من حضن تقي وبصت علي رهف لقتها بتعيط : بتعيطي ليه دلوقتي 
رهف بعيط : عشان شوفتك قدامي….. راحت حضنتها جااااامد وعيط اكتر 
روز : خلاص اهدي بقا هفضل معاكي طول العمر اهو
رهف وهي بتمسح دموعها : خلاص اهو 
انس : طب وانا 
روز : تعال يا حبي…..راحت حضنتو 
انس : وحشتينا علي فكره 
روز بثقه : عارفه عارفه مش لازم تقول 
مراد : الثقه في الله نجاح 
روز : ايوه يا صحبي…. راحت ضربت كف في كف مراد
عمر بحب : حبيبت بابا
روز وهي بتجري علي : وحشتني يا بوووووووووب 
عمر : وانتي كمان يا قلب بابا من جوا…….. سلمت روز علي كل الي في البيت وفضلت تبوص كده و كده عشان مش شايفه تميم راحت قالت 
روز بتوتر : احم اما فين تميم 
تقي : اهو نازل وراكي 
لفت روز بسرعه عشان تشوفو وهو مبصش عليها اصلا مع انو هيموت ويلمحه بس 
روز في نفسها : متغيرتش يا تميم زاي ما انت طول عمرك عيونك الي بغرق فيها طول العمر وهفضل اغرق فيها وانت تنقذني انت حب حياتي يا تميم ❤
وفي الحضه دي تميم وهو نازل من علي السلم دخلت بنت تشبه الملاك تقريبا كده عندها 4 سنين 
فرح وهي بتجري علي تميم : بابي بابي…. وحضتنو 
تميم بحب وهو بيحضنها : حبيبت قلب بابي 
روز فاقت وقالت : بابي  ????????????????
يتبع ……
لقراءة الفصل الثانى : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى