روايات

رواية أحببتها صدفة الفصل الثامن 8 بقلم رحمة محمد

رواية أحببتها صدفة الفصل الثامن 8 بقلم رحمة محمد

رواية أحببتها صدفة الجزء الثامن

رواية أحببتها صدفة البارت الثامن

رواية أحببتها صدفة
رواية أحببتها صدفة

رواية أحببتها صدفة الحلقة الثامنة

اسر : استني
ادهم لف ليه بستغراب : في حاجه
اسر : انت جبتها ازاي واي الى حصل
ادهم ابتسم ببرود : انا بس شوفتها دايخه
اسر : تمام شكرا
ادهم ابتسم بخبث : انت قولتلي اسمك اسر اي
اسر : اسر سالم الهواري
ادهم بخبث : تمام باي
وخرج من الاوضه بجزن…قابل هنا ورغد
هنا ببتسامه : ازيك ي حضرت الظابط
ادهم ابتسم بحزن : الحمدلله.. بعد اذنكو عندي شغل
وسبهم ومشي
رغد وهي بتاكل : هو مالو باين عليه زعلان
هنا : مش عارفه… تعالي نروح لليان نشوف الزفت الى جوا دا عمل اي المره دي
ووصلو قصاد اوضه ليان ودخلو
هنا شافت عمرو وبصت ليه وابتسمت.. وهو قرب منها وباسها من جبينها
عمرو بحب : حبيبتي انتي كويسه
هنا ببتسامه : ايوا… كنت فين
عمرو بص لاسر ورجع تاني بص لهنا : اي وحشتك
رغد قربت منهم وضحكت : ايوا وحشتها دي قرفتنا كلام عليك من وقت ما مشيت
عمرو بص لهنا وابتسم وهنا اتكسفت وبصت في الارض
اسر : هروح اخلص اجراءات المستشفي وعشان اعرف هتخرجى امتي
ليان ببتسامه : تمام

 

 

 

اسر خرج من الاوضه…. وعمرو قعد علي كرسي جنب سرير ليان
عمرو : انتي هترجعي لي تاني
ليان : ايوا هو اتاسف وانا سمحتو
عمرو : ليان انا خايف عليكي انتي عارفه اني بعتبرك اختي بلاش ترجعي ليه
ليان ببتسامه : هو وعدني انو مش هيزعلني تاني
رغد : مفيش حد بيتغير فجاه وبشكل دا ي ليلو
هنا : حبيبتي فكري كويس…. ادي نفسك فرصه تفكري
ليان ببتسامه : متقلقوش عليا
عمرو بقلة حيله : الى يريحك ي ليان
بعد فتره رجع اسر
اسر : الدكتور قال قدامك يومين وتخرجي
ليان : بس الجامعه
هنا ببتسامه ومسكت ايديها : متخافيش انا ورغد هنجبلك المحاضرات
عمرو تليفونو رن
عمرو : بعد اذنكو
وخرج من الاوضه
عمرو : الو ي ادهم
أدهم :…………
عمرو : موافق
ادهم : يبقا اتفقنا تعالي مكتبي بكرا
عمرو : تمام
حمزه رجع شقتو وكان بيفكر في رغد.. قاطع تفكيرو تليفونو بيرن وكان الى كلفو يراقب تليفون ابن سالم ( هو اسر بس حمزه لسه معرفش)
حمزه : وصلت لحاجه
الشخص : ايوا ي باشا السلاح هيتسلم اخر الشهر دا وهتبقا عمليه كبيره وفيها شوحنت سلاح كبيره جدا
حمزه : طب خليك متابع التليفون ولو في جديد بلغني
الشخص : تمام
وقفل حمزه معاه ورن علي ادهم
حمزه : الو ي ادهم
ادهم : الو
حمزه : مالك في اي
ادهم : مفيش كنت بترن لي
حمزه : انت فين

 

 

 

ادهم : في الشقه
حمزه : طب سلام انا جايلك
ادهم : سلام
قفل حمزه مع ادهم وبعد نص ساعه وصل الشقه
حمزه : مالك ي ادهم باين انك زعلان
ادهم : مش عارف ي حمزه من وقت ما عرفت ان ليان متجوزه وانا زعلان
حمزه : متجوزه؟
ادهم : ايوا جوزها النهارده كان في المستشفى ومش متخيل جوزها طلع مين
حمزه بستغراب : اي جدي الله يرحمو
ادهم ضحك غصب عني : لا ي خفه اسر سالم الهواري
حمزه بصدمه : اي
ادهم : اه والله ابن سالم الهواري تاجر السلاح ودي تبقا بنت عمو
تليفون حمزه رن وكان شخص تاني مكلفو يراقب اسر
حمزه استني الى بيراقبو بيرن
حمزه رد : الو
الشخص : الو ي باشا هو نزل من الشركه وراح المستشفى وبقالو 3 ساعات ولسه مخرجش
حمزه فهم ان اسر هناك : تمام اقفل وخليك مكانك وبلغني باي جديد
وقفل معاه وبص لادهم
ادهم ضحك : معلش المره الجايه هتعرف قبلي
حمزه ضحك : طب عرفت ازاي احكيلي الى حصل
ادهم : كان عندي فضول اعرف ليان وحياتها وانا بدور في حياتها عرفت ان هي من عيله الهواري وبعد ما قفلت معاك وانا في المستشفى سالت عمرو وعرفت اكتر عن عيله الهواري بس بردو مكنتش اعرف انها متجوزه
وعمرو كان باين عليه بيكره عيله الهواري وقالي ان عمها بياذيها وابن عمها بردو وستغليت دا في اني اخلي عمرو يساعدنا وكلمتو ووافق
حمزه بصدمه : انت عملت دا كلو امتي يخربيتك
ادهم ضحك : قولتلك لازم نكون سابقين بخطوات
حمزه : بس انا عرفت حاجه تهمك اوي ومش هقولك (وطلع لسانو لادهم)
ادهم بخبث : اكيد حاجه ولا فيها اهميه ولا حاجه وبرا القضيه عشان انت فاشل اصلا

 

 

 

حمزه بغضب : طب انا كنت عارف ان ابن سالم متجوز من حوالي اسبوع علاقتو بمراتو غريبه وبيسهر برا وماشي مع السكرتيره بتاعتو واهم حاجه مش بيحب مراتو
ادهم بفرحه : بجد (وضحك) شوفت عرفت اوقعك ازاى وعرفت
حمزه ضحك : مش سهل انت ي ادهم
…………..
عدا اليومين وليان هتخرج من المستشفي
عمرو بيكلم هنا في التليفون
عمرو بفرحه : ليان هتخرج النهارده وبكرا هاجي اتقدم وتبقي خطبتي
هنا بفرحه وكسوف : فرحانه اوي
عمرو : انتي مش متخيله انا كنت مستني اليوم دا ازاى انتي حلم حياتي ي هنا بحبك اوي
هنا عيونها دمعت وتكلمت زي الاطفال : يعني مش هتزهق مني
عمرو ضحك : لا عمري ما هزهق منك ولا ابعد عنك انتي بينتي
هنا ضحكت : ماشي ي بابي
عمرو : طب اي
هنا : اي
عمرو : مفيش بحبك او اي حاجه
هنا ضحكت : لا
عمرو : حرام عليكي دا انا غلبان
هنا : لا بردو
عمرو بزعل مصطنع : تمام سلام
هنا : انت زعلت
عمرو ابتسم بخبث : ايوا
هنا ضحكت : طق
وقفلت ف وشو
ليان كانت خارجه من المستشفى معاها اسر ورغد
وركبو عربية اسر

 

 

 

اسر : هوصلك البيت وروح الشركه
رغد : لا… ليان احنا لازم نروح المول
ليان : ايوا ي اسر عشان بكرا خطوبة هنا وعمرو
اسر بملل : تمام
بعد فتره وصل اسر المول وساب رغد وليان وراح الشركه…….. وهو في الطريق تليفونو رن وكان سالم الهواري
سالم الهواري : عملت اي
اسر بخبث : عيب عليك ي سالم عرفت اصالحها وعملت نفسي اتغيرت
سالم ضحك : جدع يواد
اسر : طول عمري
سالم : طب ركز في الشحنه الي جايه
اسر : والبت دي هتخلص علي وليد امتي
سالم : هانت اهو
اسر : مش عارفه انت مصمم تقتلو لي واحنا اصلا مش محتاجين فلوسو
سالم : وليد مش غبي لما فجاه يبقا معايا فلوس كتير كدا ولو عرفت اي حاجه هيبلغ عني
اسر : ما انت طول عمرك شغال في السلاح اي الجديد
سالم : المره دي الشحنه كبيره جدا غير كل مره سهل يشك ولو دور هيعرف مصدرها
اسر : تمام

 

 

 

ليان وهي بتقفل تليفونها : هنا جايه في الطريق
رغد : ماشي شوفي الدريس دا حلو اوي
……. : ايوا هيبقا جميل عليكي
الصوت جه من ورا رغد ولفت تشوف مين
رغد بصدمه :…..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببتها صدفة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!