روايات

رواية رد قلبي الفصل الثالث 3 بقلم نورا فريد

رواية رد قلبي الفصل الثالث 3 بقلم نورا فريد

رواية رد قلبي الجزء الثالث

رواية رد قلبي البارت الثالث

رواية رد قلبي الحلقة الثالثة

لارا: جوزي
و هنا الصمت و الصدمة ملو المكان
محمد فاق من الصدمة اتجاه ليها: قولتى ايه ا انتي
لارا بهدوء: اتجوزت يا بابا اتجوزت
محمد محسش حالو غير مراد مسك ايده
محمد بعصبية: سيبببب ايدى يا حيوان دى بنتي و وجب عليا اني اربيها من تاني
مراد ببرود: بنتك دى دلوقتي هى مراتي و مستحيل حد يجر يمد ايده عليها حتى لو كان الحد ده ابوها
الام الدموع متحجرة في عينيها: قولي انكي بتهزري و انا والله ما ها تكلم ع عارفه اننا ظلمنكي بس مترديش ظلمني ليكى بس الكارثة دى ا دى مصيبة مصيبة
مراد ساكت لارا بتحاول تستجمع شجعتها
لارا بابتسامة مزيفة: هو معقول في هزر في حاجة زى كده انا اتجوزت يا ماما بنتك اتجوزت حققت هدف العيلة افرحي و قولي لي بنتك مبروك
الام بعدت عنها: ا امشي يا لارا امشي و اوعي تخليني اشوف وشك تانى انا بنتي ماتت من دلوقتي أصلا ياريتني ما خلفتك ولا شوفتك يعني مش كفاية مستحملة ياما بسببك امشي قلبي غ غض غورررري من وشي بقاا
محمد: امشي يا لارا ربنا يهديك امشي كفاية لحد كده
نائل اتجاه ليها و مسك ايديها: لارا متشيش هوم مش
لارا سحبت ايديها من اخوها: خلي بالك من نفسك و من دراستك يا نائل
سارة: مش معقول مش معقول
مراد: يلا يا لارا
محمد رما مفاتيح الورشة: استني خدى حاجاتك مفاتيح بتاعتك
سارة بسخرية: ما ده مكانك يا بنت عمي الورشة وسط الصناعية انا لو مكانك اعمل تحويل
لارا: ولا يا سارة لو عملتي ايه مش ها تكوني ربعي ولا ربع شطارتى
و طالع مراد ولا لارا من قصر الحسيني و في سيارة مراد لارا سندة راسها على ازاز السيارة و سرحانة مراد كل شوية يبص عليها بهدوء و عدم فهم
مراد : بس ظريفة جدا بنتك عمك دى عكسك خااالص مممم بس بحسها انها لتغه شوية و مناخيرة في حيات غيرها دائما
لارا بتسمت غصب عنها
مراد: ضحكت يعني قلبها مال و خلاص الخالف اللى بين اتشال تررر ترر
لارا: ركز في الطريق ل نعمل حادثة و اسكوت بقا
و بعد وقت وصلوا لى قصر الدمنهوري و بعد ما مراد قال لى اهلو
مامت مراد : يا نهار اسود يا نهار اسود اتجوزت يعني ايه اتجوزت
الاب: عارف انك مجنون و مقرف و ساكت لكنننن تتجوز من ورانااا اهو ده اللي مش ممكن يحصل طلاقها حالا
سليم ابن عمتو: مش ذوقك يا ابني عمتي
همس: معقول يا ابيه تتجوز دى يعنى ا ازاي
مراد نظر لى الجميع و قال: لارا الحسيني مراتي على سنة الله ورسوله و مش ها سبها لان ببساطة احنا اتخلقنا لبعض
لارا بصت ليه بمعنى انت صدقت
مراد مسك ايديها و طالع لى غرفته و قفل الباب
مراد : عيلة هم مش عارف هما مكبرين الموضوع ليه
لارا: ولا حاجة بس اتجوزنا من رواء اهالينا مش اكتر ما علينا فكك شوية و كل واحد يروح لى حالوا
مراد بص ليها: بس ايه الاسود ده هو حد قالك اننا في عزاء دى منظر واحدة بتتجوز ده منظر عروسة
لارا قامت بحادة: احترم نفسك انا مش ها سمحلك
مراد : اتنيلي يعني من بين كل البنات دى ابصلك انتي صدقتي ياما ولا ايه اتمسي و قولي لي مساء
لارا: تمام اذا كان كده اوكي بس لو نسيت نفسك ها فتح نفوخك انا هربانة مني و اعملها تمام حط ده في بالك
و دخلت لارا غرفة الملابس و بعد شوية خرجت و هى مرتدية ترنج اسود واسع
مراد نظر ليها بغيظ: تعيشي و تفتكري ياختي
لارا مرتدش عليه و قعدت تقرا في الكتاب مراد نظر ليها بغيظ تاني و راح لى التواليت و بعد شوية خارج و اتجه لى سريره
لارا: انت بتهبب ايه يا زفت انت
مراد: يعني بهبب ايه ها تخمد هو حرام انام
لارا: تنام على سريري ازاي ده
مراد : نعمم ياختي سريرك منين بت انتى انا خلقي هنا كلمة كمان و ها تكوني في بيت ابوكي
لارا: ممم عندي فكرة احلي ايه رايك لم اكون ارملة دلوقتي اشيك و اللطف
مراد ( انا مني لله كان مالي و مال دى ) تصبحي على خير يا اخت لارا
مراد حط المخدات بينهم و نام و لارا نامت هي كمان
و في اليوم التالي مراد صاحي راح لى شغلوا أما لارا فهي مع ساندرا
ساندرا: و بعدين يا لارا لو ضحكتي على الدنيا كلها مش تضحكي عليا
لارا: عادى يعنى تغير يا ساندرا تغير
ساندرا نظرت ليها و مسكها ايديها: حاتم اتجوز و عايش حياتو انسيه بقا
لارا: انا بفكر اعمل
ساندرا
رايكم بصراحة في الشخصيات

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رد قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!