Uncategorized

رواية ما بين الحلم والحقيقة (دار الأيتام 2) الفصل الخامس عشر 15 بقلم أميرة أسامة

 رواية ما بين الحلم والحقيقة (دار الأيتام 2) الفصل الخامس عشر 15 بقلم أميرة أسامة

رواية ما بين الحلم والحقيقة (دار الأيتام 2) الفصل الخامس عشر 15 بقلم أميرة أسامة

رواية ما بين الحلم والحقيقة (دار الأيتام 2) الفصل الخامس عشر 15 بقلم أميرة أسامة

????️????️أحيانا..بنكذب الحقيقه عشان نقدر نخرج من موقف او عشان نقدر نبعد عن سؤال ملهوش إجابه أو عشان نهرب من إجابه سؤال أحنا اضعف بكتير من اننا نجاوب عليه.!
كانت بعض كلمات عشق داخل مذكراتها…
عشق…????️عدي حوالي 3 اسابيع
علي سؤال ليل..احداث كتير حصلت تفاصيل اكتر خلال الفتره دي..ولكن الاهم من التفاصيل هو إجابتي علي سؤاله بكلمه واحده
لا!!! محبتنيش.
كان نفسي اقوله وقتها ابوه حبتني واما حبيتك اكتر من نفسي بس مقدرتش اقوله ايوه وقتها وفي ثواني قليله من ردي كان بيدور في عقلي ميت سؤال
ليه بتسأل؟هو انت حبتني وبتتأكد؟؟
اقوله ايوه؟؟ ولا انكر حبي وحبه واخبيه زي ما طلبت منه ميقولش انهم هيحبوا بعض؟ وغصب عني تجاهلت كل الاسئله دي وقولت لا محبتنيش. يمكن كان فضول مني اعرف ايه هو سبب سؤاله بعدين
في خلال الفتره دي
مامته رجعت من السفر واتعرفنا عليها ليل سلم التلاته اللي اتهجموا عليا ويمكن وقتها فرحت جدا انهم خدوا العقاب اللي يستاهلوه ومن ناحيه تانيه ان ليل ما يتهورش ويورط نفسه في حاجه كبيره كنا بنزور بابا ديما ومكنش في اي جديد في حالته ولا أسوء ولا احسن يمكن كنت حاسه ان الكل واضح عليه القلق والتوتر من اللي ممكن يحصل.. يمكن كنت بشوف في عيونهم مره مصدقين ومره لا وخلال الفتره دي نزلت تمارا وزهره الشغل معاهم وبعد اسبوعين من فك الجبس صمم ليل اني انا كمان انزل ونزلت انا كمان وحاليا بقالي اسبوع معاه.. لكن وقت مانزلت كدبت لتاني مره علي ليل واقنعته ان مكتبي كان بعيد عن مكتبه لكن قراره صدمني وقاللي لا انتي هتبقي معايا في نفس المكتب..
طول الوقت حاسه من نظراته وكلامه بحاجه غريبه بس حلوه اهتمام زياده حنيه متتوصفش طول ماهو شايفني الابتسامه مش بتروح منه كل ده كان بيثبتلي ان ليل حبني ويوم ما سألني كان هو حس بحبه ليا وحب يتأكد لاكن محبتش اسبق الاحداث..جاسر وتمارا ادم وزهره نور ونوح علاقتهم كانت بتتطور وكانوا بيقربوا من بعض اوي….اما ليل فا
وحشني اوي فات حوالي اسبوع من غير ما اشوفه لانه سافر نفس اليوم اللي اشتغلت فيه ..وده كان من ضمن الاحداث اللي بتحصل حواليا جديده…وعلي اد ماهو كان واحشني بس كنت مبسوطه ان بيحصل تغيير في احداث الحياه ماهو اصل حاجه ممله اوي لما تعيش نفس الاحداث مرتين واوقات كانت بتبقي حاجه تخوف لما تكون مستعد لموقف وحش هيتعاد ادامك علي ارض الواقع.
ومن الاحداث اللي كانت جديده هي الحفله اللي اتحدد معادها انهرده…ودي بمناسبه افتتاح فرع جديد لمجموعه ليل السيوفي في اسكندريه…كنت مبسوطه ان في حاجه حلوه هتحصل وتجمعنا كلنا  كان بالنسبالنا كلنا تغيير من ضغط نفسي وعصبي عشناه خصوصا انا كنت محتاجه التغيير ده جدا واللي كان مفرحني اكتر ان ليل وصل انهرده الصبح من السفر وهشوفه بليل فالحفله..
حاسه ان جوايا طاقه من النشاط والفرحه وكان نفسي اليوم يعدي بسرعه عشان اشوف ليل
لاكن ده علي اد ما انا متحمسه جدا ومبسوطه اوي جوايا احساس مضايقني قلبي مقبوض مش عارفه اترجم ده عشان هشوف ليل بعد جول الفتره دي ولا عشان انا متحمسه زياده عن اللزوم ولا عشان اتعودت ان كل فرحه بفرحها بيجي بعدها حاجه توجع…لاكن انا قررت اني اتجاهل اي شعور سلبي وافكر بس في ليل والحفله والحياه اللي ماشيه لحد الوقت من غير اي قلق او خوف
سابت عشق القلم اول ما سمعت صوت الباب بيخبط…
تمارا…يا عششششق يلاااااتت
زهره…اخلصي بقي بتعملي ايه كل ده
نور…انتي يابارده هكسر الباب ده عليكي فاضل نص ساعه والسواق يجيلنا????????????
فتحت عشق الباب وهي لسه بالبچامه..
تمارا..شهقت من منظرها يا خربيت ام كده انتي لسه بالبچامه يا عشق انتي بتستعبطي
عشق…ببرود في ايه مالكم مستعجلين ليه كده
زهره…عشق انتي بتهرجي صحيح قافله علي نفسك كل ده ولسه ملبستيش
عشق…ياستي متقلقيش انتي وهي انتو عارفين انا بلبس بسرعه
نور…ادامك نص ساعه هتلحقي تلبسي وتعملي ميكب وتلبسي الطرحه
عشق…اه هلحق وبعدين انت. عارفين اني مش بحط ميكب كتير اصلا وبعدين سيبكم مني ايه الحلاوه دي يابنات شكلكم يجنن
تمارا…بابتسامه هبله بجد طب ايه شكلي الحلو الفستان حلو
عشق…تحفه الفساتين عليكم تجنن
زهره…طب يلا بقي بسرعه
عشق…طيب استنوني بره وانا مش هاخد وقت يلا بقي اتكلوا علي الله
تمارا…وربنا يا عشق لو السواق جه هنمشي ونسيبك
عشق…اخلصي يابارده انتي اللي بتأخريني اهو
نور…تعالو يابنات يلا احسن تتلكك اننا احنا اللي مأخرينها
ضحكت عشق ودخلت تلبس بسرعه
ندي حوالي نص ساعه كانت عشق جهزت ولبست ووضعت لمساتها الاخيره..فتحت الباب وخرجت بره
اول ما شافوها
تمارا…صفرت تعبيرا علي اعجابها
زهره….ايه ده الله شكلك يجنن
نور…يخربيت حلاوتك يا عشق انتي عارفه ياعشق انا لو راجل لا يمكن اسيبك تمشي من تحت ايدي
عشق….أبتسمت بفرح بجد شكلي حلو
تمارا…انتو معندكوش مرايات في بيتكم ولا ايه
نوى…بقولكم ايه تعالو نتصور واحنا مزز كده عشان انزل استوري عالفيس
عشق…لا فيس ايه بلاش انا مش بحب انزل صوري
تمارا…بت انتي بلاش كآبه الله يباركلك تعالي يلا نتصور وكلنا هنزل صورنا يلا اخلصي وبعدين احنا لابسين طرحه احنا هنتصور من غير هدوم????
عشق ..بس بس خلاص راديو واتفتح امري لله بلا نتصور
زهره…بضحك ما كان من الاول لازم تفتحيها
عشق…معلش الغلط عندي قولتولابسه وشيك ومحترمه معرفش ان البلطجي اللي جواها ملازمها حتي لو بقت ملكه جمال
ضحكو البنات وابتدو يتصوروا مع بعض صور كتير
وبعد كام دقيقه اتصل عليهم الامن بلغهم ان السواق وصل
نزلوا البنات بسرعه واول ما نزلوا
اتفجئوا من العربيه اللي كانت واقفه اقل ما يقال عنها انها تجنن عربيه ليموزيين لونها ابيض طويله جداااا
والسواق واقف ادام الباب مستنيهم
تمارا….????????اوبااااا احنا هنركب العربيه دي
زهره…هو في كده
نور…الله تعالو نتصور جمبها سيلڤي
تمارا وزهره…يلا
عشق …استني انتي وهي هو ايه اللي يلا
تمارا…في ايه يا ملكه العكننه
عشق…بت انتي حطي لسامك في بوئك وبعدين انا مش مطمنه
زهره…لا والنبي ابوس ايدك بلاااااش????
تمارا…عاجبك كده اهي البت هتعيط مش هترتاحي غير لما تجيبي أجلنا????
عشق…السواق مش هو العربيه مش هي وليل مقالش ان في عربيه زي دي هتيجي ولا حتي حد من الشباب قال حاجه واحنا فالشركه
نور…طب هنعمل ايه
عشق…لحظه نكلم ليل
تمارا…يارب نخلص
بصتلها عشق بأرف ومشيت كام خطوه بعيد عنهم وكلمت ليل رد في اخر الجرس
ليل….الوو
عشق…ايوه ياليل
ليل…ايه الاخبار السواق جه ولا لسه
عشق…ايوه جه بس في حاجه
ليل…ايه
عشق…مش هو السواق اللي بنركب معاه كل يوم للشغل ولا حتي العربيه دي عربيه تانيه وشكلها يعني
ليل…ايه معجبتكيش نغيرها ياستي
عشق…ابتسمت لا مقصدش بس يعني قولت اتاكد منك بصراحه خوفت اركب معاه انا والبنات فا قولت اسألك
ليل…لا ياستي اطمني واركبي وهتلاقي كمان وراكم جارد بعربيه تانيه وبعدين يعني مش معقول تيجو الحفله بنفس العربيه اللي بتروحوا بيها الشغل
عشق….هو المفروض نغير يعني العربيه حسب المشوار
ليل…امممم مش كده بس العربيه تانيه هتركبوا ازاي انتوا اربعه واكيد مينفعش واحده فيكم تأعد ادام وانتوا لابسين سواريه ولا ايه
عشق…امممم هو بصراحه انا مش عارفه لاني اول مره اصلا البس سواريه او اصلا اروح حفله
ليل…ابتسم علي صراحتها عموما اكيد مش هتبقي اخر مره يلا اركبي انتي والبنات ومتتأخروش الحفله هتبتدي خلاص
عشق…حاضر
ليل…خلي بالك من نفسك
عشق…حاضر????
ليل… باي
عشق…باي
قفلت عشق ولسه بتلف لقت البنات واقفين مربعين ايدهم ورافعين حواجبهم
تمارا …وهي بتقلدها حاضر باي
عشق…بصتلها بغضب وضربتها علي كتفها امشي ادامي يلا انتي وهي رخميييين????
ضحكوا البنات وركبوا العربيه مع بعض مشي السواق ووراه الجارد..
طول الطريق البنات بيتصورا مع بعض جوه العربيه من كتر جمالها
…….
اما في الڤيلا
مان ليل والشباب موجودين في الحفله اللي كانت مقامه في جنينه الڤيلا..
كان موجود فيها اغلب رجال الاعمال والمناصب والرموز الكبيره فالبلد..وبعض الصحفييين
كانت اجواء الحفله حلوه جدا
ليل كان بيقف كل شويه مع حد يتكلم معاه شويه ويروح تربيزه تانيه لاكن كان مستعجل علي حضور عشق…حاسس انها وحشته اوي بقاله اسبوع ماشفهاش
اخر يوم يوم شافها فيه يوم ما استلمت الشغل وبعدها سافر كلن كل ثانيه يبص ناحيه الباب اول نا يلمح عربيه باللون الابيض
كان نفس الحال علي جاسر اللي كان رايح جاي مش عارف بيعمل ايه بيضيع وقت لحد ما تيجي كان متحمس جدا انه يشوفها لاكن الحماس قلب خنقه بمجرد ما شاف هايدي
هايدي….جاسر حبيبي وحشتني قربت منه باسته
جاسر…ازيك ياهايدي
هايدي…تمام ايه رأيك فشكلي
بصلها جاسر بخنقه من منظر لبسها اللي كان بيكشف اكتر ما بيستر…ايه اللي انتي لبساه ده
جاسر…ماله وحش
جاسر…مش عارف والله انتي شايفه ايه انا عن نفسي شايفك مش لابسه حاجه
هايدي…بدلع بتغير عليا ولا ايه ياجاسر
جاسر…مش حكايه غيره يا هايدي.بس كل اللي موجودين دول عارفين انك خطيبه جاسر السيوفي والحفله مليانه صحافه اظن انتي شايفه المنظر مش هيبقي حلو لو اتاخدت صوره الوقت واتكتب عليها خطيبه رجل الاعمال جاسر السيوفي وانتي بمنظرك ده
هايدي….يعني انتي خايف علي منظرك مش عليا صح
جاسر….لازم اخاف علي منظري يا هايدي لاني واجهه وبعدين انتي لازم تخافي علي نفسك قبل ما انا اخاف عليكي وبعدين انتي جايه حفله عاديه يعني مجرد افتتاح فرع جديد للمجموعه واحنا بنحتفل بيه انتي مش جايه ديسكو يا هايدي
وفجأه وصل سامر بعد ما ركن عربيته..
سامر…جاسر باشا
جاسر…اهلا يا سامر منور
سامر…نورك..ايه مالكم واقفين كده ليه مش اعدين علي تربيزه يعني
جاسر…لا عادي يعني
سامر…انتوا متخانقين ولا ايه
جاسر.. أسال اختك
هايدي.. والله اخته زهقت من طريقتك اللي كل ساعه بحال
من يوم ما الهانم التانيه ظهرت في حياتك
جاسر…هايييدي اظن كفايه لحد كده وكفايه اللي حصل قبل كده وبعدين ده لا وقته ولا مكانه..
ادم…نوح الحق جاسر شكله بيشد مع هايدي
نوح…اه مانا واخد بالي طب ايه تعالي نلحق الموقف بدل الدنيا ما تبوظ في صحفيين
نوح…بقولك ايه روح انت انا مش عايز احتك بالاسمه سامر ده
ادم…طيب خلاص خليك
……
سامر…اهدو بس في ايه ياجماعه الناس بتبص علينا
جاسر…قول لاختك وعقلها كده عشان اللي بيحصل ده كتير وانا علي اخري
سامر…طيب اهدو بس
ادم..جاسر فينك بدور عليك.. اهلا ياهايدي ازيك يا سامر.
سامر…ادم باشا بخير
هايدي…هادي ادم
ادم…معلش هستأذنكم اخد جاسر عشان في ناس عايزين يسلموا عليه
سامر…اه طبعا اتفضلوا
…..
سامر…في ايه ياهايدي ما تهدي اللعب انتي مش شايفه بقي بيتكلم ازاي معاكي بعد ما كان بيتمنالك الرضا
هايدي…ده اللي هيجنني
سامر…عشان كده بقولك اهدي بلاش طريقتك دي واللي احنا متفقين عليه هيتم تمام
هايدي…تمام انا راحه اظبط المكيب..
سامر…اوك.
……..
جاسر….كويس انك جيت في وقتك
ادم…مانا شوفتك بتتعصب قولت الحق الموقف
جاسر…كان فاضل ثواني والصحافه تاخد بالها من اللي كنت هعمله
ادم…طيب اهدي بقي عشان منبقاش فرجه والناس متتفرجش علينا
جاسر…تمام متقلقش انا كويس
نوح…ايه ماتهدي ياعم بقي
جاسر..مفيش حاجه يا نوح انا تمام
ثواني …واخيرا العربيه بتاعت البنات وصلت الحفله بصوا الشباب كلهم علي البوابه شايفين العربيه بتقرب وقفت العربيه وابتدوا البنات يظهروا
كان شكلهم يجنن
اما البنات فا كان وضعهم مختلف محرجين جدا متوترين جدا لاكن مبهوريين جدا جدا من المنظر اللي هما شايفينه واللي تقريبا مش بيشوفوه غير في الافلام والمسلسلات
تمارا….هو اللي احنا فيه ده حقيقي يا بنات
زهره….لاول مره احس اني اتعديت من عشق واني بحلم
نور…ابوس ايدك مش وقت احلام وربنا اسيبكم وامشي
عشق….اسكتوا بقي هتفرجوا علينا الناس
تمارا….انا حاسه ملخومه ومتوتره وكأني عامله عامله
عشق….وانا كمان محرجه جدا هو احنا المفروض نروح فين انا معرفش حد خالص ومش لاقيه حد منهم نروحله
نور….وبعدين هما الناس بيبصولنا كده ليه
عشق….ماهو نظراتهم دي موتراني اكتر وحاسه اني هقع علي وشي
تمارا…طب خلي احساسك ينفعك ويارب تقعي ياعشق عشان اما اول واحده هقف اموت من الضحك عليكي بلاش احساس بلاش احساس يا عديمه الاحساس..
ضحكت زهره ونور عليه بصوت واضح
عشق…بس ياخربيتك انتي وهي ايه فضيحه.
تمارا…ايه ده الحقي جاسر وليل وادم ونوح هناك اهم وباينهم جايين علينا
عشق…بصت بسرعه علي ليل اللي كان شكله يخطف من كتر الهيبه اللي بتشع منه كان نفسها تجري عليه وتقوله وحشتني.
اماعند ليل فا كان مصدوم من جمالها وشكلها الكدمات اللي كانت لسه باينه في وشها راحت خالص لون عيونها مع فستانها يحبسوا النفس كان متوتر من نظرات الموجودين عليها وكان جواه احساس انه عايز يجري ياخدها ويفضل موقفها جمبه عشان محدش يبصلها
قربوا منهم الشباب
نوح…الله الله ابه الحلاوه دي كلها هو في كده
جاسر….وهو باصص لتمارا ايه القمر ده ????
تمارا…????????
جاسر…شكلكم حلو اوي
ليل…عاملين ايه يابنات
البنات…بخير الحمد لله
ادم….عملتوا قلق فالحفله الكل واضح انه عايز يسأل انتوا مين
تمارا…مش للدرجادي يعني
جاسر….هو شبح الحته النظر بعافيه عنده ولا ايه طب ده انا بفكر اقلع الچاكت وأرفع القميص عشان اخد وضع الاستعداد للخناق
تمارا…بضحك لا وعلي ايه قلبك ابيض وكملت بغضب ????????????بس بقولك ايه بلاش شبح الحته دي مش وقتها مضيعش المجهود اللي انا عملاه ده
نوح…عندها حق يا جاسر صراحه الصرف باين..
تمارا…دي اقل حاجه عندي????????
ليل..بضحك…يعني اغيب اسبوع وارجع والاقي لسانك لسه اطول منك
تمارا…هما اللي بيضايقوني
ادم…خلاص قلبك ابيض
تمارا…عشان خاطرك انت بس يا ابو العقل كله
نوح….صراحه مكدبش جاسر لما لقبك بشبح الحته????????????????
نور….بس يانوح بقي احسن تمارا مش هتسكت
نوح….بس انا اعرف اسكتها فاكره الفار يا شبح
جاسر…شكلك وحش اوي
تمارا…حسيت????
فضلوا يضحكوا عليها.
ليل…لعشق عاجبك انتي اللي بيحصل ده
عشق…بضحك صراحه هما يستاهلوا ملاقوش غير تمارا دي لسانها مولود قبل منها بسنه
نوح…بضحك…تصدقي صح
تمارا…ماشي ياعشق????
ليل…بقول ايه خلوا الجنان ده بعدين هنتجنن براحتنا مع بعض خصوصا اني محضراكم مفجأه بس خلوها بعد الحفله ..يلا الوقت عشان الناس لوحدها تمام
عشق…تمام
راحوا البنات معاهم
شافو سهام مامت ليل ومني مامت جاسر اعدوا معاهم فالاول كانوا لسه محرجين ومشدودين من الجو اللي اول مره يدخلوا فيه لاكن كلام سهام ومني معاهم فكهم خالص وبقوا مرتاحين إلي حد كبير …الحفله كانت ماشيه تمام جدا كل حاجه فيها معموله صح اللي كان معصب ليل نظرات رجال الاعمال عالبنات وخصوصا عشق..
سهام…هو انتوا مالكم اعدين كده ليه ما تقوموا تتحركوا كده وفكوا
عشق…بلاش خلينا اعدين احنا منعرفش حد
تمارا…تعالوا نقوم شويه انا عايزه اشرب مايه
زهره…وانا كمان
مني…طيب قوموا يابنات واشربوا حاجه ولو زهقتوا تعالوا تاني
عشق…ماشي ياطنط بعد اذنكم قاموا البنات و أبتدوا يتحركوا فالمكان
تمارا…تعالوا نشرب اي عصير انا عطشانه جدا….
عشق…تعالي هناك اهو
نور…زهره تعالي نتصور
زهره…متعبتيش من كتر الصور
نور…لا متعبتش بقولك ايه احنا اول مره نتصور واحنا شكلنا حلو كده وبعدين دي فرصه
زهره…عندك حق طب يلا بس تعالي نقف بعيد كده شويه عشان محدش يبص علينا
نور…تعالي هنا المكان شكله حلو
وقفت نور وزهره يتصورا مع بعض ونسيوا خالص الناس وكل صوره يتصوروهايتفرجوا عليها
نور…بقولك ايه صوريني هنا
زهره…طب تعالي هنا احسن عشان الاضاءه..
نور…ايوه بس هتضرب في عيني ومش هتبقي حلوه
زهره…وانتي ايش فهمك انتي فالتصوير دي هتبقي تحفه.. وفجأه اتصدموا لما سمعوا اللي وراهم.
نوح…تحسهم فنانين????
ادم….ليهم مستقبل في التصوير خصوصا زهره????
زهره….بضحك ابه ده انتوا هنا من امته
ادم…من قبل وانتي ايش فهمك بشويه????
زهره…????????????منك لله بانور انتي اللي قولتي نتصور علي طول مصدراني فالوش كده
ضحكت نور بصوت عالي وانا مالي انتي اللي عملالي فيها كاميرا ونص صورك مهزوزه????????????????????????
نوح….وهو مبتسم بغيظ وطي صوت ضحكتك دي شويه
نور…????????????????????????????????
نوح…ايييييوه خطي ايدك علب بوئك كده شاطره
ادم…بقولكم ايه تعالوا بقي اوريكوا احلي صور
زهره…بتعرف ولا زيي????
نور…اهي اعترفت اهي????????????????
نوح…بردوو????????
نور….????????????????????
ادم….انا دي كانت هوايه عندي التصوير
نوح…ادم بيصور حلو جدا بجد والله
ادم…بس بقالي فتره مش بصور
زهره…طب ليه
ادم…عادي الشغل بقي والشركه مش بفضي خالص هبقي اوريكم بعدين جزء من تصويري
نور…خلينا فالصور الوقت ده انت جيت في وقتك
نوح…بقولك ايه تعالو الاول نتصور مع بعض
نور.بفرحه اول مره هيبقي ليها صوره مع نوح…اه اه يلا
نوح.بصلها????????
نور…اقصد يعني نتصور سوا احنا الاربعه.
زهره..بصوت واطي اتقلي ياجزمه
نور…بت يا زهره
زهره..نعم
نور…هبقي اقصكم من الصوره????????????????????????
زهره…اه يامتخلفه????????
نوح…انتوا بتقولوا ايه
زهره…بقول يلا نتصور
ادم…احنا وقعنا في مجانين???? يلا ياستي…
……….
تمارا…نور شكلها مبسوطه اوي
عشق…اه باين عليها فرحانه بالصور المجنونه.
تمارا…وزهره كمان شكلها مبسوطه السوسه????
عشق…خليكي في حالك انتي يا ست تمارا????
تمارا…تقصدي ايه
عشق…جاسر يا ست تمارا????
تمارا طب بلاش انتي عشان عنيكي فضحاكي
عشق.. انا لا طبعا وبعدين تقصدي مين يعني
تمارا…ليل باشا يا عشق هانم????????????
عشق…بارتباك واحراج بت انتي مفيش الكلام ده ولا ليل ولا نهار
تمارا…بضحك ياريت سمع ليل ولا نهار دي كان نفخك
عشق…مبيهمنيش
تمارا…وهي باصه ورا عشق اهلا مستر ليل اتفضل
بصت عشق وراها بسرعه سمعت تمارا بتضحك عليها…جبانه
عشق…بتعلقيني ماشي جاسر جاي علينا
تمارا…يارب ما يكنش جاي ام اربعه واربعين هتولع في روحها عينها منزلتش من عليا????
عشق…ملكيش دعوه بيها خلاص دي شر
تمارا…علي نفسها
عشق… طب اسكتي بقي جاي ..
جاسر…بتعملوا ايه
تمارا…كنا بنشرب وبنتمشي عادي
جاسر…طيب معلش ياعشق اسف ممكن بس اخد من تمارا ضروري عشان في ميتنج ظبطه مع رجل اعمال وانا معرفش اي مواعيد
عشق…طبعا اتفضل باجاسر
جاسر…يلا بسرعه ياتمارا
تمارا..هجيلك تاني
عشق…ماشي..
فضلت عشق تتمشي فالحفله باحراج وهي لوحدها بعدت شويه عن الدوشه فضلت مبتسمه شايفه تمارا مبسوطه جمب جاسر
شايفه زهره بقت احسن عن الاول بكتير وفكت خالص
نور طايره من الفرحه جمب نوح
عشق…بابتسامه وصوت مسموع ربنا يسعدكم يارب…
وفجأه عينها جت علي حد وحصل اللي مكانتش تتوقعه ولا حتي في حلمها ????????????????????
يتبع…..
لقراءة الفصل السادس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى