Uncategorized

رواية عشق الليل الجزء 2 الفصل السابع عشر 17 بقلم شيرين أحمد

 رواية عشق الليل الجزء 2 الفصل السابع عشر 17 بقلم شيرين أحمد

رواية عشق الليل الجزء 2 الفصل السابع عشر 17 بقلم شيرين أحمد

رواية عشق الليل الجزء 2 الفصل السابع عشر 17 بقلم شيرين أحمد

انتي انتي ليه بتعملي فيا كده
……….؟؟
هي بأرتباك =ببعمل ايه 
اقترب منها جداا=انتي حلوه اووي يا يبرق
أحست بأحسس لا تعرفه من قربه 
=مراد اابعد ارجوك 
=تؤ تؤ ولو مبعدتش هتعملي ايه 
ضربات قلبها كانت تتسارع من قربه الكبير منها 
=هعمل ههعمل 
ضحك ع قلقها =ع فكره انتي حلوه وانتي شبه الفرواليه كده مش هينفع وانت قمر انتي فيكي حاجه كل ما بشوفك مش ببقا عايز ابعد
اتخجلت منه ولم تحس بقربه منها 
وكان ع وشك…..
ولكن=مااامي 
مراد وهو ع وشك الغضب مسح ع وجهه
انها كانت دلك الصغيره الغاضبه =كل ده بتعملي اليه قلت عايزه اشرب 
كان وجه يبرق محمر من كتر خجلها من مراد
يبرق لابنتها=معلش يا قلبي اصل اصل بابي كان خايف 
مراد برفع حاجب=نعمم 
يبرق كتمت ضحكتها
جويريه بطفوله =انت خايف ليه يا بابي 
مراد بعد تفكير=اصل مش بحب انام لوحدي وقلت امامي و مامي مش راضيه تنام معايا 
اتصدمت يبرق منه=ااااايه
ثم أكمل بخبث =شوفتي ي جوجو و مش راضيه
جويريه =تعاالي ي مامي ارجوكي 
مراد ابتسم بخبث
يبرق=ماشي بس انتي و زين هتنامو معانا
مراد=نعم يختي 
يبرق ببراءه =خلاص يلا يا جوجو
مراد بسرعه=خلاص خلاص مااشي 
اتصدمت منه 
=هييييييي 
ابتسم بكل ثقه وذاهبو لغرفه مراد كانت أكبر من غرفتها وجميله جدااا  و هادئة
كانت غضبه جدا وهو سعيد 
(زين بينام مع ولده)
ابتسمت يبرق عندما رأت زين نائم بلطف حملت طفلتها وذهبت إلي السرير 
يبرق=يلا بقا نامي عشان السهر وحش
جزائريه بنعاس =حاضر يا مامي 
بعد مده نمت الطفله 
مراد يتقرب منها بابتسامته =نمت صح 
يبرق وهي تبتسم ع ابنتها و زين النائمين
=شايف عملين ازاي حبايبي وقلبي 
ثم اعطتهم قبله وهم نائمين
مراد =وانا ايه 
يبرق=انت ايه 
=زايهم 
يبرق بغضب=انت انت قليل الادب هما اطفال انت شحط كبير 
اتصدم=انا قليل الادب و شحط
=اه و ده رأي بلاش اقولك كنت عايز تتحرش بيا تحت
=اتحرش بيكي انا جوزك انا معرفش متجوز ازاي منك و مخلف منك انتي بذمه كبيره
=انت بتشك تااني انا كبيره غصبن عنك 
وقامت حطت ايديها عند وسطها كان شكلها طفولي
ضحك عليها كانت قصيره وهو طويل
=اه اه ما هوباين كفايا الطول كويس أن بنتي فيها جسم زاي بابها انا قلت إن البنت تلاقيها يعني مافيهاش جسم
=انت باقر ع بنتي قل اعوذ برب الفلق
=اسكتي خااالص واقترب منها 
=مراااااد 
=قلب مراد
=انت انت شارب حاجه اكيد 
=تؤتؤ 
=ع فكره عيب و العيال نايمين كمان
=امممم
=انا انا هنام 
جريت لسرير واضغطت 
ضحك عليها وذهب لها ونام بجانبها ثم حضنها
اتخضت منه=بتعمل اااايه
=بحضن مرااتي فيها حاجه دي 
=اه ابعد 
=اسكتي أحسن اوريكي هعمل اايه 
حافه اومأت له 
اعطيها قبله ع جبينها ونامو
في الصباح الباكر
استيقظت قبله وسرحت ف ملامح وجهه وابتسمت ع ليله امس 
هي في سرها(بجد انت غريب جدا بس بحبك بس لازم أعلمك الأدب يارب تكون بتحبني يا مراد انا بدعي كل يوم أن قلبك وتفكيرك يبقا ليا وانا هبقا الزوجه الصالحه ربنا يهديك يا مراد ) وافاقت الاولاد واستغربت أنه لم يستقظ 
هل نومه ثقيل جداا
ذهبت الاستحمام ولكن نست الملابس انها ف الغرفه الثانيه
(ي لهوووي دي مش اول مره اعملها كده ياربي اعمل ايه
لفت المنشفه )ذهبت وهي متوتره جدااا 
=ده ده راح فين 
=بدوري عليااا 
كانت متاح التلج لا تتحرك ابتسم ع منظرها 
=مالك 
=هااااا بعد بعد اذنك انا نسيت اني ف اوضتك و و
=وااايه كملي
=هروح الاوضه التانيه وو….
=ده ليه أن شاء الله معاكي سوسن حضرتك ومالك مكسوف ليه ع فكره انا زاي جوزك 
=انا لازم اطلع هروح الاوضه
=نعممم ي ختي وبالمنظر ده و فين زفت حراس هنا 
خليكي هنا هروح اجبلك 
خايفه منه وامأت 
بعد مه جاء لها ا=اتفضلي اهووو
=ماشي شكرا
كانت ذاهبه ولكن امسكها 
=شكرا دي هتفيد بحاجه لا
=مراد ارجوك 
=هسسسس
وكان يقترب 
ولكن هناك من خبط عليهم 
استاذ مراد الانسه سما جاات 
=ااايه
(يعني عليه ????????)
=اااااايه
تفاجأ يبرق من أن سما عادت انها لا تحبها و لا تكرها 
يلفت نظره ناحيه يبرق لم يجدها هو لنفسه (اكيد دخلت تلبس و سما مقطعت ارزاق الله يسمحك يا سما ايه اللي جابك بس )ثم ذهب إلى الأسفل نظر لها ببرود  كانت 
= في ايه يا سما جيتي هما ليه 
سما بدلع
=اايه يا مراد هو انا كل ما اجي اعملك مفاجأة تروح تتكلم كده يعني امشي و لا ايه انا زعلت منك 
هو بتقلب عينه
=لا انتي تنوري
=ايوه كده اومال فين زين 
ورأت زين و معه طفله يلعب معها شكت 
=مين دي يا مراد اللي بتلعب مع زين 
مراد
=دي بنتي  كانت مصدومه جدااا 
استغرب من صدمتها ثم أكمل مالك مصدومه لييه 
شردة قليلا=هاا هي هي يبرق رجعت 
هو بأستغراب اكتر=ايوه هو في حاجه 
=هاا ابدا ابدا
=هو انتي مش مبسوطه انها رجعت و لا ايه !
هي بكدب=لا ابدا مش كده بس اتصدمت من المفاجآه 
بينما هي كانت غاضبه لان يبرق عادت كان هو يتطلع لما نزول دلك الجميله رأت سما أن مراد ينظر لجهه الثانيه تطلعت لمكان ينظر له  مراد واتصدمت بأن يبرق أصبحت أكثر جمالا وجاذبية وكانت يبرق تبتسم قلب مراد كان يرقص من الفرحه بسبب ابتسامتها سما هي في سرها(اايه اللي جابها انا مصدقت أن مراد خلاااص لا و ايه جبتله بنت كمان و بقت جميله اووي لا لا مش هسمح بأن أي خطه تفشل بعدها لازم ابعدها 
مراد بابتسامه لها ويهمس لها= نزلتي ليه وانتي حلوه كده 
يبرق بأستغراب و خجل=ليه يعني منزلش 
=انا خايف عليكي من الحسد بصراحه 
هي بأبتسامه=لا لا متقلقش 
كانت علامات الحقد ع وجه سما =ازيك يا يبرق
يبرق بحب= الحمدلله انتي عامله ايه
=اه تمم اهو
مراد =تعالي ي سما عشان تفطري معانا
سما=لا لا ف وقت تاني عندي شغل مهم لازم اخلصه يلا بقا لازم الحق سلام
يبرق= بس يا ….
قاطعها مراد 
=اه ماشي اتفضلي ي سما 
ابتسمت سما بحقد و ثم ذهبت
وكان هو يبتسم هي غضبت من تصرفه=انت الايه اللي عملته ده يا مراد 
=عملت ايه يعني
=كده هتحس انك بتطردها
=لا هي فعلا عندها شغل مهم و انا بصراحه عايزك انتي بس و هي قاطعه ارزاق
يعني ايه نحس=اه يصراحه كل ما اجي ليكي الايكي بوم مش موجوده
ضحكت يبرق عليه =تروح تخليها تمشي هههههههه
ابتسم ع فرحتها =سعااد ي سعاد
=بتنادي عليها ليه
جأءت لهم=نعم ي استاذ مراد
=عايزك تاخدي الاولاد تهتمي بيهم
يبرق= ليه يعني
=اسمعي ي سعاد اللي قلتلك عليه
سعاد=حاضر ثم ذهبت
كانت تنادي لها و لكن هي ذهبت هي بخجل 
=انا عايزه اروح ليهم
=تؤ تؤ
=مراد يا مراد
=قلب مراد و روح مراد
=انت انت بتعمل ليه كده
=تعرفي اني كنت حاسس اني حقير لما سبتك و انتي ف خطر و غيرت عليكي اووي من مصطفي 
=وانت تغير ليه منه هو اساسا
=هسسس انا بحبك
اتصدمت=ايه
ضحك عليها =انتي سمعتيها بس هقول تاني بحبك
=انت انت بتهزر لا
يعني بذمتك واحد شحط بيكدب عليكي انا بموووت فيكي 
=مراد مراد
=مافيش مراد دلوقتى ثم غمز لها
=مش فاهمه 
=هاتفهمي دلوقتى ثم حملها………..
يتبع…..
لقراءة الفصل الثامن عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى