Uncategorized

رواية عروسة ديسمبر البارت الثالث 3 بقلم هند حمدي

رواية عروسة ديسمبر البارت الثالث 3 بقلم هند حمدي

رواية عروسة ديسمبر البارت الثالث 3 بقلم هند حمدي

رواية عروسة ديسمبر البارت الثالث 3 بقلم هند حمدي

غرام…  طارق انت واخدني ورايح  فين 
طارق..  هشش امشي بس ومتخافيش وسبيلي نفسك خاااالص  
غرام..  انا سيبالك نفسي من زمان يا طارق ودايما مطمنه وانا معاااك بس الطريق ضلمه اووي وانا خايفه 
فتركهااااا وظل يسير امامها ويطلب منها ان تتبعه..  وهي تسير خلفه..  حتي دخلت بطريق مظلم ومخيف
طاارق انت فين يا طاارق انا خايفه..  حتي بدء صوته يتلاشه شئ فشئ ولم تعد تسمعه
ووجدت نفسها ببحيره مليئه بمياه ذات رائحه كريهه وبعدها شعرت ان احدآ يحاول اغراقها وكادت انفاسها تذهق.. وان يديه تلتفت حول عنقها  ولم تشعر الا وهي تصرخ
الحقني يا حمزه????????
غرام..  اعوذ بالله من الشيطان الرچيم..  دا ايه الكابوس المخيف ده..وظلت تنهج وتستعذ بالله  سمعت بعدها اذان الفجر..  
يارب ساعدني يارب ونور بصيرتي..  وقامت تتوضئ وتصلي..  وبدء الخوف يتسلل الي قلبهاا بعد ذلك الكابوس المخيف الذي شعرت انه حقيقي 
غرام..  بس اذي استنجدت بالي اسمه حمزه ده مش بعيد يكون هو اللي كان بيغرقني
.. 
.. 
.. 
عروسة ديسمبر
بقلم #هندحمدي 
عثمااان..  
مالك يا غزال قافش ليه ???? ماتقومي تغيري الخيمه اللي لبساهااا دي والبسيلي حاجه شخلعه كده وترقصلنا???? حبه خلي القعده تطرى ????????
محمد بسره..  الله يخرب بيتك يا باشا..  دا الراجل مبيتهدش..  ال وعوزني ارقص دا كان ابويا طخني عيارين وردم عليااااا 
عثمان..  سيبني وسارح فاي ياشجره الموز..لا انا مبحبش النكد.. اوعي تدخلي عليا باسطوانه امي العيانه وابويا المشلوول مليش انا فالجو ده 
محمد بدلاال.. ولا انا يا عنيه ادخل خدلك دش لحد ما جهز نفسي ????
عثمان.. وهو يذهب للمرحاض ايووه بقي.. العب يا اهلي.. طب ماتجيبي قطا تصبيره يا بطه… احسن دايب انااا فالعنين الملوونه هييييح وحاسس ان جسمي مولع يابت
محمد الذي يكاد يدق عنقه والذي يستمع لضحكات رئيسه عليه بالهاتف 
متستعجلش هتاخد بس اصبر عليا
وبنفسه..ان ما نفخت امك علي البهدله دي????
وبمجرد ذهاب عثمان.. ذهب وفتح باب الشقه لحمزه.. الذي زرع الميكرفونات بارجاء المنزل واعطي لمحمد تلك الحبوب وهو يذهب للخارج
مانجيبي قطااا يا بطه????????????????????
.. 
.. 
زهره التي ظلت تقرا بمصحفها بعد صلاتها للفجر.. حتي اتي والدها من المسجد
زهره..  حمدلله علي السلامه يابوي
الحاج عبدالرحمن..  الله يسلمك يا زهره جلبي الغاليه..  بجولك ايه اني هروح احضر فطور متين اجده وهاجي عشان عوزك فموضوع هيفرحك جووي
زهره.. هيفرحني يبقي وافجت اني اجدم ورجي واكمل دراستي وانتسب
عبدالرحمن…  لااااا الموضوع اهم بكتير
.. 
.. 
.. 
محمد…الذي تفاجئ بعثمان يرتدي بشكير فقط والمياه تتصبب منه 
 يخرب بيتك ???????? ودااا هيهدوا حبايه دا عاوز شريط
 ‏الله يسامحك يا معتز باشا..اخرتي هتبقي ع ايدك وسوده
عثماااان.. جره ايه يا شقاااوه انتي لسه بهدومك.. دانا قولت هطلع الاقيكي خرباها.. وشيك شاك شووك والعب يا اهلي والدنيااا مليطه
محمد… العب يا اهلي اللهي الزملكاويه يقطعووك يا بعيد
وبدلااال..اهدي كده وتعالي نشرب كاسين الاول
ذهب عثمان لها.. وماله نشرب وتجرع الكاس ع مره واحده
محمد بنفسه.. الله يخرب بيتك.. دانت شكلك عاوز ملتووف.. عشان يهدك
يلاااا يا بطه وناوليني قطاا انا عايز اتغطي تعباان اووي
محمد.. هي الحبايه مشتغلتش ليه.. طبعا ماهو حشااش
وجده محمد عثمان يسحبه لغرفه النوووم.. يلاااا يا قشطه علي فراوله
محمد… يخرب بيتك.. طب استني اشرب داا كمان. وبالفعل تجرعه.. وبدء يترنح 
لااا انت لسه هتطوحلي وقام بضربه علي راسه حتي
 سقط مغشيآ عليه 
..
..
محمد.. الوووو تمام يا باشا المطلوب جااهز..
حمزه.. تمام لبسهولي فشوال وانا طالعلك 
..
..
بالفعل حملوا المدعوووو عثمان وخرجوا به من باب المطبخ حتي لا تشك حراسته بالامر وذهبوا به الي مديريه الامن والقوا به باحد الزنازين الخاصه للرائد معتز فهي معده بطريقه خاصه
..
..
..
زهره.. خير يا بووي اتفضل اني سمعاك
عبدالرحمن.. تصدقي اني حبيت خطيبه اخوكي من قبل ماشوفها وشها طلع علينا زين جووي جووي
زهره.. لدرجه دي يبقي كسبت فلوس كتير يا بووي
عبدالرحمن… لاا اهم بكتير.. زهره 
انتي جيلك عريس 
زهره.. بتجول ايه يابوي عريس 
..
..
..
صل علي النبي وتبسم
حمزه.. روح اغسل وشك والبس هدومك احسن بصراحه شكلك كده مغري وانا مضمنش نفسي????????????????
محمد الذي يستشيط غضبآ.. اتريق يا باشا براحتك.. انا اللي غلطان مكنت دخلت تجاره ولا اداب ولا حتي فنون جميله 
حمزه.. فكرتني صحيح بمناسبه الفنون يافنان.. هديك اسم واحده عوزك تجبلي كل صغيره وكبيره عنهاااا.. ساعه بالكتير وتاريخ حياتها يبقي ادامي
محمد.. باباشا انا ليا تلات ايام  لا كلت ولا حتي نمت ارحمني هسقط منك
حمزه بجديه… يا محمد احنا لو نمنا البلد هضيع.. انت عارف اننا مستهدفين.. وبعدين دي الضريبه اللي بندفعها عشان نحمي البلد
كان حمزه يتحدث الي محمد الذي كان يغفو امااامه 
حمزه..بصراخ محمد????????
الاسم فالورقه.. ساعه والاقي كل المعلومات ادامي.. وعلي ماتخلص.. هروح اتسلي انا ع اخينا المتلقح جوه ده
محمد الذي عاد لجديته.. تمااام يا فندم 
..
..
..
ذهبت غرام الي جامعتها.. ولكن لم تفكر سوا اين طارق ولما لم يحضر حتي الآن
حتي وجدته قادم اليها بعد انتهاء اخر محاضره لهم 
طارق.. غراامي وهيااامي اذيك يانبضي ♥
غرام بغضب.. حمدلله علي السلامه ياسي طارق مالسه بدري.. اظاهر اني مش فدماغك
طارق… اهدي يا غراامي واسمعيني.. انا فضلت سهران طول الليل بفكر فيكي واذي هنعيش حياتنا سوا ونمت متاخر وبالتالي صحيت متاخر
«وهو يلعن صديقه هشام الذي ظل معه طوال الليل يحتسون الخمر والمخدر حتي اصبحوا لا يروا امامهم»
غرام.. بجد يا طارق يعني انت بتحبني وعمرك ما هتتخلي عني 
طارق.. حد يتخلي عن قلبه يا غرامي واخذ يغني اسطوانته المعتاده ويطربها بكلامه المعسول
حتي اقنعها ان تذهب معه الي منزله.. وهي وافقت ورحبت كثيرآ بالفكره
..
..
ذهب حمزه الي الزنزانه التي يرتمي بها عثمان التي امتلأت بالمياه فاجبرته علي الاستيقاظ 
حمزه الذي يجلس علي كرسيه بعيدا عن وجود المياه..ويضع قدم فوق الاخره كانه ملك متوج علي عرشه
حمزه.. فووق كده بدل مافوقك بطرقتي.. وانا طرقتي
عثمان الذي يرتعش لعدم ارتداء ملابسه  ولرميه بالمياه 
انا هوديكوا فستين دااهيه.. انت متعرفش انا مين 
حمزه الذي كان يضحك بطريقه ارعبت ذلك المرمي اسفل قدميه 
مش لو خرجت من هنااا يا عثوومي 
اظاهر..انت متعرفش مين حمزه الصااوي.. وقام بغضب حتي اوقع الكرسي الذي يجلس عليه واصطدم بالارض فاصدر صوتآ مرعبآ
حمزه.. اسمع يلاااا انا خلقي ديق يعني تنجز وتلخص وهتقولي علي كل شي والا وديني لهوريك جهنم علي الارض 
عثمان الذي بدء يرتعش بالفعل.. اناا هشتكيك للمسؤلين 
حمزه… كده انت ضيفي وليك عندي واجب ضياافه ولازم تاخدوا
وقام بسحبه وقام بتعليق يديه باحد الجنازير المعده بالمكان واصل ذلك الصاعق الكهربائيّ
بعد وصله عذاب ذاقها عثمان علي يد حمزه
خللااص يا باشا انا هقولك علي كل اللي اعرفوا بس ارحمني
..
..
..
حمزه ذهب لمكتبه فوجد محمد امامه..
ها يا باشا طمني اعترف..
حمزه.. عيب تسئل سؤال ذي ده.. اعترف بكل شيء بس ده طلع نقطه فبحر.. المشوار شكله لسه طويل
محمد.. الملف ده فيه كل المعلومات اللي طلبتها.. بس مقلتليش منين الفرسه 
لم يجد محمد الا واحد المزهريات تقذف بوجهه وهو يتفادها بمهاره
حمزه.. تبقي خطبتي يا تنح.. وغور بقي عشان مش فضيلك روح نام ساعتين
محمد… انام ابدا مش بعد ما طلع علي جتته البلااا
حمزه.. ههههههههههه روح ولما يفوق ابقي ارجعلوا
..
..
..
زهره..عريس..هيعمل بيا ايه 
ايه يغصب واحد ياخد واحده مشلوله مش قادره حتي علي خدمه نفسها.. الا اذا كان طمعان يا فالمال يا فالنسب واخذت تصرخ وتبكي بقهر 
ابوي الموضوع ده منتهي اني مش هتچوز. مش هتچوز
فكان والدها قلبه ينزف عليها فهو يعلم انها صائبه.. ولكن يريد لها الحياه ولكن لم يشعر بالعجز الا امامها
..
..
..
طارق.. مالك يا غرام واقفه ليه ماتدخلي 
غرام امام منزل طارق..
طارق.. انا خايفه 
طارق.. متخافيش يا غرام.. انتي روحي ومحدش هياذي روحه.. تعالي
..
..
حمزه الذي اخذ الملف الذي به كل كبيره وصغيره عن غرام حتي صدم مما وجده بالملف 
حمزه… معقوول يكون ده بجد
يتبع..
لقراءة البارت الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية اغتصاب شرعي للكاتب محمد مالك

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!