روايات

رواية عشقت عذابي الفصل الثاني عشر 12 بقلم زهرة الربيع

رواية عشقت عذابي الفصل الثاني عشر 12 بقلم زهرة الربيع

رواية عشقت عذابي الجزء الثاني عشر

رواية عشقت عذابي البارت الثاني عشر

رواية عشقت عذابي الحلقة الثانية عشر

نادر طلع جري على اوضة خالد بس اتصدم واتسعت عيونه بشده لما شاف خالد نايم وفتون قاعده جمبو على السرير وقريبين من بعض جدا
نادر وقف مكانو بصدمه واتحولت ملامحو لغضب مهلك قال بزعيق..فتون
فتون وقفت بخضه وتوتر وقالت..نن.نادر..انت رجعت امتى
نادر قرب عليها وبصلها بغضب رهيب وقال بطريقه ترعب..بتعملي..ايه..هنا
فتون لسه هتتكلم خرجت علا من حمام الاوضه وهيه بتقول..ملقتش شاش ولا قطن في الحمام و
علا قطعت كلامها لما شافت نادر وقالت بسرعه..نادر الحمد لله انك جيت تعالى شوف ابن عمك طلع عنينا
نادر بصلهم باستغرب شديد وهدي شويه لما عرف ان علا كانت معاها وقال..هو فيه ايه… ايه الي بيحصل هنا
علا قالت بضيق شديد..عريسي سبع الرجال جاي متنيل سكران ومدهول على عينه ومعور ايده كمان طلع عنينا على بال ما وصلناه اوضتو وخايفين ابوك يعرف انت عارف بيكره الشرب قد ايه
نادر بص على خالد لقاه مغمض وبيتمتم بكلام مش مفهوم وبيضحك اتندهد وقال..معلش يا علا انتي عارفه انو اول مره يشرب في حياتو علشان كده واصل للحاله دي انا مستغرب ازي شرب اصلا ده عمره ما عملها
وبص لفتون بحده وقال بغضب وانتي ايه الي يخليكي تقربي منو كده مش شايفه حالتو
فتون قالت بخوف..انا كنت بحطلو مخده ورا ضهره علشان نشربو حاجه يمكن يفوق
نادر اتنهد بارتياح وقال…كويس ان الموضوع كده انا فكرت حاجه تانيه خالص
فتون فهمت انو شك فيها اما علا قالت.. فكرت في ايه مش فاهمه
نادر لسه هيرد خالد قال بسكر…فتون بحبك قوي..قربي يا فتون انا..انا بحبك
علا بصت لاخوها وقالت بنرفزه..سمعتو بيفكر في فتون حتى وهو نايم يا رب تكون مبسوط وانت بترميني الرميه دي ..ومشيت بغضب
نادر اتنهد وقرب من خالد ولقا ايده بتنزف جاب علبه الاسعافات وربطلو ايده وقال من غير ما يبص لفتون…اطلعي على اوضتك
فتون بلعت ريقها بخوف ومشيت ونادر قعد شويه جمب خالد وقال..ليه بتعمل في نفسك كده معقوله بتحبها للدرجادي
عند سراج كان نايم جمب نهى وبيشرب سيجاره وسرحان وبيفكر في تقى
نهى اتعدلت وقالت..هيه برضو..
سراج بصلها بطرف عينه وقال..هيه مين
نهى قالت..مانت لو تعرفني هيه مين كنت ارتحت لا كن ست الحسن سر متخبي ومش بتكشفو الايام
سراج اتنهد وقال.. وانتي مالك بيها عايزه تعرفيها ليه
نهى قالت..نفسي اعرف مين دي الي وقعتك كده وخلت حالك حال بقى ده سراج الطحاوي الي عمره ما اهتم لواحده اكتر من يومين معقوله تيجي واحده تنسيه نفسو دا انت مش قادر تقربلي حتى
سراج قال بضيق..عادي مليش نفس ..سيبك من الهري ده وقوليلي كنتي عيزاني في ايه
نهى قالت ..عايزه ارجع نادر ليا من تاني
سراج قال ..دي سهله جدا لو ركذتي هتعمليها اول حاجه لازم تبقى قدامو اربعه وعشرين ساعه وده مش هيحصل الا لو دخلتي القصر
نهى قالت..وازاي اعمل كده
سراج قال انا هقولك على كل حاجه خطوه بخطوه وكمل بتحذير مرعب وقال…بس فتون خط احمر لو قربتيلها ولا اذيتيها يا نهي هتضطري اتواجهيني انا
نهى بلعت ربقها بتوتر وقالت..لا طبعا هو انا مجنونه يعني انا عايزه نادر يبقى ليا ومش عايزه مشاكل
سراج قال..كده تمام اسمعي هتعملي ايه…..
بقلمي…زهرة الربيع
عند فتون كانت قاعده في الاوضه بتوتر شديد وخايفه من نادر جدا
نادر دخل وقفل الباب جامد وقال بعصبيه…ايه الي دخلك اوضتو انا مش قولتلك متتحركيش من هنا
فتون اتنرفزت جدا من زعيقو وقالت بعصبيه..وانا اعمل ايه اختك نادتلي وكانت سنداه لوحدها ومش قادره تدخلو اوضتو رحت ساعدتها كفرت يعني
نادر اتنهد ومسح على وشو بضيق وقال…فتون..خالد بيحبك..بيحبك لتكوني مش واخده بالك يعني
فتون قالت بغضب..مش ذمبي ..مش ذمبي انو حبني ومش ذمبي اني بنت فؤاد عدوكم ومش ذمبي ان اخوك اتقتل مليش ذمب في اي حاجه من الي بتحصلي ..بس فيه ذمب واحد عملتو وبلعن نفسي عليه ..وكملت بدموع وقالت… ذمبي الوحيد اني حبيتك واستاهل كل العقاب عليه… وسابتو وراحت نامت على الكنبه
نادر بصلها بحزن ووجعو كلامها بس حاول ميبينش قال بضيق..نمتي عندك ليه قومي هنام سوا على السرير
فتون قالت بضيق..انسي انا لو نمت في الحمام مش هنام جمبك
نادر قال ..اه ..عيزاني اشيلك زي الصبح حاضر وقرب منها بس فتون قالت بسرعه..لا لا اسمع ..اصل انا..انا مينفعش انام جمبك خالص ال٣ شهور دول
نادر بصلها باستغراب وقال ليه..احنا هنام بس
فتون قالت بكدب..الدكتوره..الدكتوره قالت كده ..قالت مينفعش انام جمب اي حد احسن يخبطني باليل وقالتلي نامي لوحدك لحد الجنين ما يثبت
نادر استغرب جدا وقال .اول مره اسمع الكلام ده بس مش مشكله اهم حاجه البيبي يبقى بخير يلا قومي نامي على السرير وانا هنام على الكنبه
فتون قامت بسرعه وفرحه اصلا مش قادره تنام على الكنبه وقالت..شكرا والله كلك رجوله يلا تصبح على خير وراحت نامت
نادر ابتسم على حركاتها وكان متأكد انها بتكدب بس محبش يضايقها مع انو بيستغرب معاملتو الهاديه معاها فضل وسط افكارو لحد مانام هو كمان
مر اسبوع بدون احداث تذكر نادر بيعامل فتون بطريقه اهدى من الاول بس لسه بيضغط عليها وبيضايقها بالكلام
فتون بقى دايما حزينه خصوصا انها مش عارفه تشوف ابوها او حتي تكلمو بالتليفون
سراج بقى فضل طول الاسبوع ده ميشوفش تقى ومش بيروح عندها خالص وبيبعت لها الي تحتاجو مع الجارد بتاعو وبيحاول يضغط على نفسو علشان ميضعفش ويروح لها
اما علا وخالد كان حالهم ميفرقش عن بعض التنين مضايقين من موضوع جوازهم ومش بيتكلمو مع بعض خالص لحد ما جيه يوم فرحهم وفعلا كتبو الكتاب وكانو عاملين حفله جميله جدا في ساحة القصر مليانه برجال الاعمال والشخصيات الهامه
نادر كان بيقابل الحضور بابتسامه وطله رهيبه جذابه كالعاده بس فجأه لقا الناس بتبص على مدخل القصر وبص لقا فتون خارجه من القصر بفستان سهره جميل جدا بالون الدهبي ورافعه شعرها بطريقه شيك جدا مع ميكب خفيف حرفيا ابهرت الجميع حتى نادر الي فضل متنح فيها وكأنو شاف حوريه من الجنه
فتون بقت تبتسم للحضور بطريقه شيك جدا وراحت وقفت جمب غلا من غير ما تبص لنادر
علا كانت بتبتسم للناس من غير نفس وبصت لفتون وقالت اتاخرتي كل ده ليه
فتون قالت انا مكنتش هنزل ابدا لان رجلي وجعاني والكعب مخليني مش قادره امشي وخايفه الناس تاخد بالها
علا قالت..مفيش حد واخد بالو من حاجه غير من جمالك الي غطى على القمر
فتون ابتسمت وقالت…مفيش قمر هنا غيرك بس ليه القمر مضايق بقى
علا قالت بغيظ..يعني منتيش شايفه كل صحابي في الحفله والبيه واقف بعيد وهاتك يا رغي مع ده وده وسايبني خالص منظري بقى زباله
فتون ابتسمت وقالت..متكبريش الموضوع كده افرحي بقى
خالد شافهم واقفين فضل باصص على فتون ومركذ معاها شويه وبعدها اتقدم ناحيتهم
نادر شاف نظرات الاعجاب الي بيبصلها بيها اتنرفز جدا واتنهد بضيق شديد واستأذن وراح لهم
خالد قال..اذيك يا فتون انبسطت انك نزلتي
فتون لسه هترد علا قالت بغيظ..طبعا لازم تنزل هو ينفع الفرح من غير فتون مش كفايه انها مش العروسه كمان متنزلش يبقى كتير عليك يا حبيب
فتون برقت ولكمتها في كتفها وخالد بصلها بغضب وقال..لمي لسانك يا علا اقسم بالله اخليكي تتكلمي بالاشاره
علا اتعصبت منو ولسه هتتكلم نادر ادخل وقال..ايه يا عرسان مش هترقصو ولا ايه يلا الناس مستنياكم
علا قالت بسخريه …وهو يعرف يرقص اصلا انا عمري ما شوفتو رقص في حياتي خلينا واقفين بكرلمتنا احسن
نادر قال بضيق..وبعدين يا علا
خالد قال بعند…طب ايه رايك هنرقص يلا وشدها بقوه من ايدها وبقو يرقصو سوا والناس بتسقف لهم وبتصورهم وعلا انبهرت حرفيا بان خالد هو الي بقى يحركها على انغام الموسيقى وكان بيرقص باحتراف
علا قالت..امممم مكنتش اعرف انك شاطر كده
خااد ابتسم بسخريه وقال…وانتي مش بطاله
علا اتغاظت وقالت…ياسلام على التواضع على العموم كويس اننا رقصنا علشان عايزه اكلمك في موضوع
خالد قال..موضوع ايه ده
علا قالت بكسوف..احمم انا …انا مش عايزاك…يعني مش عيزاك تقربلي خالص
خالد بصلها وضحك بخفه وقال..وليه بقى بتكهربي مثلا
علا قالت .. بطل خفه انا قصدي لحد ما ناخد على بعض كل واحد يلزم حدودو
خالد شدها عليه بقوه وقال…انا وانتي خلاص مباقش فيه بنا حدود عشان اققف عندها ومع ذاك الي يريحك مش قاتل نفسي علشان اقربلك انا كنت هعمل كده واجب مش اكتر
علا قالت بضيق..اممم واجب واخده بالي على العموم كويس اننا اتفقنا
على جنب فتون كانت بتصقف ومبتسمه بفرحه شديده ونادر بصلها على ابتسامتها وشكلها الي جننو بقى سرحان في ملامحها وعيونها الرمادي الي بيضحكو من كتر الفرحه قال..احم..شكلك حلو قوي انهارده
فتون اختفت ابتسامتها وقالت بصوت هادي…شكرا كلك ذوق
نادر قال…اه امم …تحبي ترقصي
فتون بصتلو وقالت بضيق …احب جدا بس مش هقدر بالعافيه لابسه الجزمه اصلا من وجع رجلي
نادر حس بحزن وكان لسه هيتكلم بباه نادالو
نادر قال..نعم يابابا عايز حاجه
سالم قال بغضب..انت ايه حكايتك حاسس ان معاملتك للبنت دي بتتغير اوعى يكون..
نادر ارتبك وقال ..لا ابدا يابا انا بس عايز ابني تكون صحتو كويسه مش اكتر ..متقلقش
سالم قال..يعني اخدتها اوضتك واشتريلها الهدوم الغاليه دي وعمال تتودود معاها كده كل ده علشان ابنك برضو
نادر لسه هيرد اتحولت ملامحو لصدمه رهيبه لما شاف سراج داخل الحفله
سراج اتقدم عليهم بابتسامه مستفزه وقال..مبروك يا نادر مبروك يا سالم بيه
سالم فضل باصصلو بدهشه وابتسامه غريبه ولمعت عيونه بالدموع وقال…سراج ..انت سراج مش كده بقالي كتير مشوفتكش كبرت قوي بقيت نسخه من والدتك سبحان الله نفس ملامحها
بقلمي..زهرة الربيع
سراج بصلو وابتسم رغم الغضب الي في قلبو وقال..شكلك تعرف والدتي كويس يا سالم بيه
سالم خد بالو من كلامو وقال بتوتر..احم كانت ست طيبه ربنا يرحمها..اتفضل بارك للعريس
نادر بصلو بزهول وقال بغضب..يبارك لمين دا يتفضل يخرج بره بدال ما انادي على الحرس يرموه رمية الزباله
سراج ضحك وقال…حد يعامل الضيوف كده برضو انا جايب هديه للعريس هديهالو وامشي وخبط في كتف نادر ودخل من غير ما يستني منو رد
سراج وقف قصاد خالد وقال..معلش يا جماعه اققفلو الصوت شويه علشان هقول كلمتين للعريس لانو اكتر من اخويا
المسأولين قفلو الصوت وخالد والكل مستنين يسمعو هيقول ايه حتى فتون الي كانت مرعوبه ليعمل مصيبه
سراج قال..يا جماعه احب ابارك لخالد صاحبي واخويا واقول الف مبروك با خلود
بس بما انك اخويا احب انصحك لاني ميرضنيش اشوفك بتتخم واقف ساكت
الناس بقت تتساءل ومستغربين ونادر كان هيموت من الغضب وعارف انو مش هيجيبها لبر
سراج قال بصوت عالي..للاسف مراتك مش بنت وكانت في سريري اكتر من مره والدليل معايا اهوه وووووو

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت عذابي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!