Uncategorized

رواية توأمي 2 الفصل الاول 1 بقلم منة سامح

 رواية توأمي 2 الفصل الاول 1 بقلم منة سامح
رواية توأمي 2 الفصل الاول 1 بقلم منة سامح

رواية توأمي 2 الفصل الاول 1 بقلم منة سامح

شيري راحت علي مازن وحضنتوا بخبث تحت صدمة نورين وومازن 
مازن بيبعدها بغضب:ا انتي ايه الي عمليته ده انتي متخلفة ولا اي
شيري بدموع تماسيح وخبث:مازن انت نسيت حبنا ولا ايه مش انت وعدتني أن هتتجوزها علشان الشراكة بس
مازن بصدمة :ا انا 
نورين بصتله بصدمة ودموع وخرجت جري علي برة …قدام الكل ويزن شافها ومليكة واياد شافوا كل حاجة 
مليكة بعصبية:ياحيوانة …..يزن روح وراها بسرعة واانت يااياد تعالي بس مبتكلمش تمام 
اياد :هتعملي اي 
مليكة وهي راحة ناحية شيري بغضب:هتشوف 
__شيري وهي بتبص علي مازن بضحكة خبث:قولتلك انت بتاعي وبس 
مازن بغضب:والله ما انا سيبك ..وجاي يخرج ورا نورين وقفه صوت 
مليكة بخبث جت تقف جمب مازن:استني ياحبيبي 
اياد ومازن  وقف بصدمة:حبيبي 
مازن :مل…..
مليكة بمقاطعة:اي يامازن في ايه اهدي كدة بتقلقش أنا واثقة فيك وعارفة أن البت الي شبه عود الفاصوليا دي بتتبلي عليك ..وبصتله بصة كدة وبعدين بصت علي شيري الي واقفة بتشيط 
شيري بغيظ:عود فاصوليا اي يابتاعة انتي …واكملت بخبث:وكمان انتي مش حريتي علي برة اي الي رجعك بقي عايزة تعرفي قلي ايه تاني …بصي ياستي قالي أنه مبيبحكيش وهيتجوزك علشان الفلوس و….
مليكة قاطعتها ببرود:وكمان انتي حامل في ابنه صح صح قولي متكسفيش ……بصي بقي يابت انتي اول حاجة الكلام ده ميمشيش معايا لانه فاكس اوي يعني وكمان انتي وقت ماتيجي تفرقي بين حد تجيبي كلام من الروايات جددوا جددوا كتكم القرف…المهم مهما تعملي ومهما تقولي انا بحب مازن وبثق فيه جدا وبصت علي مازن بصة الحب بتاع الزوجين دول ..ومهما تعملي عمرنا ما هنفترق واتفضلي برة ولا تحبي الامن يجي يطلعك بنفسه 
شيري واقفة بتبص عليهم بغيظ وحقد 
مليكة :لا لا متبصليش كدة انا بخاف ياماما مازن الحقني خوفتيني ياماما …..يااامن تعالوا خدوا عود الفاصوليا ده من هنا بسررعة
الأمن جه ولسة بيمسك شيري 
شيري وهي بتزوقهم بغضب:سيبوني ….والله والله لادمركم وهتشوفوا ومشيت بغضب وغيظ 
___________________ عند نورين قاعدة عمالة تعيط بس حد جه حط أيده علي كتفها 
نورين بخضة وهي بتلف :ي يزن خضتني وحضنتوا وقعدت تعيط 
يزن بيهديها :بس بس ياحبيبتي….طب بتعيطي ليه دلوقتي 
نورين وهي بتعيط:طلع خاين خاين يايزن 
يزن :وانتي بتصدقي اي حاجة وخلاص نورين عايز اقولك حاجة انتي هبلة اوي 
نورين طلعت من حضنوا :هو انت مسمعتش هي قالت اي 
يزن يصلها:وانتي تصدقي اي حاجة وبعدين انتي مش شايفة شكلها عامل ازاي ….وبعدين مازن عمروا مايعمل كدة مازن صحبي عمروا مايعمل كدة يانورين 
نورين:علشان هو صاحبك بقي
يزن:وهو مش جوزك وحبيبك يعني ….عايز اقولك حاجة يانورين الي بيحب حد عمروا مايشك فيه ابدا حتي لو كل الأدلة كانت ضدوا يعني الي عايز أوضحوا انك مهما شوفتي اي حاجة مش حلوة عن مازن زاي حد بتحبيه لازم تتاكدي من الحاجة ديه سواء بقي الي شوفتيه صور أو رسالة أو انتي شوفتي بعينك حاجة مش حلوة أو سمعتي …متصدقيش غير لما توجيه علشان مش كل الي احنا بنشوفه مش بيبقي الصح أبدا ياحبيبتي ..وفي الاخر لمرجع نتندم ونتاسف طب ليه ليه وانتي قدامك الفرصة …ولو عايزة راايي أن مازن عمروا مايعمل كدة عمروا 
نورين بصت للسما شوية وبعدين بصتلوا بابتسامة :ربنا يخليك ليا يا احلي اخ في الدنيا وحضنتوا .ودخلوا 
__________________
مازن بصدمة:ده بجد 
اياد بنفس الصدمة:تقريبا
مليكة بضحك:ايه رايكوا فيا بقي جمدان صح …وانت ياعم مازن عمال اغمزلك اغمزلك ايه ياعم مش بتفهم ليه 
مازن ضحك :ده انتي طلعتي دماغ والله 
اياد بغيرة وهو بيشد مليكة جمبوا:اومال يابني انت فاكر ايه مش مراتي 
مليكة بغيظ:براحة 
مازن افتكر:نورين انا خارج اشوفها …ولسة مكملش الكلمة لقاها داخلة هي ويزن 
مازن جري عليها وقال :نورين لو سمحتي كل…
نورين بمقاطعة:يا بني فيه اي متقلقش والله انا واثقة فيك ياحبيبي والله …تعالي نرقص
مازن يصلها بابتسامة:علشان كدة بحبك والله ..يلا وخدها وراحوا يرقصوا 
واياد ومليكة كذالك 
ويزن واقف بيبص عليهم بحب وفجاءة بنت تخبط فيه 
_اييييي مش تفتح يااعمي انت كنت هتوقعني 
يزن :انتي هبلة ولا ايه انا واقف وانتي الي خبطتي فيا 
ميار باحراج:احم حصل خير…بصراحة كدة انا شوفتك واقف لوحدك كدة ونفسك ترقص فقولت اكسب فيك ثواب وانت بردوا تكسب فيا ثواب فتيحي نرقص
يزن بضحك :تكسبي فيا ثواب…والله فيكي الخير يلا …وفعلا راحوا يرقصوا ويزن قعد يبص ملامحها الجميلة والهادية ديه 
ويبتسم وهي لاحظت كدة بس عملت نفسها مش واخدة بالها وكملوا رقص 
____________ 
مازن :بحبك اوي عارفة من امتي من ساعت مااتقابلنا وانتي مش رايحة من بالي 
نورين:كنت عارفة كان باين في عينك من نايم مرة اتقابلنا وانا كمان يامازن بحبك اوي وحضنوا بعض بحب 
____
اياد:اي هو الفرح ده مش هيخلص ولا ايه 
مليكة :يابني اهدي يابني وبكل قلة ادب شوية ….بس ايه رايك فيا جامدة صح 
اياد :طلعت مجوز زعيمة عصابة ياناس ايه القمر ده …..مليكة بحبك 
مليكة بكسوف:وانا كمان بحبك وحضنوا بعض بحب ……..وبعد وقت خلص الفرح وكل واحد راح بيته 
______________________________________
شيري بشر:مااااشي مااااشي اما وريتكم مبقاش انا اسمي شيري
_ناوية علي ايه 
شيري بغموض:هتعرف في وقتها 
________________________
في فيلا مازن ونورين 
مازن بحب:ادخلي برجلك اليمين ياعروسة …اعتقد بيقولوا كدة صح 
نورين بضحك وكسوف:اممم صح ودخلت ….ومازن عمال يقرب منها 
نورين بخوف:لا لا انت بتقرب ليه لا استني عندك ….تعالي الاول نصلي ركعتين لله علشان حياتنا الجاية ياسطا يلا ادخل اتوضئ بسرعة وغير وانا برضوا 
…….بعض وقت صلوا ونورين قاعدة علي السرير بلاسدال
مازن بزهق:طب ايه 
نورين :اي 
مازن :هتفضلي بالاسدال 
نورين بصدمة مصطنعة:وانت عايز تشوف شعري ولا ايه لا لا عيب وكمان حرام تعالي تعالي بس ننام علشان الواحد تعب النهاردة 
مازن بصدمة:عيب وحرام ….يابنتي انا كوووزك جوزك والنعمة جوزك ….خلاص يانورين براحتك خليكي بلاسدال ….وقعد يقرب منها بخبث 
نورين :لا لا متتحولش بالله انا واخداك محترم يبقي تفضل محترم…..مازن انت بتقرب لي 
مازن فضل يقرب لحد ما وصل لعندها ومسكها من وسطها وسحابها ليه 
نورين بتتويه:استني استني انت ازاي تسيب البت العروس ديه تحضنك كدة 
مازن كان تايه في ملامحها وراح شال الطرحة من علي رأسها 
نورين :بالهوية انت هتعمل ايه لا استهدي ب……
قاطعها ????‍❤️‍????‍????????‍❤️‍????‍????وهي كانت مصدومة بس تجوبت معاه 
“وراحوا لعالمهم الخاص”
_____________________________
عند اياد وصلوا ودخلوا واول مادخلت اياد فضل يقرب من مليكة 
مليكة بخوف :استني عندك تعالي الاول نصلي يلا …..وفعلا صلوا 
واياد قاعد مستني 
مليكة:مالك يابني مستني ايه 
اياد :هو انتي مش ناوية تقلعي الاسدال ولا ايه 
مليكة بصدمة مصطنعة:عايزني أقلع الاسدال ووتشوف شعري  وياعالم بعد اما تشوفوا هيعجبك ومش بعيد تتحرش بيا …..بص ياسطا الفرح خلص خلاص انت دلوقتي وديني بيتي ولا من شاف ولا من دري
اياد بصدمة:هو سيبك من الكلام الي انت قولتيه في الاول ده بيت مين اودهولك ده انا مصدقت …ولو علي الاسدال سيبيه وقعد يقرب منها 
مليكة:والله هصوت والم عليا الناس 
اياد بضحك:هتقولوهم جوزي بيتحرش بيا الحقوني 
مليكة بهمس :عنده حق ……وجالها فكرة 
مليكة بتعب مصطنع:الحقني الحقني يااياد باين عليا تعبانة هقع ااااه تعالي تعالي سندمي انام يلا
اياد فهمها وقرب عليها بخبث:سلامتك ياحبيبتي ….مسكها من وسطها وشدها و????‍❤️‍????‍????????‍❤️‍????‍????
“ونسبهم بقا مع بعض”
_____________________
_شوفتي السوشيال ميديا مقلوبة علي اي 
شيري :اي وريني كدة …..ومسكت التليفون وانصدمت 
يتبع….
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى