Uncategorized

رواية حرب المافيا (عشقت معاق 2) الفصل الأول 1 بقلم نادين محمد

 رواية حرب المافيا (عشقت معاق 2) الفصل الأول 1 بقلم نادين محمد

رواية حرب المافيا (عشقت معاق 2) الفصل الأول 1 بقلم نادين محمد

رواية حرب المافيا (عشقت معاق 2) الفصل الأول 1 بقلم نادين محمد

مارك: ليان هربت ياسليم..
(انا مصدومه وربنا ان في ناس فكرته عمر ويزيد????)
سليم:هربت ازاي!
مارك:اكيد حد من الكلاب دول تعاون ضدنا
سليم:متقلقش…قريب هنلاقيها…قريب اوي..
____________________
يزيد:خشي هنا..
يزيد واقف ومعاه ليان قدام قصر كبير…وفخم..يعني ميختلفش عن التاني برضو
ليان:وانا هعمل اي هنا
يزيد:ده بيتي 
ليان: ايوه وانا هعمل اي برضو
يزيد:ليان خشي مش عايز كلام
ليان بعناد: لأ مش داخله وأنا ايش عرفني انك شخص طيب مش زي مارك..
مردش عليها وهو باصص قدامه ببرود..مسكها من دراعها جامد ودخلها معاه جوا..
ليان بزعيق:ياحيوااان سيب ايدي
وهو داخل ببرود رماها عالأرض بفستانها اللي اتوسخ وهو بيشرب سيجاره وبيبصلها…
يزيد:ست بهيه
بهيه جت جري:اؤمر يا بيه
وهو لسه بيشرب سيجاره وبيبص لليان ببرود: خدي دي وطلعيها الأوضه وخليها تغير فستانها ده وتجيلي عالمكتب 
بهيه:حاضر يا بيه
وليان قاعده عالأرض تعيط
بهيه قربت منها وقومتها براحه
ليان:ان..انا عايزه امشي من هنا 
بهيه: اهدي اهدي بس… متخافيش مفيش حاجه..تعالي 
وخدتها معاها براحه لفوق 
بهيه: ادخلي يابنتي
دخلت ليان اوضه جميله جدا…وواسعه وجميله..
ليان:لا…لا انا مش هقعد هنا..انا عايزه امشي
بهيه: متخافيش يابنتي مفيش حاجه…بصي عندك الدولاب البسي اي حاجه وأنزلي ليزيد بيه تحت يلا وسابتها ونزلت
ليان:ياربي عمصيبتك ياليان يابنتي…تهربي من ده تقعي فاللي انيل منه..يابنتي انتي بتخافي من الصرصار هتتعاملي مع ده 
دخلت الحمام وخدت شاور وقلعت الفستان ولبست اي طقم جه قدامها *متوتره هي مش فاضيه تنقي* ونزلت تحت وهي بتترعش ونزلت السلم ووقفت قدامه وقعدت تبص يمين وشمال تدور عالمكتب..
يزيد بصوت عالي:انتي يا ليان ان…
لقاها واقفه قدام السلم باصه فالأرض ودموعها علي خدها*خايفه منه* 
يزيد بهدوء:بتعيطي لي..
وهي لسه باصه فالأرض وبتعيط
يزيد بزعيق:لياااان مش بحب الدلع
وبصلها تاني لاحظ انها بتترعش وبتشهق من العياط
مسكها من دراعها ببرود ودخل بيها المكتب وقفل الباب
يزيد بصوت عالي:هو انا مش قولت مش بحب الدلع…قولت ولا مقولتش
وهي واقفه بصاله وبتشهق وجسمها بيترعش..
يزيد بهدوء:اقعدي هنا
مردتش عليه فمسكها من دراعها تاني وقعدها عالكرسي وقعد عالمكتب قدامها..
يزيد ببرود:اظن ان انتي عارفه كويس انا جايبك هنا لي
باصه قدامها ومش بترد..
يزيد بزعيق:ماتردي انتي اتخرستي
ليان بصوت ضعيف:لا
يزيد:امممم 
ليان:بقولك اي ما تسيبني امشي من هنا 
يزيد:وهتعيشي فيين
ليان:فالشارع ياعم انا مبسووطه فالشارع
يزيد:ف باريس معندناش حد بيقعد فالشارع
ليان:طب انت عايز مني اييه
يزيد:عايزك
ليان:وحياه امك!!
يزيد اتعصب أول ما جابت سيره امه وضربها بالقلم وقعها عالأرض من شده القلم ومسكها من شعرها
يزيد:سيره أمي متجيش علي لسانك يا زباله انتي فاهمه ولا لا
ليان بعياط:يزيد سيبني والنبي
يزيد:اسمي كمان!! انتي زودتيها خالص علفكره 
ليان:سيب شعري اااه
يزيد:انا كنت غلطان…كنت سيبتك لمارك يوريكي الويل يا ليان…بس انا هربيكي أحسن منه وسابها وولع سيجاره وطلع بره*اتعودوا عالسيجاره دي كتير*
ليان:انتي اي اللي جابك فرنسا يا ليان…مانتي كنتي قاعده فمصر…كنتي وحيده بس كنتي بكرامتك مش مذلوله للحيوان ده..حسبي الله ونعم الوكيل فيك يا أخي.
الهي تعمل حادثه ومترجعش البيت اااه 
________________________
عمر:ماستي
ماسه:اممم
عمر:انتي نايمه
ماسه بطفوله:شايفني بلعب طيب
ضحك عليها وراح قعد جمبها عالسرير
ماسه:عمر
عمر بيقلدها:اممم
ماسه:بطل رخامه بقا..انت بتحبني بجد ولا بتضحك عليا
عمر ببرود:لا بضحك عليكي
ماسه: بتهزر
عمر ببرود:لا خالص..كنت زهقان فقولت اضحك عليكي
ماسه:عمر قول انك بتهزر
وهو باصللها ببرود
ماسه بطفوله: عااااااااااا
عمر:ماسه انتي صدقتي
ماسه بعياط:انت كداب ووحش وانا بكرهك
عمر:يابنتي بهزر معاكي بطلي عياط
ماسه بعياط اكتر:لا مش بتهزر وبتكره…
قرب منها وباسها علطول…كتمها يعني…عشان تبطل تعيط وعشان متكملش جملتها
عمر:مش عايزك تقولي الكلمه دي تاني
ماسه: يعني انت بتحبني صح
عمر: طبعا يا ماسه
ونام وخدها فحضنه
عمر: يلا ننام بقا
ماسه:انا مش جايلي نوم طيب
عمر:يابنتي مش انتي كنتي هتنامي
ماسه:ايوه وانا رجعت فكلامي
طفي النور ورجع جمبها تاني
عمر:يلا نامي
ماسه:يوووه
عمر:ماسه مش هكرر كلامي نامي
ماسه:حاضر هنام 
وناموا هما الاتنين في ثبااات عميق
_____________________
ادم:رنا انزلي
رنا:انا بلبس الكوتشي طيب
ادم:خلصي وانزلي 
رنا:يوووه… حاضر وقفلت فوشه
رنا ببرطمه:عيل زنان مش قادر يصبر البس الكوتشي..اديني خلصت محتاجه اي للزن ده..
ونزلت ورزعت الباب وراها
ادم: اتأخرتي لي
رنا:اسكت يلا يا زنان انت…اقولك بلبس الكوتشي مش قادر تصبر في اي
ادم:الساعه 4 الفجر يابنتي عايزين نلحق النجوم
رنا: خلاص خلصت يلا 
وركبوا العربيه وراحوا لمكان كده بيشوفوا ويراقبوا النجوم فيه
_________________
يزيد نزل من العربيه قدام قصر النمر ودخل جوا
مارك: اهلا اهلا بعصابه النار..نورت
يزيد ببرود:البضاعه فين
مارك:تؤ تؤ تؤ في اي..اي الاستعجال ده
يزيد بزعيق: البضاعه فين
مارك:مش هتلاقيها يايزيد…انسي
يزيد:كان في مابينا اتفاق يا مارك وانت خلفت بيه
مارك بهدوء: وأنا لغيت الأتفاق ده
يزيد:خلينا نقعد بهدوء…ونحل الموضوع ده يااا…ياعدوي
مارك بسخريه:اتفضل ياعدوي..
____________________
ادم:اقعدي يارنا
رنا:الله.. المكان جميل اوي بجد
ادم:عجبك
رنا:جدا بجد تحفه وهادي…يلا انا عايزه اشوف النجوم
ادم:اهدي طيب
رنا: مفيش حاجه اسمها اهدي انا عايزه اشوف النجوم يلا
ادم: تعالي
وراحو هما الاتنين قدام الميكسركوب(أيا كان اسمه معرفهوش) اللي بيشوفوا بيه السما ده
ادم:هتعرفي تشوفي
رنا:ايون يعني معرفش لي
ادم:تعالي
بصت من البتاع ده للسما كان شكلها جميل.. وحلو اوي وبتبص للسما لقت نجوم كتير اوي
رنا بابتسامه:دول حلوين اوييي
ادم:عجبوكي
رنا:جدا حلوين اوي
وقفوا يتفرجوا عليهم سوا وهما مبسوطين..
___________________
مارك:هنحل الموضوع ده ازاي بقا ياا استاذ يزيد
يزيد ببرود:تديني البضاعه..اديك اللي معايا 
مارك:وانا اي اللي يضمنلي بعد ما اديك البضاعه متدنيش اللي انا عايزه
يزيد:والله دي حاجه ترجع للثقه..
مارك:مافيش بين الاعدا…
قاطع مارك صوت ضرب نار جاي من بره جامد وكسر شبابيك القصر والعصابه داخله القصر و….
يتبع……
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!