Uncategorized

رواية عشق الليل الجزء 2 الفصل العشرون 20 بقلم شيرين أحمد

 رواية عشق الليل الجزء 2 الفصل العشرون 20 بقلم شيرين أحمد

رواية عشق الليل الجزء 2 الفصل العشرون 20 بقلم شيرين أحمد

رواية عشق الليل الجزء 2 الفصل العشرون 20 بقلم شيرين أحمد

كانت تبكي كثيرا و لا تتكلم 
هو لا يفهم شئ و ماذا يحدث اسرع لها 
مراد “
=يبرق صدقيني انا مش عارف ااايه اللي حصل و لا فاهم حاجه صدقيني انا معملتش حاجه 
سما ببكاء “
=معملتش حااااجه ازاااي انت دمرتني يا مراد عارف يعني ايه دمرتني 
مراد “
=انتي كداابه انا كنت ف اجتماع و كنت خلصته وماشي ااايه اللي جبني هناااا
يبرق بعد ما مسحت دموعها”
=طلقني 
اتصدم مراد منها”
=يبرق صدقيني انا ….
=هطلقني انت فاااهم
ثم ذهبت بأسرع ما يمكن لها و كانت تبكي 
اسرع ف لبسه و كان سوف يذهب لها استوقفه صوته
سما”
=انت انت ااايه يعني مااشي بعد ما ضيعتني انت مش مستوعب اللي عملته فيا ده ده انا كنت اخت مراتك عاارف يعني ايه يعني جنه مش هتسمحك ع اللي عملته فيا و انا مش هاسمحك يا مراد 
ثم أمسكت سكينه واكملت انا هموت نفسي 
اتصدم منها
مراد “
=سمااا انتي مجنونه سيبي السكينه مكانها
=انت اخدت مني اغلى حاجه انت ضيعتني ع اايه اعيش ي مراد ع اايه
=سيبي البتاعه دي و نتفاهم اسمعي اللي بقولك عليه 
كانت سوف تمسك السكينه اسرع لها و اخذها منها 
=اوعااااا سبني بقا مش اخدت مني كل حاجه 
=انا هتجوزك اسكتي بقاااا متعمليهاش تاني انتي فاااهمه 
=جوازك ده هيفدني بأيه دلوقتى انت نزلت من نظري 
=انا قلت اللي عندي ي سما انا لازم اروح ليبرق 
ثم ذهب بأسرع مايمكن 
________**____________
=ااااه مش مصدقه مراد عمره يعمل حاجه غلط ومش قادره اصدق لا لا بس اللي شوفته وسمعته ايه 
ااااه ياارب انا معرفش اعمل اايه قلبي بيقولي أن عمره مايعملها عقلي بيقولي ده اللي حصل 
لا لا 
جاأت جويريه لها هي و زين 
جويريه “
=مامي بتعيطي ليه 
زين “
=ماما مالك انتي بتعيطي كده ليه
يبرق بحب و مسحت دموعها
=مافيش بس في حاجه دخلت ف عيني ف ايه ي حبايبي ايه اللي جابكم دلوقتى 
جويريه “
=مصطفى جيه و عمه ليام و طنط ليل
يبرق “
=بجد
دخل لها 
=يويو وحشاااني 
يبرق =مصطفي انت جيت امتا 
مصطفي “
=هو ده الترحيب ي جدعااان 
يبرق بحزن ‘
=اسفه ي مصطفى مكنتش اقصد انت تنور 
استغرب مصطفى منها 
مصطفى “
=مالك وايه الدموع 
مسحت دموعها 
يبرق”
=مافيش ي مصطفى بس ف حاجه 
مصطفي بشك
=كداابه يبرق ف حاجه مضايقكي اووي انتي مش بتعيطي ع حاجه و خلاص انا بعتبرك اختي و عمري اطلع حاجه براا لو انتي مش بتعتبرني اخوكي تمم
وأخذت دموعها تنزل و تبكي كثيرا
مصطفى قلق جدا عليها 
مصطفى”
=يبرق ماااالك اليه اللي حصل 
قصت له ما حصل و هي تبكي 
اتصدم مصطفي و تعصب وأحس أن هناك خطاء
=يبرق اكيد في حاجه غلط مراد عمره ما يعمل كده معها
يبرق”
=انا واثقه فيه وعقلي مش قادر يستوعب انا مش قادره 
دخلت لها وحضنتها 
يبرق اتصدمت”
=ليل!
ليل “
=انا سمعت كل حاجه انا و ليام احنا هنساعدك لان مراد عمره ما يعمل كده انا شاكه ف سما لأني بقلق من ناحيتها 
اكيد ف حاجه غلط ي حبيبتي 
يبرق “
=انا بتعبكم كلكم مع أن انتم جاين عشان تفرحو
ليل “
=متقوليش كده انتي فااهمه و ليام هيتصرف ف حاجه و مصطفى معانا كمان 
=ربنا يخليكم ليا 
دخل لهم ليام 
مصطفى “بتفكير
=اكيد ف حاجه بس لازم نفكر
____________**____________
كريم “
=طب قول اليه اللي حصل اكيد يمكن ف حاجه غلط
مراد “
=انا مش فاهم حاجه خاالص خاايف ارجع ليبرق تتحطم اكتر كل ده بسببي كل اللي بحبهم اتأذوا بسببي لكن سما انا معرفش عملت ااايه 
كريم “
=افتكر كده اخر حاجه تفتكرها
مراد
=Flash Back
مراد”
=مبروك كده الصفقه تامه دلوقتى وانا ليك ٨٠ ف الميه فيها تقدر تكمل للاخر ي استاذ عادل
عادل 
=كده كويس اووي و لازم نسهر بسب الصفقه دي صح و لا ايه 
مراد انتبه ع الساعه 
=بس انا دلوقتي
عادل” 
=مش معقول نبقا فرحانين أن هنبقا شركاء وانت ترفض السهر ده حتى وحشه ليك
مراد كان سوف يتكلم تدخلت سما 
سما =الاستاذ مراد عمره يرفض حاجه و يكسف حد
ووبداءو ف السهر وبعد مده حال الجرسون بالمشروبات
وانا شربت و عادل مسبنيش لغايه ما خلصت و بعديها كنت مااشي و لاقيت سما بتنادي و عند كده مش فاكر حاجه 
Back
كريم “
=في حاجه غلط ي مراد 
مراد”
=انا همشي لاني تعبان بجد 
كريم وهو حزين ع حاله صديقه 
=ماشي روح انت دلوقتى 
ابتسم مراد له بحزن و ذهب 
كريم اتصل ع ميرا 
واخبارها بكل شئ
ميرا=احنا لازم نساعدهم انا شاكه ف البنت 
كريم =وانا بردوا 
ميرا=يبقا يلا
كريم =يلا فين 
=نقوم نساعدهم 
ابتسم 
=جايلك حالا
_________**__________
دخل و كان قلق من مقابلتها 
وتفاجاء بأن مصطفى و ليام و ليل هنا
=مصطفى ايه المفاجأة الخلوه دي
وثم اكمل البيت نور بيكم بجد 
الكل ابتسم له 
=ده نورك 
لم يجدها حزن كثيرا
مصطفى “
=انت هتعمل ايه ي مراد
=هعمل ايه ف ايه 
=انت و سما 
اتصدم 
تكمل بداله ليام 
=انت هتتصرف ازاي بقا
يبرق جاءت وعلامات الحزن ع وجهها
=مراد انت لازم تتجوزها 
سما اهي انا جبتها ابتسمت سما قليلا 
الكل اتصدم وخاصة مراد انها قررت ذالك
يتبع…..
لقراءة الفصل الحادي والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى