روايات

رواية حكاية لين ومريم الفصل الثالث 3 بقلم نورهان عادل

رواية حكاية لين ومريم الفصل الثالث 3 بقلم نورهان عادل

رواية حكاية لين ومريم الجزء الثالث

رواية حكاية لين ومريم البارت الثالث

رواية حكاية لين ومريم
رواية حكاية لين ومريم

رواية حكاية لين ومريم الحلقة الثالثة

وبعد اسبوع اللى هو يوم الفرح استعدنا أنا ومريم للفرح ولبسنا وجهزنا وروحنا الفرح وهناك قابلت عاصم وعرفته على مريم وهناك مريم عرفتنى على جاسم ومريم اتفاجأت بيه هناك وطلع جاسم يبقى اخو عاصم وهما الاتنين صحاب يوسف فقعدنا مع بعض وبعد ساعتين كنا استأذنا أنا ومريم وروحنا.
************************
وبعد شهرين من شغلنا انا وجاسم مع بعض هو اعترفلى إنه هو بيحبنى وان هو عايز يتقدملى وقتها أنا حكيتله على كل حاجه إنا أنا أبويا وامى متوفيين وعمى رمانى فى الملجأ وأنا دلوقتي عايشه مع لين وعليتها وهو قالى إنا هو ميفرقش معاه غيرى وان أنا أخد معاد ليه مع أهل لين وييجى يتقدملى.
*************************
وانا طالعه من المكتب ومروحه لقيت عاصم كان داخلى المكتب ولما سألته فى حاجه قالى إنا هو كان جايلى عشان هو عايزنى فى موضوع مهم ولما سألته اي الموضوع قالى إن هو هيعزمنى على الغداء ويقولى اي الموضوع اللى عايزنى فيه وأنا وافقت وروحنا لاقرب مطعم ودخلنا وقالى إنا هو عايز معاد مع اهلى عشان ييجى يتقدملى لأن هو بيحبنى قولتله تمام هاخدلك معاد مع أهلى تيجى فيه وبعدها اتغدانا وكل واحد راح لبيته.
ولما روحت قولت لاهلى وقتها لقيت مريم قاعدة مع اهلى وقالت ليهم على إن جاسم عايز معاد وييجى يتقدم ليها وأنا قولت ليهم إن عاصم عايز يتقدملى وقولتلهم إن عاصم وجاسم اخوات وإدولنا معاد ييجى عاصم واخوه وأهلهم فيه ومريم كلمت جاسم وأنا كلمت عاصم وقلنا ليهم على المعاد وكان المعاد اخر الاسبوع يوم الجمعة.
*************************
وييجى المعاد بسرعه واجهزت أنا ولين ونزلنا تحت لقينا عاصم وجاسم مع اهلهم وقعدنا وقرينا الفاتحه بعد موافقتنا ومواقفه اهل لين واهلى أنا كمان لان انا بعتبرهم اهلى واتفقنا على الخطوبه كمان اسبوعين والفرح كمان شهرين.
وعدى الوقت وكنا عملنا الخطوبه والنهارده كان الفرح.
*************************
خلصت أنا ومريم وجهزنا واييجى جاسم وعاصم وخدونا للقاعه ونسيت اقول ليكم إن أنا ومريم اتفقنا إننا نعمل فرحنا فى يوم واحد ومع بعض.
وعدى الوقت والفرح كان خلص وروحنا كل واحد على شقته وبعد سنتين من جوازى أنا ومريم من عاصم وجاسم اللى كانوا طيبين جداً وعمرهم ما زعلونا ودلوقتي معايا ياسين ومريم معاها أسر.
وبكده خلصت حكايتى انا ومريم

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حكاية لين ومريم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!