Uncategorized

رواية عشق المراد 2 الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم فاطمة جودة

   رواية عشق المراد 2 الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم فاطمة جودة

رواية عشق المراد 2 الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم فاطمة جودة

رواية عشق المراد 2 الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم فاطمة جودة

في صباح يوم جديد ملئ بالاحداث 
(في بيت مراد)
كارمن في التليفون 
وليد .. طب اعمل اي 
كارمن .. مش عارفه انا زهقت 
وليد .. وحشتيني 
كارمن .. وانت اكتر طيب تيجي نخرج انهارده 
وليد .. اجيلك بعد الجامعه كده كده بكره الجمعه مفيش جامعه وهما هيتجمعو نقضي اليوم مع بعض 
كارمن .. هشوف ماما وبابا واقولك 
وليد .. ماشي يا حبيبي 
كارمن .. حلوه حبيبي احلي من حبيبتي 
وليد ضحك .. ماشي 
مراد .. يلا يا ولاد 
حازم .. اخلصي يا كارمن مش عايز أتأخر 
كارمن .. دا انت خنيق 
مراد .. بنت عيب كده 
كارمن .. يوووه يا مراد انت يرضيك كل شويه يرزل عليا عشان خرجت من كام يوم مع وليد واتأخرنا 
مراد .. مراد كده من غير بابا 
كارمن .. بابا ! انت اصغر مننا يا حاج 
داليدا ضحكت علي شقاوة بنتها 
مراد وهو بيضحك .. ملكش دعوه بيها يا حازم 
كارمن طلعت لسانها لحازم .. بابا يا سكره هخرج مع وليد انهارده .. وبعدين هو خطيبي من حقنا  نخرج 
مراد .. ماشي يا كارمن 
Fatma goda
في التليفون 
سليم .. هيدي هو انتي عبيطه 
هيدي .. والا مش معني انك ابن خالي هسمحلك تغلط في عبطي 
سليم بعند .. بنت عمتي اه يا اختي 
(متنسوش أن نانسي تبقي اخت مراد  وكيان  في الرضاعه هما بيعتبروها اختهم بجد ) 
هيدي .. خلاص خلاص 
سليم .. فين ورقك اللي هتدربي بيه 
هيدي اتوترت .. بصراحه 
سليم .. مالك 
هيدي .. مدير الجامعة عينه زايغه ورافض انو يطلعلي اي ورق وعايزني 
سليم .. اتكلمي 
هيدي .. ابعتلو صور ليا ف انا مش هنزل تدريب غير لما الكليه تعلن 
سليم .. انتي راحه الجامعه انهارده 
هيدي .. اه 
سليم .. هعدي عليكي 
هيدي .. هتعمل اي 
سليم بحده .. ملكيش دعوه
هيدي .. حاضر . سلام 
عمر .. مالك 
هيدي .. مفيش سليم هيجي يعدي عليا 
عمر .. في حاجه والا اي 
هيدي .. لا بس هيعمل حاجه في الجامعه 
عمر .. ماشي 
*******
Fatma goda 
(في بيت عز)
ليليان .. مالك يا عهد 
عهد .. لي لي  عايزه اتكلم معاكي بس لما كلهم يخرجو 
ليليان .. ماشي يا حبيبتي 
عاصم .. صباح الخير 
عهد وليليان .. صباح النور 
عاصم .. مصحتنيش معاكي لي 
عهد .. قولت اسيبك نايم 
عاصم ابتسم .. بابا فين 
عز وهو نازل من فوق .. انا اهو 
عاصم .. عز باشا 
ليليان .. حد يطلع يصحي العيال اللي فوق 
عاصم .. اطلع اصحي ليان 
عهد .. خليك انا هطلع 
عاصم .. مش هتعرفي تصحيها 
*****
Fatma goda 
ادم .. اسمعي الكلام بقي 
ميرا .. لا 
ادم .. لو بتحبيني 
ميرا .. نوووو 
ادم .. هنسهر والا اروح أسهر مع سليم وفي بنات هتيجي 
ميرا مسكته من رقبته .. هموتك والله هموتك عشان زهقت منك 
ادم شال ايديها .. يبقي هنسهر 
ميرا .. عشان تجيب فيلم رعب وتخوفني 
ادم .. انا اقدر 
ميرا .. ماشي 
ادم .. بس اي الحلاوه دي 
ميرا .. انا طول عمري قمر 
ادم .. كنت عايز اوريكي حاجه .
ميرا .. اي 
ادم طلع خاتم  .. اتفضلي 
ميرا .. الله شكله حلو اوي
ادم .. هاتي ايديك 
ميرا مدت ايديها وهو لبسها الخاتم وحضنها وهو شايلها 
ميرا وهي سانده رأسها علي كتفه .. ادم مش هتضايق لما نتجوز 
ادم .. من اي 
ميرا .. عشان واتكلمت بهمس في أذنيه..  عشان بتحضني دلوقتي 
ادم بنفس الهمس .. انتي عبيطه 
ميرا بإستغراب .. باين عليا 
ادم .. حبيبتي ممكن متشغليش بالك بحاجه 
ميرا .. يا راجل 
ادم .. امم 
ميرا .. بحس اني محظوظه أن انت في حياتي مع انك قليل الربايه 
ادم بضحك .. هرزعك بوسه عشان اوريكي قلة الأدب 
ميرا .. خلاص نزلني 
عاصم فتح الباب و هما مخدوش بالهم 
عاصم .. يا روميو 
ميرا بعدت عن ادم .. عن اذنكو 
عاصم مسك ايديها .. اصبري بس متزعليش مش هقول لحد 
ادم .. ايديك يلا 
عاصم .. يلا 
ادم شال ايديه من علي ايديها .. كنت عايز اي 
عاصم .. جاي اصحيك 
ادم .. صاحي 
عاصم .. بس يا بنتي بتعيطي لي  شوفها يا عم 
عاصم نزل 
ادم .. مالك يا حبيبي 
ميرا .. منظري بقي وحش اوي 
ادم .. انا اللي حضنتك ملكيش دعوه ولو كلمك تقوليلي بس عاصم مش هيتكلم والا هيقول حاجه 
ميرا .. ماشي 
ادم .. هاتي شنطتك عشان ننزل نفطر 
*****
عاصم .. ليان ..ليان .. يا حبيبتي .. انتي يا بت 
ليان .. 
عاصم جاب ميه ودلقها علي وشها 
ليان .. تؤ . في اي 
عاصم .. قومي بقي انتي مش حاسه دا كله 
ليان ..  عاصم .. يا عاصم حد يصحي اختو القمر دي كده 
عاصم .. قومي يا حبيبتي عشان مضربكيش 
فطرو مع بعض وكل واحد راح شغله واللي راح  جامعته 
               ********
Fatma goda 
هيدي .. سليم هتعمل اي 
سليم .. اخرسي خالص 
هيدي سكتت  وصلو الجامعه وسليم دخل بهيبته علي عميد الكليه 
عميد الكلية .. انت مين 
سليم بحده وملامح غاضبه .. سليم الجوهري 
عميد الكلية اتوتر لأن سليم معروف بإنه صاحب اكبر مستشفي في البلد 
(سليم دكتور امراض نفسيه بس عامل مستشفي كبيره جدا علي اعلي مستوي فيها كل التخصصات وكريم صاحبه هو اللي بيساعده ) 
سليم .. اختي تيجي تطلب ورق عشان تنزل تدريب تقولها ابعتي صور وضربه
العميد .. هي اكيد فهمت غلط وبعدين هي مش اختك 
سليم كمل ضرب فيه 
العميد .. مهي كانت تستني أما نعلن أن في تدريب في المستشفيات 
سليم .. انت مش عارف دي بنت مين 
هيدي .. سليم خلاص والنبي 
سليم أمضي علي ورقها حالا 
العميد مضي .. انا اسف 
سليم .. اسف تقولها لما تشتغل طبال انا هوريك وهيدي هتنزل تدريب 
العميد .. تنزل يا باشا مع انو غلط 
سليم .. غلط لي أن شاء الله 
العميد .. أنها تنزل تدريب قبل ما الجامعه تنزل 
سليم .. واظن أن كان في جزء هي محضرتوش بسبب انها كانت مسافره بره وفي الوقت دا انتو نزلتو الطلبه تدريب 
العميد .. خلاص يا فندم  
سليم تف عليه ومشي هو وهيدي 
في العربيه 
هيدي .. شكرا ربنا يخليك ليا 
سليم باس ايديها .. يا حبيبتي مفيش شكر بينا 
راحو المستشفي ودخلو مكتب سليم 
هيدي .. حلوه اوضتك 
سليم .. انتي احلي 
هيدي وهي بتلعب فى الحاجه اللي علي مكتبه .. هعمل اي بقي
سليم .. تعالي كده في حاجه علي وشك 
هيدي راحت جمبه سليم قلبه دق بسرعه 
هيدي .. سليم. سرحت في اي 
سليم شال الحاجه من علي وشها وصوابعه لمست شفاتيها 
هيدي .. شكرا 
سليم .. اول مره اركز معاكي كده 
هيدي .. يعني اي 
سليم ..  هو في اي انهارده 
هيدي .. حسا بحاجه غريبه 
******
Fatma goda
 (تفتكرو سليم قلبه دق لوعد فعلا والا كان بيتهيقولو ) 
كريم دخل .. س . سليم 
سليم .. ادخل يا كريم دي هيدي بنت عمتي 
هيدي .. اهلا دكتور كريم .  مش انت اللي كنت ساعة لما جيبنا ميرا 
وعد رنت علي سليم 
سليم .. ثانيه 
وعد .. ازيك يا سليم 
سليم .. الحمدلله عامله اي 
وعد .. سليم عايزه اقولك حاجه 
سليم .. اتفضلي 
وعد .. انا هسافر بكره 
سليم .. لي 
وعد .. بص انا منكرش اعجبت بيك بس بشكلك وانا هروح اوروبا اعيش حياتي هناك 
سليم .. كنت هكلمك في كده انا فعلا قلبي دق لما شافك بس كنت متعاطف معاكي 
وعد ابتسمت .. انت احسن حد شوفته في حياتي وصديق متتعوضش انا جيتلك في وقت كان عندك فراغ عاطفي 
سليم .. دي حقيقه انا اسف لو وصلتلك اي احساس مني 
وعد .. متتأسفش عادي انا هسافر وهبقي اكلمك كل فتره 
سليم .. ماشي هتوحشيني يا اجمل صاحبه 
***** 
كريم .. انتي كده هتكوني معايا 
سليم دخل .. تكون معاك فين ؟
كريم .. تدريب 
سليم .. اه 
كريم .. صحيح عملت اي مع وعد 
سليم .. بصراحه الاحاسيس والمشاعر اللي حسيتها كانت تعاطف
كريم .. يعني محبتهاش زي ما توقعت 
هيدي كانت بتسمع ومتشوقه انها تفهم 
سليم .. لا طبعا محبتهاش هو كان تعاطف مش اكتر يمكن قلب دق بسبب كده 
كريم .. عندك حق .. بالنسبه لهيدي هتبدأ من امته 
سليم .. من يوم السبت هي انهارده هتفضل هنا عشان هفهما شوية حاجات 
كريم .. ماشي .. دا الكارت بتاعي لو عوزتيني ابعتيلي عادي 
هيدي .. ميرسي يا دكتور 
كريم خرج 
هيدي .. احكيلي يا سليم حكاية وعد 
سليم .. عادي مش حكايه 
هيدي .. طب اشرحلي الحاجات اللي كانت فيتاني 
سليم .. تعالي 
هيدي قعدت جمبه وفضل يشرحلها لحد ما فونها رن 
هيدي .. ثانيه يا سليم 
نانسي .. انتي اتأخرتي كده لي الجامعه لسه مخلصتش 
هيدي .. لا خلصت انا مع سليم في المستشفى بيشرحلي حاجات كتير كانت فيتاني 
نانسي .. ماشي يا حبيبتي سلمي عليه 
هيدي .. حاضر سلام   .. ماما بتسلم عليك
سليم .. الله يسلمها 
هيدي .. كمل شرح 
سليم .. ماشي ركزي 
*****
Fatma goda 
***
ليليان .. اي يا عهد كنتي عايزاني في اي 
عهد .. بصراحه يعني 
ليليان .. بصراحه اتكلمي 
عهد .. انا عايزه اعمل لعاصم اي حاجه تفرحه 
ليليان .. حبتيه 
عهد .. امم 
ليليان حضنتها .. مبروك عليكي .. اسمعي اوعي تعترفي بحبك لي لازم هو يعترف الاول عشان كرامتك  قلبك اغلي حاجه عندك يا عهد 
عهد .. منا هعمل كده بس احنا دلوقتي بنقرب من بعض بقينا صحاب عايزه اعمل حاجه 
ليليان .. بصي يا ستي احنا كل يوم نجننه شويه انهارده يرجع يلاقيكي علي سنجة عشره قوليلو اي كلمه حلوه كده يعني اتجننو  مع بعض 
عهد .. اه فهمت 
ليليان .. انتي تعرفي انا و عز زمان كنا مجانين  جدا بس بردو هو كان بيوزن الأمور كويس اتعاملي بطبيعتك معاه عاصم وقع والله 
عهد .. باين عليه 
ليليان .. جدا يلا روحي علي اوضتك زمانهم جايين 
يتبع…..
لقراءة الفصل الخامس والعشرون : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى