Uncategorized

رواية عروستي المجنونة الجزء 2 الحلقة الثانية 2 بقلم فاطم الشاعر

رواية عروستي المجنونة الجزء 2 الحلقة الثانية 2 بقلم فاطم الشاعر 

رواية عروستي المجنونة الجزء 2 الحلقة الثانية 2 بقلم فاطم الشاعر 

رواية عروستي المجنونة الجزء 2 الحلقة الثانية 2 بقلم فاطم الشاعر 

مروان:  فااااااااااااااطمه 

جلال: قوم يا مروان ناخدها على المستشفي بسرعه 

فاطمه:  مص…. م…..  مصط……. مصطف… 

مروان:  قوليلى مين عمل كده قولي يا فاطمه 

فاطمه: مصطف…. مصطفى 

جلال:  يلا يا مروان شيلها ووديها على العربيه بسرعه عشان متنزفش اكتر كده 

مروان شالها بسرعه ودخلها العربيه وراحوا على المستشفي 

مروان:  فاطمه عشان خاطري متقفليش عينيكي فتحيهم والنبي الله يخليكي قلبي مش هيستحمل خساره حد تاني والله فتحي عينيكي كلميني والنبي ( وعيط)  

جلال: وحيات النبي عندك اهدي كده مش هيحصلها حاجه 

مروان: ازاي مصطفي عمل كده وعرف مكانا منين اصلا 

جلال:  نطمن على فاطمه الاول ونشوف الحكايه دي بعدين 

في المستشفي 

فاطمه خدوها على اوضه العمليات والدكترو دخل وطلع ف سأل مروان وقاله: مين اهل المريضه 

مروان: انا جوزها يا دكتور 

الدكتور: الرصاصه دخلت في نص ضهرها وده شيء مش سهل وكمان نزفت كتير جدا ف محتاجين نقل دم وبنك الدم عندنا فيه عجز ف اتصرفوا وهاتولي دم فصيلته *******

مروان:  انا يا دكتور فصيله دمي زي دمها من فضلك خد مني دم كتير المهم هي تبقي كويسه 

الدكتور شاور للمرضه عشان تروح تسحب الدم وسحبته منه وودته اوضه العمليات وبعد تلت ساعات ونص فاطمه طلعت من جوه 

الدكتور:  حمدلله على سلامتها هي دلوقتي كويسه بس كانت علي اخر لحظه هنفقدها بس الحمد لله اننا لحقنا الموقف وهي دلوقتي هتبقي الرعايه المشدده لحد ما تفوق ان شاء الله 

مروان:  االحمد لله 

تليفون مروان بيرن 

مروان:  ايه يا معاذ 

معاذ:  الكلب مسكناه وطحناه ورميناها في السجن تاني 

مروان:  يعني اي كان مصطفي فعلا ????????????????????????????????????????????????????????

معاذ:  اه كان هيترحل لسجن تاني النهارده ف غفلهم وهرب وراح على بيتك عشان يقتلك البواب  قاله على مكانكوا وجيه الحفله عشان يقتلك وفاطمه لحقتك 

مروان:  فاطمه لو كان حصلها حاجه والله ما كان هيمنعني على قتله ولا انتوا ولا البوليس ذات نفسه 

معاذ: خلاص يا عم انا رفعت محضر وحبسوه تاني ومرمي زي الكلب جوه وهيبقي ليه جالسه تانيه عشان هروبه ومحاوله قتله ليك واللى حصلت لفاطمه 

مروان:  ماشي انا هقفل عشان دايخ شويه 

معاذ: دايخ ليه مالك

مروان:  مش قادر اتكلم سلام 

جلال: روق كده يسطا خلاص هي بقت كويسه 

مروان حضنه وعيط: هما مش سيبنا في حالنا ليه عاوزين ياخدوها مني ليه وانا ماليش غيرها تعبت يا جلال تعبت اوووي انا بقيت بخاف من كل دقيقه تعدي ليحصل حاجه وتضيع من ايدي انا تعبت ????

جلال:  صلي على النبي واهدى كده وان شاء االله كله هيكون كويس اهدى بقي عشان خاطري 

مروان:  ماشي 

بعد ست ساعات فاطمه فاقت 

الممرضه  :  المدام فاقت يا كباتن تقدروا تشوفوها 

مروان وجلال دخلوا ليها 

جلال: حمد الله على السلامه يا ست البنات 

فاطمه بصوت تعبان شويه: الله يسلمك 

مروان:  انا زعلان منك ومش هكلمك 

فاطمه:  انا عملت اي  

مروان:  كنتي عاوزه تروحي مني وتمشي كده عادي 

فاطمه: اللى حصل حصل بقي خلاص نقول الحمد لله بقي 

مروان:  الحمد لله…..  حاسه ب ايه 

فاطمه: ضهري وجعني اوي وحاسه ان روحي رايحه خالص 

مروان:  حقك علي عيني والله الكلب بقي في السجن تاني وهيتحاكم تاني وهياخد جزاته 

فاطمه: الحمد لله 

جلال:  طب اسيبكوا شويه انا يا جماعه ( وطلع)  

مروان:  عاوزك تقومي وتخفي بسرعه عشان في حاجات كتير معملنهاش لازم تتعمل يا هانم

فاطمه:  وشك للحيطه وافاك شبه السلالم اي هي ????

مروان: وحيات امك ما انا قايل عشان تلمي لسانك 

فاطمه:  لا قول بقي متبقاش رخم يا عم 

مروان:  هنعمل اي يعني هنعمل الفطار ونقعد نفطر انتي االى سافله دماغك راحت لبعيد 

فاطمه: وشك للحيطه وافاك شبه فريد 

مروان:  يا شلل امي ياني 

فاطمه:  وشك للحيطه وافاك شبه عيالي 

مروان:  وهما فين العيال ????????

فاطمه:  احم اتلم 

مروان: ابغي اخلف هالحين ????????????????

فاطمه: قولتلك اتلم عيب كده

مروان:  طب هاتي بوسه 

فاطمه: وشك للحيطه وافاك شبه الكوسه 

مروان:  الله يحرقك ياشيخه قفلتيني 

فاطمه: وشك للحيطه وافاك شبه الفيتوتشيني ????

مروان:  انتي تعبانه انتي…  ده انتي قرشانه 

فاطمه: وشك للحيطه وافاك شبه البهيمه الهربانه 

مروان:  بهيمه هربانه ينهار اسود ????????????

فاطمه: مش عجباك طب وشك للحيطه وافاك شبه الوزه السكرانه 

مروان:  هموت من الضحك والله ????

فاطمه: بحبك 

مروان:  قولتي اي 

فاطمه:  بقول اتفووووو علي اشكالك اشكال عره ????

مروان:  شكرا يا مصر ????

فاطمه: وشك للحيطه وافاك شبه القصر 

مروان:  ملعون ابو افايا ابن الكلب اللى مدايقك ده ????

فاطمه:  اتفووووووووووووووو 

# عدي اربع ايام وهي في المستشفي واليوم خامس طلعت منها 

في البيت 

مروان:  نورتي بيتك ي حبيبتي 

فاطمه:  بنورك يا جالبي 

مروان بيقلع الجاكت 

فاطمه بتوتر: انت بتعمل اي 

مروان:  اي الجو حر ????

فاطمه: متأكد ولا فيه حاجه تاني 

مروان:  عايز بوسه 

فاطمه:  بص كده ياض انت وهجبهالك على بلاطه اتلم احسلك بدل ما اشق بطنك نصيين 

مروان:  لا مش هتلم لقد دقت ساعه القتال 

فاطمه  :  عليا النعمه اصوت واقول اغتصبني 

مروان.:  انا جوزك على فكره.. لقد دقت ساعه الحرب????

فاطمه مسكت الشبشب وحدفته في وشه 

فاطمه:  يلا ياض امشي من هنا قال حرب قال ليه ي خويا احنا في عهد الهكسوس 

مروان:  بتحدفي عليا الشبشب ها طب انتي اللى جبتيه لنفسك يا قمر ( شالها)  

فاطمه بصريخ:  نزلنيييييييييييي عااااااااااااااااااااا

مروان:  عليا الطلاق ما انتي نازله وانا هوريكي الهكسوس بيعملوا اي بس اصبري عليا 

فاطمه:  لا والنبي…  والنبي لا…  نزلني شالله يخليلك عيالك 

مروان:  وربنا ابدا النهارده يا قاتل يا مقتول 

فاطمه  : طب هات بوسه 

مروان:  بتقولي اي ????

فاطمه: بقولك نزلني بقي يازفت يا الى شبه القطه الملبوسه نزلنيييييييييييييي 

مروان:  لع ???????????? ( وفضلوا طول اليوم مع بعض واليوم عدي على خير)  

بعد مرور خمس ايام  ( عدوا ومحصلش فيهم اي حاجه وكانوا مبسوطين خالص) 

في صباح يوم جديد 

مروان:  صباحو 

فاطمه: خرااا على دماغك 

مروان :  في واحده تقول لجوزها كده 

فاطمه:  امشي من وشي 

مروان:  اي ده في اي 

فاطمه:  لا مفيش حاجه وسع كده 

مروان: مالك يا فاطمه في اي 

فاطمه: قولتلك امشي من وشي بقي 

مروان: لا مش همشي مالك وشك مصفر ليه كده و….

ولسه هيكمل لاقاها بتجري على الحمام وقفلت الباب 

مروان بخوف: فاطمه في اي افتحي والنبي طمنيني 

فاطمه:…………………………………

مروان: يابنتي ردي عليا متقلقنيش عليكي 

فاطمه وهي جوه: مروان افتح الدرج الى جمب الكرسي هتلاقي في شنطه بتاعتي هاتها لو سمحت 

مروان: عوزاها ليه دي 

فاطمه: ملكش دعوه هاتها واخلص 

مروان: هتعملي بيها اي في الحمام 

فاطمه:يا بني انت مالك هاتها واسكت 

مروان: طيب ثانيه واحده ( وراح جابها واديهالها) 

وبعد ربع ساعه فاطمه طلعت من الحمام وهي بتعيط 

مروان: والله ما ناقص انا قلبي وجعني لوحده بتعيطي ليه بس في اي 

فاطمه :……………………..

مروان: ردي عليا والنبي متخوفنيش عليكي حصل اي ولا بتعيطي ليه 

فاطمه: انا…………..

يتبع..

لقراءة الحلقة الثالثة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 

نرشح لك أيضاً رواية رقية للكاتبة هاجر محمود.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى