Uncategorized

رواية رجل من الصعيد الجزء 2 الحلقة الثانية 2 بقلم نور عبد العزيز

 رواية رجل من الصعيد الجزء 2 الحلقة الثانية 2 بقلم نور عبد العزيز 

رواية رجل من الصعيد الجزء 2 الحلقة الثانية 2 بقلم نور عبد العزيز 

رواية رجل من الصعيد الجزء 2 الحلقة الثانية 2 بقلم نور عبد العزيز 

وصل الجميع الي الفيلا فتحدثت شروق بغضب مردفه : انا ايه اللى جابني اهنيه فين اهلي

ثريا بابتسامه : حبيبتي متخافيش انتي هنا في بيت كبير الصعيد لحد ما اهلك يرجعوا من السفر

شروق بضيق : طيب

ثريا : تعالي يا حبيبتي انا هوريكي اوضتك

صعدت ثريا ومعها شروق الي غرفتها وايضا دنيا الي غرفتها فتقدم رعد الي غرفه زهره وعندما رأته انفزعت من مكانها وتحدثت بخوف : سامحني يا بيه

تقدم رعد منها عدة خطوات سريعه وسحبها من خصلات شعرها ثم تحدث بغضب : انتي لحد دلوجتي مشوفتيش غير الوش الحلو بتاعي ومكنتش عاوزك تشوفي الشيطان ال جوايا بس انتي ال عايزه اكده

زهره بدموع : انا عملت اكده علشان بحبك يا بيه والله

رعد وهو يصفعها بقوه علي وجهها ويتحدث بغضب : انتي اهنيه خدامه تنفذي كل حاجه تنطلب منك بس لحد ما تولدي وبعدها هجتلك واخلص منك

زهره بتوسل : سامحني يا بيه ابوس يدك

رعد وهو يدفعها بعيدا : اخرسي خالص

خرج رعد من الغرفه وصعد الي غرفته وابدل ملابسه ثم ذهب الي شروق وعندما رأته انفزعت وتحدثت بعصبيه : انت عاوز مني اي

رعد بحده : انا جووزك هو اي ال عايز منك اي

شروق بصراخ : انت مش جوزي انت مين وازاي تجعد اهنيه في اوضتي مش معني انك كبير الصعيد انك تحبسني اهنيه

رعد بحزن : شروق اهدي انا اسف خلاص هجعد بره بس اهدي

خرج رعد من الغرفه فتحدث زياد بحزن : لسه مش فاكره حاجه

رعد بحزن : لع هي مش فاكره اي حاجه والدكتور جال بلاش نضغط عليها

زياد : والحقيره ال اسمها زهره دي هتفضل هنا لامتي عمتوا ثريا هتقتلها

رعد بحده : هتتجتل بس لما تولد ابني بعدها هخليها تتمني الموت

زياد : طيب يلا نروح نشوف شغلنا

رعد :تمام

ذهب رعد مع زياد ليباشروا بعض اعمالهم وفي المساء وصل رعد الي الفيلا وصعد الي غرفه شروق وقبل ان يدخل وجدها تتحدث مع دنيا فوقف في الخارج ليستمع الي حديثهم كانت دنيا تتحدث بضحك مردفه : بس محدش عرف ان دا مقلب وانك مش فاقده الذاكره

شروق بضيق : لع يا دنيا رعد لو عرف هيجتلنا والله هو اكتر حاجه بيكرها في حياته ان حد يكدب عليه اكده واحنا لعبنا بيه وبمشاعره

دنيا : يا بنتي دا مقلب بسيط وهنقوله متخافيش وو

وفجأه دخل رعد ونظر اليهم بعيون ناريه فتحدثت شروق بأرتباك : رعد انا والله

رعد بصوت يشبه فحيح الافاعي : اخرسي انتي خالص فااهمه انهارده اخر يوم هتعيشي فيه اهنيه من بكره ورجه طلاجك هتوصلك

دنيا بصدمه : رعد لا حرام عليك متعملش كده

اقترب منها رعد بخطوات سريعه ثم سحبها من خصلات شعرها الي غرفتهم وقف ينظر اليها بغضب شديد ثم صفعها علي وجهها بقوه ودفعها علي الفراش وانقض عليها كالوحش الذي ينقض علي فريسته فتحدثت هي ببعض القوه مردفه : رعد ابعد عني بلاش تعمل كده وتخليني اكرهك

رعد بغضب شديد : اكرهيني يا غندوره بجا انا تعملي معايا كده قسما بالله لهتشوفوا جهنم

لم يعطي رعد فرصه لدنيا لتتحدث فمزق ثيابها وانقض عليها بوحشيه وبعد فتره من الوقت نهض رعد من علي الفراش ونظر اليها بأستهزاء وهي تحاول تغطيه جسدها العاري ثم تحدثت من بين دموعها مردفه : ليه كده انا بكرهك حرام عليك

رعد بغضب : لسه مشوفتيش حاجه مني دي غلطتي اني حبيتك اصلا جبر يلمك قسما بالله لهتشوفي جهنم علي الارض يا دنيا

دنيا بدموع : دا كان مقلب والله حرام عليك

رعد بغضب شديد : اخرسي انا غلطان اني اتجوزتك وحبيت واحده زيك معندهاش احساس ولا دم بس قسما بالله لعلمك الادب

القي رعد كلماته علي دنيا ثم دخل الي غرفه شروق فوجدها تبكي وعندنا رأته اقتربت منه بخطوات سريعه وتحدثت بتوسل مردفه : ابوس ايدك يا رعد سامحني بلاش تبعدني عنك والله هموت من غيرك انا مجدرش اعيش من غير وجودك

رعد وهو يدفعها بعيدا ويتحدث بغضب : حضري خلجاتك علشان الليله اخر ليله هتجعديها اهنيه وهطلجك بكره وشوفي مين هيبوصلك بعد انهارده

شروق ببكاء وتوسل : رعد انا بحبك بلاش تبعدني عنك الله يخليك خليني معاك

رعد بعصبيه : اخرسي بجا خلاص انتهينا

خرج رعد من الغرفه وذهب الي غرفه عزه وظل يكسر في كل شئ امامه حتي وقعت صورته مع عزه علي الارض فجلس ليأخذ الصوره ويلملم قطع الزجاج حتي أخذ احدي قطع الزجاج وظل ينظر الي صوره عزه وهو يتذكر كلمات دنيا وشروق ولحظاته معهم وحديث عزه عندما كانت تخبره انه الحياه بالنسبه له وفجأه جرحت الزجاجه يده بقوه فدخلت ثريا بفزع ونظرت الي الغرفه قم تحدثت بقلق : مالك يا رعد

نظر رعد اليها بحزن ولم يجيبها فكانت عيونه تشبه النار من شده غضبه وحزنه فأنفزعت ثريا من منظره ومنظر يده المجروحه واقتربت منه بسرعه وهي تمسك يده وتتحدث بخوف : اي ال عملته في نفسك دا ايدك مجروحه جامد

رعد بحزن : ياريت ايدي بس هي ال تنجرج يا عمتي

ثريا بخوف : ايدك بتنزف جامد انت اي ال بيحصلك قولي اي ال حصل

رعد : هما خدعوني وضحكوا عليا بعد ما اتغيرت هما خلوني شيطان تاني ليه اكده

ثريا : هما مييين يا رعد استني الاول لما نعالج ايدك

ذهبت ثريا واخذت حقيبه الاسعافات ووووو

يتبع..

لقراءة الحلقة الثالثة : اضغط هنا 

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 

نرشح لك أيضاً رواية أحببت خالي بقلم شفاء إمام.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى