Uncategorized

رواية أسرتني فتاتي المشاغبة 2 الفصل الثاني 2 بقلم شهد علاء

 رواية أسرتني فتاتي المشاغبة 2 الفصل الثاني 2 بقلم شهد علاء
رواية أسرتني فتاتي المشاغبة 2 الفصل الثاني 2 بقلم شهد علاء

رواية أسرتني فتاتي المشاغبة 2 الفصل الثاني 2 بقلم شهد علاء

لارا بغضب: كررريييييييييم
و طلعت تجري ع جوه 
لارا:كريم كريم
كريم قام عشان يحضنها
كريم: حمد لله ع السلامه ي حبيبتي
لارا بغضب:مين الوحده الستات الي كنت بتكلمها 
كريم ضحك: مين ي روحي
لارا بزعيق:انا الي بسال كنت بتكلم مين ي كريم 
كريم بص لعياله الي بصه للسقف 
كريم:ميرا ..مراد ع اوضتكم يلا 
طلعه يجره العيال
كريم بحد:اول و اخر مره تعلي صوتك قدام العيال ..ف اي بقا ممكن افهم
لارا:ولله عامل حساب العيال اوي بتخني ي كريم
كريم افتكر انه كلم سرين و اكيد العيال سمعه: دا انا ك… ثواني و انتي اي حد يقلك كريم بيخونك تصدقي كريم بيكلم حد تصدقي و تزعقي ب الشكل دا 
لارا بزعيق:كريم متعصبنيش رد عليا انت كنت بتكلم مين 
كريم:حاجه متخصكيش 
و سبها و مشي 
لارا لنفسها بعياط 
*بتخوني ي كريم بتخوني ????و كمان مش عيزني ازعق …اخدت نفس… انا لزم اتكلم اهدي من كدا ..هروح اتكلم معاه *
لارا راحت لكريم المكتب:احم كريم لزم نتكلم
كريم:لا ي لارا مش هنتكلم .. انتي بتشكي فيه و كمان مش وثقه فيه !
لارا:لا انا بغير عليك من الهوي ي كريم الولاد سمعوك و انت بتكلم وحده و قلولي اول ما جيت مقدرتش امسك نفسي ف زعقت 
كريم:طب افردي بكلم وحده ف الشغل بكلم حد من مرات فارس او شهد مرات احمد كدا تشكي وخلاص
لارا:احم خلاص طيب متزعلش
كريم:تمم مش زعلان بس متزعقيش قدام الولاد تاني مفهوم
لارا:مفهوم 
كريم:يلا اطلعي غيري هدومك و انا هروح احضرلك الغشا 
لارا: اي دا اومال فين نعمه
كريم:نعمه جزها جي اخدها انهردا و قال مش هيشغلها تاني عيزان ندور ع وحده تانيه
لارا بزعل:بس انا اتعودت ع نعمه 
كريم:هم احرار ي حبي 
لارا:تمم انا طلعه 
و طلعت لارا 
……………………………………….
تاني يوم صحي كريم ع صوت تلفونه و كانت سرين 
كريم:الو
سرين:انزل ي استاذ اني قدام بيتك و عم خبط بس ما حدا بيفتح
كريم:بجد طب طب نزلك اهو 
نزل جري و لارا حست ان ف حاجه
ف قامت و نزلت براحه لقت كريم بيحضن سرين لارا مصدقتش مفسها من الصدمه
لارا نزلت جري:الله الله و جايب عسقتك هنا كمان ي بجحتك 
كريم:عشقتي! استني ي لارا هعرفك دي..
لارا بزعيق:دي اي دي حببتك صح بقا كدا ي كريم تخوني انا مع دي ..و عيطت و قالت ..كريم ط طلقني 
كريم اتصدم *معقول قلتي كدا ي لارا معقول بسبب شك و وهم ملهوش اي دليل تقولي كدا *
قال بصوت عالي:عيزا تطلقي ي هانم 
لارا:اه ي كريم عشان اسيبك مع حبيبه القلب
سرين بصدمه:شو حضرتك فهماني كل شي غلط راح اشرحلك انا ابق…
كريم:هششششش سرين اطلعي استنيني ف العربيه يلا حالا
سرين: شو لا راح فهمها 
كريم بزعق:سرين استنيني بره يلااااا
لارا بغضب:يلا ي سردين بره بدل ما ابوظلك وشك
سرين طلعت
كريم:دي…..
لارا :مش عيزا اسمع حاجه …انت خنتني انت خنتني ي كريم ط طلقني طلقني 
كريم:انا هسيبك تهدي و بعد كدا نتكلم 
لارا بعياط:هتطلع وراها 
و سبته و طلعت تجري ع فوق 
كريم لنفسه
*لا لا يكريم مش هطلع وركي ي لارا لزم تفهمي لوحدك و تبطلي تسرع سكت و فكر ….ايوه هو دا الي لزم يحصل *
و طلع بره ل سرين
سرين بعياط:شو الي حصل ي كريم انا ما كان بقصدي ولله اتركني روح اعتذر لها
كريم: هشششش متعيطيش لارا متسرعه و عصبيه و كل حاجه بتعملها من غير تفكير و انا زم اعلمها درس
سرين :سو راح تعمل 
كريم:هقلك 
……………………………………….
ف اوضه عيال كريم
لارا صحتهم من النوم و لبستهم 
ميرا:هو انتي بتعيطي ليه ي مامي
لارا :مفيش ي حبيبتي
مراد: احنا هنروح فين ع الصبح كدا 
لارا:هنروح عند طنط شهد ..يلا
و نزلت اخدت هدوم عيلها كلها و هدمها كلها و نزلت راحت عند شهد 
……………………………………….
ترررن تررررن
شهد :حاضر حاضر براحه يلي ع الباب
فتحت 
لارا اترمت ف حضنها 
شهد:ف اي ف اي مالك ..تعالي خشي 
و دخله و قعده و لارا حكتلها الي حصل
شهد:لا ي لارا كريم ميخنكيش ابدا دا روحه فيكي
لارا:بقلك شفتهم بعاني حضنين بعض و قلها تطلع بره و طلع وراها البجح دا غير العيال سمعوه امبارح كل دا و مخنيش
شهد:بردو المفروض تسمعي منه
لارا:اسمع اي بقلك خاني انا مش عيزا اشوفه تاني انا طلبت الطلاق
شهد:انتي اتجننتي طلاق لا طبعا مش للدرجه
لارا:لا للدرجه …هو صح فين احمد
شهد:نزل راح الشركه ..بصي اهدي كظا و انا هكلم البنات اخلهم يجوه و نتكلم كلنا نشوف الموضع 
……………………………………….
ف الشركه كريم و فارس و احمد 
بعد الترحيب ب سرين الكلام بقا ف المهم
فارس:طب يبني ما تقلها ان سرين اختك ف الرضاعه فين الصعوبه ف كدا
كريم:لا انا هعلمها الادب لزم اجننها لزم اخلها تتاسف 
احمد:هتعمل اي يعني
كريم:ببساطه مش هكلمها و هاخد سرين تعيش معايا ف البيت هجننها يومين و بعد كدا هعرفها 
احمد:اي الهبل دا و جو المراهقين دا متعقل
كريم:سرين هتسعدني نغيز لارا
سرين:انت عارف اني معاك. ف اي حاجه تقول عليها بس هيدي مرتك و ما بدي يحصل مشاكل بناتكم بسببي 
كريم:اسمعي كلامي بس
……………………………………….
عند شهد
ايمان:انتي اتجننتي ي لارا اي الهبل دا هتطلقي 
تمارا:يبنتي اتكلمي معاه ب العقل شويه
لارا:لا كل الي بينه و بيني انتها هطلق يعني هطلق 
شهد:طب هتعشي فين بعيالك 
لارا:انا كلمت سمسار و هو شويه و هيرن عليا و يجبلي شقه اقعد فيها 
تمارا:لااااه انتي اتجننتي رسمي ..طب اقعدي عند وحده فينا مش ف شقه لوحده
لارا:لا هقعد لوحدي
ايمان:ع فكرا العند الي انتي فيه دا هيندمك
لارا:مش عند دي كرامه
(لا و انتي الصدقه ي لارا دي هبل????نكمل)
ترن ترن
لارا:الو …..ايوه ….تمم ……انا نزله حالا
لارا:انا هنزل للسمسار عشان لقالي الشقه هسيب العيال معاكم و هبقا اجي اخدهم تاني 
تمارا:انا مش موفقه ع الي بتعمليه دا
لارا:باي مش هتاخر
……………………………………….
اليوم عدي و لارا راحت الشقه الجديده و مقلتش ع مكنها لحد و قفلت تلفونها 
ف فيلا كريم
كريم دخل و معاه سرين
كريم:سرين اقعدي هنا هطلع اشوف الولاد و اجبهم يتعرفه علكي 
سرين هزت رسها
كريم:ميراااا ميراااا ..مواد 
قعد يدور علهم ملقهومش  
كريم باستغراب:اي دا هم فين 
طلع سال البواب
كريم:عم عبدو 
عم عبدو:نعم ي كريم بيه
كريم:هي لارا مشت قدامك انهردا
عم عبدو:اه ي بيه بعد ما انت مشيت الصبح هي نزلت اخدت الولاد و شنط و مشت
كريم هز راسه و دخل 
كريم لنفسه
*حصلت ي لارا تسيبي البيت *
و دخل و قعد يرن عليها مقفول و يرن ع كل صحبها يسال مش عند حد 
سرين:هي مو ليها قرايب هون 
كريم:لا لا ي سرين
سرين بندم:انا ليش اجيت انا راح ارجع امريكا انا ولله ما كان قصدي اعمل هيك
كريم:اهدي الغلط مش منك الغلط من الهانم الي تسيب بيتها ب الشكل دا ..اطلعي نامي ي سرين و انا هروح ادور عليها 
سرين هزت رسها و مشت 
و كريم طلع يدور ع لارا ف الشوارع زي المجنون 
……………………………………….
عند لارا
مراد:مامي احنا هنا ليه
لارا:احم اصل اصل انا زعلانه من بابي و مش بكلمه ف احنا هنقعد هنا شويه و هنرجع
ميرا:بس انا عيزا ابوس بابي قبل ما انام زي كل يوم
لارا:يلا ع النوم و بكرا تبقي بوسيه يلا 
العيال راحه ينامه
لارا 
*انا هكلمه اطلب منه يطلقني ف هدوء و نتفق عشان العيال ..لا لا مش هكلمه *
لارا مسكت الفون و رنت
كريم بزعق:لارا انتي فين انتي مجنونه تسبي البيت و تمشي عشان وهم ف دماغك و عبط طب اسمعني ع الاقل
لارا:انا خلاص قررت ي كريم احنا لزم ننفصل ف هدوء عشان العيال 
كريم:نعم ننفصل انتي للدرجه دي بيعاني تمم ي لارا ارجعي طب البيت و بعد كدا نتكلم
لارا:لا انا عيزاك تطلقني حالا عشان بكرا نتقابل و ننهي الموضع عند مازون رسمي و ربنا يهنيك مع حبيبتك
كريم:و انا بقا مش هطلق يعني مش هطلق انتي فين ع….
قفلت ف وشه و قفلت الفون
كريم:بقا كدا ماشي ي لارا ماشي 
و روح 
ف بيته
كريم:الو …..عيزك تشفلي مكان الرقم دا فين دلوقت ……طب خد الرقم اهو 01******
كريم نام ع نفسه و هو ع الكنبه 
……………………………………….تاني يوم 
تك تك تك 
كريم صحه مخضوض:لارااااا هاها 
احم مين 
و فتح الباب
رجل: السلام عليكم حضرتك كريم بيه
كريم:ايوه انا مين انت
الرجل:حضرتك امضلي هنا دا محضر من محكمه الاسره
كريم بصدمه:…………..
و
يتبع….
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!