Uncategorized

رواية آمال الزين (تزوجت يهودي 2) الفصل الثالث 3 بقلم ياسمينا

 رواية آمال الزين (تزوجت يهودي 2) الفصل الثالث 3 بقلم ياسمينا

رواية آمال الزين (تزوجت يهودي 2) الفصل الثالث 3 بقلم ياسمينا

رواية آمال الزين (تزوجت يهودي 2) الفصل الثالث 3 بقلم ياسمينا

زين كان ماسك تلفون امال يمكن يكتشف فيه حاجه وفجاه امال قامت وهي بتصرخ 
زين بلهفه : مالك 
امال بخوف : شوفت نفسي بضرب بنار وناس كتير كان ييضربو نار 
زين ابتسم : اهدي انتي يتفتكري 
امال : غريبه اني يفتكر دلوقتي بقالي ٦ سنتين مش يفتكر حاجه 
زين بغضب : اكيد كان بيدكي ادويه علشان تفضلي فاقده ذاكره
امال : زاي ماكان بيدني دوا القلب 
زين بصدمه : نعم عرفتي ازاي 
امال بحزن : هحكيلك 
فلاش باك ❤️
امال بعد العمليه بومين فاقت ولقت إكرم جمبها 
اكرم بهدوء: اخيرا فوقتي 
امال : انا فين وانت مين 
اكرم بسخرية : ايه زين مقالكيش انا مين 
امال بستغراب : زين مين 
اكرم بصدمه : نعم 
امال : بقولك انت مين وانا فين 
اكرم بصلها بصدمه وبعدين خرج من الاوضه وراح لدكتور وحكالو الي حصل 
الدكتور : اكيد فاقدة الذاكره لأن الاصابه الي في راسها كانت خطيره 
اكرم بخبث : حلوووو اوي ده 
اكرم ساب الدكتور ودخل اوضه امال لقها بتحاول تقوم وهو قرب منها وسندها وامال زقتو 
امال بغضب : انا عايزه افهم
اكرم قرب منها ومسك وشها وقال : حبيبتي ياقمر الحادثه أثرت عليكي وجالك فقدان في الذاكره 
امال بصدمه : انا اسمي قمر 
اكرم بثقه : اه 
امال : مش مصدقه ازاي 
اكرم بخبث :  ايوا اسمك قمر وبتحبي السباحه كمان
امال بضيق : انا مش فاهمه حاجه 
اكرم : علشان فقدي الذاكره 
امال حطت أيدها علي رأسها بوجع وقالت : مش قادره افتكر 
اكرم ابتسم بخبث وقالها : هسيبك ترتاحي شويه 
امال مردتش عليه وهو خرج وستغربت اوي منو ازاي إختو ويمشي ويسبها في الحاله دي مكنتش قادره تستوعب أو تصدق امال قامت من علي سرير بتعب وقربت من الشباك وبصت عليه لقت الدنيا بليل وفي لحظه دي الدكتور دخل عليها 
الدكتور : Dir geht es gut
حضرتك كويسه 
امال استغربت نفسها لما ردت عليه بلالماني
امال : Kannst du mir verstehen, was ich hier mache?
ممكن تفهمني انا بعمل ايه هنا 
الدكتور بخبث : Euer Ehren, ich habe mein Gedächtnis verloren und ich ehre meinen Bruder. Du bist vor so langer Zeit müde geworden
حضرتك فقدي الذاكره واكرم اخوكي تعب معاكي جدا الفتره الي فاتت
امال مردتش عليه وقعدت علي سرير بتعب والدكتور خرج كان اكرم واقف قدام الباب 
الدكتور بسخربه : بتعرف تكلم الماني 
اكرم : ايوا مهي تربيه سمير اكيد هتعرف تكلم لغات 
الدكتور : تمام هقولك ادويه تدهلها واحد للقلب وواحد لذاكره تحطملها في العصير في الاكل أي حاجه
اكرم : وقمر لازم تخلي بالك منها انتو صحاب من ايام المدرسه وهي يتعتبرك اخوها
الدكتور : متخافش بس ياريتني اخد المزه الي جوا دي يابختك 
اكرم بضيق : لم نفسك أحسلك 
الدكتور : طيب ياسيدي بعد اسبوع تقدرو تسافرو 
اكرم بصلو يهدوء وسكت والدكتور مشي وعده اسبوع وامال متكلمتش معا اكرم خالص كانت حاسه انها تايهه وفي عالم مش عالمها وجاه وقت سافرهم وهو بلغها وهي كانت رافضه تكلم معه 
*في طياره *
امال ببرود : ايه الجرح الي جمب قلبي ده 
اكرم بتوتر : ها لا لما عملتي الحادثه في ازاز دخل في المنطقه دي ف خيطنها 
امال بصتلو بسخرية وقالت : مش قدامي غير اني اصدقك لاني معنديش حل غير كدا 
اكرم مردش عليها وبعد فتره وصلو المطار  واكرم غير مكان بيتو لانو عارف ان زين هيدور عليه وعده اسبوع ورا اسبوع وامال رافضه تكلم اكرم قاعده في اوضتها مبتطلعش وهو بيحطلها الادويه في الاكل وزور كل ورق قمر حتي البطاقه حط فيها صورة امال بدل قمر ووره كل الاوراق لي امال امال مهتمتش بكل ده واكرم استغرب أن زين مدورش عليه ولا حاول حتي وفي مره امال قرارت تطلع من أوضتها اكرم مكنش موجود في البيت نزلت بهدوء ودخلت مكتبو ملقتهوش موجود وشافت مفتاح عربيه علي مكتب خدتو وطلعت برا الفيلا اكرم مكنش حاطت حراسه لانو واثق انها مستحيل تخرج امال ركبت العربيه وتحركت وهي مش عارفه هتروح فين بس حابت تخرج وتشوف ناس وبصدفه وهي ماشيه بلعربيه لمحت لافطه لدكتور القلب حطت أيدها مكان قلبها وافتكر الجرح نزلت بسرعه من العربيه وطلعت العياده وقعدت تستنا دورها وبعد فتره دخلت 
امال بهدوء : انا عايزه اعرف انا مالي
الدكتور : ممكن تهدي 
امال : طيب اكشف عليا
الدكتور بهدوء : تمام 
الدكتور بدا يكشف علي امال وكان مستغرب اوي 
الدكتور : هو حضرتك كنتي بتعاني من اي تعب قبل كدا 
امال : لا انا مش فاكره حاجه اصلا انا فاقده الذاكره 
الدكتور بستغراب : حضرتك عندك القلب وباين من الجرح ده أن قلبك حد فتحو قبل كدا بس مش قادر احدد ليه أو ازاي 
امال بثقه : نقل قلب صح 
الدكتور بصدمه : احتمال بس ده مينفعش علشان يخدو قلب من حد لازم يكون ميت ويخدوه فورا ميستنوش تاني يوم 
امال بسخرية : بس دول خدو من قلب انسانه عايشه وهي انا
الدكتور : عرفتي ازاي 
امال : مش عارفه انا عارفه حاجات كتير في طب ومعرفش ازاي واعرف كمان اسامي ادويه كتير اوي 
الدكتور : يعني احتمال تكوني دكتوره 
امال : ايوا واكرم ده تقريبا اخويا
الدكتور : طيب انا موجود اي وقت عايزني فيه انا موجود 
امال : تمام 
امال كانت قويه معرفتش ازاي جابت قوه دي حتي معيطتش لما عرفت نزلت من العياده وركبت العربيه وفضلت تلف في شوارع  وحفظت الطريق وبعدين وقفت قدام الكورنيش ونزلت من العربيه وبصت علي نيل 
امال : معرفش انا ازاي كدا ومعرفش حياتي قبل كدا كانت عامله ازاي بس لازم اعشها وبمزاجي حتي لو موت انا حاسه نفسي قويه اوي اكيد كنت قويه وصبوره ولازم افضل كدا 
امال ركبت عربيتها تاني وساقت بهدوء ورجعت الفيلا وقرارت متقولش لي اكرم عن الي عرفتو وعدت السنين وتعلمت السباحه وكانت بتحس بوجع في قلبها كتير وهي عارفه سببو وحاولت كتير تعرف هي مين بس كان الي قدامها بيثبتلها أنها قمر وقربت من اكرم شويه شويه مقدرتش تحبو بس يقت تكلمو عادي ……كانت مستنيه معاد موتها وبس 
انتهاء فلاش باك ❤️
امال : ده الي حصل 
زين بغضب : مش هرحمو
امال : احكيلي عني 
زين بهدوء : انتي انسانه قويه اوي وذكيه جدا ودكتوره ومن فلسطين اهلك ماتو زمان علي ايد ظباط الإسرائلين وروحتي علي مصر ورباكي سمير ده ظابط مصري
امال : وبعدين 
زين بدأ يحكلها عن حياتها كلها وعن مواقف كانت بنهم وعن يوم فرحهم وعن فلسطين وعن سمير واميره 
امال : ياااه كل ده طب قولي فين خالتو اميره وبابا سمير وولاد خالتو 
زين بغموض : مش مهم دلوقتي المهم تقومي بسلامه 
امال بضيق ؛ عايز تخبي عليا 
زين : الموضوع كبيره 
امال : عايزه اسمعو 
زين بضيق : طيب هحكيلك 
فلاش باك ❤️
بعد موت امال بشهرين زين جمع فرقة سمير وكان معتز معاهم 
زين : عايزه انتقم من اكرم وعايز اشوف الجماعه الارهابيه دي وانا عندي فكره 
اسر : وايه هي 
زين بثقه : احمد ومعتز ويارا هينضمو لجماعه الارهابيه دي 
احمد : تمام وانا تحت امرك هننضم ازاي 
زين : الفيس بوك 
يارا : نعم ازاي 
زين : في واحده اسمها مرام انتي هتدخلي تكلميها عادي وتبقو صحاب وهتحكلها عن اهلك كلهم بشعرهم وانك مش بتحبي كدا وتقولي بكون نفسي اقتل اي حد يكون من غير حجاب وانك بتكرهي مسيحين جدا طبعا ده هتقوليه بعد متثق فيكي 
يارا : اشطا 
معتز : وانا
زين : هتقول أن اخوها شبهااا وطبعا اخوها هيبقا انت يامعتز 
احمد : وانا ومين البنت دي 
زين : بعدين هتعرف اما بنسبه للبنت ف هي تبقا مرات ابو معتصم وده كبير الجماعه دي
فجاه مريم دخلت عليهم وقالت : والله مانتو طالعين العمليه دي من غيري
معتز بسخرية : اه ماحنا طالعين ملاهي 
مريم : بقولكم ايه انا مش هسبكم 
زين افتكر امال لما دخلت عليهم نفس الدخله وأصرت عليهم تروح فلسطين معاهم
 زين بحزن : ماشيي يلا الكل يجهز
يارا جابت لاب توب بتاعها وعملت ايميل وبعتت الطلب لي مرام وبعد يومين وافقت ويارا فضلت تكلم معاها حوالي شهر لغيت لما مرام وثقت فيها 
يارا كتبتلها : تعرفي انا ماما وبابا دايما بيقولو عني معقده
مرام : ليه بس 
يارا : علشان انا منقبه وهما كلهم بشعرهم تعرفي نفسي اقتل اي حد بشعرو دول كفره 
مرام بخبث : بجد ده شعورك 
يارا ابتسمت بخبث وكتبت : اه والله يبقا عايزه امسك الست الي مبينه جسمها دي واقتلها أو احرقها
مرام شافت رساله ومش ردت وزين كان قاعد جمب يارا وقال : اكيد هتقول لي جوزها عنك 
يارا : متخفش كلو هيبقا تمام يازيزو 
زين بهدوء : مش خايف 
يارا مسكت ايد زين ومسكت قلم ورسمت علي ايدو قلب وكتبت فيه اسم امال 
زين ابتسم 
يارا : علشان كل ماتحس انك مخنوق تشوف القلب ده وهتبتسم نفس الابتسامه دي 
احمد دخل عليهم وقال : خيااااااااااااااااانه 
يارا بضحك : اهده بس 
احمد : سبتي الفلسطيني وروحتي لمصري دانا هقتلك
زين : ياعم انا ادخل معا اي حد اكسب 
احمد بخبث : مانت مز فعلا دانا لو بنت كنت اتجوزتك 
زين بصدمه : احمد مالك ياحبيبي 
يارا بضحك : جاه مصر اتغير خالص وانا معرفوش اصلا 
احمد بضحك : بهزر معاك يازيزو مالك يابيبي
زين :  لا انت مش مظبوط قوم غور في داهيه تخدك ماليتو البلد 
احمد بضحك : لا انت قفوش خالص مالص
زين بصدمه : احمد 
احمد : قلبو 
زين : انت مريض ياحبيبي ايه مالص دي 
احمد بضحك : مش عارف 
زين بسخرية : طيب ياخويا متبقاش تقول كلام انت مش فاهمو
يارا بصوت عالي : ردت 
يارا فتحت رساله وزين قرأها بصوت عالي :بصي ياحبيبتي انا عايزه اقبلك 
زين كتبلها : تمام امتا وفين 
مرام : تعاليلي في العنوان …..
زين كتب : تمام 
زين قفل لاب توب وقال لي يارا : هتروحي تقبليها وتلبسي نقاب وتحكلها عن معتز 
يارا : سبها عليا 
زين : يلا يااحمد جاه دورك 
احمد : جاهز 
زين واحمد خرجو برا الفيلا وزين رن علي أسر 
زين : ها جهزت الي قولتلك عليه 
اسر : كلو تمام 
زين واحمد ركبو العربيه وتحركو
زين : تعرف ليه خليتك تربي دقنك 
احمد : طبعا علشان احنا رايحين نقابل ابو معتصم ده 
زين بابتسامه : بتفهمني دايما يااحمد 
تلفون زين كان لسا مفتوح 
اسر : ماشي ياخاين 
زين مسك تلفون وفتح الاسبيكر 
زين بضحك : يخربيتك انت لسا موجود 
اسر بضيق : خليك معا احمد الي بيفهمك 
احمد بضحك : غيور اوي 
اسر بضيق : هو انا مش بفهمك مثلا يامحترم 
زين بضحك : انت القلب والله 
احمد : فعلا وانا نبض 
اسر بضيق ؛: اخرس وتعالو بسرعه بقا 
زين قفل تلفون وابتسم وبعد ربع ساعه وصلو لي أسر كان واقف معا رجاله زين واحمد قربو منهم 
زين : بص بقا بعد ١٠ دقائق ابو معتصم هيعدي من هنا بعربيتو هيطلعو عليه رجالتنا هيحاولو يضربو عليه نار انت بقا هتجي بلعربيه البسيطه دي ودافع عنو وطبعا هتقعد معه 
احمد : فاهم فاهم هعمل زاي يارا 
زين : بظبط ها جاهزين 
اسر : اه 
اسر راح وركب معا زين عربيتو وتحركو أما رجاله ركبو عربيه تانيه وأحمد ركب العربيه الي زين قالو عليها وتحرك وبعد ربع ساعه ابو معتصم مشي من طريق ده وأحمد كان ماشي وراه ورجالة اسر وقفو عربيه ابو معتصم وضربو عليها نار وأحمد نزل في لحظه دي وضرب علي رجاله اسر ورجاله اسر ركبو عربيهم ومشيو بسرعه ابو معتصم بص علي احمد ونزل من العربيه 
احمد : حضرتك كويس 
ابو معتصم : الحمدالله انت الي كويس
احمد بخبث : اه كويس هما مين دول 
ابو معتصم بحيره : مش عارف 
احمد : حضرتك قد ابويا مكنش ينفع اسيبك كدا 
ابو معتصم بصلو بخبث وقال : طب تعال اعزمك علي حاجه 
احمد : مش عايز اتعب حضرتك 
ابو معتصم : تعال بس 
احمد ركب معا ابو معتصم وهو اتعرف عليه وكان حابب جدا يلعب في دماغو وينضم لي جماعتهم أما يارا قبلت مرام وقدرت تمثل عليها وحكتلها عن معتز وفعلا بعد شهرين معتز ويارا وأحمد انضموا لجماعه دي وكانو اي عمليه يعملوها كانو بيقولو لي زين معلومات عنها وكان زين بيوقف العمليه من قبل ما تبدأ ابو معتصم بقا يشك في كل ناس لدرجه انو قتل كتير بيحسبهم خاينين بس عمرو ما فكر في احمد لانو بقا ايدو اليمين وقريب منووو..
انتهاء فلاش باك ❤️
امال : يااااه كل ده 
زين : واكتر 
امال : ومريم فين 
زين بهدوء : معتز قال لي معتصم انو عايز يتجوز وفعلا مريم دخلت معاهم 
امال : بس خايفه ليغسلو دماغهم 
 زين : انتي هبله لا طبعا هما اذكيه
امال : مش عارفه طب وسمير واميره ومي 
زين : موجودين بس زعلنين اوي سمير بجد من ساعت موتك وهو مش عارف يركز في حاجه 
امال بحزن : بجد 
زين : اه والله 
امال بصت علي شباك لقت الشمس طلعت 
امال : هنخرح امتا من مستشفي 
زين قام وقالها : دلوقتي استنيني دقيقه 
زين طلع من الاوضه وبعد دقيقه جاب كرسي متحرك 
زين : وجبتلك لبس كمان 
امال : طب هات اغير 
زين بخبث : قصدك اغيرلك 
امال بضيق : هتعصب 
زين : عادي اتعصبي
زين قرب منها وبدأ يغيرلها وهي كانت متعصبه لبسها تشرت وبعدين بنطالون وشالها وقعدها علي كرسي وجاب الكتشي
في ونزل علي رجلو وبدأ يلبسها الكتشي وهي ابتسمت 
امال : تعرف لما راجل بيعمل كدا معا مراتو بيقولو عليه مش راجل 
زين ربطلها رباط الكتشي وقال :الي مش راجل بجد هو الي ميساعدش مراتو وهي تعبانه طب مانا هيجيلي يوم وتعب ومحدش هيشلني غيرك وسيبك من كل ده انا بحبك ومستعد اعمل اي حاجه علشانك
امال عينيها دمعت وقالت : تعرف انا كنت بحسب أن مفيش راجل كدا 
زين مسك وشها بحب وقال: لا فيه وانا موجود اهو
امال بنتهم صحيت 
امال : بتعملو ايه 
زين بخبث : ببوس ماما 
امال بغضب : بستك عقربه ياشيخ بص انا امال أما امال بنتنا هنندها اموش تمام 
اموش : حلووو اوي بس انتي هتبقي ماماتي 
امال بابتسامه : انا ماما اصلا ياحبييتي 
زين : يلا بينا بقاااا  علشان نمشي 
اموش جريت وقعدت علي رجل امال 
امال صرخت من الوجع 
زين بلهفه : امال 
اموش : مالك يامامتي 
امال بغضب : حسبي الله ونعمه الوكيل فيك يازين 
زين شال اموش وركبها علي رقبتو وقال بضحك : انتي الي غبيه حد يهرب من زين 
امال بضيق : ماشي 
زين مسك الكرسي وحركو 
امال : زق بسرررررررعه
زين : طفله 
زين زق جامد 
امال : يلا يااموش  
اموش : يلا 
امال واموش : لَو هِي مَاشِيَة بالصيت يُبْقِي سَقْفِه للهلافيت
إِمْبابَة خَطّ أَحْمَر
أَنْتُم مَش حَمَل الضَّرْبَة
أَنَا جَامِد أَنَا صَاحِب الْقَارّة
زين بصوت عالي : ايييييييييه ده 
امال تجاهلتو وكملت الاغنيه : ف دِماغِي هُنَا شماريخ بتولع
ف جيوبي هُنَا ملايين بنضيع
وَرَأْيا هُنَا عصابات بِتَخَلُّص
زين مسك شعرها وهي صرخت 
امال بغضب : شعرررري 
زين بغضب : اسمع صوتك 
امال سكتت وطلعو من مستشفي 
امال بغيط : طِبّ خُلِّي بَالُك مِن الْوَأْد أَنَا نَازِلٌ يَا سُعَاد
اموش بضحك : اجيبله الشوكلاتة وَأَقْوَلُه تَأْتَأ تَأْتَأ
امال : الْوَأْد بيعيط لَيَّة
اموش : الْوَأْد زَعْلان كَدِّه لَيَّة
زين بصوت عاااالي : اخرررررسو 
امال بضيق : كابس علي نفسي كدا دايما 
زين : وبعدين مين علمك كل ده يااموش
اموش بضحك : عمو اسر 
زين بغضب : يومو اسووود 
زين فضل ماشي بكرسي متحرك ووصل البحر البحر كان بعيد عن المستشفي شويه 
زين طلع تلفونو ورن علي اسر 
زين بغضب : يوم امك اسووود
اسر : الله يرحمها مالها 
زين بغضب : بتعلم بنتي الاغاني دي 
اسر بضحك : بتاعت سعاد 
زين بغضب : اخرس 
اسر : طيب ياسيدي ٥ دقائق وتلقيني عندك 
زين : انجز في أم يومك الاسود ده 
اسر بضيق : سودة يوم ماشي 
زين قفل تلفون في وشو ????????
_______________________________________________
* في المستشفي في القاهره *
اكرم كان قاعد في اوضتو ودخل عليه مجدي 
مجدي : حضرتك كويس
اكرم بغموض : بلغ ابو معتصم أني هبعتلو امال 
مجدي بصدمه : معقول غريبه معاني طول السنين دي يتحايل عليك توديها هناك وانت كنت بترقض
اكرم بغضب : انت هتحسبني 
مجدي : لا العفو بس متاكد انك عايز توديها هناك لو راحت هناك مش هتشوفها تاني 
اكرم بغضب : المهم متبقاش معا زين ابداااا
مجدي بخبث : بتحبها 
اكرم بغضب : انت هتصحبني روحو دورو عليها وعلي زين مش عايزهم يقعدو معا بعض لحظه
مجدي : حاضر 
مجدي خرج من الاوضه واكرم قال : هجيبك قريب اووووي وسعتها هموت حبيبك زين واعملك العمليه مستحيل اسيبك تموتي…..
________________________________________________
*قدام البحر*
اموش كانت بتلعب في الميه وزين بيمشي امال علي بحر أما اسر ورحمه نزلو من عربيتهم ولقو زين واقف قدام البحر ومديلهم ضهرو قربو منهم
اسر : يازين شباب 
زين لف وبصلهم 
رحمه : ليه جبتنا هنا 
زين بسعاده : علشان اوريكم مفاجاه 
اسر : وايه هي 
زين لف ومسك كرسي الي امال قاعده عليه ولفو نحيتهم وهما انصدمو
رحمه بصدمه: مش معقول عفررررررررريت 
اسر بصدمه : زين مش قولتلك بخر اهو طلعلك عفريت امال 
زين وامال ضحكت
رحمه حطت أيدها علي رأسها وقالت: معقول الي انا شايفه ده لالا مش قادره استحمل الصدمه 
رحمه اغمه عليها وأسر لسا باصص علي امال 
زين بضحك : الحق مراتك يخربيتك اغمه عليها 
اسر : هااااااا وووووو هتعرف بعدين ????????????❤️
يتبع..
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

‫4 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!