Uncategorized

رواية أين عمري 2 الفصل الثالث 3 بقلم حبيبة أحمد

 رواية أين عمري 2 الفصل الثالث 3 بقلم حبيبة أحمد
رواية أين عمري 2 الفصل الثالث 3 بقلم حبيبة أحمد

رواية أين عمري 2 الفصل الثالث 3 بقلم حبيبة أحمد

تميم بصدمه : نعم……. قصدي ياعني هتروحي تاني ليه انتي لسه راجعه امبارح لحقتي 
روز وهي بتوجه كلام لي عمر : يا بابي صحبتي تعبانه اووي هناك وانا الواحيده الي ليها عشان كده عايزه اروح ليها بليز يا بابي 
مارينا : يا بنتي انتي لسه جايه انتي لحقت 
روز : يا مامي دي صحبتي وبعتبرها اختي مش صحبتي بس ولزم ابقا معاها بليز وفقو بقا 
ادهم بجديا : خلاص روحي بس خدي معاكي تميم كده كده كان رايح عشان هيخلص صفقه في لندن 
روز بتوتر : لا لا….. قصدي يتعب نفسو ليه هي اول مره اروح لوحدي ياعني 
عمر : كلام ادهم صح خدي معاكي تميم كده كده هو رايح اصلا …. ايه رايك يا تميم 
تميم : موافق بس ياريت الانسه روز تستحملنا في السفريه دي واه صح انا هخود فرح معايه مش هسيبها لوحدها 
روز بغيظ وهي جزء علي سننها : اما ههتروح من غير مراتك يا تيمو……… راح الكل بس لي بعضو وهما متوترين وشاور تميم براسو لا انهوم ميقولوش حاجه 
تميم بابتسامة و برود : لا هروح من غيرها اصل هي في لندن اصلا 
روز بغل : بجد طب كويس لما نروح عرفني عليها 
تميم ببرود : من عنيا بس كده ده انتي تأمري 
روز بعصبيه : يلا يا جماعه نلبس عشان نلحق…… راحت طلعت 
رهف و تقي : واحنا كمان ايمين 
تميم في نفسو : ماشي يا روز عشان تعرفي تكدبي كويس اوي هو انا مش هعرف انك بتكدبي دي نظرت عينك فضحاكي
تميم : مالك يالا 
مراد بسرحان : هااا مالي ياعني ما انا كويس اهو 
انس بخبث : يا واد طب قوم البس عشان البنات قربت تنزل 
مراد : حاضر ……. كل واحد لبس ونزل لقوا مراد و انس مستنينهم في العربيه وركبنا كلنا و مشينا 
انس بعصبيه وهو بيبوص علي رهف من المرايه : رهف 
رهف : نعم يا انس 
انس وهو يتملك اعصابو : وله حاجه 
روز بصوت واطي لي رهف : هو في ايه 
رهف بستغراب : مش عارفه بس شكلو متعصب 
روز : في حاجه يا انس 
مراد بمرح : في ايه يا جماعه الواد كان بيختبر صوتو مفيهاش حاجه ياعني 
الكل : ههههههههه 
روز : ماشي بس هعرف الحكايه بردو 
انس بتوتر : حكايه ايه 
روز : بعدين لما نقعد مع بعض يا انوسي
مراد : طب انزلي يا روح انوسي عشان هولع فيكي انهارده 
روز بطفولة : انا عاملت حاجه يا مرمر 
مراد : بدال مرمر دي خلاص سماح المرادي 
الكل : ههههههههه 
انس : طب انزلو وصلنا……… نزلنا كلنا وكانت معانه فرح 
روز : استنوا استنوا في فستان حلو اوي لي فروحه ايه رايك يا فرح 
فرح : ده تحفه يا مامي 
روز : طب تعالي……. دخلنا المحل كبير بتاع فساتين وكان مراد و انس مستنين بره المحل 
انس : شكرا 
مراد : علي ايه 
انس : انك انظتني من سؤال روز 
مراد : يا عم شكرا علي ايه احنا مش اخوات وله يهمك بس ايه الحكايه…….. راح غمز
انس وهو بيضربو علي كتفو : اتلم وله حكايه وله حاجه 
مراد : بتحبها 
انس بتوتر : مين انا لا خالص رهف اختي وبس 
مراد : انس عينك فضحاك اتكلم يا اخي انا مش اخوك وله ايه
انس بحزن : بصراحه كده اه بحبها بس هي اكبر مني بتلات سنين 
مراد وهو بيحوت ايدو علي كتف انس بحب : مش بسن يا انس بدال بتحبها لي تخسرها روح قولها شوف رد فعلها ايه ممكن تكون بتحبك مش بسن يا انس بس لو انت هتفدل تفكر كده مش هتبقا ليك 
انس بحزن : خايف يا مراد خايف اقولها متكونش مبتحبنيش  كانت لبسه دايق لما كنا في العربيه عشان كده زعقت بس مسكت نفسي بلعافيه انا لو مني مش هنزلها كده في الشارع تاني 
مراد : بتحبها لدرجادي 
انس بحب : بحبها بس دي كلمه قليله عليها بحب كسوف بحب ضحكتها بحب عيونها الرومادي الي بتجنين الواحد بحبها يا مراد بحبها 
مراد بفرحه : وقعت يا اخويه…. لووووووووووولي ????
انس بصدمه : الله يخربيتك هتفضحنا 
مراد : قولها يا انس قولها و متخفش
انس بتنهيده : هحاول يا مراد 
مراد : طب تعال نشوف البنات 
انس : يلا…… نسبهم بقا يشوفو هدومهم ونروح علي اجمل قصت حب 
عند ادهم و تمارا في الاوضه 
ادهم وهو بحضن تمارا من ضهرها وهي وقفه قدام المرايه تمارا بخضه : ادهم 
ادهم وهو بيدفن راسو في رقبتها : روح وقلب ادهم 
تمارا : ادهم خلاص احنا كبرنا علي الكلام ده 
ادهم وهو بيبوص عليها في المرايه وهو حضنها لسه : القمر ده وكبيره محدش يقدر يقول انك كبيرتي ابدا انتي لسه صغيره 
تمارا وهي بتلف لي : لا كبرنا خلاص بقينا عندنا تميم و رهف ومش كبيرنا 
ادهم وهو بيقرب منها : لا يا روح مش كبرنا وهتفضلي في عيني تمارا الي كانت عندها 15 سنه حبيبتي و روحي …. راح قبل**ها بكل حب ❤
( الحب وهو النعمه من عند ربنا بس لما تقلب وجع وألم مش حب وله حياه ????????) 
عند سلمي و تامر 
تامر بصوت عالي : سلمي انتي فين 
سلمي : انا هنا يا تامر في المطبخ 
تامر : بتعملي ايه يا حبيبتي 
سلمي : بجهز تحدير عيد ميلاد فرح 
تامر : اسعدك 
سلمي : لا روح شوف شغلك 
تامر : لا ما انا و ادهم و عمر وخدين اجازه انهارده واصلا تميم في الشركه ياعني مش لازم نروح 
سلمي : طب اخروج يلا روح شوفلك حاجه تعملها 
تامر وهو بيغمزلها : طب تعالي اقولك حاجه في الاوضه 
سلمي بكسوف : يا قليل الادب اخروج برا يا تامر احنا كبرنا خلاص 
تامر وهو بيقرب منها : كبرتي ايه يا قلبي الحلوه دي و كبرتي اما لو بتصغري ايه هتحلوي اكتر ما انتي حلوه 
سلمي وهي بترجع لورا : تامر احنا في المطبخ الخدم يشوفونا….. راح تامر شالها 
سلمي بخوف : تامر نزلني هقع 
تامر : ما انا قولتلك تعالي وانتي الي مرضيتش……. راح طلع بيها علي الاوضه 
( الحب حياه من جديد ❤) 
عند عمر و مارينا في الاوضه 
مارينا بحزن : عمر 
عمر وهو شغال علي الاب توب : نعم 
مارينا : عمر انا خايفه علي روز 
ام عمر وراح قعد جنبها علي السرير وخدها في حضنو : خايفه من ايه يا حبيبتي روز قويه 
مارينا بحزن : يا عمر روز بنت ولازم تخاف من اي حاجه وهي من اول ما جت وهي مش كويسه 
عمر : هي قالتلك كده 
مارينا بدموع : لا بس انا حاسه بنتي حاسه انها شايله حمل كبير اووووي علي قلبها وخايفه من الحمل الكبيره روز عمرها ما شالت حمل كبير اوي كده يا عمر عشان كده انا خايفه عليها خايفه ليحصلها حاجه ولي تميم بيعملو فيها مش قوليل وكلنا عارفين ان روز و تميم بيحبو بعض لي يحصل كده في بنتي ليه يتعمل فيها كده ????????
عمر وهو بيمسح ليها دموعها : اهدي يا حبيبتي اهدي خلاص تميم مش صغير وعارف هو بيعمل ايه وانا مش سايبو كده عشان يعمل في بينتي اي حاجه لا يا قلبي مش كده انا خايف علي روز من تميم بس تميم بيحب روز وعمرو ما يعمل حاجه فيها و السفاريه دي هتخليهم يقربو من بعض اكتر ويفهمو بعض متخفيش علي روز بدال مع تميم 
مارينا بابتسامة : حاضر بس لو حصل حاجه في بنتي انت السبب 
عمر : طب سيبك من كل ده وتجيبي بوسه 
مارينا بكسوف : عمر 
عمر : يا روح  عمر من جوا…… راح قرب منها 
عند مراد وانس و البنات 
روز بتعب : انا تعبت خلاص 
مراد بتعب : انتي هتقولي فيها ده انا مش قادر اقف 
رهف بتعب : قعدوني انا تعبت قعدوووووووووني 
انس بتعب : اهدي لله يخربيتك تعالو نقعد في الكفاتريا 
تقي بتعب : الهي يسترك يا انس يا ابن بطني ????
الكل : ههههههههه
انس بضحك : طب يلا يااختي….. راحو قعدو في الكفاتريا الي في المول 
رهف : اااااه رجلي وجعاني مش قادره 
انس بخوف : مالك طيب تروحي لي الدكتور 
مراد وهو بيخبتو علي رجلو من تحت الطربيزه بصوت واطي : اهدا الله يخربيتك هتفضحنا 
روز بخبث : بتقلو ايه يا مراد 
مراد  : وانتي مالك يا بارده بيني و بين اخويه وصحبي وابن خالي وانتي مالك 
( يا جماعه تقي و انس مش ابن خلانهم هما عيال تامر و سلمي بس عمر و ادهم بيعتبرو تامر اخوهم واه صح كلهم قعدين في ڨيلا واحده ) 
روز : ماشي يا مراد حسابك معايه في البيت 
مراد : يا لولو خلي قلبك ابيض و سكتي 
روز : ماشي يا مراد انا ايما اجيب حاجه نشربها 
مراد : روحي يا حبيبتي مع الف سلامه 
روز : ماشي يا مراد الزفت هتروح مني فين ياعني ……. راحت مشيت تجيب حاجه يشربوها من الكفاتريه راحت وهي ماشيه بيكوبيات العصير راحت خبتطيط في واحد وبهدلت البدله الي لبسها عصير كوكتيل ????
روز بأسف واحراج : انا اسفه ولله معلش مختش بالي 
وهو بيقلع النضاره بتاعتو بكل غل و عصبيه : انتي عامية ياعني هعمل باسفك ايه ان شاء الله ????
روز بعصبيه : انت زوتها اوي ما قولتك انا اسف هي حكايه ياعني 
مازن بعصبيه : لا بقا انتي عامية بجد هقول ايه ياعني لي وحده عامية هروح الاجتماع ازاي دلوقتي ربنا يخدك يا شيخه 
روز بصوت عالي سمعت الي في الكفاتريه كلهم : وانا مالي يا حبيبي اما تروح الاجتماع وله تتنيل متروحش عشان انت الي اعما مش انا …… راحت كانت ماشيه راح مشك اديها جامد 
روز بوجع : اااه سيب ايدي يا حيوان 
مازن بعيون بطلع شرار : انتي ازاي تتكلمي معايه انا كده….. روز كانت لسه هترود راحت لقت البوكس الي نازل علي وش ومازن 
روز بخوف : تميم…….. مسك تميم مازن وفضل يضرب في والواد خلاص يعتبر مات 
تميم بكل غل من جوا : انت ازاي تمسك اديها يا حيوان انا هربيك….. راح فضلوا يضربو في بعض 
روز وهي منهاره من العياط وخايفه علي تميم : تميم عشان خطري خلاص تميم سيبو بقا……. مراد وانس و رهف و تقي وفرح جوم من الصوت وصراخ روز باسم تميم 
انس وهو بيحوش تميم عن مازن : تميم خلاص سيبو في ايه 
روز بعيط و صريخ : خلاااااااااااااص… راح وقف تميم ضرب في مازن 
روز بعيط وجع وناس كلها اتفرجت عليهم : خلاص بقا ارحمون حرام عليكو بقا….. راحت مشيت وهي منهاره راحو رهف و تقي جريو وراها 
تميم وهو بيوجه كلامو لي مازن : الصفقه الي بينا انتهت ومش عايز اشوف وش خلأتك دي تاني انت فاهم 
مازن وهو بيمسح الدم من علي شفايفو : هتندم يا تميم…. راح مشي 
مراد : وهو في ايه انا عايز افهم ممكن تفهمني 
راح تميم حاكه كل حاجه حصلت
تميم : مقدرتش امسك اعصابي ولقيت نفسي بضرب في 
انس : طب يلا نشوف البنات 
تميم : يلا …… راحو عند البنات لقوا روز لسه بتعيط 
مراد : خلاص يا روز في ايه ياعني لي كل ده 
تقي : احنا ممكن نروح عشان روز تعبانه 
انس : طب يلا…… راحت روز و تقي و فرح ركبوا مع انس و مراد و رهف مع تميم وبعد شويه وصلو الڨيلا وطلعت روز علي اوضيتها من غير ما تكلم حد  
تمارا باستعراب : مالها روز يا رهف 
رهف : مفيش يا ماما هي بس تعبانه شويه 
تقي : وانا مش قادره هتطلع انام شويه قبل العيد ميلاد 
رهف : خوديني معاكي….. راحو طلعو 
سلمي وهي طلعه من المطبخ : هو في ايه 
تمارا : مش عارفه العيال مش كويسين خالص……. وفي الوقت ده دخل تميم و انس و مراد وفرح 
تمارا : هو انت مش كنت في الشركه جيت ليه دلوقتي …. تميم مرضيش عليها وطلع علي اضتو بسرعه 
تمارا : طب قولو انتو في ايه رايحو قلبي 
انس : اصل…. قطعو مراد 
مراد بسرعه : مفيش احنا قبلنا تميم في الطريق بس وعلي روز روز تعبانه بس شويه من المشي بس و تميم جاي بدري عشان العيد ميلاد هي دي كل الحكايه 
تمارا بشك : ماشي يا مراد 
انس بتعب : انا هطلع ارتاح شويه 
مراد  : وانا كمان …. راحو طلعو وسابو فرح 
تمارا : خودي يا فروحه 
فرح : نعم يا تيتا 
تمارا بخبث : هو في ايه  حصل ايه هناك 
فرح بطفولة : مش عارفه انا لقيت بابا بيضرب واحد ومامي كانت بتعيط مش عارفه ليه 
تمارا : انا كنت حسا لازم تميم يعمل مصيبه 
سلمي : اهدي بس… اطلعي انتي يا فروحه علي اوضتك 
تمارا بدموع : انا عارفه هو مش هيهدا غير لما اموت بسببو 
سلمي : متقوليش كده تاني تميم عارف هو بيعمل ايه كويس متخفيش علي ويلا تعالي ساعديني
تمارا : يلا 
عند تميم كان بيكسر اي في الاوضه 
رهف : تميم اهدا بقا 
تميم بزعيق : اخرجي براااااااااااااا………. راح كان هيرمي عليها الفاظة جري عليها انس وخد مكانها الضربه في ضهرو وشو كان قريب من وش رهف 
رهف بخوف : انس انت كويس 
انس بتعب : متخفيش عليا انا كويس هي شويت جروح بس 
تميم بخوف : انس حصلك حاجه 
انس وهو مش قادر يتكلم اصلا : ليه كده يا تميم مش هطلع غولك كلو في رهف ياعني ارحم نفسك بقا 
تميم : انا اسف يا رهف 
رهف وهي مش بصالو : يلا تعالي روح اضتك عشان جروحك متتلوثش …. وخديت انس ومشيت 
رهف : براحه نام براحه عقبال اما اجيب الاسعفات الاوليه …. راحت وجت 
رهف بكسوف : احم احم ممكن بس تقلع القميص 
انس وهو بيقلعو : ااااه
رهف وهي بتسعدو : براحه ….. راحت قلعطو القميص براحه جداا وهي مكسوفه وانس هيطير من الفرحه 
انس بوجع : اااه براحه يا رهف 
رهف بخوف علي : معلش انا اسفه استحمل عشاني……. وفضلت تعقملو الجروح من الازاز 
رهف : خلاص خلصت…… وكانت خرجه راح انس مسك اديها وقربها منو اووووي 
انس وهو وشو قريب منها : عايز اقولك علي حاجه 
رهف وهي بتخود نفسها بلعافيه : قول 
انس وهو قريب منها وباصص علي عنيها الي بتجننو : انا انا بح…. راح الباب اتفتح مره واحده وكان مراد 
مراد بحراج : انا شكلي جيت في وقت مش مناسب 
رهف وهي بتبعد عن انس بكسوف : الف سلامه عليك وشكرا علي الي عملتو معايه انهارده 
انس بابتسامة : الشكر ليكي انتي 
رهف بتوتر : بعد ازنك …. راحت نزلت جري 
مراد وهو بيضربو علي ضهرو : ماشيه معاك حلوه 
انس بوجع : اااااه يا جموس 
مراد بصدمه و خوف : اده يا نهار اسود مين الي عمل فيك كده الله يخربيتو 
انس : طب اسكت عشان بيتو الي انت قاعد في دلوقتي 
مراد : مين تميم طب امته وفين و زاي ده حصل 
انس بوجع : اسكت بقا هقولك يا خربيت ام راغيك يا اخي…… راح حكالو كل حاجه 
انس بضيق : وفي الاحظه دي كنت هعترف خلاص بس اقول ايه عليك يا مراد يا ابن عمر حسبي الله ونعمه وكيل 
مراد وهو بيغمز لي : وكمان من غير قميص لا بقا كده كتير 
انس وهو بيحدف علي المخده : غور يالا براااااااااااااا يا مراد غور من وشي 
مراد بضحك : خلاص يا عم خارج من غير ما تقول اهدا الله…… راح خرج 
عند روز كانت بتتكلم مع مي في التليفون وهي بتعيط 
مي : اهدي يا روحي ولله كل حاجه هتتصلح 
روز بعيط : هتتصلح ازاي وهي متنيله خربانه خالص من كل ناحيه 
مي : اهدي بس كده وقوليلي عملتي ايه في سفرك هترجعي وله ايه 
روز بتوتر : اصل 
مي بخوف من روز ولي بتعملو : اصل ايه ما انتي مش هترجع غير لما تعملي مصيبه قولي قولي 
روز : اصل كده قولتلهم انك تعبانه اووووي وانتي صحبتي الوحيده ولازم ابقا معاكي عشان كده وافقو وتميم هيجي معايه عشان هي صفقه هيخلصها 
مي بزعيق : حرام عليكي همثل ازاي اني تعبانه اقفلي يا روز ربنا يخدك يا روز يا بنت عمر يارب 
روز : ياعني انا بكلمك عشان تقوليلي اعمل ايه في المصيبه دي وانتي بتحبكيها 
زياد اخو مي : بتكلمي مين يا بت يا مي 
مي : تعال شوف اختك وقعه في مصيبه سوده اسود من حياتي وحياتك 
زياد : في ايه يا بلوه 
مي : خود كلم المصيبه بنفسه 
زياد باستغراب : مين… الو 
روز بعيط : الحقني يا زياد 
زياد بخوف : في ايه يا بنت المجانين ….. راحت روز حكتلو كل حاجه من ساعت اما جت 
زياد : ياعني يا روز لازم ترودي علي الراجل 
روز بزعيق : مش هو الي بدأ
مي : لا قوليلو علي المصيبه الي انتي دخلتيني فيها ….. راحت روز حكتلو 
زياد وهو بيلطوم علي وشو : نهارك اسود يا روز الازم ياعني ترجعي لندن 
روز : اعمل ايه ياعني يا زياد ملقتش حجة غير دي عشان ارجع 
زياد : طب هشوف اعمل ايه وابقا اكلمك 
روز : ماشي انا اصلا هسافر انهارده بليل بعض عيد ميلاد فرح 
زياد : مين فرح 
روز بحزن : بنت تميم 
زياد : احي احي غوري يا روز دا انتي عيلتك كلها مشاكل غووووري 
روز بضحك : سلام 
مي و زياد : سلام 
( يا جماعه زياد اخو مي ، مي و زياد مش من لندن لانا ابوهم من مصر عشان كده بيتكلمو مصري كويس بس بقالهم كام سنه في لندن عشان امهم من لندن زياد عندو 27 سنه شغال دكتور قد الدونيا بيحب اختو مي جدااااااااااا و روز صديقتو مش اكتر بيعتبرها زاي مي واكتر كمان زو بشره بيضه وعيون خضره مع ضوء الشمس بيبقا موز ???????? وجسم حلو????????) 
الكل جهز عشان عيد ميلاد فرح وكانت لبسه فستان ازرق وكانت عمله زاي الاميره الصغيره ولي موجودين في الصور دول فساتين البنات وفستان فرح 
روز وهي نزله علي السلم هي و فرح ومره وحده وهي نزله قالت 
روز بصدمه وخوف : تميممممممممممممم ????????????????????
ياترا ايه الي حصل مع تميم عشان روز تقول كده وتخاف علي و ياترا انس هيعترف لي رهف وله هيرجع في كلامو و ياترا روز و تميم هيسفرو بعد عيد الميلاد وله لا 
يتبع ……
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

‫6 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى