Uncategorized

رواية عشق المراد 2 الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم فاطمة جودة

      رواية عشق المراد 2 الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم فاطمة جودة

رواية عشق المراد 2 الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم فاطمة جودة

رواية عشق المراد 2 الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم فاطمة جودة

عهد مسكت الصناره .. بعد دقايق .. سمكه شد يا عاصم 
عاصم مسك معاها وهي رجلها فلتت و وقعت في البحر ( مبتعرفش تعوم) 
عاصم اترعب لحظه والبنات بتصوت لأن المنطقه دي فيها قروش وأسماك مفترسه 
ليليان بصريخ .. حد يلحقها مبتعرفش تعوم 
 عاصم نط و ادم وحازم  .. عاصم نزل شويه في الميه لأنها غطست 
ميرا صرخت .. قرش يا اونكل 
عز .. فين البندقيه 
مراد جري جابها 
ادهم .. هات هو فين 
ميرا .. اهو يا اونكل 
ضربو طلقه علي القرش وفلت منهم 
ادم بزعيق .. بتعمل اي  بتجرب فينا  وغطس 
عاصم مسك عهد وطلعو علي وش الميه ادم جاي يمسكها مع عاصم 
عاصم بحده .. ابعد هشيلها انا 
عمر من فوق حدفلهم عوامه وادهم ضرب طلقه علي القرش لتاني مره وجت فيه 
بعد ما حازم وعاصم وعهد وادم طلعو اليخت 
عاصم بحده وغيره وجهه كلامه الشباب .. محدش يقرب 
يارا همست لزين .. هو دا وقته غيره 
زين .. اسكتي دلوقتي
سليم .. اضغط علي قلبها 
عاصم ضغط كذا مره 
عهد .. كح كح 
عاصم حضنها جامد لانه كان هيفقدها 
اسر .. هاتو اي  بطانيه والا حاجه 
فرح .. خد 
عاصم حط عليها البطانيه .. انتي كويسه 
عهد .. الحمدلله 
عاصم شالها ودخلو اوضه (اليخت كبير وفيه غرف بس حجمها صغير ) 
ليليان .. خلاص يا جماعه حصل خير 
عز .. خلاص هي بقت كويسه كل واحد يرجع مكانه 
ليان شدت حازم وقعدو . 
ليان .. هدومك. اتغرقت 
حازم .. الجو حر وبعدين كويس اني قلعت التيشرت قبل ما انط 
 ( هو وادم وعاصم قلعو التشيرتات قبل ينطو ) 
ليان ..  انت كويس يا حبيبي 
حازم .. ابو الهول بيتكلم 
ليان .. مبهزرش 
حازم .. كويس متخافيش اعمليلي حاجه اشربها 
ليان .. حاضر 
******
Fatma goda 
عاصم قلع عهد الطرحه 
عهد .. اتخضيت عليا 
عاصم حضنها .. روحي كانت بتنسحب مني 
عهد .. خوفت اوي حسيت اني هموت ومش هشوفك تاني 
عاصم .. بس متقوليش الكلام ده تاني 
عهد .. هو مين اللي طلعني ادم 
عاصم .. هو وحازم نطو معايا بس مخلتش حد يلمسك 
عهد ضحكت .. بتغير في موقف زي ده
عاصم .. بتضحكي .. طبعا انتي مراتي عرضي و امانه قدام ربنا 
عهد .. خلاص انا الحمدلله كويسه اضحك بقي الموضوع عدي 
عاصم ابتسم .. ربنا يحفظك ويخليكي ليا 
*****
ميرا .. حبيبي بطل يا ناس 
ادم .. اه يا اختي 
ميرا .. تعالي نقعد جوه 
دخلو 
ادم .. في اي 
ميرا .. انت كويس صح 
ادم قرب منها .. يهمك 
ميرا .. انت عبيط طبعا يهمني 
ادم .. متقلقيش كويس وبعدين بعرف اعوم 
ميرا .. ايوه باين عليك انا علي فكره بعرف اعوم وانت شوفت امبارح بس عوم كلابي 
ادم غمزها في جمبها .. احلي عوم كلابي 
ميرا .. اتلم يا جزمه 
ادم .. الله انا عملت حاجه انا بهزر 
ميرا .. قوم البس تيشرت كده استر نفسك 
ادم .. ناقص تقوليلي ربنا يستر علي ولايانا 
ميرا ضحكت .. قوم البس عشان عضلاتك دي 
ادم بفخر .. اجمد عضلات فيهم 
ميرا .. اركن بس عاصم اجمد واحد فيكو
ادم مسكها من طرحتها .. وحيات امك 
ميرا .. بهزر بهزر سيب الطرحه هتقع 
ادم .. اطلعي برا 
ميرا .. تصدق اني حيوانه اني بسأل عليك اصل وضربته في كتفه وجريت 
*****
ادهم .. السمك دا بتاعي 
فريده .. بتقول اي 
ادهم .. بتاعي انا اللي مصطاده 
عز .. بطل لعب عيال 
ادهم .. محدش هياكل منه 
<ليليان وفريده ومرام وفرح وداليدا ونانسي> كانو واقفين بيضحكو بشده 
ميرا .. طب وانا يا اونكل 
ادهم .. انتي تاخدي كل السمك يا حبيبتي 
ادم من ورا ميرا .. يا ادهم باشا راعي اني معاكم 
ادهم .. حد فيكم يعرفه 
الجميع .. لاء 
ادهم مسك ايد ميرا .. امشي يلا من هنا هنرش ميه 
ادم بخفه شال ايد ادهم واتكلم بحده .. لا مؤاخذه يا ادهم  دي خطيبتي 
ميرا كانت فرحانه جدا أن ادم بيغير عليها من حد قد ابوها 
( كلهم رفعو لقب اونكل ما عدا البنات )
عملو السمك بعد إلحاح علي ادهم أنه يسيبه 
مراد .. اليوم تحفه 
داليدا .. جدا تسلم ايدك يا فروحه الاكل تحفه 
عاصم همس لعهد .. طرحتك 
عهد .. مالها 
عاصم
شد طرحتها لقدام 
عهد .. اه خلاص 
<حازم كان قاعد وجمبه وليد ويوسف وسليم وادم وادهم واسر وعمر وعز ومراد وكيان وزين وعاصم جمبه عهد والبنات جمبها >
بعد ما خلصو غدا 
ميرا .. هعمل انا الشاي 
هيدي .. هاجي معاكي 
دخلو الاتنين وهيدي سرحانه 
ميرا .. اي اللي واخد عقلك 
هيدي .. احكيلك ومتقوليش لحد 
ميرا .. احكي منا حكيتلك 
هيدي .. بحب سليم 
ميرا .. هو يعرف 
هيدي .. احنا مرتبطين بقالنا كذا يوم وهو هيجي  يتقدملي وزين عارف علاقتنا 
ميرا .. فين مشكلتك 
هيدي .. خايفه شويه 
ميرا .. من اي هتنقطيني كلمه بكلمه 
هيدي .. خلاص خلاص 
ميرا .. براحتك 
يارا بتحكو اي 
ميرا .. والا حاجه 
يارا .. اساعدكم في اي 
ميرا .. لا يا حبيبتي خليكي مرتاحه عشان دراعك
اليوم مر في اليخت وكان جميل جدا بس فيه خوف عاصم علي عهد وفرحة كل واحد بحبيبته واللمه 
بعد وصولهم الفندق 
****
Fatma goda
عز .. تصبحو علي خير 
ادهم .. وانا كمان داخل انام 
اسر .. انتو هتفضلو 
الشباب .. اه 
“عز وليليان وادهم وفريده وعمر ونانسي وكيان وفرح ومراد وداليدا دخلو ينامو “
يارا .. هتعملو اي 
زين .. هنلعب بلايستيشن 
يوسف .. جبت الجهاز 
زين .. اه 
وليد .. هنقعد فين 
عاصم مين فيكو اوضته علي جنينه 
زين .. انا يا معلم 
عاصم .. هنقعد هناك عشان نقعد في الجنينه
زين .. هنادي حد من الريسبشن يخرج الشاشه برا 
حازم .. هما هيوفقو 
عاصم .. خلاص نقعد في الاوضه عادي 
حازم .. والبنات 
البنات في صوت واحد .. هنتفرج 
عاصم .. طب يلا 
حازم .. اصبر خمسه هروح اجيب حاجات للقعده 
عاصم .. روح عقبال ما نوصل الجهاز
حازم .. تعالي معايا 
ليان .. ماشي 
عهد .. عاصم عايزه العب 
عاصم .. مش لما نلعب احنا الاول 
**********
Fatma goda
حازم وليان خرجو برا الاوتيل وراحو ماركت كبير 
ليان .. زومه حبيب قلبي 
حازم .. عايزه اي 
ليان .. شوكولاته 
حازم مسكها من خدودها .. هاتي يا روحي اللي انتي عايزاه 
ليان .. بجد 
حازم .. ايوه في اي 
ليان .. ربنا يخليك ليا 
حازم ابتسم .. يلا هاتي اللي انتي عايزاه
ليان .. نجيب اندومي كتير ونعمله في الاوضه 
حازم .. هتعمليه ازي يا فالحه الاوضه مفيهاش غير كاتل 
ليان .. هات الاندومي اللي هو علبه ونحط ميه بس 
حازم .. حاضر 
جابو الحاجه و راحو الاوتيل تاني 
****
عاصم .. ساعه اي ده كله 
حازم بص ل ليان .. كنا بنجيب الحاجه 
عاصم .. طب يلا نلعب 
سليم .. احنا سهرانين صح 
عاصم .. اه 
اللعب بدأ والولاد متحمسه والبنات مش فاهمين حاجه 
يوسف كان بيلعب 
حور .. يوسف .. يوسف 
يوسف مركز في اللعب .. نعم 
حور .. انا والا اللعبه 
يوسف .. سؤال رزل مش وقته 
حور بحده .. يووووسف رد 
يوسف .. انتي يا روحي يا قلبي يا حياتي يا عمري .. يا بنتي ارحمي امي عشان مأخسرش
عاصم .. متحاولش هتخسر
ادم .. خلصو بقي حد يغلب عايز العب 
يوسف خسر ولقي حور سرحانه 
ادم .. اوعي يا عم عايز ألعب وخد الدراع 
يوسف راح قعد جمب حور وهمس .. زعلانه لي 
حور .. مش زعلانه عادي 
يوسف .. حط ايده علي كتفها وهي سندت رأسها عليه 
حور .. كده هنام 
يوسف .. نامي عادي وهبقي اوديكي الاوضه 
زين .. حور حبيبتي هتنامي روحي اوضتك 
حور .. عايزه افضل معاكو وابقي وديني انت 
زين .. ماشي 
ميرا .. انت انهي واحد 
ادم .. مش وقتك 
ميرا .. والله 
ادم ضحك .. ميرا هخسر والله اصبري 
ميرا بهزار .. أغلبه يا عاصم 
عاصم .. يا قلب عاصم انتي 
ادم .. في اي يلا هو انا مش قاعد وجع قلبك 
عاصم .. ركز عشان متتغلبش زي اللي قبلك 
يوسف .. اتغلبت بمزاجي 
سليم قاعد وهيدي جمبه .. اقعد بقي علم عليك 
حور .. محدش يضحك عليه 
يوسف .. الصبر يا رب انتي اللي هتضحكيهم
حازم قاعد وحاطت مخده علي رجله  هو و ليان وماسك ايديها 
ادم .. عاصم منظري هيبقي وحش اخسر بقي 
Fatma goda 
وليد .. كوكي تعالي ثانيه البلاكونه 
دخلو البلاكونه 
كارمن .. نعم 
وليد حط ايده علي وشها .. عينيكي مالها 
كارمن .. بتحرقني شويه وعايزه اشرب شاي بلبن ومسكله اعمل 
وليد .. اعملك انا يا حبيبي 
كارمن .. انت راجل 
وليد. بحنيه .. الراجل هو اللي يساعد حبيبته و يعملها اللي نفسها فيه أما بقي اللي يقعد علي الكرسي ويقولك انا راجل ما اعملش حاجه وانتي لزمتك اي تعرفي علي طول أنه مبيحبكيش مينفعش في يوم اضربك انتي مش عبد عندي انتي احسن مني كمان مش يبقي ربنا معززك لي القرآن الكريم واجي انا ابهدلك 
كارمن .. وليد حرام انك تلمسني صح 
وليد اتنهد .. ايوه بس مبقدرش اسيطر علي نفسي والا مشاعري  بس والله عمرك ما هتقلي في نظري  وهتفضلي طول عمري احسن وانضف واجمل بنت شافتها عيني 
عهد .. تيرا تي
را تيرا 
وليد ضحك .. انتي هنا من امته 
عهد .. بالظبط من اخر كلمتين شافتها عيني 
وليد .. تشربي حاجه 
عهد .. الله الله وليد باشا اللي هيتنازل ويعمل 
وليد .. عشان كوكي 
عهد .. خليك معاها وانا كده كده بعمل 
عاصم بص علي عهد لقاها واقفه مع وليد وكارمن ندهه عليها 
عهد .. نعم 
عاصم شاور أنها تيجي تقعد في حضنه وقعدت .. مش هتعرف تلعب 
عاصم .. بالعكس هلعب احسن وجاب جون في ادم 
ادم .. خد يا زين والله ما انا لاعب 
ميرا .. احسن 
زين .. يوسف حور نامت 
عاصم .. خلوها بقي ولما نقوم ابقي وديها اوضتها 
زين .. ماشي 
ادم قعد وميرا قعدت جمبه وسندت علي كتفه وهو حاوطها بإيده 
عهد .. ابقي علمني العبها ازي 
عاصم همس .. من عيوني هاخد الجهاز من زين لما نخلص واعلمك في اوضتنا 
عهد .. ماشي
يتبع…..
لقراءة الفصل السادس والثلاثون : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى