روايات

رواية زواج لم يكن في الحسبان الفصل الرابع 4 بقلم صفاء أحمد سليمان

رواية زواج لم يكن في الحسبان الفصل الرابع 4 بقلم صفاء أحمد سليمان

رواية زواج لم يكن في الحسبان الجزء الرابع

رواية زواج لم يكن في الحسبان البارت الرابع

رواية زواج لم يكن في الحسبان الحلقة الرابعة

ياسين : يبقي مش هيحصل يا عمري ويا انا يا انتي يا المأذون
فريدة بستغراب. : واي دخل المأذون في الموضوع
ياسين. : عشان هو الي هيعمل المصيبه دي و يجوزنا
فريدة. : كتر خيره والله إنه هيشارك في الجريمه دي
ياسين. : طب قدامي علي البيت أمسك بها ذي الحراميه من تلابيب قميصها و هو يجرها أمامه
فريدة. : شيل ايدك احسلك
وصلوا أمام باب المنزل
ياسين. : بابا يعد اذن حضرتك ربع ساعه و المأذون يكون هنا عشان اجبلها شلل وهيا واقفه
فريدة. : مأذون اي الي هيجي بعد ربع ساعه سيبني ياعم انا عيله اصلا ومش عايزه اتجوز
ياسين بجديه : مسمعش صوتك تطلعي تلبسي اي فستان و تنزلي مش ناقصه دلعك خلينا نخلص
فريدة : مش هطلع ومش هلبس فستانين انت ملكش دعوه بيا

 

ياسين وهو يمسك يدها ويجرها خلفه. : مسمعش صوتك يا بجحه ادخلها الغرفه واغلق عليها من الخارج نص ساعه واجي افتحلك تكوني لبستي و آله هاجي ازعلك
فريدة. : متقدرش تعملي حاجه وافتح الباب يا ياسين احسلك
ياسين. : وان ما فتحتش هتعملي اي
فريدة : هعمل منك كفته وارميها للكلاب
ياسين : طب ما تقولين حاجه انتي مش قدها يا قطه واخرسي وانجزي البسي المأذون في الطريق
كانت تدور في الغرفه مثل النحله وهيا ترتدي ذلك الفستان و تقول بغضب. : ماشي يا ياسين ان ما وريتك مش انت الي عايز تتجوزني أن ما خليتك متعرفش تنام مبقاش انا فريدة
مر ربع ساعه حتي أتاها خبط شديد علي الباب
فريدة. : في اي يلا القيامه هتقوم ولا اي
ياسين : المأذون بيخلص في الروح اخلصي
فريدة : وانت جايب مأذون ميت لي من قلتهم

 

ياسين. :اخلصي يا فريده بدل ما اكسر الباب و اكسر دماغك
فريدة. : طب غور كده وانا نازله وراك
نزلت فريدة وهيا مرتديه فستانها الأبيض السمبل الرقيق
جذبها ياسين من يديها واجلسها بجواره وهو يقول : خلص يا شيخنا اكتب الكتاب قبل ما تودعنا
بدأ المأذون في عقد قرانهم ليقول جملته الشهيره (بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير)
قام ياسين من مكانه اقترب منها ثم احتضنها وقال. : مثلي الحب يا اختي كتك نيله
احتضنته الأخري وقامت بفتح فمها ثم قامت بعضه في كتفه الأيسر
وضع يده علي شعرها و هو يضربها علي قفاها حتي تتركه لكنها لم تتحرك انش واحد
ابعدها عنه بقوه ثم أمسك بشعرها ثم قال : انتي اي يا بت سنانك دي ولا سنان ديناصور يخربيتك ثم وضع يده علي مكان العضوه ب الم
فريدة : بيقولوا ضرب الحبيب زي اكل الزبيب وانا كنت باكل الزبيب
ابتسم ياسين بخبث ثم قال. : تعالي وانا أكلك. الزبيب اقتربت منه بحذر ليقوم بجذبها اليه ثم أمسك بذاعها وقام بعضه بقوه حتي خرجت الدماء منها

 

فريدة ببكاء وصراخ. : اااااااااااااااا حرام عليك الحقيني يا ماما دراعي بيجيب دعم
ابتسم ياسين بشر ثم قال. : اخدت حقي ولسه انتي شفتي حاجه
نظر لها ياسين بشر لننظر اليه بخوف وتختبئ خلف و الدتها
ياسين بسخريه : دلوقتي بقيتي عامله زي البطه البلدي بعد اذنك يا عمي هاخد مراتي ونسافر عشان بقالي كتير منزلتش الشغل
الاب. : مراتك وانت حر فيها
فريدة : هو اي الي مراتك وانت حر فيها ده انا مش راجعه معاك لو قلبت قرد
اقترب منها وهو يقول بغضب. :*********

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زواج لم يكن في الحسبان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!