Uncategorized

اسكريبت أحببت زوج أختي 2 الفصل الثالث 3 بقلم أمنية أيمن

اسكريبت أحببت زوج أختي 2 الفصل الثالث 3 بقلم أمنية أيمن

اسكريبت أحببت زوج أختي 2 الفصل الثالث 3 بقلم أمنية أيمن

اسكريبت أحببت زوج أختي 2 الفصل الثالث 3 بقلم أمنية أيمن 

شغف: تتجوزينى 

شهاب بصدمه:اي 

شغف بعياط: انا عارفة ان ال بطلبه مينفعش بس بجد انا تعبت من ال انا فيه ومبقتش متحملة وانت الوحيد ال ممكن تساعدينى لان اول ما شوفتك ارتحتلك اوى لو انت مش عاوزه خلاص ولا كانك سمعت حاجة 

وبتلف عشان تقوم مسك ايديها 

شهاب: وانا موافق 

شغف: بجد 

شهاب: اااه 

شعف بفرحة: انا متشكرة اوى اوى واوعدك ان الجواز مش هيطول هما تلات شهور وتطلقنى 

شهاب بغموص: سيبيها بظروفها 

…………………….

فى البيت عند زين 

زين داخل تعبان من الشغل ومش شايف قدامه بيبص كده لاقاه جويرية لابساه فستان قصير بجنن وحاطة ميكب خفيف وجاية عليه 

جويريه حضنته: حمد الله على السلامة يا حبيبى 

زين بصصلها بانبهار: الله يسلمك بس قوليلى اي الحلاوة دى كلها هاااا 

جويرية: الحلاوة دى عشان فى خبر يجنن ليكى 

زين: خبر اي 

جويرية: خمن 

زين: لا مبعرفش اخمن قولى يالا

جويريه وقفت على صوابعها وراحت جنب ودنه وهمستله: انا حامل 

زين: جورى انتى بتتكلمى بجد 

جويرية: ااه والله 

زين شالها ويقعد يلف بيها وفرحان والفرحة مش سيعاه 

زين بفرحة: انا مبسوط اوى بجد اوى 

جويرية: حبيبى ربنا يبسطك كمان كمان اوعى تكون لسة زعلان منى 

زين: زعلان اي بس هو بعد الخبر دا وازعل لا طبعا وكمل بغمزة بقولك اي ما تيجى نحتفل فوق مع نفسنا 

جويرية: تؤ اما تاكل الاول 

زين بيقرب منها وحط ايده على وسطها : ما هو انا جعانك ووطى باسها 

جويرية بهمس: طب والاكل ال عاملاه 

زين شالها: مش مهم الاكل المهم انتى 

…………………….

فى الفيلا عند رهف وقاسم

رهف كانت فرحانة اوى عشان جويرية حامل وقعدت تزغرط الكل اول ما زغرطت الكل نزل 

قاسم: فى اي يا رهف بتزغرطى ليه 

رهف قربت من قاسم : مبروك يا قاسم هتبقا جد 

قاسم بفرحة: جويريه حامل 

رهف: اااه 

قاسم حضن رهف: ياااه بجد اخيرا هشوف حفيدى 

رهف دمعت: ااه 

اياد: ياااه يا جدعان اخيرا هبقا خال الواد ال هيجى دا انا ال هربيه 

قاسم: لو راجل ابقا تعالى جنب حفيدى مش كفاية انت بتيظ هتبقا انت وهو 

اياد: دايما كده كسر نفسى 

قاسم: ولا حبة السهوكة دول مش عليا انا مش امك 

رهف: ومالها امه يا سى قاسم 

اياد بضحك: اللبس يا معلم 

قاسم: عجبك كده وربى ما هسيبك 

رهف: مردتش يعنى مالها امه هااا 

قاسم شدها من ايديها: تعالى بس نروح اوضتنا وانا اقولك مالك 

اياد: اي يا حج قدامنا كده ساحب امى طب اتكسف احنا واقفين 

قاسم: مراتى وانا حر فيها اطلع منها انت يا غتت 

اياد بضحك: ماشى يا حج 

رهف: مكنش ينفع ال انت عملته دا يا قاسم ازاى تسحبنى كده قدام الولاد يقوله اي عليا هاا 

قاسم حاطط ايده فى وسطها : يقوله ال يقوله ميهمنيش مراتى وحر فيها 

رهف بدلع: قاسم 

قاسم: قلب قاسم وروحه

رهف بدلع: مقولتش مالها امه 

قاسم بيعض شفايفه: امه هتجننى كده اااه 

رهف ضحكت بعلو صوتها

قاسم: ايوا اضحكى كمان عشان يسمعه 

رهف: الله مش انت ال بضحكنى 

دخلوا اوضتهم وقاسم بيقرب 

رهف بتبعد: قاسم ابعد انت خلاص هتبقا جد حس على دمك هااا 

قاسم: ان شاء ابقا اي عمرى ما هعتزل انا لسة شباب 

رهف: لا ما هو باين 

قاسم: ما بلاش انتى تتكلمى انتى بتطلعى من تحت ايدى قاطعه النفس 

رهف بكسوف: قاسم بس بقا 

قاسم رفع وشها: لسة بتتكسفى منى 

رهف: ااه 

قاسم: بعد كل السنين دى 

رهف: ايوا 

قاسم: لا لا اخس عليا حالا هشيل الكسوف 

رهف: قاس… ومكملتش الجملة وكان فك سوستة الفستان بتاعها 

………………..

تانى يوم الصبح الكل متجمع وبيفطر 

قاسم: حور اعملى حسابك فى عريس كويس متقدملك 

حور بصت بصدمه

يتبع…..
لقراءة الجزء الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي أجزاء الاسكريبت : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى