Uncategorized

رواية حياة الجزء 2 الفصل الرابع 4 بقلم منة جمال

 رواية حياة الجزء 2 الفصل الرابع 4 بقلم منة جمال

رواية حياة الجزء 2 الفصل الرابع 4 بقلم منة جمال

رواية حياة الجزء 2 الفصل الرابع 4 بقلم منة جمال

في منتصف الليل عند اياد وعمر
الباب خبط
اياد:مين
مستمر الخبط
مين!!
-انا
اياد فتح الباب وانصدم من اللي شافه لاقي علبه كبيره فيها قميص نووم احمر قصير ولي فاتحه كبيره من عند الصدر ????
اياد بستغراب.ودا اي بقا انشاءلله! بس شكله جامد اووي
طب دا مين اللي جابوا هنا؟
“””””””””””
عند البنات (ورد و سهر)
ورد بتوتر وخوف:الله يخربيتك علي بيت افكارك يارتني ماسمعت كلامك
سهر بضحك:وفيها اي يعني خلي الواد يتلحلح شويه بدل ماهو قاعد كدا
ورد:منك لله واشعرفك بقا ان هو اللي هيفتح الباب
سهر بخوف:هو انا نسيت اقولك
-تقوللي اي هاا انطقي
ااصلاا انا كتبت عليها بحبك يااياد
اييييييييي! ينهار ابوكي اسود دا انا هفشخك انهارده يبنت الكلب
اعععع خلاص والله
“”””””””””””””
في الشركه
مريم.فريده هتروحي ولا هتستني حسن
فريده.لا معلش يامريم هستني حسن
تماام خلاص همشي انا باي
-بااي
نزلت مريم من الشركه
مريم لنفسه.هو انا ليه بيحصل معايا كدا ليه محدش جمبي حته الانسان اللي حبيته محبنيش واهلي بعدو عني وماليش صحاب هو انا لدرجادي وحشه مش يمكن لو كنت حلوه شويه كنت اتحبيت بس دي خلقه ربنا ياررب ونبي ماليش غيرك
“”””””””””””””””””””‘
في شقه حياة وسليم
سليم بقلق:مالك يحبيبتي
حياة بتعب:قلقانه علي مريم اووي حاسه البنت هتعمل في نفسها حاجه
سليم:ليه بس بتقولي كدا مريم عاقله وهتقدر تتجاوز اي حاجه متقلقيش بس انتي
حياة:سليم انت مش فاهم البنت قلبها اتكسر واهلها بعيد عنها وانا مش عارفه اعمل اي ومش رديه تيجي تعيش معانا
سليم بحب:خلاص يحبيبتي انا هكلمها وهقنعها
حياة:ربنا يخليك لينا ياحبيبي
“”””””””””””””””””””””””
فريده وحسن
حسن بهيام:وحشتني اووي يحبيبتي
فريده:لا والله مانا كل يوم معاك
والله العظيم بتوحشني وانتي معايا اصلا
فريده بخجل:علي فكره بقا انت كمان وحشتني اووي
حسن:طب بقولك اي انا عايز اتجوزك شوفلي معاد مع باباكي
اييي بتهزر صح! انا مش مصدقه بجد يعني خلاص هنتجوز
-ايوه وهتبقي في حضني علطول ومش هتبعدي عني تاني لحد اخر عمرنا
حد قالك قبل كدا اني بحبك اووي
-طب حد قالك قبل كدا اني بموت فيكي
“”””””””””””””””””””””””
تاني يوم الصباح (عمر واياد)
عمر: صباح الخير
اياد:…..
عمر:يعم انت
اياد بسرحان:هااا كنت بتقول حاجه
عمر بستغراب:هو في اي! واي العلبه اللي انت ماسكها دي؟
اياد:وانت مالك انت
عمر:هو اي اللي مالي وريني فيها اي وجابتها منين
اياد بغضب: عمررر مالكش فيه ويلا البس عشان رايحين عند الشيخ خلف
عمر:خلاص يعم اهدي
اياد:امشي من قدامي يخراا
“””””””””””””
عند الشيخ خلف واقفه ورد لبسه عبايه سوده وطرحه سوده
وسهر لبسه عبايه صفره وطرحه سوده
الشيخ خلف: اقعدي ياورد يابنتي عايزك في موضوع
ورد بتوتر:نعم ياابوي
الشيخ خلف: بصراحه جيلك عريس
ورد بفرحه:بجد
خلف بحب:اه يابنتي وولد ابن حلال وشريكي وهو كان عايز رايك موافقه يابنتي
ورد:اللي تشوفه يابوي
خلف بخبث:طب مش عايزه تعرفي هو مين
ورد:م قطعتها سهر ورد تعالي بسرعه عايزه اقولك حاجه مهمه
خلف:روحي يابنتي
عن ازنك ياابوي
“”””””””””””””
(سهر وورد)
ورد: في اي ياسهر
سهر بخبث:بصي مين جاي هناك
ورد بصت لقيت اياد هو وعمر جاين عليهم
سهر بهيام:يلهوي عليه وعلي حلاوته يتاكل اكل دا جوزي خلاص
اياد بحب:صباح الخير ازيك ياورد
ورد بخجل:انا كويسه وانت؟
اياد بهيام:انا حلو
عمر وهو بيبص لسهر:ممكن اكلمك في حاجه كدا
سهر بسرحان:هاا احممم اه اتفضل
عمر بحب:هو انتي مرتبطه؟
سهر: لا وانت!
عمر بضحك:يااحلي خبر في حياتي احمم قصدي وانا كمان مش مرتبط بس ازي وحده حلوه وقمر زيك قصدي يعني ولسه مرتبطتش ولا اتجوزت ليه
سهر بخبث:اهو نصيب سهر لنفسها احلي نصيب
-ربنا يعوضك باابن الحلال
اكيد طبعا ماهو ابن الحلال واقف قدامي اهو
-اييي!
متخدش في بالك1
عند اياد وورد
اياد:ممكن اقولك حاجه
ورد:اتفضل
-بصراحه انا! انا يعني كنت عايز اقولك
اممم تقولي اي
-ورد من الاخر انااا!
كيفك ياولدي
اياد:اووووف انا كويس ياشيخ خلف
خلف:وانت كيفك ياعمر ياولدي
عمر بهيام:انا حلوو حلو اووي!
“””””””””””””””””
في نهايه اليوم(اياد وعمر)
اياد: بقولك ياعمر عايز اتكلم معاك في حاجه كدا
عمر بمرح:ماتقول ياسطا وخلص
اياد بجديه:انا عايزه اتجوز ورد بنت الشيخ خلف ????????????
يتبع…..
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
للعودة للجزء الأول من رواية حياة : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!