Uncategorized

رواية ملوك العشق (أحفاد الحديدي 2) الفصل السادس 6 بقلم رنا أحمد

 رواية ملوك العشق (أحفاد الحديدي 2) الفصل السادس 6 بقلم رنا أحمد

رواية ملوك العشق (أحفاد الحديدي 2) الفصل السادس 6 بقلم رنا أحمد

رواية ملوك العشق (أحفاد الحديدي 2) الفصل السادس 6 بقلم رنا أحمد

في لندن ..
كان يقف مازن بصدمه من تكون هذه الذي تصرخ لتقاطعه سعديه وهي تنهره بشده .
-ايه الي انت لابسه ده ي مازن ي ادي الفضيحه خش استر نفسك ي ولدي .
ليتفاجاه مازن فعلا لما يرتدي ليسرع الي الداخل سريعا لتتحدث سعديه بابتسامه.
-خلاص عاد ي سمر ي بنتي شيلي يدك عاد خلاص داخل .
كانت تنتظر سمر ذلك الجمله لتنفجر بصراخ .
-ده بنادم قليل الربايه ي خالتي سعديه ازي يخرج كده من اوضته حتي لو مفيش حد معاه المفروض ي يحترم نفسه عاد .
-مين ده الي ي حترم نفسه ي خط الصعيد انتي انتي اتجننتي ولا ايه انتي مين وايه الي جابك .
قالها مازن بغضب وصراخ لترد الأخري بغيظ وغرور لاستفزازه .
-انا الدكتوره سمر سليم بنت عمك جدي صالح بعتني اخاد الدكتوره من اهنه ومضطره اني أعقد هنا الفتره دي .
-نعم ي اختي تقعدي هنا فين ومين قالك اني هوافق علي كده .
-لا سواد حوش حوش انا الي واقعه في هواك ده هتبقا قاعده هم لولا الحوجه مكنتش اقعد مع أشكالك بس خد بالك عاد اوعا شيطانك يا وزك كده ولا كده وتفكر اني مسكينه وتقدر تستقوي عليا لا ده انا بمليون راجل سامع .
قالتها سمر بتنبيه ليرد الآخر باستفزاز .
-انا مازن صفوان بنات العالم بيترموا تحت رجلي هفكر فيكي انتي يلا ي داده حضريلي الفطار علشان امشي .
لينزل بكل غرور وثقه تحت نظراتها الغاضبه والمتوعده أيضا ..
????????????????????????????????????❤️❤️❤️❤️❤️
في فيلا الحديدي ..
كانوا يجلسون علي مائده العشاء ليقاطعهم ذلك المنظر الغريب فكان رعد يدخل بكل ثقه وبيده مهره الذي تنظر إليهم بقلق ليتحدث زين بحده افزاعتهم.
-مين دي الي في ايدك ي رعد وايه المنظر ده عاد .
-مراتي ي بابا مهره الدميري .
-مراتك .
قالتها شهد بغضب وصدمه ودموع ليرد رعد بجديه.
-ايوه مراتي واظن اني مش عيل صغير اقدر اتجوز واعيش حياتي زي مانا عايز .
افزعهم صوت عصا صالح وهو يخبطها أرضا ويقف بغضب ليتحدث بنبره غير قابله للنقاش.
-ايه الي بتجوله ده يرعد ده انت مش عملنا اعتبار ي عني .
-العفو ي جدي انا مقصدتش كل الحكايه اني حبيه واتجوزت علي سنه الله ورسوله ماذنبتش .
-كل ده وماذنبتش ي عديم الربايه.
قالها زين بغضب لترد هي بدموع والم .
-علي فكره انتوا لسه متعرفنيش كويس انا مقصدتش كده ولا قصد اتجوز انا ورعد من وراكم هي جات كده صدقوني كل الحكايه اني محتاجه اكون في وسط عائلة وناس تحبني بجد .
-خد مراتك واطلع فوق ي رعد .
قالها صالح الحديدي بنبره صارمه لينصاع رعد لأوامر جده ويصعد الي الاعلي تحت نظراتهم المندهشه .
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
في الجنينه ..
كانت تقف وهي تمسك بالهاتف تلتفت عليه يمينا ويسارا لتلمحه اتي لتبدا في تنفيذ مخططها لتقوم بمسك التلفون ومحاوله إقناعه بأنها تتحدث مع شخص كانت تتمايل بدلع لتحاول اغضابه لكنه ظل يبتسم بمكر فهو ي علم جيدا أن قطتته لا ترا رجل غيره في ذلك الحياه .
ليقترب منها أسر بمكر .
-كنتي بتكلمي مين .
-واحد زميلي .
قالتها بخبث الاثاره غيرته ليرد بخبث.
-زميل اه والتليفون مقفول ايه كنتوا بتتكلموا بالمراسله .
لعنت نفسها وغباؤها فهو لاحظ بسهوله أن الهاتف كان مغلقا لتتحدث بثبات مزيف.
-ايوه كنا بتحكي عن طريق المراسله قلبي وقلبه وبس.
قالتها بغرض استفزازه ليبتسم هو بمكر ليتحدث
-طيب ابقي سلميلي عليه سلام .
ليذهب وهو يرسم ابتسامه علي وجه أما هي كانت تنظر إلي أثره بعيدا شديد ..
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
في فيلا سهي .
كانت تشعر بفرحه عارمه فأخيرا قد تحققت أمنيتها بزوجها من أسر الحديدي قد تحققت امنياتنا لتبستم بمكر فذلك الزيجه قد تفتح لها ابواب الجنه ليتحدث والدها بغضب .
-ي عني توافقي علي قرار رخيص زي ده عايزه تبقي مجرد لعبه في ايد أسر الحديدي .
-يووه بقا ي بابا انت عارف أن كل حياتي أن اتجوز أسر واعيش بقا في انا عائله الحديدي .
-ها موت يحمار ي اختي دول متعرفيش تاخدي منهم حاجه وأسر الحديدي بالذات تعبان هياخد مصلحته منك وبعدين يرميكي صدقيني .
قالها والدها بخوف لترد هي بثقه متقلقش ي بابا ده انا سها وديني ل هتلاقي كل حاجه تبقا تحت ايدي وبكره تشوف يىبابا بنتك هتعمل ايه في عائله الحديدي كلها مبقاش انا سها.
❤️????????????????????????????????????❤️❤️❤️
في النادي ..
كان يقفون كل منهما الي الآخر بغيظ وتوعد  لذلك تتحددث عزه بغيظ .
-هغلبك ي حازم وهندمك علي كل كلمه قولتها .
ليرد حازم بضحكه لاستفزازها .
-مش هتقدري ي حلوه استعدي لاول هزيمه ليكي علي ايد حازم الحديدي .
ليبدء الصراع فيما بينهم .
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
في غرفه الرعد كانت تنظر إليه مهره بصدمه فةماذا اتغير هكذا لتنظر إليه يتوعد وكره فيم بينهم ليرد رعد كلماته الذي وقعت عليها كالصاعقة.
-اهلا وسهلا بيكي ي حلوه في جحيم رعد الحديدي.
يتبع….
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!