Uncategorized

رواية عشق في جنان (خلفة مجانين 2) الفصل السابع 7 بقلم أسماء حبيب

 رواية عشق في جنان (خلفة مجانين 2) الفصل السابع 7 بقلم أسماء حبيب

رواية عشق في جنان (خلفة مجانين 2) الفصل السابع 7 بقلم أسماء حبيب

رواية عشق في جنان (خلفة مجانين 2) الفصل السابع 7 بقلم أسماء حبيب

رحمه ،،،، هو مفيش عندك عريس لأختك الغلبانه ينوبك الثواب شحتهولي ، وكله بما يرضي الله .
ياسين قفل الخط .
رحمه ،،،، كدا يا سونسون تقفل علي وداني ماشي ماااشي يا ابن ام حنان منك للي كلت درع جوزها .
ملك خرجت من الحمام .
رحمه ،،، ايوه يا عروستنااااا ، مسم عبالي كدا أما استحمه حمايه العريس ههههه .
ملك ،،،، هههه مجنونه ، هو انتي مفكره العريس جيلي ولا اي !
رحمه ،،،، امال جاي لمامه ولا اي ، يكنش بابا طلقها وانا مش وخده بالي ، ولا يمكن سوها عليا ولا حاجه.
ملك ،،،، يا ذكيه ماما و بابا موصيني اني اظبتك علشان العريس جيلك انتي ، انا بابا عارف اني عايزه اكمل تعليم وحضر الماجستير ، مليش في سكه الجواز.
رحمه ????،،، اي ده العريس ده جيلي اناااا ، وانا قعده اشحت عريس .
ملك ،،، اه بس كنت ب…..
رحمه ،،،، وسعي كدا ، فيييين ذبده الككاااو بتعتي .
ملك ،،،،، هههه خلصت .
رحمه ???? ،،،، المنحوس منحوس حتي لو حطوا علي رأسه فنوس .
ملك ،،، خشي خدي شور وفوقي كدا ، وانا هديكي بتعتي الجديده .
رحمه ،،،، قلبي وروحي وعقلي و….
ملك ،،،، لااااء مش هتخدي الخمار الجديد بتاعي ، انا طلعه اجهز العصير مع ماما ، وانتي انجزي علشان علي وصول .
رحمه ،،،، ماشي يا ملك ، هي دي لأخوه ، وا صدمتاه يا أختاه وا صدمتاه .
ملك ،،، طيب خلصي صدمتك بسرعه ونجزي .
رحمه ،،،، يوووه اي البيت ده ، طيب هرفض العريس هه لو مش اخت الخمار .
ملك وهي طلعه من لاوضه ،،، ارفضيه هو جيلي ولا جيلك .
رحمه ،،، طب وربنااااا وربنااا كمان مره لنا …. ، هوافق طبعاً ، هو انا كل يوم هيجيلي عريس ولا اي ، يلا بقي ناخد حمايه العريس ، قره عيني جيااالك .
بعد نص ساعه كان سليم شرف هو وولدته وقاعد في الصالون .
رحمه ،،،، ها اي رئيك في الفستان ، اممم متخني ولا اي !
ملك ⁦????????‍♀️⁩ ،،،، يا رحمه انتي لبسه درس واسع وجميل جدا علي فكره وكفااايه دا كدا العريس هيتفش .
رحمه ،،،،، يطفش مييين ، ثواني هجيبه من افاه وجيالك يا أخشي .
ملك ،،،، استني خدي الصينيه .
رحمه ،،، هاتي ، امممم ملك هو انا مفروض اعمل اي !
ملك ،،،، خليكي خجوله وهاديه كدا وبلاش جنان .
رحمه بتغمض عنيها ،،،، خجوله وهاديه ، تمام كدا حلو يا لمبي كله تحت السيطره .
ملك ،،، ربنا يستر .
رحمه مسكه الصينيه من ملك ودخلت وهي مكسوفه ، أو عمله نفسها مكسوفه ????.
ام سليم بسرعه خدت رحمه جمبها،،،، بس الله ماشاء الله بنتك كبرت يا نرمين وبقت ست العرايس.
سليم طول ما هو قاعد بيبص لرحمه بنص عين ????.
رحمه ،،،، متكسفنيش يا طنط ???? .
خالد ،،،، هو انا عندي غيييير رحمه برضوا ،، خالد في سره ،، سامحني يا رب .
رحمه ،،،، متكسفنيش بقي يا اونكل .
خالد ⁦????????‍♂️⁩ ،، انا ابوكي يا رحمه .
رحمه رفعت رسها ،،،، اه معلش لمؤخذه ، حصل لبس .
ابو نرمين ،،،، تعلي يا ابني ، تعالي يا رحمه .
جدوا الطيب اخد رحمه وسليم وخلاهم يقعدوا مع بعض علي انفراد بس تحت عيون ابو نرمين .
سليم ???? ،،،، اي الرزانه دي .
رحمه ???? ،،،، دكتور سوكه ، اوعي تكون أن…..
سليم ،،،، عملي لأسود اييييوه انا ، هموت واعرف لي انتي ليييي معرفش ، مكنتش اعرف انك نسخه من ملك .
رحمه ،،،، يا ميله بختك يا لوزه ، اممم استنه هو انا لي بندب حظي ، انتي مرفوض بالتلاته يا دكتور سوكه ????.
سليم ،،،، انتي ترفضيني انااااا ، طيييب مع اني اصلا كنت هرفض ، بس جت فرصه ان اناااا بقي الي اعلمك لأدب وربيكي علي ايدي  يااارحمه ، ويا انا يا انتي في الجوازه دي .
رحمه ،،، بابا مش هيجبرني اني اتجوزتك علي فكره ، وانا رفضه الجواز رفضاً مطلقاً منك ???? ، يلا يا ابني جر عجلك من هنا الله يسهلك .
سليم ،،، طيب .
رحمه ???? ،،، بالسهولي دي !
سليم ،،،، اه وماله ، بس هتشيلي الماده طول ما انا في الكليه وقبليني لو طلعتي منها ، علشان ترفضيني حلو .
رحمه ???? ،،،، علي فكره دا اسمه انتهاك لحقوق المرأه ، وبعدين انا اعترضت مين اعترض ، دا انا كنت بهظر معاك بس ،، في سرها ،،???? منك لله .
سليم ???? ،،، صبرك عليااااا ، انا يا رحمه أن موريتك العذاب بألوانه .
رحمه ،،، اي هطفي السجاير في افايه ????.
سليم ،،،، لااااء اوحش من كدااااا .
رحمه ،،،، خاااف الله خاااف  ، اااارحمني متضربنيييش .
ابو نرمين جه واتجمعوا كلهم في الصالون .
سليم وبيبص لرحمه بنصر ،،،، اه يا عمي دا شرف ليا أن رحمه تبقي حرمي المصون .
خالد ،،،، يا ابني فكر ، الجواز ده م….
سليم ،،،، لا يا عمي انا متأكدا من قراري .
خالد ،،، يا ابني هتندم ق قصدي التسرع مش كويس .
سليم ،،،، لاء يا عمي نكتب الكتاب ادام فيه قبول ، وأسأل رحمه .
خالد ???? ،،،، انتي موافقه يا رحمه .
رحمه ،،،، لا…
سليم بصلها بسرعه .
رحمه ،،،، ا اااه اه موافقه يا بابا.
ابو نرمين ???? ،،، علي خيره الله ، نقري الفاتحه .
بعد ما حدده بعد يومين كتب الكتاب ولاتفاق تم .
رحمه في لاوضه ومسكه علبه المناديل ،،،  يقطع الجواز وسنينه السوده اعااااااااء .
ملك ،،،، ههههههه دا دكتور سليم ده كويس والله هيروئك احم اقصد هيراعيكي كويس ، مين كان يتصور ، انا نفسي مش مصدقه .
رحمه بدموع ومكمله ،،،، وربنا ولا اناااااا .
ملك ،،،، وانتي مالك زعلانه لي ، دا شكله بيحبك اوي وكان مخبي ????.
رحمه ???? ،،، قومي من جمبي .
ملك ،،،، في ايى.
رحمه وقامت من علي السرير وطلعت ملك بره لاوضه ورجعت تاني  ،،،، بحبني اعاااااااء دا اختك عتتعمل مهلبيه بالمولوخيه اعااااااء .
ملك ونزلت عند جدها …
ملك ،،،، فرحانه لرحمه اوي يا جده .
ابو نرمين ،،،، عبالك كدا أما افرح ليكي انتي كمان .
ملك ،،،، امممم أن شاء الله .
ابو نرمين ،،،، ملك ، انتي عرفه اني بحبك وعايز مصلحتك صح ….
ملك ،،،، الكلمتين دول حسه وراهم حاجه .
ابو نرمين ،،، بصراحه اه .
ياسين دخل ،،،، السلام عليكم ، ملك الف مبروك .
ملك ????،،،، الله يبارك فيك يا اسو .
ياسين ،،، شكل العريس عجبك اوي مزاجك كويس وبتكلميني حلو .
ملك ???? ،،، شكلك حبيت العكننه صح .
ياسين ،،،، لااء اثبتي علي كدا 
ابو نرمين ،،، ابقي بارك لرحمه يا ياسين قرينا الفتحه بتاعتها وحضرتك مجتش .
ياسين ،،،، اي ده ، لقت عريس بالسرعه دي ، دكانت بتشحته من ساعه !!!
ملك ،،،، ههههه اه الحمد الله ، الدكتور سليم انسان كويس جدا وجد جداً.
ياسين ،،،، ههههههههه مش هيعمر مع رحمه هههههه هطفشه .
ملك ،،،جده هو انتي كنت عايز اي !
ابو نرمين ،،، اممم مش وقته بعدين .
……ام رحمه في لاوضه …….
رحمه ،،،، يا ميله بختك يا لوزه ، ياصغيره علي الهم يا منمنمه يا مسمسمه يختااااااي ، اخرتها سليم يعمل مني سجاده صوف من خروف جربتا ، ماشي يا سليم .
الموبيل رن …
رحمه ،،،، رقم غريب امممم ، السلام عليكم .
سليم ،،،، وعليكم السلام .
رحمه في سرها ،،،، لهوي هو سمعني ولا اي !
سليم ،،، رحمه دا انا سليم سجليني ماشي علشان لايااام جايه واكيييد هتحتاجيني .
رحمه ،،،، انصرف انصرررف .
سليم ،،، هو اي ده .
رحمه ،،، لاااء ولا حاجه ي يا دكتور سوكه  ، وبعدين مين سمحلك تاخد رقمي .
سليم بصوت مرعب وهو مبسوط أنه بيخوفها  ،،، المووووت .
رحمه ???? ،،،، بجااااد ، اصل مش مسجلاه عندي .
سليم بأستغراب ،،،، هو اي ده !
رحمه ،،، الموت .
سليم ،،،، بصي العبط ده انا هطلعه يعني هطلعه منك فهمه وغصب عنك .
رحمه فجأه وقفت علي السرير ،،،، بص بقييي لو مفكرني ضعيفه لاااااء انا سوف اقوم بضربك بأيد المقشه السلاح الفتاك لأي ست تريد الدفاع عن كرامتها الي بضيع في الحلبسه ، انتي الي جبته لنفسك يا دكتور سوكه سلااااام ، ولا اقولك مش سلااام .
رحمه قفلت الخط .
رحمه ،،،، ههههه قفلت قبل ما يقفل علي وداني يس.
سليم ،،، ياااا مجنونه ، شكلك ادبست ولا اي يا سليم ، لاااء انا الي جبتوا لنفسي .
#اللهم_صلي_علي_الحبيب_محمد⁦❤️⁩⁦❤️⁩
اللهم لا اعتراض ، سليم بصراحه هو الي جابه لنفسه ???? بقي ….
اسفه لو اتأخرت ، وكل عاااام وانتم بخيييييييييير ????
عيد اضحي مبارك ⁦❤️⁩ 
يتبع…..
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!