Uncategorized

رواية توأمي 2 الفصل السابع 7 بقلم منة سامح

 رواية توأمي 2 الفصل السابع 7 بقلم منة سامح
رواية توأمي 2 الفصل السابع 7 بقلم منة سامح

رواية توأمي 2 الفصل السابع 7 بقلم منة سامح

ميار ويزن بصوا لصوت بصدمة  
:لا لا متبوصليش كدة اصل بخاف 
ميار بخوف ودموع:ا ازاي ازاي عرفت ..ارجوك ارجوك اختي ملهاش دعوة ماتاذيهاش ارجوك 
كريم وهو بيقعد :تؤ تؤ انتي اتاخرتي اوي ي حلوة اختك زمانها دلوقتي بين ايدين ربنا 
ميار بصتله بصدمة ودموع:ا انت بت بتهزر صح ق قول انك بتهرج ا انا اختي كويسة ا انت معملتش فيها حاجة صح …وبصت ليزن بوجع:ا انت و وعدتني وعد…..ووقعت علي الارض مغمي عليها .
يزن بخوف :ميار ميار فوقي يلا ميار …وبص علي كريم بغضب وعينه بطلع شرار:هقتلك  والله هقتلك ياكريم 
كريم بسخرية:طب وريني كدة يايزن باشا …وبص علي رجالته :هتوهم ورايا 
*تمام ياباشا …وفعلا خدوا يزن وميار وخرجوا 
_____
مليكة بقلق:مش عارفة لي قلبي مقبوض يانورين حاسة ان في حاجة هتحصل 
نورين بقلق:و وانا برضو مش عارفة في أي ….طب اتصل 
كدة علي يزن 
مليكة :تمام وفعلا اتصلت…..مفيش رد ا انا قلقانة  اوي يانورين حاسة أنه حصلوا حاجة 
نورين :اهدي اهدي أن شاء الله خير …ط طب هو في جرس ص صح 
مليكة :اه بس مفيش رد 
نورين وهي بتجيب تليفونها:طيب استني اتصل بحد هيعرف يحدد الموقع بتاع التليفون 
مليكة :تمام 
_________________
مازن وهو بيدخل المخزن لقاها مربوطة 
مازن ببرود:ازيك ياحلوة 
سيرا بخوف:م مازن ا ازاي ازاي عرفت مكاني 
مازن بغرور :انا مازن الدمنهوري يتقلوا كدة ..ده انا اجيبك من تحت الارض ……وأكمل بغضب وعنين حدة :بقي انتي تضحكي عليا يابنت الك…هااا والله لاندمك علي اليوم الي عرفتيني في 
سيرا بخوف وعياط:والله انا اسفة اسفة والله سيبني أمشي بي وأنا هقول لنورين علي كل حاجة والله هعترف علي كل حاجة بس سيبني 
مازن بهدوء:انطقي اي الي حصل 
سيرا بعياط وخوف :تمام الي حصل ……..وحكت كل حاجة حصل
مازن بصلها بغضب وشاور للرجالته 
مازن :تمام اوي بصي بقي انا مش همد ايدي عليكي علشان مينفعش لكن مش معني كدة ان انتي مش هتاخدي عقابك 
سيرا بخوف شديد:ه هتعمل اي 
مازن:مش انا الي هعمل هما الي هيعملوا….ادخلوااااا 
دخل اربع ستات شكلها يخوف ولابسين اسود 
مازن :اعملوا شغلكم يلا 
_تمام ياباشا …وراحوا ناحيتها 
سيرا بصريخ :لا لا مااازن لااااا سيبوني سيبوني ااااه الحقوني مااازن الحقني  ااااه سيبوني 
اياد وهو بيدخل علي الصوت :مازن في أي …واتصدم م من الي شافوا وجري علي سيرا وبعد الستات من عليها بعد ماادمرت اصلا 
اياد بغضب:اي ده يامازن 
مازن بغضب اكثر:هو اي الي اي هو باخد انتقامي ماانت عارف هي عملت اي ومراتي اي الي حصلها هاااا يااياد 
اياد وهو بيهديه: طب اهدي اهدي انا مش قصدي حاجة قصدي انك مضيعش نفسك علشان واحدة وس….زيها هي كانت هتموت يامازن 
مازن بصلوا بحزن ومردش 
اياد بص لسيرا الي مدمرة بضيق :وانتي تسافري في أي حتة ومش عايز المحك بس فاهمة ولا ترجعي وإلا انتي عارفة 
سيرا بتعب ووجع :ت تمم 
اياد شاور لرجالة علشان يفكوها وفعلا فكوها وهو خد مازن ومشي 
____________________
ميار وهي بتفوق بتعب: سارة سارة لا لا ساااارة 
سارة بخوف وعياط:اختي ميار انا هنا متخافيش انا معاكي بخير 
ميار سمعت صوتها وفتحت عينيها بفرحة :س سارة سارة انتي عايشة صح صح يعني انا مش بحلم الحمد لله يارب الحمد لله …و جاية تقوم علشان تحضنها  لقت نفسها مربوطة 
ميار بصدمة :استني ه هو اي ده ا احنا مخطوفين وبدأت تفتكر الي حصل …..يزن يزن فين وبصت جنبها لقتوا مربوط ومغمي عليه  من الضرب 
ميار بخوف :ي يزن اصحي فوووق يزن فوووق وبتحاول تروحله بس مش عارفة 
سارة بعياط وخوف:م ميار مين ده ا انا خايفة اوي 
ميار بدموع:متخافيش ياحبيبتي متخافيش 
________
مليكة :عملتي اي 
نورين بعدم فهم:هو بعتلي الموقع يامليكة بس الموقع ده في صحرة هو اي الي هيوديه في صحرة كدة 
مليكة بخوف:صحرة نورين يزن في خطر صدقيني في خطر ا أديني الموقع بسرعة بسرعة لازم اروح 
نورين وهي بتقوم:استني جاية معاكي …اتصلي بالبوليس يامليكة مش هينفع نروح لوحدنا 
مليكة :تمام يلا بس بسرعة ..انا قلقانة أوي يلا 
وفعلا خرجوا وركبوا العربية وومشيوا 
اياد بصدمة :ازاي د ده نورين ومليكة 
مازن بتوهان :بتقول حاجة 
اياد :مازن نورين ومليكة خرجوا وباين عليهم قلقانين  
مازن فاق واتكلم بسرعة:نورين بسرعة بسرعة امشي وراهم 
____________
يزن بتعب:اه  أن انا فين 
ميار بخوف:يزن يزن انت كويس صح 
يزن بتعب:ا أن……
قاطعه دخول حد 
مايكل:اووه يزن باشا ما الذي فعل بك هذا 
ميار بصتله بقرف 
يزن بصله بغضب وتعب :كنت متاكد ان انت 
مايكل وهو بيوطي لمستواه:نعم انه انا يزن انت من بدأت هذه الحرب اتيت اليك ولكن انت رفضت هذه ليست مشكلتي إذا
يزن :عايز اي 
مايكل وهو بيطلع المسدس :كل املاكك …وإلا وصوب المسدس عليه …ولا اقولك الحلوة الاول ووجه المسدس علي ميار 
ميار شهقت بخوف وصدمة بس قالت بشجاعة:ي يزن متمضيش علي حاجة ده تعبك اوعي تمضي علي حاجة 
مايكل بغضب:اخرسي 
اكملت ميار :هي موتة ولا اكتر يايزن اوعي تمضي 
مايكل بغضب شديد:قولتلك اخررسيييي..وضرب طلقة عليها 
سارة بصريخ:ميااااار ااااااه لااااا لااااا فوقي فوووقي 
يزن بخوف وهو بيحاول يروح عندها:ميااااار فوقي فوقي ياحبيبتي متسبنيش
مايكل :المرة الجاية هتبقي في قلبها هاا هتمضي ولا اخلص 
يزن بصله بخوف وغضب :همضي بس سيبنا 
مايكل بانتصار :عين العقل …كرييييم هات الورق 
_____
نورين :بس بس وقفي هنا الموقع هنا 
مليكة بخوف:متأكدة يانورين ده مكان مقطوع 
نورين :ايوة ايوة هو ده تعالي ننزل بسرعة …وفعلا نزلوا لقوا بيت مهجور كدة وجاي منه صريخ 
مليكة بخوف ودموع:ن نورين د ده صريخ ا انا خايفة 
نورين بي هدوء:متخافيش اهدي البوليس زمانه علي وصول اصبري بس
_انتو مين وبتعملوا اي هنا 
نورين ومليكة بصوا ناحية الصوت بصدمة وخوف 
يتبع….
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى