روايات

رواية وحش الصعيد الجزء الثالث الفصل الثامن 8 بقلم زهرة اللوتس الجزار

رواية وحش الصعيد الجزء الثالث الفصل الثامن 8 بقلم زهرة اللوتس الجزار

رواية وحش الصعيد الجزء الثالث الجزء الثامن

رواية وحش الصعيد الجزء الثالث البارت الثامن

رواية وحش الصعيد الجزء الثالث الحلقة الثامنة

في مكان كان مربوط شخص
وعمال يزعق…. خرجوني من هنا عاوزين مني ايه
واحد كان بيص عليها… بخبث… عاوزين كل خير
البنت بخوف من نظراتو… انتو مين
الراجل… ماضي قديم ورجع تاني يدمر المستقبل
البنت بخوف… مستقبل مين
الراجل… مستقبل عيله السيوفي كلها ومش هيرحم حد
البنت برعب…هما عملولك ايه عشان تدمرهم
الراجل بشر… عملو لي كتير قوي وجه الوقت لدمرهم
وانتي هتبقي الوسيله لدمرهم بيكي
البنت برعب… بس انا مش من العيله دي
انا بنت قطعها
الراجل… كبير الصعيد عارف وانتي نقطة ضعف اخوكي وابوكي وواخوكي بيني وبينه طار قديم قوي
البنت برعب… اوس
الراجل… بشر… اه اوس
❤❤❤❤❤❤❤❤
في البيت
اوس من وراها… وأنا مش مطلق
لين بقوه وعند… بس انا هطلق منك وهرفع عليك قضيه خلع وانا القانون معايا لانك متجوزني غيابي يعني انا مكنتش موجوده يعني جوزنا دا مش جايز
رعد… لا جايز يالين لاني كنت الوصي عليكي ساعتها واوس حط ايدو في ايدي ساعتها ودا دليل انه جايز
لين بصدمه… اي ال انت بتقوله دا يابابي
رعد بحزن… لان دا الصح
لين… بسخريه… وغضب… صح صح ايه انتو دمرتوني انتو دمرتو حياتي انا بكرهكم كلكم كلكم وجريت عل فوق وكانت بتعيط
قمر بدموع… لين وجريت وراها
رعد قعد وحط راسو بين ايديه وانتهد بحزن… دا ال كنت خايف منه
وريعدين رفع راسو واتكلم… مين ال عرفها
اوس… انا
رعد وقف قدامه… مكنتش مستني لحد مالشهر دا يخلص انت مستني بقالك 7سنين جات عل شهر يااوس اي مقدرتش تستحمل
اوس… بغضب… للولا ندي مكنتش لين هتعرف حاجه دلوقتي خالص وال كان مصبرني السنين دي كلها كنت مستني الشهر دا يخلص بفارغ الصبر
سيف… رعد اوس عمل كدا عشان يحمي لين من كلام ندي ال كان بينزل زي السك*كين عل لين ولو معملش كدا اني كنت هعمل اكده
رعد…. سيف انت متعرفش الجاي عامل ازاي ولين عنيده مش هترضي بلوضع دا
اوس بصلهم ومشي خرج من البيت كلو
❤❤❤❤❤
عند لين كانت بتعيط وقمر حضنها
قمر بدموع… اهدي يقلبي
لين بدموع… لي تعملو فيا كدا عشان كدا بابي مكنش موافق عل حازم
قمر مسحت دموع لين… بابي بيحبك اوي يالين وعمل كدا عشان مصلحتك صدقيني اوس هو مصلحتك مش حازم
لين.. بس انا بحب حازم اوي يامامي واترمت في حضنها تاني وفضلت تعيط
وقمر عيطتت معاها كانت سهر ورودي وقفين معاهم
رودي بدموع… لينو اهدي اوكي وبعدين ال انتي عازوزه هيحصل
سهر بدموع.. اه يالين كلو ولله هيحصل بس ادي اوس فرصه
لين بغضب… فرصه فرصه اي دا نا لوطولت اقت*له هق*تله مش اديلو فرصه
سهر بصدمه… تق*تليه
لين بغضب وصوت عالي… اه اق*تله لاني محبوش ولا هسحمهو في يوم من الايام
قمر بغضب… لين احترمي نفسك واعرفي انك بتكلمي حد اكبر منك
لين بغضب… انتو محترمتونيش احترمكم لي
قمر ضربتها بلقلم
… انا فعلا معرفتش اربيكي
لين حطت ايدها عل خدها واتكلمت بوجع… بتضربيني دا اول مره
قمر بغضب… وشكلها مش هتكون الاخيره لاني معرفتش اربيكي
سهر حضنة لين… قمر اهدي دي اكيد ماتقصدش
رودي… قمر بلاش يساعه عصبيه نضيع كل حاجه
لين… بعدت عن حضن سهر… انتو قولتولي إن ال عاوزه هيحصل صح انا وحازم خطوبتنا بكرا ودا ال عندي وال هتجوزه غصب عنكم وهرفع لقضيه عل اوس وهطلق منه انتو فاهمين دا ال عندي وسابتهم ونزلت
التلاته بصو لبعض بصدمه
❤❤❤❤❤❤❤
اوس كان متعصب جدا
ومرحش الشركه راح مكان تاني
يطلع فيه كل غضبه المكان دا ليه لوحدوا لما بيبقي مخنوق بيروح فيه
❤❤❤❤❤
اياد كان في الشغل ومطحون راح سال عل اوس لقه مجاش عرف هو فين وراح لعندوا
❤❤❤❤❤
حازم… كان فرحان انه خلاص هيتجوز لين وان هيا هتبقي ملكه وهيرد القلم قلمين لاوس
كان قاعد مع بنت
البنت… شكلك مبسوط
حازم… اوي بكرا خطوبتي
البنت بدلع… الف مبروك
حازم… الله يبارك فيكي دلوقتي خطتنا ماشيه كويس اوي
البنت… اه انت هتاخدها وتاخد ال انت عاوزه منها وبعدين ترميها
حازم… بس في رايك اوس هيسكت
االبنت بشر… عل الاقل هنكسر عينه لما انت تاخد مراتو منه وتاخد ال انت عاوزه خلاص مش هيكون عنده الجراءه انه يبص في عين حد هيكون مكسور ودا ال احنا عاوزينه
جات عليهم بنت كمان
البنت التانيه… اخته انخطفت
البنت الاولي… اي مياده
التانيه… اه بس مش عارفين مين ال خطفها شكلو لعب جديد
حازم… شكل اعداءه كتير وعدو العدو صديق ولا ايه
البنتين… طبعا
وقعدوا يضحكو مع بعض ويحتفلوا
❤❤❤❤❤
عند اوس كان بيصرخ من كميه الغضب ال جوه
ايادوصل ودخل للمكان دا لقه البيت كلو مدمر كان اوس مكسر كل حاجه
اياد… راح لعندو لقه قاعد وبيتنفس بصعوبه وايدو بتنزف
اياد بخوف… اوس اهدي
اوس بنهجان… اهدي اهدي ايه دي عاوزه تخلعني انت عارف يعني ايه وكسر الفازه ال كانت جانبه وهلها ميت حته
اياد… اوس اهدي وخلينا نتصرف صح بلاش عصبيه
اوس… اياد سيبني لوحدي
اياد… لا مش هسيبك
اوس بعصبيه… قولت سيبني لوحدي
اياد بعند… لا لا مش هسيبك هفضل معاك
اوس بضعف… دي عاوزه تجوزوا وهيا لسا عل زمتي
اياد قعد جانبه… مش هيحصل محدش هيوافق وبعدين هيا لسا عل زمتك
اوس… ازاي مش هيحصل
اياد… اولا مفيش ماذون هيرضي يكتب وهيا مكتوب كتابها
ثانيا… مفيش حد من العيله هيوافق
اوس… بقولك رفعت عليا قضيه خلع
بقا اوس المنصوري يترفع عليه قضيه خلع
وكان بيكسر في كل حاجه
اياد… دا كلو من ندي وازاي شافتكم مع بعض هيا مش كانت عند اهلها اي رجعها
اوس بشر… ندي ندي دي سبب المصايب ال بتنزل عل دماغي ولله لمعرفك الادب ازاي
ورجعت لدمر حياتي بس مش هرحم اي حد هيفكر ياخدها مني
لين ليا لوحدي بس
اياد.. اوس اتحكم في عصبيتك عشان متتعبش
اوس… كانت ايدو كل شويه تنزف اكتر لانه كان بيكسر فلجرح بينفتح اكتر
اياد.. بخوف… اوس اهدي ايدك بتنزف اكتر
اوس بغضب… مش مهم ايدي انا عاوز لين وبس
اياد كان خايف عل اوس لانه فعلا حالتو بقت مش كويسه خالص
اياد ساب اوس بعد مااوس قاله انه مش هيرجع البيت انهارده
اوس كان قاعد بيلف ايدو وبيشيل منها الزاز المكسور البيت العلق فيها
اوس مكنش حاسس بلالم بتاع ايدو قد الالم بتاع قلبه كان بيطلع الازاز وبيبص للدم بجمود
… وحياتك عندي لخليهم يدفوع الغالي اووي
❤❤❤❤❤❤❤
سهر كانت خايفه عل اوس اوي وكانت بتعيط ورودي جانبها بتحاول تهديها وبتعيط برضو
الكل كانو قلقنين عليه
اياد دخل وكان باين عليه الحزن اوي
مصطفى… كنت فين لحد دلوقتي
اياد بحزن… مع اوس
سهر… راحت عندو… اوس هو فين
اياد… متقلقيش هو كويس بس عاوز يكون لوحدوا
دخلت لين وهيا بتضحك وشايله شنط كتير في ايدها
رعد.. كنتي فين
لين ببرود… كنت بعمل شوبنج
قمر… يابرودك… بتعملي شوبنج وجوزك مش عارفين عنيه حاجه
لين ببرود… انا مش متجوزه تمام دا اولا
ثانيا… وانا مالي يروح المكان ال هو عاوزه
ثالثا… ودا الاهم اني كنت مع زومه حبيبي بنشتري الشبكه بتاعتنا
رعد… ومين قالك ان احنا موافقين انتي من
متجوزه
لين… ببرود… انا مش مجوزه انا بحب زومه ولو بيحبني خلاص وسابتهم وطلعت عل اوضتها
رعد كان طالع وراها بس انس وقغو
انس… خليك انت يابابي انا هتكلم معاها
وطلع
انس خبط عليها… مكن ادخل
لين… اممم وهيا بتخط الهدوم في الدولاب
انس… دخل… ممكن اعرف لي بتعملي كده
لين ببرود.. كدا ازاي
انس… لين انتي عارفه بتكلم عل ايه لي بنعملي فيه كدا عل فكره بيحبك اوي كمان
لين… خلصت يلا علشان اوضتك عشان عاوزه انام عشان بكرا خطوبتي يلا
انس… يعني دا اخر كلام
لين ببرود وهيا بتنام عل السرير… آه واقفل الباب وراك
انس خارج وقفل الباب وراه لين كانت عاوزه تنام بس مش جاي ليا نوم
وجه عل بالها لحظاتها مع اوس
لين بغضب… متفكريش فيه انتي بتاعت زومه وبس فكري في زومه وبس وقعدتت تفتكر حازم بس برضو بتيجي لحظاتها مع اوس
لين نامت وحطت المخده عل راسها ونامت
❤❤❤❤❤
الصبح
كانت لين بتجهز للحفله بتاعتها وكان حازم بعت ليها مصممه عشان تنقي الفستان ال هيا عاوزه كانت مشغوله والكل كان بيبص عليها بحزن سهر كان قلبها بيكولها عل ابنها
وانه مرجعش وخايفه مو*ت عليه
رودي… اهدي اكيد يخير هو بس غاوز يفضل لوحدوا
سهر بخوف… يارب
ندي… دخلت… اي دا انتو هتجوزوا ولا ايه
لين بصتلها… اه انا وزومه حبيبي
ندي ضحكت… ههههه زومه هو هيرض بوحده مستعمله
رودي بغضب… ندي احترمي نفسك
ندي بسخريه… هو انا قولت ايه غلط مش مستعمله برضو وبصت للين بقرف ولين برضو بصتلها بقرف واتجاهلتها
بليل
كان المكان متنزين بس الكل حزين 😔
لين كانت لبسه فستان قصير وعامله فورمه في شعرها وحطه ميكب
حازم كان بيبص عليهم بنصر
الكل اتفاج بدخول اوس
اوس

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وحش الصعيد الجزء الثالث)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى