Uncategorized

رواية عروستي المجنونة الجزء 2 الحلقة الثامنة 8 والأخيرة بقلم فاطم الشاعر

رواية عروستي المجنونة الجزء 2 الحلقة الثامنة 8 والأخيرة بقلم فاطم الشاعر 

رواية عروستي المجنونة الجزء 2 الحلقة الثامنة 8 والأخيرة بقلم فاطم الشاعر 

رواية عروستي المجنونة الجزء 2 الحلقة الثامنة 8 والأخيرة بقلم فاطم الشاعر 

مروان: ينهار اسود ????

فاطمه كانت ملبسه البنات لبس غريب شويه اللى هو لبس فراعنه وهي كانت لابسه ومظبطه نفسها زي الفراعنه بالظبط????????

مروان: هي شله الاموات الملكيه صحيت ولا اي

فاطمه: يلا قدامي يا ابن ابي شخلحه ????

مروان: اللهي يشخلعوكي في ميدان رمسيس ???? وخداني على فين يا بنت الجزمه ????

فاطمه: فالتسكت يا زفت انت ????

مروان: هما الفراعنه كانوا بيقولو زفت يا زفته انتي ????

فاطمه: اخرس والا حلت عليك لعنه فاطمتون

مروان: ماله البنطلون

فاطمه: بنطلون اي ????بقولك لعنه فاطمتون زيك اللعنه بتاعتك كده اسمها مرواتون ????????????

مروان: ايه الليله السوده دي ???? ويا ترا سميتي بناتك اي سحناتون وزفتاتون ولا اي بالظبط اصدميني

فاطمه: هاتان الابناتان اسمهم رويدتون بنت الكلب و فاطمتون بنت البغل ???????????? حان الان موعد الهروب الاضطراري ????‍♀️????????‍♀️

مروان: ده انا هكسر عضمك يا بنت الكلب تعالى هنا????????????????????????

فاطمه: سامحنيتون ارجوكتون وحيات عيالكون ????????

مروان: يا بت كلميني عربي ????????????????

فاطمه: لع فوت قدامي

مروان: انت اتحولتي دلوقتي لسعد الجبالي ????

فاطمه: يا عم امشي بقي

مروان: طيب

فاطمه خادته وطلعته فوق على الاوضه

فاطمه: اقلع

مروان: نعم يختي

فاطمه: اقلع

مروان: هتغتصبيني ولا اي ????

فاطمه : بقولك اقلع

مروان: حاضر اما اشوف اخرتها

مروان قلع هدومه كلها وبقي بالشورت بس وفاطمه طلعتله البدله وادتهاله

فاطمه: البس دي

مروان: ليه دي بدله للخروج وانا هخرج اروح فين يعني

فاطمه: اسمع الكلام ومن غير مناقشه ظبط نفسك كده عما انا اروح اعمل حاجه كده وجايه

مروان: حاجه اي

فاطمه: خلص وملكش دعوه

مروان: حاضر يا فندم

مروان في سره: ماشي يا بنت الرفضي والله لاوريكي

فاطمه راحت على اوضتها لبست فستان سواريه اسود على خمار نبيتي مع ميك اب خفيف فكان اللوك بتاعها قمرين تلاته اربعه وبعدين خرجت ونزلت تحت لاقت مروان لابس وقاعد مستنيها تحت وهي نزلتله واول ما شافها تنح وسرح بعيد

فاطمه: انتي يا سي جحش يلا امشي متتنحش ????

مروان: ايه يا وليه انتي القمر ده مالك بطل النهارده كده ليه وبعدين احنا هنروح فين ورويدا وفاطمه راحو فين

فاطمه: ممكن تمشي وتبطل اسئله شويه

مروان: طيب بس البنات فين

فاطمه: مع حماتي

مروان: هي ماما جت امتي وخادتهم ليه

فاطمه: ما تبطل تحقيق وامشي ساكت بقي

مروان: حاضر

فاطمه: اتفضل يلا سوق العربيه

مروان : هنروح فين

فاطمه: سوق وانا هقولك هتمشي فين اخلص بقي

مروان: طيب

بعد ساعه ونص مروان وفاطمه وصلوا لنادي كبير وفخم جدا بس كان مضلم

مروان: انتي جيباني هنا ليه ي بت

فاطمه: ادخل وانا جايه وراك

مروان: رايحه فين يا فاطمه

فاطمه: قولتلك ادخل بقي

مروان: هي ليله سوده من اولها… حاضر ي ست

مروان دخل النادي لحد ما وصل قاعه كده كبيره جوه وكانت مضلمه اوي ف لسه هيفتح كشاف الفون بتاعه لاقى نور المكان كله اشتغل والدنيا كلها بلالين وشموع ومتزينه بحاجات حلوه اوي وصور مروان معروضه على شاشات كبيره كده وفي القاعه ناس كتير اوي منهم جلال ومريم ودينا ونهي ومعاذ ومحمود وست فاطمه وام مروان والبنتين الصغيرين فاطمه ورويدا اما مروان ف واقف مش مصدق الى بيحصل فعلا القاعه كانت متزينه حلو اوي اوي وهو كان ناسي ان النهارده يبقي عيد ميلاده

القاعه كلها: Happy birthday to you………… Happy birthday to you……. سنه حلوه يا جميل… سنه حلوه… سنه حلوه…. سنه حلوه يا جميل

امه: كل سنه وانت طيب قلب ماما من جوه وكل سنه وانت معايا ومع بناتك ومراتك وربنا يطول في عمرك قادر يا كريم

ست فاطمه: كل سنه وانت طيب يا حبيبي وربنا يباركلك في بناتك ويخليك ليهم

جلال: سحس السحاسيح ???????? كل سنه وانت طيب يا بروووووووو ( وحضنه)

معاذ: اسد الشرق الاوسط والدول المجاوره ????????كل سنه وانت طيب يا حبيب اخوك

#كل الناس هنوه بعيد ميلاده وفجاه النور اتطفي وظهرت ست الحسن والجمال فاطمه ماسكه مايك في ايديها وغنت:

كل يوم بقول وانا معاك مش هكون غير ليك

قلبي دق اول اما شاف بس نظره عينيك

مهما اقول حبيبي كلام مش كفايه عليك

حاسه حب وعشق وإهتمام لما بكون بين ايديك

كل يوووووم بلاقيييييني مشتقاااااالك عيني

ونفسي اقول انا وانا وانا وحبي يوصل ليك

كل يوم بقول وانا معاك مش هكون غير ليك

قلبي دق اول اما شاف بس نظره عينيك

كل كلمه بتقولهالي فيها سحر وخيال

لما بتوصفني بتخليني احس اني ملكه جمال

اليوم اللى بعيشه وانت جمبي كأنه إحتفال

هفضل طول حياتي ليك وبس مهما العمر طال

كل يووووم بلاقيني مشتقاااالك عيني

ونفسي اقول انا وانا وانا وحبي يوصل ليك

كل يوم بقول وانا معاك مش هكون غير ليك

قلبي دق اول اما شاف بس نظره عينيييييييييك #

فاطمه: مروان النهارده عيد ميلادك كل سنه وانت طيب وفي حياتي علاطول وربنا يباركلي فيك ويخليك ليا ولبناتي بحبك اوي اوي وانت عارف انا بحبك قد ايه وحبي ليك ملهوش نسبه ولا وصف بحبك حد سما وعدد النجوم وعدد حبات الميه وحبات الرمل ده لو عرفت تعدهم ???? المهم عاوزه اقولك اني مش عارفه اوصفلك مشاعري بس انا بحبك اوي اوي اوي اوي ساعات بزعلك بس حقك عليا انت عارف اني هبله بس عارف اني بنتك وطبعا لازم تسامح ومتزعلش وبقولك انا وبناتي وكل الناس الموجوده هنا دي بالله كلنا بحبببببببببببببببك ( وبدأت البلالين تقعد فوق راسه وتطير في المكان وبدأت اغنيه كل سنه سنه وانت طيب يا غالي)

مروان بدموع: انا اللى بحبك والله بحبك انا مش عارف اقولك انتي فرحتيني ازاي انتي بقيتي مصدر سعادتي بحبك يا بننننننت قلبييييييييييييي ( وحضنها والقاعه كلها اتملت تصفيق وصوت التصفير علي )

جلال: ما كفايه احضان يا سحس راعي اننا سنجل الاه

فاطمه: اتلم ياض يا غلس

مروان: روش انت كده ????

معاذ: بيهزر يا بغل ويلا يعم النهارده عيد ميلادك يبقي تغني زي البت القمر اللى جمبك دي

مروان: بتعاكس مراتي وانا واقف يا بغل

جلال: يا عم بطل شتيمه الاه ويلا غني بقي

فاطمه: اه يا مروان غني عشان خاطري

مروان: حاضر

جلال ومعاذ وفاطمه في صوت واحد: اشطا عليك يا وديع ????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

مروان راح اخد المايك وهما شغلو ليه الموسيقي وبدء يغني :

الى خدتني مني وديه اللى بتحسسني اني ملكت كل الدنيا ديا عشان لاقيتها

قابلت كتير وخوفت وقلبي صدقها لما شوفت عينيها

قولت ساعتها بس خلاص لاقيتها

ببقي هموت واشوفها وقد ايه بيوحشني خوفها كسوفها لما بكون واحشها

دي دنيا كنت هموت واعيشها لاقيتها بيها

حلمت بيه وكنت هموت عليييييييه

ديه اللى معاه بس بدئت احس ان الي فات من الوقت ممكن بين ايديها في لحظه يرجع

تنسيك اي حد واهي ديه االى تستاهل بجد

انك تعيش ليييييها الحياه وايه الى يمنع

وببقي هموت واشوفها واد ايه بيوحشني خوفها كسوفها لما بكون واحشها

دي دنيا كنت هموت واعيشها لاقيتها بيها

حلم حلمت بيه وكنت هموت علييييييييه #

مروان : يا فاطمه كل الناس دي هتشهد دلوقتي على اللى بقولهولك عاوز اقولك انك امتلكتيني ومش عارف اشوف غيرك او جايز اكون بشوف كل يوم بنات شكل لكن مش شايف غير وشك فيهم بوعدك اني هبقي معاكي خطوه بخطوه ووقت ما تميلي انا سندك وانتي بنتي قبل ما تكوني مراتي ولو في مره قسيت متزعليش ومتفكريش في يوم اني هقدر ازعلك بحبك بقلب راجل معرفش يعني ايه حب في حياته غير معاكي انتي حببتي وحياتي وبنتي ومراتي وام بناتي بوعدك اني هبقي اب وزوج تفتخري بيه قدام الناس كلها انا بحبك ولاول مره راجل يعمل االى هعمله دلوقتي ده

جلال: هتعمل اي

مروان راح جاب بوكيه ورد كبير كان جايله هديه وراح ركع على رجله قدام كل الناس ووطى وشه في الارض وقال: شايفك في عيني عظيمه اوي اوي ومكانتك في قلبي كبيره اوي عشقتك ولو تعرفي معني العشق كنت تعذريني لان العشق بالنسبه للي جوايا حاجه قد الذره مش سهل بالمره اني اعترف قدام كل الناس ولكن اخدتي قلبي مني خلاص بحبك

فاطمه قومته وحضنته جامد اوي وهي بتعيط

مروان: ليه العياط

فاطمه: بعيط من فرحتي بيك ومن قلبي اللي كان بيرقص على الحان كلامك وقد ايه كان هينط من الفرحه

وراحت فاطمه جابت حاجه وجت وادتها لمروان

فاطمه: كل سنه وانت طيب اتفضل هديتك

مروان: ايه ده لا مش مصدق انتي جبتيها ازاي

فاطمه لسه هتتكلم………

لكن القاعه كلها اتملت صريخ وعياط

فاطمه : مروان.. قوم… في اي يا مروان.. انت كويس صح.. مروااااااااااااااااااااااااااااااااان

تمت

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 

نرشح لك أيضاً رواية رقية للكاتبة هاجر محمود.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!