Uncategorized

رواية آمال الزين (تزوجت يهودي 2) الفصل الثامن 8 بقلم ياسمينا

 رواية آمال الزين (تزوجت يهودي 2) الفصل الثامن 8 بقلم ياسمينا

رواية آمال الزين (تزوجت يهودي 2) الفصل الثامن 8 بقلم ياسمينا

رواية آمال الزين (تزوجت يهودي 2) الفصل الثامن 8 بقلم ياسمينا

امال فضلت تصرخ وجورج كان جمب العربيه وسمع صوتها وحاول بفتح العربيه وبعدين قدر يفتح وشاف امال 
امال بخوف : في قنبله هنا 
جورج بسرعه : قومي يلا 
جورج قوم امال وبعدو عن العربيه والعربيه انتفجرت 
جورج : انتي مين وجبتي هناااا ازاي 
امال : انا ابقا مرات زين 
جورج بتذكر : اه اعرفو طب بصي خليكي هنا لغيت لما اقولو 
امال بسرعه : لا ونبي ماتقولو  روح انت شوف شغلك وسبني 
جورج بستغراب : انا مش فاهم حاجه بس خلي بالك من نفسك 
امال : تمام 
جروح ساب أمال أما زين كان هدفو ابو معتصم وقع ناس كتير منهم وجاه دور ابو معتصم زين شافو واقف عند عربيتو وعمال يضرب نار زين جاه من وراه ومسكو من رقبتو 
زين : واخيرا هخلص منك 
ابو معتصم بغضب : سبني وخلينا راجل لي راجل 
زين بسخرية : طب انا راجل إنما أنت مره  هنجبها ازاي دي بقا
اما عند اسر شاف واحد مغطي وشو قرب منو وجاي يضرب عليه نار بس شخص ده ضربو في وشو 
احمد : يخربيتك كنت عايز تقتلني 
اسر بصدمه : احمد 
احمد : ايوا ياخويا 
اسر ضرب احمد في وشو وقال : طب ياعم بتضربني ليه 
احمد بضيق : مانت كنت هتموتني 
اسر بضيق : ياشيخ ابو دي معرفه
احمد ابتسم وقال : فين زين 
اسر : تعال نشوفو
احمد وأسر كانو لما يشوفو حد من رجاله ابو معتصم يموتوه وبعدين لقو ابو معتصم وزين احمد وأسر قربو منو 
احمد لي ابو معتصم : غبي وثقت فيا اوي لدرجه معرفتش مين الي معاك ومين الي ضدك 
ابو معتصم بصدمه : انت  
احمد مسك مسدسو وصوبو نحيه ابو معتصم وقال : يلا علشان جاه معاد موتك 
احمد ضرب عليه نار وجت في رجلو وأسر ضرب عليه نار وجاه في كتفو أما زين ابتسم ووقف قدامو وقال : انا بقا الي هجيب أخرك
زين مسك مسدسو وضرب علي ابو معتصم نار وجت في راسو ووقع في الارض بلا روح ………..
اما امال كانت مستخبيه ورا المبنا كانت حاطه أيدها علي رأسها بدأت تفتكر كل حاجه كانت مبسوطه أنها افتكرت كل حاجه وفتكرت حياتها وحبها لي زين وفلسطين افتكرت كل حاجه وجورج قرب منها 
جورج : امال مش اسمك امال صح 
امال بصتلو وقالتلو : بص من غير كلام كتير انت هتساعدني انا عايزه اجرب اعيش العيشه بتعتكم دي 
جورج : نعم 
امال بهدوء : هعمل نفسي راجل ومنكم كمان 
جورج : مستحيل 
امال : مانا مستحيل امشي من هنا وانت هتساعدني 
جورج : هو انتي مش خايفه بعد الي شوفتيه 
امال : شوفت اقوه منو وانا مش خايفه وحياه اغله حاجه عندك ساعدني 
جورج ابتسم وقال : تعرفي اني عمري ماشوفت بنت قويه زيك 
امال بابتسامه : اعتبرني صحبك مش صحبتك 
جورج : طب هنعمل ايه 
امال : معايا شنطتي فيها مكياج دخلني بس اي اوضه اظبط نفسي 
جورج : بس خلي بالك انتي كدا داخليه طريق كلو شوك 
امال بابتسامه : انا حياتي كلها فيها شوك مجتش علي ده 
جورج : اشطا يلا 
امال مشيت معا جورج بحذر وبعدين دخلو المبنا وجورج دخلها اوضه في المبنا وامال اول ما دخلت فتحت شنطتها وطلعت منها المكياج
امال : اول حاجه لازم احط حاجه تخلي وشي لونو خميري أو اسود اي حاجه 
جورج : تمام 
في لحظه دي دخل صلاح 
صلاح بصدمه : ايه ده ومين دي 
جورج : هحكيلك بس فين محمد
صلاح بحزن : محمد تعيش انت
جورج بصدمه : مستحيل
صلاح بدموع : ده الي حصل محمد مات 
جورج بغضب : الكلااااب قتلوه 
صلاح قرب من جورج وحضنو وقال : محمد قبل ما يموت وصاني عليك 
جورج بدموع : بجد 
صلاح : اه والله كان بيحبك اووي 
موت محمد شجع امال أنها تكمل في طريق ده وتاكدت أن قرارها صح
صلاح مسح دموعو وقال : مش هتحكيلي 
جورج بدا يحكي لي صلاح
صلاح بصدمه : زين باشا شخصيه قويه جدا 
امال بستغراب : زين لا طبعا 
صلاح : يمكن علشان انتي مراتو بيعاملك معامله خاصه أما هو بجد عصبي شخص ذكي جدا احنا مسمينو النمر 
امال بصدمه : النمر هو زين بجد كدا 
صلاح : اومال هو ظابط شاطر ازاي طبعا كدا المهم هنعمل ايه 
امال : هعمل الي قولتلكم عليه
صلاح : ماشي هطلع انا وانتي البسي وهجهزي 
صلاح خرج وامال بدأت تجهز وجورج جبلها بدله الجيش يتعتو التانيه امال مكنتش عارفه هو بيساعدها ليه بس حست انو طيب وبعد فتره 
امال خرجت من الاوضه وهي متقمصة شخصية راجل وكانت بشرتها قمحيه وجسمها متوسط وقدرت تخبي انوثتها ولقت صلاح قاعد جمب جثة محمد امال قربت منو بهدوء وقعدت جمبو وحطت أيدها علي كتفو وقالت : ممكن اقولك حاجه 
صلاح بص لي امال وقال : قولي 
امال  :  تعرف في يوم اهلي كلهم ماتو اسوء موته 
امال شاورت علي قلبها وقالت : قلبي ده كان بيوجعني لدرجه اني كنت حاسه اني هموت تعرف ايه العلاج 
امال طلعت من جبها مصحف صغير وحطتو مكان قلبها وقالت : اقرا قرأن اشكي لي ربنا عيطت طلع كل الدموع الي في عينك المهم ترتاح 
صلاح خد منها المصحف وقال بحزن : عندك حق 
جورج : زين باشا لو عرف أن في بنت معانا هيقتلنا 
صلاح ابتسم وقال : بنت بمليون راجل 
امال بابتسامه : بظبط 
امال سمعت صوت زين وقلبها بدأ يدق جامد من الخوف وزين قرب منهم وقال بحزن : يلا علشان هينقلوه بلدو 
صلاح بحزن : ماشي 
زين بص لي امال وامال بصت في الارض 
زين : مين ده 
صلاح : زملنا ياباشا اسمو اسلام 
زين : اه تمام 
امال بصت علي زين لقتو بيشل محمد معا صلاح وجورج ابتسمت اول مره تشوفو لابس لبس  الجيش وبشخصيه دي   كمان وبعدين طلعت برا المبنا لقتهم بيشيلو الجثث الي ماتو من الجماعه الارهابيه بصت حواليها بحزن وقالت : انا مبقتش فاهمه هو دم بقا عادي بناسبلهم كدا 
امال بصت علي زين لقتو مقرب منها وهي اترعبت 
زين : ممكن تروح تساعدهم 
امال : احم حاضر يافندم 
امال مشيت من قدامو بسرعه وساعدت باقي العساكر وبعد فتره نضفو المكان وصلاح وجوروج ولعو ولعه وقعدو قدامها وامال جت قعدت جمبهم
امال : ماتعرفوني عن نفسك 
جورج : اسمي جورج عندي امي وابويا لسا عايشين بس تعرفي في مشكله في حياتي 
امال جايه ترد بس لقت زين وأسر مقربين منهم راحت سكتت زين وأسر قعدو معاهم 
زين بهدوء : كنتو بتكلمو في ايه 
جورج : عليا وعن مشاكلي يافندم 
زين : طب كمل 
جورج بحزن : مشكلتي اني بحب مسلمه بس طبعا هي رفضتني وليها حق طبعا بس انا بجد بحبها من قلبي وبدعي كتير ربنا يشيل حبها من قلبي 
امال تخنت صوتها وقالت : انت لو بتحبها هتبعد عنها 
جورج : بعيد وهي اتجوزت وخلفت 
امال بابتسامه : وانا منتظر يوم فرحك ها 
جورج : فرح ايه بس انا بجي هنا وانا عارف اني ممكن مرجعش 
زين بهدوء : هحكيلك موقف ليا محدش يعرفو غير اسر 
جورج : ليا شرف طبعا يافندم اتفضل قول
زين : انا محدش يعرف طفولتي ولا حصل فيها ايه غير اسر كنت بدرس في دبي وبعدين جيت مصر واول ما وصلت مصر شوفت بنت زاي القمر بس شكلها مكنش مهم بنسبالي 
امال كانت مركزه اوي ومضايقه من كلامو
صلاح بتركيز : ايه طلعت مسيحيه
زين : لا مسلمه بس طلعت متجوزه 
امال بسرعه : احسن 
زين بصلها وقال : نعم 
امال : احم قصدي كمل 
زين : المهم انا شوفتها مره واحده وجبت معلومات عنها وطلعت متجوزه بعدت وحاولت مدورش عليها تاني وبعد فتره شوفتها بس كانت مطلقه 
امال غيرت صوتها وقالت  بغضب : واكيد استغليت الموقف بقا وماصدقت 
زين بصلها وقال : مال حضرتك 
امال  بغضب : قول عملت ايه 
زين قال وهو بيبصلها : سعتها ظهرت وانا متجوز وبعشق مراتي هي اصلا متعرفنيش بس عارفها 
امال بسخرية : اه واترميت في حضنها صح اول ما شوفتها
زين : لا طبعا أنا بحب مراتي ومستحيل ابص لي غيرها
امال بهمس : داهيه تخدك انت ومراتك ياشيخ 
اسر : واسمها قمر 
امال بصتلو بصدمه 
امال في سرها : قمر ده اسم تقريبا اخت اكرم معقول كنت بتحبها يازين تمام ماشي حلو اوي كدا انا هخلعك 
امال قامت من جمبهم بغضب ودخلت المعاسكر  
زين بستغراب : مالو ده 
صلاح بتوتر : مفيش تعبان شويه 
اسر : اممم واضح بس الي يشوفو يقول غيران عليك 
زين بصلو بضيق وقال : ماتنقي الفاظك يابني 
اسر : احم سوري 
جورج : هنروح نينام حضرتك عايز مننا حاجه 
زين : لا ارتاحو انتو تعبتو اوي انهارده
صلاح وجورج دخلو المعاسكر لقو امال واقفه قدام الاوضه الي بينامو فيها بحيره
جورج : متخافيش هنبقا جمبك وهنحميكي وانا هفضل صاحي 
امال بصتلو بابتسامه وقالت : اوك لاني فعلا تعبانه اوي 
صلاح : اشطا ياصحبي يلا 
امال : يلا 
امال وجورج وصلاح دخلو الاوضه وامال لقت عساكر كتير بيجهزو علشان ينامو 
جروج : منمناش بقالنا يومين 
امال : علشان لو اي عدو جاه تكون جاهزين 
صلاح : بظبط 
امال : مش بتخافو 
جورج : لا نخاف ليه يعني ربنا معانا تعالي بقا علشان هتنامي علي سرير 
امال مشيت معه  وودها سريو 
امال : مشمعنا السرير ده
صلاح : علشان هو دور تاني انا هنام تحت وجورج في سرير محمد جمبك كدا ممكن تحسي بلامان اكتر
امال : هو في ناس كدا يعني مثلا اي حد تاني مكنش عمل كدا 
جورج : بصي ياست البنات أي واحد هنا في جيش راجل إنما الي انتي قصدك عليهم دول مش رجاله 
امال بابتسامه : عندك حق انا هنام 
امال طلعت سريرها وجورج قرب من صلاح وقالو : ممكن تهده
امال نزلت راسها من علي سرير وقالت : اقولكم نكته 
صلاح ابتسم وقال : نام يااسلام نام 
امال بابتسامه : طب اقولك حكايه 
صلاح : انا رايح اتخمد 
صلاح نام علي السرير وامال بص لي جورج وقالت : شوفت نيمتو ازاي تعال بقا احكيلك انت الحكايه
جورج : نعم لا ياحبيبتي تصبحي علي خير 
جورج راح ونام علي سريرو وامال ابتسمت هي خلاص رجعتلها الذاكره وعرفت انها انسانه قويه جدا وتقدر تقف قدام اي حد امال حطت راسها علي مخده وغمضت عينيها بهدوء ……
_________________________________________
*عند احمد رجع هو ورجاله ابو معتصم واول ما دخل البيت  لقه اكرم قاعد مستنيه ومعه مرام مرات ابو معتصم ابتسم بخبث وحس أن المهمه قربت تخلص خلاص
اكرم : ازيك يااحمد 
احمد بهدوء : تمام عرفت أن ابو معتصم مات 
اكرم : ايوا علشان كدا جيت علشان اسلمك شغلو كلو 
احمد فرح جدا لان معنه كدا هيقدر يخلص من جماعه الارهابيه دي 
احمد بتمثيل : ليه انا انا مش هقدر اشيل كل شغلو 
اكرم : لان ابو معتصم كان بيثق فيك جدا وكان ببيحكيلي عنك يعني محدش احسن منك يمسك الشغل ده 
احمد بهدوء : الي تشوفو ياباشا 
اكرم : كويس
مرام بصت لي اكرم واكرم وقال : احم وطبعا مش هنسيب مرات ابو معتصم  كدا من غير راجل 
احمد بستغراب : يعني ايه 
اكرم : يعني زاي ماهتشيل شغلو هتشيل كمان شلتو ولي هي مرام هتجوزها 
احمد كان مصدوم ومش عارف يوافق ولا يرفض بس فكر لو زين مكانو كان هيعمل ايه اكيد كان هيوافق 
احمد بابتسامه : دي في عنيا وانا موافق 
اكرم : تمام يبقا اتفقنا
احمد بصلو بخبث وسكت … وبعد فتره اكرم مشي ومعه مرام ومعتز دخل علي احمد 
معتز : كان عايزك ليه 
احمد : علشان امسك شغل ابو معتصم 
معتز بسعاده : عظيم قربنا نخلص 
احمد : ايه رأيك نحاول تغير فكر الشباب الي 
معتز بسغراب : ليه بس احنا وكمان مش هنعرف
احمد بهدوء : استنا وهتشوف المهم هتصل بزين 
احمد اتصل بزين مكالمه فيديووزين فتح وأسر نط علي سرير زين وقعد جمبو 
اسر : الكلاب اهم
احمد : كنت عايز تضربني برصاص ياحمار 
اسر بضيق : لم لسانك ياض مكنتش شايف ده اولا ثانيا بقا انت تسكت خالص خبطني خبطه جبتني الارض 
زين بسخرية : فافي اوي الواد ده استنو هندخل يارا ومريم معانا 
معتز : اه ونبي الكراش بتاعي وحشني 
احمد : كراش ايه ياغبي دي مراتك 
اسر : جوز كلاب انتو الاتنين جوز كلام اسمها عشقتو حتي شوف الاسم جاي من العشق 
زين : هتتخانقو هقفل تلفون والله 
احمد : خلاص اسفين 
زين رن علي يارا ويارا فتحت وكانت جمبها مريم ورحمه ورحمه خدت تلفون من يارا وقالت : حبيبي يااسر انت كويس
اسر : ياقلبي وحشتيني اوي 
رحمه : كنت خايفه عليك اووي 
اسر : يروحي لاانا كويس 
زين بسخرية : تحب اطلع واسبلك الاوضه
احمد : واحنا نقفل بقا ميصحش 
اسر بضيق : يخربيت فصلانكم 
يارا خدت التفون من رحمه وقالت : عملين ايه شله فاسده 
زين بسغراب : فاسده ايه
مريم بضحك : اصل احنا شوفنا فضيحكم بس حبيبي معتز ملهوش ماضي 
معتز : قلب حبيبها ياناس
يارا بغضب : يعني اسر كان بيحب واحده اسمها ساندي وزين كان بيحب واحده اسمها  قمر أما وكستي الكبيره احمد جوزي وقرة عيني كان بيحب امال 
مريم بسرعه : يخربيتك 
يارا بصدمه : ينهار اسود انا قولت كدا ازاي 
احمد بغضب : انا هطلقك  قريب
زين : انا ايه الي سمعتو ده 
احمد : احم اهده ده مجرد اعجاب مش اكتر والله 
زين بغضب : دانت يومك اسود 
احمد بضيق : اعملك ايه هي كانت شبه ماما وانا بحب ماما أو ف اعجبت بيها 
زين بغضب : والله مفروض بقا اقولك كتر خيرك انك مبقتش تحبها يخربيت معرفتكم ياشيخ 
اسر : الله وانا مالي 
زين بغضب : اخرس انت خالص 
اسر : تمام اهو سكت هل لما اسكت عصبيتك هتروح وبعدين انت كنت بتمثل انك بتحب يارا اهي واحده قاصد واحده 
زين بصلو بغضب وقال : امشي من وشي 
اسر بضيق : ايه ياخويا مالك لو مش عجبك طلقني طلقني 
معتز : طب مانا اول ماشوفت امال اعجبت بيها 
زين بص علي تلفون بغضب وبعدين رمه وكسرو 
اسر بصدمه : اه يابن المجنونه 
زين بغضب : اخرس
اسر : تمام هخرس بس هل ياتره لما اخرس عصبيتك هتروح وبعدين مانا اول ما شوفت امال اعجبت بيها كفايه شعرها ده ولا عينيها ولا ولاااا انت في نعمه والله ياخويا 
اسر بص علي زين لقه بيبصلو بغضب وبيقرب منو
اسر : يلهوي مالك شبه حمدي الوزير كدا هتتحرش بيا ولا ايه
زين بغضب : عيد كدا تاني قولت ايه
اسر ضحك وقلد صوت بنت وقال : بلاش تحرش وكلام ده اغتصبني علطول يخويا هو انا فاضيه 
زين قلع الجذمه بتعتو ورمها علي اسر 
اسر بضيق : طب طلقني يامفتررررررري ياوحش 
زين بغضب : ماتظبط ايه حركات دي 
اسر : احم مافهمنيش غلط 
زين بغضب : رن علي امال من تلفونك
اسر بخبث : حاضر هرن علي قلبي علي روحي 
زين هجم علي اسر وفضل يضربو 
اسر بغضب : ابعد عني يابن مفتريه 
زين ضربو في وشو وقال : اتخمد ومش عايز اسمع صوتك
اسر : طب ماتخدني في حضنك ياخويا الجو برد عليا 
زين بغضب : ابقا فكرني اوديك لدكتور يا قوس قزح 
اسر بصدمه : يخربيتك هي وصلت لكدا انا بهزر معاك ياض
زين : لالا خلاص هنبقا نقولك يااسيل بقا 
اسر : يا مصبتيييييي سمعتي 
زين بضحك : لا خلاص مش قادر اغير فكرتي عنك
اسر بضيق : اخرس أحسلك وتخمد
زين ابتسم ونام علي سريرو وهو بيفكر هيعمل ايه الفتره الجايه ……..
_________________________________________
* في صباح يوم جديد *
امال صحيت من بدري علشان تكتشف المكان وطلعت من المبنا كلو وبصت علي مكان وهي بتتامولو وفجاه سمعت صوت ذئب 
امال بخوف : يلهوي ايه صوت ده اما ادخل 
امال جريت وجت تدخل المبنا بس خبطت في زين وزين كانت ماسك كوبايه قهوه وققعت كلها علي هدوم امال 
زين بصدمه : انا اسف مشوفتش 
امال غيرت صوتها وقالت : القهوه سخنه اوي مش تاخد بالك 
زين  : طب اقلع هدومك بسرعه 
امال بصتلو بصدمه : هاا
زين : مالك يابني اقلع 
امال :  احم انا مبقلعش قدام حد
زين بسخرية : لا والله بلاش كلام فاضي اقلع تشرب والهموم الي فوق قبل ما القهوه توصل لي جسمك وتتحرق 
امال بتوتر : ها لا انا داخل جوا
زين بصوت عالي : مااالك مش مظبوط كدا ليه
امال حست ان زين شاكك فيها 
امال : اصل انا 
زين بصوت جهوري : انجز قلع دلوقتي حالا 
امال اول مره تخاف من زين كان شخص تاني مش زين الحنون الهاديه
زين : يلا 
امال بدأت تقلع الجاكت بتوتر وزين كان مركز معاها اووووي امال قلعت الجاكت وجاه دورالقميص خلاص فاصل ثواني وتتكشف بدأت تفتح القميص وهي غمضه عينها بخوف
وفجاه سمعت صوت زين وهو بيقول بغضب: ايه ده …………
وهنعرف بعدين ????????
يتبع..
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!