Uncategorized

رواية ملوك العشق (أحفاد الحديدي 2) الفصل التاسع 9 بقلم رنا أحمد

 رواية ملوك العشق (أحفاد الحديدي 2) الفصل التاسع 9 بقلم رنا أحمد

رواية ملوك العشق (أحفاد الحديدي 2) الفصل التاسع 9 بقلم رنا أحمد

رواية ملوك العشق (أحفاد الحديدي 2) الفصل التاسع 9 بقلم رنا أحمد

في فيلا الحديدي .
زين بغضب/انت بتقول ايه ي ابن زين اتجوزت البت دي علشان تنتقم من ابوها .
ليبتلع رعد ريقه بقلق من هيئه والده الغاضبه .
/ايوه ي ابوي كان لازم .
قبل أن يكمل حديثه اثر بصفعه مدويه اهتز جسده من خلالها ليتحدث زين بصوت جوهري غير قابل للنقاش .
/اسمعني كويس ي ابن زين قسما بالله أن ماععملت البت دي بالي يرضي ربنا لاوريك غضب زين الحديدي الي يخليك تولع في نفسك من كتر قوته سامع ي رعد .
ليوامه رعد رأسه أرضا بخجل من والده ليخرج زين بغضب ليتنهد رعد ليفكر في كيف سيتعامل مع مهره لكسب رضا والده .
????????????????????????????????????????????????????
في غرفه أسر ..
كان يذهب يسارا ويمينا بغضب من كلام  سما فماذا ستفعل ذلك المجنونه نعم هو يعترف أنها ازادها معاها لكن هو مضطر لذلك ليقاطعه صوت رنين هاتفه وهي لم تكن سواء سهي .
أسر بزهق/اوووف انا نفسك انتي كمان بس لا لازم اتعامل مع البت دي كويس دي هي الي هتنفعني .
أسر /ايوه ي سهي .
سهي بدلع /ايوه ي حبيبي انت فين منتاخرش عليا علشان ننقي الفستان والبدله .
أسر /جرا ايه ي سهي مانتي عارفه أن كل ده تمثيل متحبكهاش بقا .
سهي بمكر/ايه ي روحي علشان قدام الناس وبابا وكده ولا ايه ي أسري.
أسر بغيظ من ذلك اللقب الذي يخص سمر فقط .
/حاضر ي سهي هعدي معاكي ياليل سلام .
/اوووف يارب خلصني من الحقنه دي واما اشوف المجنونه دي كمان ماشي ي سمر أما اشوف اخرتها معاكي .
????????????????????????????????????????????????
في لندن .
في فيلا مازن .
كانت تجلس سمر بجانبه وهي تنظر له بحزن ووجع بعدما علمت بما مار به لتعد ذاتها أنها ستظل بجانبه حتي يستطيع أن يتعدا ذلك المحنه ليبداء مازن في اللافاقه ويبدء بفتح عيناه تتدريجيا ليتحدث بتعب .
/انتي ايه الي مقعدك جنبي هنا هو ايه الي حصل .
سمر /هو حضرتك هتفتكر ازي ايه الي حصل وانت كنت شارب استغفر الله العظيم الهباب ده .
مازن بحده /بقولك ايه متتدخليش في الي ملكيش فيه انتي هنا ضيفه ملكيش عندي غير واجب الضيافه علشان خاطر ابويا وجدي اكتر من كده مش هسمحلك .
لتنظر له نظره طويله لتتنهد .
/مازن انت ليه ب تعمل في نفسك كده انت تقدر تكون غير كده خالص ليه مصمم تتضيع نفسك ليه .
مازن بغضب/اسكتي بقا انتي متعرفيش حاجه وانا بقا ي ستي مبسوط ب حالي كده بشرب خمره وبمشي مع بنات وبعمل كل الي يجي في بالك ومرتاح كده واخر مره هقوللك متتدخليش في أي شي يخصني فاهمه .
سمر بتحدي/هتتغير ي مازن صدقني هتتغير .
ألقت كلماتها ذلك ورحلت لينظر الي إثرها بتعجب ماذا تقصد بحديثها هذا ..
????????????????????????????????????????????????????
في غرفه رعد ..
كان يسير رعد الي الغرفه غاضبا ليتفاجي بذلك المنظر فكانت شهد تاخذ مهره في أحضانها كالطفل الصغير كانت نائمه كالملاك أما والدته كانت تنظر له بعتاب وغضب ليواطي رأسه خجلا من نظراتها .
شهد بحده/تعالا ارفع مراتك فوق علي السرير علشان ترتاح من الي فيها الله يسامحك ي ابن بطني لاني عمري مهسامحك ابدا .
رعد بوجع /امي من فضلك.
شهد بغضب/اسكت اوعاك تتكلم معايا واصل ي رعد قبل جروح مراتك متشفي وهي نفسها اسامحك ساعتها ممكن بس افكر انا كمان اسامحك سامع ي رعد لترحل شهد بضيق لينظر الي إثرها بوجع تسرع هو لما يعلم بأن ذلك سيغضب والده ووالدته كثيرا ليتنهد وهو ينظر لذلك النائمه بندم ..
????????????????????????????????????????????????
في فيلا الحديدي…
كانت تجلس هدي والده سلمي شقيقه صالح .
هدي/ليلي جايه النهارده هي ومراد وعزه ي اخوي .
صالح /يااه اخيرا صلحتيها ي هدي .
هدي بتنهيده عاليه .
/انا كان لازم اعمل معاها كده ي اخوي كانت لازم ترجع عن الي فدماغها مراد زي الفل وبيموت فيها وبتموت فيه لازمتها ايه تفكر في سليم والي فات ي اخوي الي عملته ده رجعها ل عقلها. 
صالح /ربنا يسترها معانا يارب .
ليقاطعهم سمر بوجه يحمله وجع والم .
سمر بحزن/مساء الخير ي جدي مساء الخير ي عمتي.
صالح/اهلا ي بنتي مالك ي سمر فيكي ايه عاد .
لتنفجر سمر في البكاء حضرتك عرفت أن أسر هيتجوز بكره .
ليخبط عصاه صالح بغضب .
/انا هعمل ايه في شباب العائله دي كلهم عندين ودماغهم ناشفه .
هدي /طب وبعدين ي اخوي هنسيب الجوازه دي هتم .
أسر بثقه/ايوه ه تم ي عمتي وقريب اوي هتعرفه انا ليه عملت كده .
/عملت كده ليه ي ابن بطني نورني .
قالتها حور بغضب ليرد أسر .
أسر/أما يجي وقته هتعرفوا كل حاجه سلاموا عليكم .
صالح بحده/العيال دي الواحد تعب معاهم والله حاجه توجع القلب .
سمر بتحدي وهي تحدث ذاتها/ماشي ي أسر انا كده عملت الي عليا ولما تشوفني مع واحد تاني ساعتها هتتوجع صح ي أسر ماشي ي أسر كده محدش يقدر يلومني واصل ..
????????????????????????????????????????????
في فيلا السفاح …
كان يجلسون علي الغداء وهم ينظرون ل بعض ب ترقب ليقطع ذلك الصمت .
السفاح/غريب جهز نفسك علشان هتنزل الشغل من بكره .
سيف بلهفه/طب والشغل إياه.
لينظر له السفاح بشك ليلعن سيف عباءه وتسرعه فقد أكد عليه شريف عندما فتح ذلك الموضوع معاه لكي لا يشك ليتحدث السفاح بصرامه.
/سيب الموضوع ده دلوقتي ي غريب مش وقته عندنا صفقات كتير لازم تنفذها الاول سلام انا رايح الشركه ومتتاخرش .
زهره بحده/ايه ي سيف الي انت عملته ده حد يعمل كده ممكن يشك فينا .
سيف /معلش ي زهره مخدتش بالي انا عايز اخلص عايزين نتطلع من كل الي احنا فيه ده ونعيش في امان بقا .
زهره بابتسامه وحنان وهي تربت علي يده .
/انشاء الله ي حبيبي ربنا معانا انشاء الله .
????????????????????????????????????????????????????????
في شقه مراد الشناوي ..
كانت تقف عزه امام المراه وهي تنظر لذاتها بفستانها الساحر وشعرها الحريري الناعم وميكبها الخفيف فبالفعل أصبحت فتاه غايه في الجمال لتنظر لها والدتها بسعاده .
ليلي/ايه القمر ده مشاء الله ي حبيبه امك زي القمر ايوه كده .
عزه بسعاده/بجد ي ماما حلوه .
مراد /زي القمر ي قلب ابوكي .
عزه بخجل/ربنا يخليك ليا ي بابا .
لتنظر لها والدتها بصدمه .
/ايه ده عزه بنتنا بتتكسف ولبسه زي البنات القيامه هتقوم ولا ايه .
مراد /ي وليه حرام عليكي بقا انتي لاعجبك كده ولا كده .
عزه /لا متقلقوش انشاء الله هكون زي مانتوا عايزين بالظبط .
لينظر مراد ل ليلي بغمزه بمعنا أن من الواضح أن ابنتنا قد وقعت في الحب .
????????????????????????????????????????????????????????
في فيلا الحديدي ..
كانت تجلس سمر بتحدي لتصصم علي متنوي فعله لتتمسك هاتفها لتتحدث .
سمر /الو ي عمر كنت عايزه منك خدمه هتكون موجود تمام ماشي هكون موجوده في الميعاد سلام ي عمر لتغلق سمر هاتفها بتوعد .
/ماشي ي أسر قسما بالله لخليك تتدوق من نفس الكاس .
????????????????????????????????????????????????????????
في فيلا الحديدي …
كانت تقف هدي في انتظار ابنتها ليقاطعها حازم .
حازم /عمتي عايزه اكل جعان .
هدي /روح ي حازم هتلاقي المطبخ مليان اكل كل الي نفسك فيه .
ليلي باشتياق /أما اما .
لترتمي في احضان والدتها باشتياق ليقاطعها صراخ ذلك المجنونان.
حازم بصدمه/انتي .
عزه بصدمه /انت .
????????????????????????????????????????????????????????
من أمام منزل جمال الصياد .
كانت تنظر للفستان بسعاده ومكر فكل ما يمر الوقت لتحقيق أهم أهدافها الزواج من أسر الحديدي .
سهي بسعاده/كده تمام ي حبيبي أن بكره هبقا مراتك .
أسر /انتي مش شايفه انك واخده الموضوع جد اوي .
سهي بخبث/انا قولتلك قبل كده أن انت شايفها تمثيله لكن انا شايفه تحدي وهكسبه وهخليك اسيره ليك ي أسري .
لينظر لها أسر بمكر تمام ي سهي وانا بموت في التحديات .
سهي /حبيبي سلام انا هشوفك بكره .
أسر/سلام .
لتتدخل سهي ليرحل أسر سريعا .
من داخل الفيلا ..
كانت ينتظرها والدها بغضب .
جمال/انا مستنيكي من بدري ي هانم .
سهي بضيق/خير ي بابا.
جمال/الشحنه علي وصول ي هانم ولحد دلوقتي مش عارف هننقلها ازي .
سهي بخبث/بس انا بقا عرفت هننقلها ازي متنساش اني هبقا مراه أسر الحديدي يعني كل حاجه هتبقا تحت ايدي سهله ونقدر ننقل أي حاجه تحت اسم عائله الحديدي .
ليقف جمال بإعجاب بذكاء ابنته .
جمال/ي بنت اللعيبه دماغك سم .
سهي/تربيتك ي معلم جوازي من أسر الحديدي هيفتح لينا ابواب السعد وبكره تشوف .
????????????????????????????????????????
في فيلا الشيطان شريف صفوان ..
كان يجلس شريف هو وأسر وهم يستمعون لذلك التسجيل .
شريف بغضب/ي ابن الكلب شوفت التفكير .
أسر بحده/علشان كده ركبت جهاز التسجيل الي ركبته في الدبله بتعتها علشان اعرف كل الي وراها 
بنت الكلب عايزه تتدبسنا بس علي مين هي كده هتفضل تحت عنيا .
شريف بإعجاب/برافو عليك ي صقر مجرد المعلومات الي خدتها قدرت تكون كل المعلومات شكك فيهم طلع في محاله .
أسر بتوعد /ولسه ان مدخلتهاش السجن هي وأبوها مبقاش انا المقدم أسر الحديدي الصقر .
يتبع….
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

‫3 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!