Uncategorized

رواية تزوجتك بالإجبار لكن أحببتك الفصل العشرون 20 والأخير بقلم الأميرة فراولة

 رواية تزوجتك بالإجبار لكن أحببتك الفصل العشرون 20 بقلم الأميرة فراولة

رواية تزوجتك بالإجبار لكن أحببتك الفصل العشرون 20 بقلم الأميرة فراولة

رواية تزوجتك بالإجبار لكن أحببتك الفصل العشرون 20 والأخير بقلم الأميرة فراولة

بعد 4شهور من وفاة شيماء فى فيلة الجبلاوى
أدم:هو الدكتورة اتاخر ليه 
أحمد:أهدى يا أحمد هتكون بخير
حبيبة:يا رب تموت زى ما ماموتت ماما 
أدم:بس يا حبيبة عيب
حبيبة:طيب
وهنا خرج الدكتور
الدكتورة:من جوز المدام 
أدم :أنا يا دكتور اى يا دكتور الى حصلها 
الدكتورة:أهدى أهدى مفيش حاجه
أدم:ازاى يا دكتور هى بقالها فترة (بتدوخ وبتستفرغ وانهارها اغمى عليها)
الدكتورة:وبعد ده كله مفهمتش مالها
أسماء بضحكه :اوعى يكون الى بفكر فيه يا دكتور
الدكتور:يبقى فهمتى 
أسماء:ايواه فهمت يا دكتور
الدكتورة:يبقى استاذن أنا (ومشى الدكتور)
أدم:اى هو الى فهمتيه يا أسماء
أسماء بضحكه :مش هقولك يا أدم هتعمل اى بقا 
أدم:خلى مراتك تقولى مراتى مالها ياأحمد 
أحمد:انت غير اوى لسه مفهمتش
أدم بسخرية:اه فهمنى،، انت يا ذكى زمانك
أحمد بضخكه:مراتك حامل يا غبى
أدم :ازاى ومن مين وحصل ازاى
أحمد بضحكه :انت عبيط يلا اى من مين وحصل ازاى أما أنت سوسن 
أسماء بضحكه :بس ويلا ندخل لأميرة
/////////////////////////////////////////////////
             فى غرفة أميرة
أميرة :اى يا جماعه انا مستنياكم تدخلوا من فترة  اى الدكتورة قال اى 
أدم بفرح :أنا هيبقى بابا وانتى ماما 
أسماء بفرحة:انتى حامل  يا ميرو وكده أنا وانتى حوامل وهنطلع عينهم 
أميرة بضحكة: بجد يا أسماء أنا حامل أنا فرحانه اوى اوى 
أدم :أيواه يا قلبى انت حامل 
أميرة:ألف مبروك يا أدم هيجلنا بيبى صغير 
أدم: الله يبارك فيكي يا قلب أدم 
أسماء:احم احم ليكم عندى خبر 
الكل بانتباه :فى اى
أسماء بابتسامة مشرقة:أنا حامل 
الكل :ما احنا عارفين 
أسماء بعبوس:سيبونى اكمل كلامي
أحمد:كملى يا حبيبتي
أسماء:أنا حامل فى ولد 
أحمد:بجد 
أسماء:ايواه
(وهنا أحمد شال أسماء ولف بيها )
أسماء:بس يا أحمد جنان أنا حامل 
أحمد:أسف بس انا مبسوط بجد 
أميرة وأدم :الف مبروك
أسماء وأحمد: الله يبارك فيكي
أسماء:بس لو انتى جبتى بنت هجوزها لابنى يا أميرة
أميرة:اوكى بس تيجى بنت 
أسماء:أن شاء الله 
أميرة:امال فين حبيبة 
حبيبة كانت وراء الباب وبتفكر فى الى سمعته
حبيبة فى نفسها:هيكيون ليا اخت صغيرة وهتلعب معايا وهنكون مبسوطين وفرحنين وبعد كده افتكرت امها وقالت لا امه هى سبب موت ماما وانا هفضل أكرها وخطره بنتها كمان 
أدم:حبيبة 
حبيبة:نعم يا بابا 
أدم:هيكون عندك اخت يا حبيبة 
حبيبة :لاانا مليش اخوات 
أميرة:لا يا حبيبة أنا هجبلك اخت حلوة زيك 
حبيبة :لا أنا بكرهك وهفضل اكرهك ومش هحب بنتك وهكرها هى كمان انت اخدتى مكان ماما وبنتك هتاخد مكان بس انا مش هسمحلها (وراحت على اوضتها)
أدم:متزعليش يا أميرة هى طفلة 
أميرة بفرحة مصتنعه:أنا عارفة وعادى أنا متفهمها 
وعدت الايام وأميرة ولدت وجابت بنت وسمتها جنة وأسماء ولن ولد وسمته عمر  أما حبيبة فهى لسه بتكره أميرة وكمان بتكره جنة 
@@@@@@@@@@@@@@@@@
بعد مرور 12 سنة 
                   وأميرة بقت عندها 16سنه وعمر وجنه 12سنة 
جنة بعياط:الحقينى يا ماما 
 (ميرة وكل البيت ايجوابسرعة على صوت جنة)
أميرة :مالك يا جنة 
جنة :يا ماما أنا كنت قاعده مع عمر بنذاكر وبعد كده لقيت خاتم وكان شكله حلو ومش كنت اعرف أن الخاتم بتاع حبيبة وهى ايجت وكانت بتدور عليه واول لما شفته معايا ايجت وقالت لى 
Flash Back
حبيبة:انتى اى الى خلاكى تاخدى الخاتم بتاعى 
جنة:أنا مش اخدته أنا لقيته هنا 
حبيبة :بس كدب انت واحدة حرمية زى والدتك 
جنة :احترمى نفسك
حبيبة :أنا محترمه وانتى وامك الى مش محترمين 
جنه بانفعال :مفيش حد مش محترم غيرك 
حبيبة :انت فعلا قليلة ادب (وضربة جنة بالقلم على وشها)
Now
أميرة: خلاص يا جنة هى اختك الكبيرة وانتى كمان غلطى فيها
جنة :لا يا ماما هى الى غلطت وكل مرة هى الى بتغلط وانتى مش بتحسبيها بس المرة دى لو مش حسبتيها أنا هقول لبابا 
أميرة:لا يا جنة قلت خلاص
جنة :لا هقول لبابا 
وهنا يجب دخل كل من أحمد وأدم الى الفيلة ويسمعوا صوت الزعيق والخناق 
أدم :هاقوليلى اى يا جنة 
جنة وهى تجرى عليه:حبيبة ضربتنى بالقلم يا بابا
أدم :اى عملت كده ليه 
جنة:هحكيلك يا بابا (وحكتله كل الى حصل)
أدم:انتى ازاى عندى ايدك على اختك يا حبيبة وازاى تتكلمى على أميرة كده 
حبيبة :أنا حرة اتكلم زى ما أنا عايزه وبنتك حراميه زى والدتها  عشان كده ضربتها 
أدم وهو يرفع أيده ويضربها بالقلم :اسكتى خالص انتى فعلا بقيتى قليلة ادب 
أميرة :انت عملت اى يا أدم (وراحت تحضن حبيبة)
أميرة: خلاص يا حبيبة متزعليش
حبيبة:ابعدى عنى انتى اخدتى مكان ماما زمان وبنتك بتاخد مكانى دلدقتى وجايه تقول لى مزعلش انتى واحدة حقيرة ومش كويسه وخطافة رجالة واخدتى والدى من والدتى واتسببتى فى موتها 
وهنا كانت أسماء وصلت لاخر قمت غضبها وقامت ضربه حبيبة بقلم 
أميرة : أسماء انتى 
أسماء:انتى اسكتى خلاص ومش عايزه اسمع صوت حد ابدا 
وانتى يا أنسة حبيبة بتقولى عنها حرامية وحقيرة وخطافة رجالة صح بس اعذرينى بس خطافة الرجالة دى إلى اتحظرت من جوزها عشان خطرك وهى كمان الى كانت بروحلك المدرسة على طول وتمنع المدرسين يعقبوقى مهما كان السبب وهى كمان الى كانت بتعتذر لوالدت اى طالبة كنت بتضربيها وهى الى كانت دائما تفضلك عن بنتها وهى ولا اقولك انت تشوفى بعينك احسن 
وطالعت أسماء اوضتها وفتحت الدولاب وجابت منه فلاشه والاب توب ونزلت تحت وحطت الفلاشه فى الاب واول ما اشتغلت الفلاشه كانت شيماء فى هى الى بتتكلم 
شيماء: عامله ايه يا حبيبة واحشتنى موت بصى يا بنتى أنا عملت الفيديو ده عشان كنت متأكدة انك هتفضل حاقدة وكارهه امير بس لازم تعرفى الحقيقة يا بنتى أو حقيقة هى (انك مش بنت أدم انت بنتى أنا واسامة وهو يكون اخو أدم يعنى أدم عمك )وتانى حقيقة هى (أن أميرة مرات أدم من قبل ما تتولدى بي حصلت ظروف وهما انفصلوا وبعد كده رجعوا)وتالت حقيقة(هى انى موت بسبب المرض مش بسب أميرة زر ما انتى مفكرة )ورابع حقيقة (وهى اننا كتبناكى على اسم أدم عشان مش كنا عايزين نعرفك انك يتيمه بس لازم تعرفى دلوقتي)واخر حاجه اتمنى انك تعملى أميرة كويس وتكونى البنت المثاليه ليها هى بتحبك اوى
                        وهنا انتهى الفيديو
فى اللحظه دى حبيبة جريت على اوضتها 
أميرة:أنا هروح اكلمها 
أدم: ماشى 
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
                  فى غرفة حبيبة 
أميرة :ممكن ادخل 
حبيبة بدموع :اه 
أميرة:عارفه انك متفأجاة بس أدم هيفضل والدك على طول وحتى انتى ليكى حق فيه اكتر من جنة
حبيبة وهى تبكى وتحصن اميرة:بس انا مش بنته وهو مش بابا
أميرة:لا انتى بنته وغضب عن الكل وبجد هو بيحبك اكتر من كل حتى اكتر منى ومن جنة صدقنى 
حبيبة:انتى بتقولى كده عشان شفقانه عليا 
أميرة:لا ابدا دى حقيقة 
حبيبة:انتى طيبة اوى كده ليه 
أميرة:عشان عارفه يعنى اى انك تبقى يتيم وتخسر اهلك بس انتى حظك احسن منى انت عندك اب وعم واخت واخ وكل دول بيحبوكى اوى 
حبيبة :نسيتى حاجه 
أميرة:اى 
حبيبة وهى تضمها جامد:وأم عندها حنان حب مش عند حد انا بحبك اوى واسفة جدا 
أميرة: ولا يهمك وانا بحبك موت ويلا عشان ننزل تحت 
ونزلوا تحت فى الصالون
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
                  فى الصالون تحت 
حبيبة راحت لوالدها 
حبيبة: أسفة يا بابا سامحنى
أدم :ولا يهمك يا روح بابا 
حبيبة :اسفة يا طنط أسماء
أسماء:عادى يا حبيبتى
حبيبة راحت لجنة
حبيبة بدموع:اسفة يا جنة سامحنى كنت فاهمه الموضوع غلط عشان كده كنت بعملك وحش بس انا فعلا بحبك 
جنة بخبث:هسامحك بس بشرط 
حبيبة:شرط اى
جنة:عايزه الخاتم الى لقيته 
حبيبة بمزاح:بتستغلى الظروف اوى انتى
جنة بضحك :طبعا يا ماما 
حبيبة: خلاص هدهولك يا اختى(وهنا الاتنين حضنوا بعض)
عمر :كله بيحضن فى بعضه وانا اى 
حبيبة:أنا هحضنك يا عمرو قلبى 
جنة بغيرة :جربى كده وانا اكسرلك ايدك وانت اتعدل بدل ما تنام فى الجنينة 
حبيبة:لا يستى الطيب احسن اهو عندك اشبعى بيه
عمر :أنا بهزر يا جنة ده انت روحى وعمرى بحبك يا أميرة قلبى
جنة:وانا بعشقك يا عمرو يا احلى حاجة فى دنيتى 
أدم:انام يلا دى بنتى 
جنة :بابا متكلمش جوزى كده (وهنا الكل ضحك ????????)
                                   (النهاية)

لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية صديقي المفضل للكاتبة مريم سمير

‫2 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!