روايات

رواية حوريتي الفصل الثاني 2 بقلم هدير بدر

رواية حوريتي الفصل الثاني 2 بقلم هدير بدر

رواية حوريتي الجزء الثاني

رواية حوريتي البارت الثاني

رواية حوريتي الحلقة الثانية

مراد لقي حور مرميه ف الارض والأرض غرقانه دم

مراد بصوت جهوري دب الرعب في أوصال المربيه : انتي عملتي فيها ايييييييه والله لابيتك في السجن انهارده ورن علي ظابط

مراد بزعيق : حالا تيجو في مكان ******

المربيه برعب :انا انا اسفه بس لازم كنت اربيها

مراد قرب منها وعروقه كانت بارزه من العصبيه : تربيها بالضرب المفروض دول امانه في رقبتك ازاى اصلا خلوكي تمسكي ميتم وانتي غير مؤهله نفسيا انا بقا اللي هاهلك نفسيا بطريقتي الخاصه

المربيه كانت مرعوبه

ومراد راح ناحيه حور ونزل لمستواها

حور وكانت بتنزف من كل اتجاه بصتله وكلمته بوجع : انا مش زنبي حاجه

مراد بصلها بحزن علي حالتها وانه السبب ف كدا

مراد بص في الارض

حور وكان وشها بدا يتحول للاحمر القاتم: ا ارجوك ال الحقني واغمي عليها

مراد شالها بسرعه وجري بيها علي المستشفي واول ماطلع من الميتم لقي الشرطه امرهم يقبضوا علي المرييه وجري بالعربيه

مراد فضل يسوق بسرعه ويضرب في دريكسيون العربيه بقوه وفضل يلعن في نفسه: انا السبب انا اللي غبي برضو ماكنشي ينفع احكم علي حد من نظره وفضل يلوم نفسه لحد ماوصل المستشفي دخل وهو شايلها وفضل يزعق في الموظفين

مراد بصوت عالي : عايز دكتور حالا

الممرضه : يافندم لسه حاصل حادثه والدكاترة هناك

مراد وكان وصل لأعلى مرحله من الغضب: انتي عارفه انتي بتكلم مين انا النقيب مراد ازاى تقوليلي كدة انا عايز دكتور فورا يا اما قسما بالله اكون قافلكم المستشفي دي

الممرضه خافت منه وجريت أمرت الممرضين ياخدوها منه والدكتور كان طالع علي الصوت شاف حور وامرهم يجهزوا العمليات فورا

مراد قعد علي كرسي وهو بيدعي ربنا تقوم بالسلامه

مراد لنفسه : من امتي بخاف علي حد ومن امتي بنت تحرك مشاعري وتخليني اخاف اوي كدا

نفض الفكره من دماغه

الدكتور طلع ومراد جري عليه

مراد بلهفه : طمني يادكتور

الدكتور بعمليه : قدرنا نوقف النزيف وحالتها شبه مستقره المحلول هايخلص وتتنقل اوضه عاديه

مراد : شكرا جدا يادكتور

اتنقلت حور اوضه عاديه ودخلها مراد

حور بدأت تفتح عينها وبعدين لاقيت مراد في وشها

حور اتنفضت وفضلت تعيط بهستيريا : انا ماعملتيش حاجه والله ماعملت حاجه انا كنت بساعد الولد بس ارجوك خلى المربيه ماتضربنيش تاني انا مش ذنبي حاجه

مراد لسه بيقرب يلمسها

حور بعدت لآخر السرير : ل لا حرام ماينفعشي تلمسني لا ابعد ايدك لو سمحت ابعد

مراد استغرب : حرام ايه

حور بتعب : ح حرام تمد ايدك عندي علشان اجنبي عني ماتشلينيش ذنب ارجوك

مراد أعجب بيها

مراد بتفهم: حاضر وقعد علي كرسي ادامها

حور بخوف: انا انا عايزه امشي من هنا

مراد : تمام وهاتروحي فين

حور عيطت لما لاقيت مالهاش اهل زي الناس ولا ليها حد تهرب ليه

غمضت عينها بحسره ودمعه نزلت منها : ربنا موجود بس عايزه اطلع من هنا

مراد فكر ف فكره وابتسم : عندي فكره

حور بصتله باهتمام

مراد : تقدري تيجي الفيلا عندي وتشتغلي مع الخدامين

حور حسيت بالإهانة وبعدين لاقيت دا انسب حل علي الاقل تلاقي بيت تقدر تنام فيه

حور فركت في ايدها : م موافقه

مراد فرح بداخله : تمام هاروح اشوف الدكتور يكتبلك تصريح خروج ونروح البيت

حور هزيت دماغها

مراد خلص الإجراءات وخدها ونزل

حور فضلت تفرك في ايدها

مراد بابتسامه: اتفضلي

حور ركبت جنبه وفضلت سرحانه واد اي بتعاني من اول ماجات الدنيا ودموع كانت بتنزل منها وهي مش حاسه

مراد زعل لما لقاها كدة وبعدين قرر يقطع الصمت

مراد : الا قوليلي اسمك ايه صحيح

حور فاقت من سرحانها: ح حور

مراد بابتسامه: اسم علي مسمي

حور باستغراب : ايه

مراد خد باله من اللي قاله وحاول يتوه

مراد : انتي عايشه في الميتم دا من أمتي

حور بحزن داخلى : من اول ماتولدت

مراد : وليه الداده بتعاملك كدة

حور بدموع: مش عارفه والله من زمان وهي مش بتحبني بتخليني اشتغل كل شغل الميتم واروح اشتري الحاجات

مراد حزن عليها وبعدين قرر يطلعها من المود : خلاص ياستي انتي جايه عندي وان شاء الله هاتبقي مرتاحه

حور بحزن : ان شاءالله

وصلوا للفيلا

حور نزلت من العربيه وفضلت تبصلها بانبهار كان اساسها فاخر وكانت راقيه جدا

مراد إبتسم علي بسمتها: اتفضلي

حور دخلت معاه

واول مادخلوا

هنيه بغضب وراحت ناحيته كانت ست باين عليها الوقار وكان باين عليها القوه : اهلا بالبيه اللي مش بيرد علي التليفونات ماهو نسي اهله هاتفضل دايما كدا ممكن اعرف البيه كان فين من امبارح

مراد ضغط علي ايده : قلتلك ميت مره ماتكلمنيش بالاسلوب دا وانام زي مانا عايز ايه هاتتحكمو فيا والا انا صغير

هنيه لسه هاتكمل ولاقيت اللي واقفه وراه بتترعش وبتفرك في ايدها

وكانت لابسه دريس بسيط علي خمار بالرغم ان ملامحها حلوة جدا بشرتها قمحيه وعيونها الزيتونيه

هنيه شاورت عليها بقرف : مين الزباله اللي انت جايبها دي ايه الأشكال دي

حور دمعه نزلت منها غصب عنها

مراد قرب منها بغضب : لاحظي كلامك مش معني انك امي هاتقللى من الناس تمام ودة بيتي اجيب فيه اللي انا عايزه

واللي بتقولى منها دي مراتي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حوريتي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!