recent
أخبار ساخنة

رواية جواز غلطة الفصل العاشر 10 بقلم شيماء محروس

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية جواز غلطة الفصل العاشر 10 بقلم شيماء محروس

رواية جواز غلطة الفصل العاشر 10 بقلم شيماء محروس

رواية جواز غلطة الفصل العاشر 10 بقلم شيماء محروس


هدى: انتى مي 😱😱
نادية: بعياط انا امك 
هدى: اى اللى حصل ادخلى وسندتها لحد ما دخلت جوه
نادية: بعياط ابوكى ضربنى يا هدى 
هدى: ضربك ليه
نادية: عاوز يجوز سمر لواحد خليجى بالفلوس
هدى: هو مشبعش فلوس مش كفايه انا
نادية: الفلوس اللى اخدها من جوازتك انتى صرفها ف الخمرة والنسوان وعاوز فلوس تانى
هدى: حسبي الله ونعم الوكيل فيه
نادية: مش عارفه اعمل اى
جه صوت من وراهم 
حمزة: احم هدى
هدى: تعالى يا حمزة
حمزة: مين الست دى واى اللى عامل فيها كده
هدى: دى امى 
حمزة : امك!!! 
هدى: ايوة
نادية: اهلا يابنى
حمزة: اى اللى عامل فيكي كده
هدى: بابا ضربها
حمزة: ازى يعمل فيكى كده هى البلد سايبه ولاه اى
نادية: هعمل اى يابنى يعنى نصيبى كده
حمزة: ارفعى عليه قضيه وادبيه
نادية: مينفعش ده مهم كان أبو بناتي
حمزة: ده حيوان لازم يتادب 
نادية: لا يابنى بلاش عشان خاطرى
_______
دهشورى : الليلة دى يتم المراد 
بلية: امرك يا معلم 
دهشورى: مش عاوز دم ف الموضوع هتجبولى الحاجه من غير شوشرة فاهم
بلية: فاهم يا معلم
__________
رانيا: بقا انا يقل منى قدام الجربوعه بتاعته ويطردنى بره 
: اهدى يا حلوة وواحد واحد كل بالهدواة يجى 
رانيا: انا عاوزه انتقم منه ب اى شكل
: لالا مش بالطريقة دى الامور بتتحل تنتقمى منه بس من غير ما تتدخلى
رانيا: ازى وهتساعدنى ولاه لا
: أيوة هساعدك عشان عنده حاجه تخصنى
رانيا: اى هى الحاجه
: هدى دى بتاعتى انا وبس مكنش المفروض ياخدها
رانيا: اى المميز فيها يعنى تزيد عنى اى 
: مسكها من شعرها مافيش مقارنه بينكم خالص هى الاعلى طبعا
رانيا: هنبتدى امتى 
: من الليلة
_______________
ناصر : ااااه بطنى 
السكرتيرة : ف اى يا افندم 
ناصر: بداء يجيب دم من بوقه اطلبيلى الإسعاف بسرعه
السكرتيرة: حاضر يا افندم
ف المستشفى
ناصر: خير يا دكتور انا فيا اى 
الدكتور: خير خير ان شاء الله بس ده اول الفشل الكلوى 
ناصر: فشل كلوى !!! 
الدكتور: ان شاء الله خير متخفش بس انت بتاخد اى مسكنات ادوية ضغط سكر 
ناصر: باخد مسكنات مغص بس بحس بمغص جامد الايام دى 
الدكتور: ماشى هتمشى ع العلاج ده واشوفك تانى 
ناصر: ماشى 
__________
بالليل ف فيلا حمزة 
نادية : هو أبو حمزة مش باين ليه وحمزة بس اللى قاعد معاكى ف الفيلا 
هدى : لأن مش أبو حمزة اللى جوزى ده حمزة 
نادية : ازى حصل ده بس بس انا فهمت ابوكى ف اليوم ده كان جايب شنطتين فلوس 
هدى :  دفعهم فلوس اكتر عشان اتجوزت ابنه مش هو خافوا من الفضايح انتى لازم تهربى انتى واخواتى مالكمش عيشه مع الراجل ده تانى مش عارفه مستحمله ازى 
نادية: سيبك منى خلينا فيكى انتى مبسوطه انك اخدتى واحد مقارب ل سنك 
هدى : انا من امتى كنت مبسوطه احنا هنتطلق بعد شهرين 
نادية: بصدمه ليه تتطلقوا
هدى : عشان زى ما انا اتغصبت ع الجوازة دى هو كمان اتغصب عليها واحنا الاتنين السبب في الجوازة ابهتنا
نادية: اسمعينى يا حبيبتي صحيح جوازكم كان غلطة ودفعتوا تمنها بس بالمعاشرة ومعاملتك انتى مع جوزك تخليه يحبك وتخلى حياتكم جنه 
هدى : ازى واحنا الاتنين حاسين أننا مكناش لبعض من الاول
نادية: مجرد احساس حوشيه من دماغك وابدى حياتك من جديد وعيشى واتمسكى بجوزك شكله طيب وبيحبك 
وهما بيتكلموا فجأة دخلوا عصابة ف البيت 
: من غير ولاه نفس قومى اتحركى قدامى يا الا هفرغ المسدس ده ف دماغك 
هدى : انتم مين وعاوزين اى 
: هناخد امانه من البيت ونمشى ف ياريت متتهوريش 
وجه صوت من وراهم 
نورتوا
__________
سهير: هو انتى مش قولتيلى كلها اسبوع والكبد ينفجر ويروح فيها 
: اصبرى كمان يومين لو مامتتش زودى الجرعه 
سهير: لما نشوف اخرتها 
وفجأة 
يتبع.....
لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية المقاس للكاتبة فاطمة الدمرداش
google-playkhamsatmostaqltradent