recent
أخبار ساخنة

رواية مالك القدر الحلقة الحادية عشر 11 بقلم علياء عبدالله

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية مالك القدر الحلقة الحادية عشر 11 بقلم علياء عبدالله 

رواية مالك القدر الحلقة الحادية عشر 11 بقلم علياء عبدالله 

رواية مالك القدر الحلقة الحادية عشر 11 بقلم علياء عبدالله 


تاني يوم الصبح 
قدر: جدو بعد ازنك ممكن ترن علي شهد 
الجد: لية 
قدر: اصل في حاجات مش فهماها في الدروس
مالك من وراهم: تحبي نا اشرحالك
قدر: هااا
الجد: صحيح مالك شاطر خلية يساعدك 
قدر: ط.. طيب
سعاد: اقعدوا افطروا 
قدر: امال فين الباقي
سعاد: محمد راح مع امل عشان يجيبوا حاجات لزيارة النهاردة ومحمود راح شغلة 
قدر: هيبقي في فرح قريب 
الجد: ايوا الفرح هيدخل البيت اخيرا
قدر: انشاء الله مش هيخرج منه ابدا
مالك: انشاء الله  
خلصوا فطار وخرجوا الجنينه 
مالك: ها يا ستي اي الي مش فهماه 
قدر: بص هي حاجات احياء.. 
مالك: اة عارف 
قدر: ااا... اصل انا عاوزة شهد هي تشرحلي
مالك: ليه 
قدر: هكون مرتاحه اكتر لو هي شرحتلي الاحيااااء
مالك: احياااء!!! لا حياء في العلم... ركزي بقا
عند محمود وشهد*
شهد: بعد. ازنك ممكن امشي النهاردة بدري 
محمود: طبعا بس هو في حاجه ولا اية 
شهد: لالا بس يدوب الحق اجهز 
محمود: لللييةة
شهد: عشان هقابل اسلام وكمان عشان عزومه امل النهاردة انت عارف هي بنت خالتي ولازم ابقي معاها 
محمود: تخرجي من هنا ع بيت خالتك
شهد؛ نعم؟؟؟ 
محمود: مفيش اسلام ولا زفت انتي تروحي تجهزي للعزومه غير كدا لا
شهد: وانت مين بقا عشان تقولي اعمل ومعملش 
محمود: نفيش خروج يا شهد الا ف المعاد المحدد وانا الي هوصلك كمان لبيت خالتك
شهد: محمود اانت لي بتعمل كدا
محمود: بعمل اي
شهد: انا حدت معاد مع اسلام مش ينفع اخلفه 
محمود: خلاص اشطا هاجي. معاكي
شهد بصدمه: اييه... 
عند محمد وامل**
امل: ممكن اسالك سؤال
محمد: اكيد 
امل: انت حبتني لية وامتي وازاي 
محمد: بصي لية!! عشان انتي مفيش منك اتنين مبقتش شايف غيرك انتي الامل والنور في حياتي انتي الدفي والامان ليا.. امتي؟ وقت مكنتي عاوزة تسيبي الشركه وقتها مقدرتش استحمل انك تسبيني ووقتها شوفتك امل الست مش الرجولية الي هي صحبي مش صحبتي حبيت ضحكتك وعصبيتك وعياطك وجنونك وتفاهتك حبيت كل حاجه فيكي  انا بحبك
امل بدموع: وانا كمان 
محمد: وانتي كمان اية
امل:ب.. بح... لاانا جعانه 
محمد بضحك: بعد كل دة جعانه 
امل: هتاكلني ولا اسيبك وامشي 
محمد: هاكلك
امل: استني... الفستان دة جميل اوي 
محمد: لا مش جميل وبما انك حكم خطيبتي ف انا هقولك تلبسي ايه
امل: لما ابقي خطيبتك ابقي قول...وسابته ومشيت
محمد: يابنت ال... 
امل: يلااا عشان جعانه 
محمد: هتفضحينا 
عند قدر ومالك
مالك: ها فهمتي ولا لا
قدر وشها احمر بصوت واطي: اا.. اايوااا 
مالك: انتي مكسوفة 
قدر: هااا.. لا ابدا هتكسف من اية
مالك: امال وشك احمر لية 
قدر: لا مفيش... هو انا هفك الجبش امتي
مالك: النهاردة 
قدر بفرحه: ببجدد
مالك: ايوا.. تعالي اساعدك. تغيري هدومك
قدر: احيه يلا؟؟ 
مالك: اققققصصصدددد اطلعك اوضتك 
قدر: ااة... لا انا هروح. لوحدي انت مبقتش مضمون... وأأهه مش هتشرحلي احياء تاني
مالك بضحك: حاضر
غيرت لبسها بمساعدة سعاد. ونزلت
قدر: انا جاهزة 
مالك: طيب يلا 
قدر: هو لما يفكه.. هيوجع؟؟ 
مالك: لا مش هيوجع
قدر: طيب كويس
عند. محمود**
محمود. مستني شهد. في العربية تحت بيتها.... شوبة ونزلت
شهد: اتاخرت عليك
محمود وهو يحاول تمالك اعصابه: ككلل دةةةة ومش اتاخرتي
شهد: انت الي اصريت تيجي. معايا وكمان مش عاوز تقولي السبب 
محمود: لاني مش عارف اصلا انا لي بعمل كدا... المهم هتتقابلوا فين
شهد: في'''''''
شغل العربيه متجهه للمكان دة.... 
اسلام:دكتور محمود اي الي جابك
محمود: نعم؟؟ 
اسلام: لا ولا حاجه اتفضلوا اقعدوا 
شهد برقه: ميرسي 
اسلام: مشاء الله شكلك قمر اوي 
محمود بعصبية: انت بتعاكسها انت اتهبلت
شهد:اهدي يابني هتفرج الناس علينا 
اسلام بتوتر:مكانش قصدي حاجه واللة 
محمود:اتفضل قول الي عندك 
اسلام:انا عندي.مشاعر تجاهك يا انسه شهد
شهد:اييه؟؟
اسلام:ايوا انا معجب بيكي
شهد قامت وقفت:انا اسفة بس انا مش بحبك ولا هحبك لاني بحب واحد تاني...بعد.ازنك....وسابتهم ومشيت
محمود:يعيني علي الكسفه الي انت فيها ياحازم...يلا يا بابا مش عاوز اشوف وشك تاني
عند قدر ومالك**في المشفي
مالك:يلا يا بنتي بقالنا ساعه 
قدر:انا خايفه تكون بتوجع
مالك:قولتلك مش بتتنيل توجع 
قدر بدموع:انت بتتعصب عليا لي
مالك:مش بتعصب بس يلا يا حبيبتي عشان نمشي 
قدر في بالها:هو قال حبيبتي 
مالك:تحبي تاخدي بنج...بس مش هتفوقي غير بكرة..يعني مش هتحضري عزومه امل ومحمد
قدر:ط..ططبب خلية يشيلة براحه 
مالك بابتسامه:متخافيش يا قدر انا معاكي
قدر:ح..حاضر
بدا الدكتور يزيل الجبس وقدر ماسكه في ايد مالك ومغمضه عيونها..
قدر وهي مازالت مغمضه عيونها:هتبدا امتي يا دكتور
مالك:الدكتور خلص وخرج من نص ساعه 
قدر:ايدا بجد بالسهولة دي
مالك:ايوا 
قدر:وانت مقولتش لية انه خلص
مالك:مكنتش عاوزك تسيبي ايدي
قدر ب توتر:ط..طب انا عاوزة امشي
مالك:حاضر..
عند.امل ومحمد..وصلها البيت 
امل:خلي بالك مت نفسك
محمد:حاضر
امل:ولما توصل كلمني 
محمد:حاضر...يلا اطلعي بقا 
امل:وقبل ماتوصل هنا كلمني
محمد:حاضر يا حبيبتي يلا اطلعي 
امل طلعت وهي فرحانه جدااا باليوم دة وبكل حاجه بتحصلها
عند محمود وشهد
شهد:ممكن اعرف انت لية اتعصبت علية
محمود:ممكن اعرف انتي بتحبي مين 
شهد:انت...انت مالك انت....لو سمحت روحني
محمود:حاضر يا شهد 
عند مالك وقدر
قدر: انا عطشانه 
مالك وقف بالعربية: خليكي هنا هروح اجبلك واجي
قدر:لا انا هاجي معاك...ومش استنت الرد ونزلت من العربية 
مالك:استني...ومسك ايدها وعدوا الطريق 
قدر بطفولة:عاوزة ايس كريم 
مالك:احنا اتفقنا ماية بس 
قدر:ب..بس انا عاوزة ايس كريم بلييزز
مالك:حاضر 
جبلها كتير(عبالنا يارب🙂)وركبوا العربية وراحوا القصر 

يتبع..

لقراءة الحلقة الثانية عشر : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية بنت سوق للكاتبة زينة سعيد.

google-playkhamsatmostaqltradent